Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:19

O dat ben in erbij vergeten te melden. Paard mag ouder zijn, maar niet geklasseerd. Om het makkelijk te maken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:27

PSvanLot schreef:
O dat ben in erbij vergeten te melden. Paard mag ouder zijn, maar niet geklasseerd. Om het makkelijk te maken ;)

Staat ook een muildier op Marktplaats :j

Als wedstrijden niet je ding is......

Het Zwitserse leger gebruikt ze ook. Op mijn vraag waarom: tredzekerheid.
Het is dat we er al te veel hebben anders zou ik nog gaan kijken ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:44

?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:54

Wat vinden jullie een normale prijs voor een reining quarter van 5 met papieren?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 23:48

Haha totaal geen verstand van western, misschien even die vraag stellen in de westernhoek van Bokt ook.. :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:30

Veel hangt af van zijn opleidingsniveau, gezondheid, talent, prestaties... als de knopjes erop staan (wat wel gebruikelijk is in de reiningwereld op die leeftijd, naar wat ik weet toch) en hij is verder gezond vind ik 20-30k niet gek. Maar heb wel enkel als referentie de stal waar ik gereden heb, dus pin je er niet op vast :Y)

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:59

Wij opzoek naar een warmbloed paardje om dressuurmatig mee aan de slag te gaan. Nu kwam ik 2 Engelse volbloeden tegen die al mooi zijn ingereden, 2 zeer mooie dieren met een mooie maat. Iemand ervaring? Weet niet of ze überhaupt in de rensport gelopen hebben. Zou het eens moeten navragen.

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:15

Hier ook opzoek naar een allrounder
Ruin, hengst of merrie ( voorkeur voor ruin/hengst)
Min. 1.60 hoog
Tussen 3 en 13 jaar oud
Wel echt type sportpaard en geen koudbloeden
Normale prijsklasse

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:16

Tibeella schreef:
Wij opzoek naar een warmbloed paardje om dressuurmatig mee aan de slag te gaan. Nu kwam ik 2 Engelse volbloeden tegen die al mooi zijn ingereden, 2 zeer mooie dieren met een mooie maat. Iemand ervaring? Weet niet of ze überhaupt in de rensport gelopen hebben. Zou het eens moeten navragen.

Ik zou zeker kijken naar of ze al in de rensport hebben gelopen. Was voor mij dit weekend een reden om af te haken bij een paardje waar ik ben wezen kijken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:31

Tibeella schreef:

Vraag eens kyrkelover of mkango

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:43

_Tarzan schreef:
Geen idee aan wie zij weer verkoopt hoor maar het is toch echt zo, anders had ik het natuurlijk wel gedaan als hij dan naar een lieve andere ruiter ging :D

Maar waarom zou een gezond paard de Frikandellen in gaan? Ik kan me daar alleen iets bij voorstellen als het paard niet gezond is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:47

PSvanLot schreef:
Ik heb onlangs wat paarden gekeken op Sporthorses, mijn God wat zit er aan enorm veel paarden een hele dikke maar wat betreft de foto's...

Nou he? Dat viel mij laatst ook op.Veel paarden met een bemerking.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:07

Zou dat niet te maken kunnen hebben dat inmiddels echt veel paarden op de foto gaan? Dat het praktisch standaard is om foto's te hebben ipv alleen op verzoek koper/iets voor het hoge(re) segment?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:33

Ja, dat denk ik ook... veel verkopers doen nu vooraf al zelf keuren om niet voor verrassingen te komen staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:52

MariekeS_ schreef:
Zou dat niet te maken kunnen hebben dat inmiddels echt veel paarden op de foto gaan? Dat het praktisch standaard is om foto's te hebben ipv alleen op verzoek koper/iets voor het hoge(re) segment?

De paarden die ik gezien heb zijn ruim boven de 10k en hebben ocd, bemerking op de rug etc.

Dat vind ik toch wel bijzonder. Er wordt inderdaad gekeurd, wat ik heel goed vind. Maar de prijzen zijn niet naar de bemerkingen.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:01

Livawi schreef:
Tibeella schreef:

Ik zou zeker kijken naar of ze al in de rensport hebben gelopen. Was voor mij dit weekend een reden om af te haken bij een paardje waar ik ben wezen kijken.

Hij heeft 3 koersen gelopen. 4 jaar terug aangekocht door huidige eigenaar. Opgeleid om horseball mee te doen. Intussen is hij iets te groot waardoor ze de bal niet meer van de grond kan pikkeN. Hij wordt dressuurmatig gereden nu ifv verkoop. Zeer koel in het hoofd wat blijkbaar nodig is voor horseball

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:57

PSvanLot schreef:
MariekeS_ schreef:

De paarden die ik gezien heb zijn ruim boven de 10k en hebben ocd, bemerking op de rug etc.

Dat vind ik toch wel bijzonder. Er wordt inderdaad gekeurd, wat ik heel goed vind. Maar de prijzen zijn niet naar de bemerkingen.

Maar dat heeft ook met de markt te maken. Er is zoveel vraag dat de prijzen over de hele linie omhoog zijn gegaan.
Dus prijs naar bemerking is ook weer relatief...
Gezond, braaf en redelijk simpel kost nu ook 15-20k in plaats van 7-10k van een paar jaar geleden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:23

PSvanLot schreef:
MariekeS_ schreef:

Dat ligt eraan. Misschien zou het paard zonder die bemerking heel veel meer waard zijn geweest.
Ook niet alle bemerkingen zijn per definitie heel erg waardeverminderend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:40

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:

Dat ligt eraan. Misschien zou het paard zonder die bemerking heel veel meer waard zijn geweest.
Ook niet alle bemerkingen zijn per definitie heel erg waardeverminderend.

Het waren nu niet de kwaliteit paarden, of in de graad van africhting waar deze prijzen gevraagd zouden mogen worden. Een vierjarige met 2 OCD, een bemerking op de rug van 17,5k welke zeer matig stapt en weinig souplesse toont vind ik erg uit de markt geprijsd.

Een paard met een bemerking hoeft ook niet waardeverminderend, maar ik vind verschillende bemerkingen bij een jong dier welke weinig tot niet belast is toch zeker wel een risico.

Ik heb met een ouder, bewezen dier vaak minder problemen met een aantoonbaar, lang bestaande bemerking.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:54

Romeo2007 schreef:
Ik ben erg benieuwd waar jullie op dit moment naar op zoek zijn. Wellicht dat we dan met elkaar mee kunnen denken.

ik ga in 2021 ook op zoek, hoewel ik meer aan 2022 denk. Mijn huidige paard, welke ik al 16 jaar heb, wordt volgende week ingeslapen. Het liefst heb ik gelijk een nieuwe om A het verdriet te verzachten/mij op iets nieuws te storten en B, ik loop er al 2 jaar naast omdat mijn paard al 2 jaar met pensioen is.

ik zoek eigenlijk een kopie van mijn huidige paard haha, maar dat gaat lastig worden.

- braaf, nuchter, maand stil zetten en weg rijden.
- moet alleen naar buiten kunnen
- geschikt voor iets onzekere ruiter
-leeftijd tussen de 7 en de 12
- 1.68 - 175.
- liefst al wat wedstrijd ervaring (hoeft niet hoog, L dressuur is voldoende)
- niet teveel looplust
- budget, max heb ik niet (tot op zekere hoogte), vind het wel belangrijk dat het een beetje in verhouding prijs/kwaliteit is.

ik weet het, ik zoek wat iedereen wil. Maar het moet te vinden zijn, ik heb er eentje staan. Om die reden heb ik de mijne ook al 16 jaar en nooit overwogen te verkopen. Dat doen er weinig als je zo'n paard eenmaal in handen hebt.

daarbij ben ik best wel kieskeurig qua "klik". Toen ik 16 jaar terug mijn toen 10 jarige kocht, had ik er daarvoor al tig bekeken, bij een eerste blik kan ik al iets hebben van "is het niet". Mijn huidige paard stak zijn kop naar buiten en ik dacht "jij bent het!" ik hoefde eigenlijk niet eens meer te rijden. HEb dat voor de vorm wel 10 minuten gedaan..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:28

ik ben ook benieuwd waar jullie zoeken naar paarden? sporthorses? marktplaats?

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:31

Ik heb allerlei groepen op facebook die ik in de gaten hield, sporthorses en marktplaats. Uiteindelijk via sporthorses q gevonden, en onder voorbehoud van keuring word ze van mij! Maandag word ze klinisch en rontgenlogisch gekeurd, en als dat allemaal goed is mag ze met mij mee naar stal. Na even zoeken en diverse paarden te hebben bekeken, is zij hopelijk mijn gouden match!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:33

happy2014 schreef:
ik ben ook benieuwd waar jullie zoeken naar paarden? sporthorses? marktplaats?

Ik ben voorzien,die heb ik van Marktplaats.De vorige was via een connectie van mijn pensionhouder.Het beste houd je meerdere opties open.Ik plaatste ook wel gevraagd-advertenties ,daar kreeg ik veel reacties op maar helemaal niet volgens het plaatje wat ik zocht.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van dit topic en is daarom verwijderd

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:50

Wij kijken op allerlei groepen via Facebook. Marktplaats, 2de hands en sport horses. Onze rij instructrice, mijn vroegere hoefsmid en andere kennissen die tussen de paarden zitten kijken mee. Dus ergens zal er wel eentje tussen zitten die we mogen mee nemenAlleen mijn dochter heeft weinig geduld zeker nu ze van haar papa groen licht heeft gekregen om op zoek te gaan ( ze is dan natuurlijk nog maar pas 12j)