[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:51

Tinka schreef:
Draver zwabberen heel vaak, is normaal. Veel gangenpaarden ook trouwens. Is meestal geen probleem.

Deze valt reuze mee , als ik kijk naar diverse PRE,s
Zeker die in het lagere prijs segment.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:12

Monique1963 schreef:
@Waratje, ja volgens mij ook, soms ziet het er gek uit en ik denk dat dat dan de neiging naar telgang is. En wat bedoel je met dat ik het bij een keuring moet meenemen?

Er zijn nogal wat dierenartsen die de rommeligheid van gangen niet herkennen en dan zeggen dat het paard niet rad is. Gangenpaarden hebben wat eigenaardigheden in hun manier van bewegen die op zich geen probleem zijn, maar wel als zodanig herkent moeten worden.

Sintara

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:30

Hij ziet eruit als een erg leuk paardje Monique. Ik heb het even gemist maar wanneer ga je hem ophalen :Y)? _O-

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:33

Zinzi_jewel schreef:
fensy79 schreef:
Er staat op fb bij Horracio Hippique in Rotterdam ook een leuke comtois van 3 jaar dacht ik.

En daar moet je ver weg van blijven. Heb je geen nieuws berichten gelezen op oa horses.nl zeker de laatste dagen.

Oh zitten hun daar ook bij? Dan heb ik daar overheen gelezen...weet wel dat Whyles in t nieuws was...excuses

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:42

Monique is er ook een optie dat als hij braaf is en jij er lekker op kan rijden je hem evengoed koopt? Hij moet daar weg blijkbaar.

Dan heb je nog de optie dat de klik gaandeweg meer wordt of je hebt een brave om te rijden en nog wat tijd om rustig op zoek te blijven naar de koudbloed die je graag wilt.

Draver kun je dan later evengoed naar een goed huis verkopen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:51

Oh Mo! Top dat je bij Tino gaat kijken, ik vind hem er echt heeeel fijn uit zien! Vind hem volgens mij wel bij je passen.
Zelf heb ik verder ook geen verstand van Dravers maar het beeld en zijn uitstraling vind ik erg fijn.

Ben erg benieuwd, ik wilde namelijk ook geen bruine merrie. Drie keer raden wat ik heb....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:56

Klopt dierenarts moet verstand hebben van gangenpaarden, mijn paard Pathos is ook afgekeurd bij de aankoop keuring, hij was toen ook pas 2. Hij heeft wel eens gevoelige hoeven gehad, maar verder nooit problemen gehad.
Gangenpaarden zijn ook nog eens vaak hypermobiel, wat nog wel eens verward wordt met ataxie.
Je kan lid worden van de Facebook groep connecting gaits. Is van mijn instructrice, staat heel veel informatie op. En er is ook 1 keer per maand gaited café, een hele avond ouwehoeren over paarden met gelijkgestemden, heel gezellig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:19

De draver is echt een leukerd .
Zou zo kopen
Ware het niet dat transport naar NL al haast net zo veel gaat kosten als t paard zelf

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:21

fensy79 schreef:
[quote="Zinzi_jewel"
Er staat op fb bij Horracio Hippique in Rotterdam ook een leuke comtois van 3 jaar dacht ik.

En daar moet je ver weg van blijven. Heb je geen nieuws berichten gelezen op oa horses.nl zeker de laatste dagen.[/quote]

Oh zitten hun daar ook bij? Dan heb ik daar overheen gelezen...weet wel dat Whyles in t nieuws was...excuses[/quote]

Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen? Of mis ik iets..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:34

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:02

Ohh ik vind Tino leuk <3

Op een positieve manier getraind, lekker braaf zonder doods uit de ogen te kijken en qua vlakke gangen lijkt me dat ook ideaal.
Ik vind hem wel bijhoorlijk scheef, maar dat is natuurlijk met wat training prima te verbeteren. Ik ben heel benieuwd hoe je het donderdag vindt :D

Overigens geloof ik er ook heel erg in dat ookal is er op het moment zelf niet meteen die magische klik (die je met het blinde paardje wel voelde) dit absoluut nog kan komen als je lekker met hem aan de slag kan, zeker als het echt zn lieverd is als hij over komt op beeld <3

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:41

senna21 schreef:
Als je nog een aanvulling wilt (ik wilde niet te kritisch zijn, het is tenslotte een filmpje, hij moet jullie irl aanspreken.. en braaf en gezond zijn :+ )

Hij staat voor bodemwijd, Franse stand. Achter lijkt hij smal/koehakkig.
Het verder lijkt het alsof Tino de ene kant om veel minder goed buigt dan de andere kant.
Er zijn genoeg paarden die met een afwijkende stand gezond oud worden, maar zou vragen waarom ze hem bandages omdoet? Tikt hij aan? En kijk ook hoe de voeten slijten.
Wijsheid (en geduld) gewenst.

Hier ben ik het mee eens. Het galopstukje aan het begin van het filmpje dan zie je dat hij zijn rechtvoorbeen ook wat raar beweegt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:56

Jet schreef:
Kijk maar even hier: [ED] handelsstallen die goed bekend staan . Ik zou het niet aandurven.

Bedankt. Nou dat durf ik ook niet aan.
Wij wouden er eens gaan kijken. Maar nu ik dit lees laat ik het maar wezen.... Ze worden hoog aangeschreven las ik(ook op bokt als je de zoekfunctie gebruikt) vandaar mijn reactie..

Maar bedankt in ieder geval. Deze slaan wij over. We gaan wel een dagje naar Noord Holland wanneer moeten we nog even bezien.. maar naar stal westfriesedijk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:08

Ik had even geen geweldige wifi/bereik dus filmpjes lukken niet. Nu thuis even teruggekeken .

Huis filmpje, wat is pelle een aanwinst, gulpen let ik blijkbaar niet op haha. Wist het maar niet gezien en ga er niet voor terug kijken _O- . Die dronebeelden zijn zo gaaf, wat mooi dat net gemaaide veld! Zijn de balen voor jullie? Raam ook erg mooi! Zal veel licht geven in de gang en veel ruimte aan de andere kant denk ik zo.

Tino lijkt me een erg braaf paard! Ik heb niet veel verstand van de beenzetting van een draver maar hij lijkt wel een goud eerlijk karakter te hebben. Hij oogt mij qua karakter wat meer gesloten nog. Maar dat kan zomaar een beeld zijn. Hij lijkt mij wel heerlijk te zitten en ontzettend braaf zo te zien!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:34

Leuk filmpje weer! Filmpjes eigenlijk met die van Tino erbij.
Wat betreft beenzetting zie ik inderdaad ook de beenzetting van een gangenpaard. Die galop herken ik van de Paso Fino's die ik in Canada reed. Heeeeel vlak, ontzettend goed uit te zitten. Ik denk dat je jouw rug hier ook een groot plezier mee gaat doen.
Nog 2 nachtjes slapen tot je hem gaat ontmoeten, ik ben enorm benieuwd hoe hij in real life is!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:53

Leuk de filmpjes. Ik vind Tino een beetje raar galloperen ook, maar ik heb er niet zoveel verstand van hoor. Wat me wel opviel, is dat zijn oortjes geen een keer naar voren staan en hij kijkt zo bedrukt. Of ben ik nu de enige die dat opvalt?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:27

Gangenpaarden hebben vaak een laterale galop, of een gelopen galop. Dat is heel normaal voor een gangenpaard.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:59

Ben ik met je eens Rocymax, hij sluit zich een beetje af. Zeker omdat op de momenten dat hij aangeeft dat hij het spannend vind er geen reactie van de eigenaar komt. Hij ondergaat alles een beetje.
Zo’n paard gun je een ander stalletje om te wonen.

Er zijn ook genoeg dravers die gewoon normale gangen hebben, die kunnen normaal stappen, draven en galopperen die hebben de extra gangen niet.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 06:31

rocymax schreef:
Leuk de filmpjes. Ik vind Tino een beetje raar galloperen ook, maar ik heb er niet zoveel verstand van hoor. Wat me wel opviel, is dat zijn oortjes geen een keer naar voren staan en hij kijkt zo bedrukt. Of ben ik nu de enige die dat opvalt?

Is mij ook opgevallen. Wat ik bedoelde met dat ie gesloten oogt. Ik zie zo nu en dan wel een blij paard. Dus denk met een ander baasje dat ie nog veel blijer kan worden. Bij de galop zie ik bijvoorbeeld wel dat blije paard op stukjes.
Ik ben heel benieuwd of jullie al kennis hebben gemaakt!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:42

Ik ben heel benieuwd of je vandaag met een lege of volle trailer bent thuisgekomen :+ :D .

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:10

Mo gaat toch morgen ( donderdag) kijken? Of zit ik er nu helemaal naast?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:29

Heel veel succes vandaag Mo!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 16:04

Hi Allemaal, wat een hoop reacties. Dank voor al het meeleven en goede raad. Sorry ik ga even niet per persoon erop in.
Tino gaat het niet worden. Hij was lief, maar had wel wat knettermomenten die ik niet zo grappig vond gelukkig net niet met mij erop, maar met haar erop en aan de longe. Hij wilde ontzettend hard en graag terug naar huis, kon hem wel bij me houden, maar dat vond ik minder fijn. Gaf wel goed voetje, maar achtervoeten toch een probleem. Drukte zijn rug weg toen ik erin kneep, en ik zie wat op mijn video's met longeren, ik heb het gevoel dat hij niet rad is. Ik heb toch vragen over waarom zo goedkoop? Er is ook een osteo bij geweest en die had iets over de achterhand. Daarbij staat hij nu alleen omdat hij niet met haar andere paard samenkan. Het grootste nadeel, het zit voor mij gewoon niet fijn. Hij heeft wel een keer met draven wel heel fijn gezeten, dus dat zal dan wel tolt of telgang zijn geweest of whatever, maar ik moet geen warmbloed nemen. Het zit niet in me. Dus 3 dagen en veel km's verder ga ik weer verder zoeken.
We hebben wel een shetlander van een stichting geadopteerd. Quarbonne heet hij. Dus ik heb al wel alvast een vriendje voor Poupette voor als er een ander paard bij gaat komen in de toekomst. Quarbonne gaat zaterdag op transport naar een tussenlocatie in de Vienne en wordt 20 juni bij ons afgeleverd.
Op naar het volgende paard.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:35

Ach jammer Mo , maar de zoektocht continues
Ik zag op FB een heel warme advertentie voorbij komen van oa een tinker man van 155 cm
Zou een passend paard voor je kunnen zijn , maar staat dus in NL
Zal eens kijken of ik hem weer vindt en de link proberen te delen hier

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:35

Jammer dat de match nog niet gevonden is, maar wel heel verstandig om Tino te laten staan, zijn net even te veel rode vlaggen...

En wat leuk een vriendje voor Poupette <3
Heb je een foto van hem?