Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cioccolato schreef:Als die wat alsnog uit komen verkoop je de pony weer
Soms niet te moeilijk denken haha, maar vooral je tijd nemen. Is t weg? Komt er een volgende.
Laura_ schreef:Uh ja heel herkenbaar. Ik had en heb ook echt koudwatervrees gehad bij deze pony. M'n eerste paard heb ik overgenomen van de manege, dat was al langere tijd zo klaar als een klontje dat ze bij mij hoorde.. zelfs daar heb ik puntje bij paaltje over getwijfeld.
Nu wilde ik dus gewoon echt een rijpaard. Een grote pony, ponygefokt ivm sterker dan paardgefokt. Maar met mijn lengte was het ook afhankelijk van de bouw en de grootte...
Ook zoveel twijfels gehad en eerlijk nu ik haar gekocht heb en ze nog in training staat, heb ik nog steeds twijfels. Heb ik er wel goed aan gedaan? Is ze niet te jong, ga ik er geen spijt van krijgen. De twijfel bij deze komt vooral uit een stukje angst, het is toch een levend dier, je weet nooit of je jouw doelen matchen met die van het paard, een dier verkopen ligt in principe niet in de planning hier, de hoge kosten van een paard houden speelt ook mee...
Ik had geen twijfel bij de pony, ook niet bij de eigenaar.. maar gewoon weer ja zeggen tegen zo'n verantwoordelijkheid, vond ik wel een ding
Blacky94 schreef:Ik herken het ook wel, maar vooral wat Laura zegt denk ik ook meer de angst voor de verantwoordelijkheid. En misschien ook wel deels de hoeveelheid geld die ik dan net weggesmeten had, want heb datzelfde gevoel ook gehad bij mn huidige autoBen nog altijd superblij met dat ding, maar toen ik hem net gekocht had dacht ik ook wel "wat heb ik gedaan"
Blijkbaar ben ik ook gewoon niet zo goed in grote bedragen uitgeven
Zinzi_jewel schreef:Wat vindt je dochter van de pony ? Hoe groot is de pony en hoe gebouwd ?
Ik wilde ruim 5 jaar geleden eigenlijk de pony die mn dochter heeft niet kopen .
Advertentie was al vreemd zou ruin zijn maar bleek merrie ( stonden overigens wel 2 dieren in 1 advertentie ) pony was wat bangig ook . En qua model klopte het niet in mijn belevening .
Maar dochter stapel verliefd . Dus de koop toch gemaakt.
Ze bleek geen 8 te zijn maar slechts 5 jaar ( is import pony met later verkregen NL paspoort )
Maar we zijn ruim 5 jaar verder en samen hebben ze het helemaal leuk en ze wil geeneens een overstap maken naar een paard .
Dus goede keuze geweest achteraf .
Soms moet je minder in je hoofd zitten en meer op gevoel afgaan .
Zinzi_jewel schreef:Tinker , die hebben wij 1 gehad! Heel kort want heb haar terug gebracht . Met test rijden enorm braaf met ophalen ook . Maar op eigen lokatie niet te doen. Vermoed dat ze gesedeert is geweest. Wat rond gevraagd en de pony was bekend bij een vriend die soms ook wat handelde .
Maar niet elke tinker is het zelfde. Maar met een lengte van 1.68 op een slanke van 1.48
Gaat dochter nog groeien ? Hoe oud is de pony ? Groeit die nog in hoogte of breedte.
Mijn dochter is 1.59 en pony 1.47
Dochter is 18 dus groeit niet meer. Is geen slanke den , maar doordat de pony stevig van bouw is zijn ze een mooi team.
Dat is ook belangrijk.
Als jullie een project aan willen gaan zou dit wel prachtig zijn . Dit vormt vaak de mooiste banden tussen paard en mens
Jokonootje schreef:Zinzi_jewel schreef:Wat vindt je dochter van de pony ? Hoe groot is de pony en hoe gebouwd ?
Ik wilde ruim 5 jaar geleden eigenlijk de pony die mn dochter heeft niet kopen .
Advertentie was al vreemd zou ruin zijn maar bleek merrie ( stonden overigens wel 2 dieren in 1 advertentie ) pony was wat bangig ook . En qua model klopte het niet in mijn belevening .
Maar dochter stapel verliefd . Dus de koop toch gemaakt.
Ze bleek geen 8 te zijn maar slechts 5 jaar ( is import pony met later verkregen NL paspoort )
Maar we zijn ruim 5 jaar verder en samen hebben ze het helemaal leuk en ze wil geeneens een overstap maken naar een paard .
Dus goede keuze geweest achteraf .
Soms moet je minder in je hoofd zitten en meer op gevoel afgaan .
Mijn dochter is nog niet op de hoogte.
Om enorme teleurstelling te voorkomen.
Het is een slanker type Tinker van 1,45m.
Mijn dochter is nu 1,68m
Als wij besloten hebben dan gaan we met haar kijken en dan zal ik dr er eens op laten zitten. Om te kijken hoe het staat.
Pony staat nu echt in overlevingsmodus als je met m bezig gaat. Hij is rennerig, ontwijkt en schreeuwt in zijn lichaamstaal.
Dus we zullen terug naar de basis moeten. Grondwerk, kleine signalen, vriendelijk... Basis vertrouwen opbouwen.
Ze kan er dus niet zo op weg rijden.
Maar ik weet dat ze dit kan.