Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:18

Jessix schreef:
Onali schreef:
Ohoh de Partij Tegen de Dieren.
Wat een _-:(

Ik zag in een ander topic op bokt dat deze nog heel veel gestemd wordt.

ja echt gigantisch veel, schrok ervan.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:22

Gevonden. Stemadvies als je tegen, of juist voor, de wolf wil stemmen. PVV is dus ide voor. Begreep uit een Facebook groep die ik volg dat Graus pro wolf is.

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:24

SusanH schreef:
Gevonden. Stemadvies als je tegen, of juist voor, de wolf wil stemmen. PVV is dus ide voor. Begreep uit een Facebook groep die ik volg dat Graus pro wolf is.

[ [url=m/51hFLj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is al vaker geplaatst, maar kan niet vaak genoeg inderdaad.
En voor wie zegt, klopt niet PVV is ook voor afschot.
helaas was Graus dat dus niet
Afbeelding

Kuggur

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:47

Is het niet een beetje absurd je stem uit te brengen op grond van slechts één vraagstuk...?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:52

Voor sommige mensen is het probleem zo nijpend dat ze hun stem puur hierop baseren. Ik laat het zeker meewegen. Maar ik kijk veel breder.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:07

SusanH schreef:
Voor sommige mensen is het probleem zo nijpend dat ze hun stem puur hierop baseren. Ik laat het zeker meewegen. Maar ik kijk veel breder.

Hier ook zo. Het weegt zwaar maar andere punten ook

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:08

Ik kijk ook breder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:09

Ik kijk ook breder, en dar springt 1 partij voor mij echt bovenuit
Alles elke keer weer onderbouwd met cijfers, geen natte vinger werk en leugens.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:10

Het telt voor mij wel mee, zeker provinciaal. Maar in mijn geval is het sowieso al de partij waarop ik wilde stemmen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:13

Zelfs al stem je op een partij die anti-wolf is, dan worden echt niet meteen alle wolven afgeknald en zolang er nog wolven over zijn of opnieuw binnenkomen, zijn onze dieren niet veilig. Het maakt dus niet zoveel uit waar je op stemt, lijkt me.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:15

Voor nu ineens maakt het niet uit nee.
Maar als de overlastgevers, die dus vee pakken, zo snel mogelijk geschoten mogen worden gaat dat echt wel dieren redden.
Dus ja het maakt zeker wel uit waar je op stemt.
Stem je op een partij die ze alleen maar wil beschermen word het probleem groter en groter.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:33

mysa schreef:
Zelfs al stem je op een partij die anti-wolf is, dan worden echt niet meteen alle wolven afgeknald en zolang er nog wolven over zijn of opnieuw binnenkomen, zijn onze dieren niet veilig. Het maakt dus niet zoveel uit waar je op stemt, lijkt me.

Die illusie of wens heb ik ook helemaal niet. Ik hoop wel dat we de populatie gaan beheren en zeker op plaatsen waar veel aanvallen op vee zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:46

Voor nu maakt het idd nog geen verschil. Maar ergens moet een eerste stap richting verandering genomen worden. Dus het maakt imo wel degelijk uit waar je op stemt.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:39

Helaas, de partijen die tegen de wolf zijn, daar kan ik echt niet op stemmen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:52

josien_m_ schreef:

Maar helemaal geen beheer is ronduit dom, achterlijk, idioot.

Andere dieren, nemen we als voorbeeld ratten of konijnen, als daar last van is worden die ook geschoten. En zij hebben ook nog roofdieren die hun ook als lekker hapje zien.
EN toch worden er ratten en konijnen ook nog beheerd door ons mensen.

Wolven kunnen niet jarenlang beschermd worden en alles maar zn gangetje laten gaan.
Dan vallen er nog meer slachtoffers onder schapen, koeien en paarden. Worden er vaker en meer wolven aangereden, gebeuren er meer ongelukken door uithaalmanouvres en ja zullen er ook (meer) confrontaties gaan komen met mensen.

Simpelweg niks doen kan niet.
Als je dat niet inziet dan mankeer je echt iets in je bovenkamer.
Ze zijn al deze kant opgekomen omdat andere landen volliepen. Vangen en uitzetten, waar? Polen? Daar hebben ze meer dan genoeg roedels. Rusland? Idem.

Niet voor niks worden wolven in meerdere landen WEL geschoten en beheerd.

En ik zal ws wel weer te bot overkomen, maar het is echt geen hogere wiskunde.
Een diersoort onbeperkt zn gang laten gaan gaat nu eenmaal consequenties krijgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:35

Helemaal met je eens Onali. Oke, op sommige punten kun je het dan oneens zijn met een partij, maar er is er nooit een waarbij je het op alle punten punten eens bent.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:14

Tja BBB gestemd en had volgens stemwijzer 56% punten waar ik het mee eens was. Daarnaast op gedeelde 2de plaats CDA en FVD haha met 50% tja overal zijn er goede en mindere punten. Je moet naar het geheel kijken

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:26

Ik heb ook in mijn beslissing meegenomen dat ik niet op een te kleine partij wil stemmen waar ik het misschien 1% meer mee eens ben, want de kans dat er dan iets zinnigs gebeurd, dan stem ik liever op een grotere partij met 1% minder uit.

Everwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:59

Onali schreef:
josien_m_ schreef:

Maar helemaal geen beheer is ronduit dom, achterlijk, idioot.

Andere dieren, nemen we als voorbeeld ratten of konijnen, als daar last van is worden die ook geschoten. En zij hebben ook nog roofdieren die hun ook als lekker hapje zien.
EN toch worden er ratten en konijnen ook nog beheerd door ons mensen.

Wolven kunnen niet jarenlang beschermd worden en alles maar zn gangetje laten gaan.
Dan vallen er nog meer slachtoffers onder schapen, koeien en paarden. Worden er vaker en meer wolven aangereden, gebeuren er meer ongelukken door uithaalmanouvres en ja zullen er ook (meer) confrontaties gaan komen met mensen.

Simpelweg niks doen kan niet.
Als je dat niet inziet dan mankeer je echt iets in je bovenkamer.
Ze zijn al deze kant opgekomen omdat andere landen volliepen. Vangen en uitzetten, waar? Polen? Daar hebben ze meer dan genoeg roedels. Rusland? Idem.

Niet voor niks worden wolven in meerdere landen WEL geschoten en beheerd.

En ik zal ws wel weer te bot overkomen, maar het is echt geen hogere wiskunde.
Een diersoort onbeperkt zn gang laten gaan gaat nu eenmaal consequenties krijgen.

Maar als er in Afrika een leeuw, beer of tijger geschoten wordt, staat heel nederland op zijn achterste poten...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:03

Oh is dat zo?

Geef eens een voorbeeld, kom eens met wetenschappelijk bewijs, linkjes.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:07

Ach mensen, de wal keert het schip wel.

Je ziet wat er nu al voor ophef er is rond de wolf. En een grote roep om beheer, óók vanuit gemeentes en provincies.

De wolf gaat vanzelf meer in woonwijken rondlopen, wordt nog vaker aangereden, pakt een keer een loslopende hond... Hoe erg ook, maar dan gaat er gewoon beheerd worden. Ook met de huidige regering, zelfs met een wat linksere regering.

Niemand is gebaat bij gevaar en onrust in de samenleving. Alleen dit soort processen duren gewoon heel lang. Daar gaat BBB ook niks aan veranderen op korte termijn. Je ziet hoe lang het in Duitsland geduurd heeft, maar nu die over de brug zijn volgt NL.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:08

Everwind schreef:
Maar als er in Afrika een leeuw, beer of tijger geschoten wordt, staat heel nederland op zijn achterste poten...

Nooit wat van gemerkt. Aparte uitspraak. Snap niet helemaal hoe dit je punt kracht bij moet zetten.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:15

Precies, op termijn komen de linkse partijen er ook wel achter dat er iets moet gebeuren in verband met de wolf. Ik vind de BBB echt onzinnig om daarom op hen te stemmen. Zij gaan namelijk door met verbloemen dat de massale veehouderij hier echt moet minderen. En dat vind ik van veel groter belang. En nee, ik ben niet tegen boeren, integendeel ik ben voor boeren die kleinschaliger en met aandacht voor bodemleven en diversiteit boeren voor de eigen bevolking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:16

Gelukkig zijn er meer redenen om voor een bepaalde partij te kiezen en staat het iedereen vrij een eigen keus te maken.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:24

josien_m_ schreef:
Precies, op termijn komen de linkse partijen er ook wel achter dat er iets moet gebeuren in verband met de wolf. Ik vind de BBB echt onzinnig om daarom op hen te stemmen. Zij gaan namelijk door met verbloemen dat de massale veehouderij hier echt moet minderen. En dat vind ik van veel groter belang. En nee, ik ben niet tegen boeren, integendeel ik ben voor boeren die kleinschaliger en met aandacht voor bodemleven en diversiteit boeren voor de eigen bevolking.

Eens. En daarbij zijn boeren en stikstof maar een paar van de dingen waar we als samenleving mee te maken hebben.

- Euthanasie
- abortus
- toegang tot zorg (wachtlijst kno is hier 300 dagen! wachtlijst ggz minimaal 3 maanden)
- toegang tot gelijkwaardig goed onderwijs (kan een boek schrijven over wat wij tegenkwamen toen we een school zochten voor ons kind).
- kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter. Wist je dat je geen belasting betaalt over huurinkomsten? Eerlijk hè? Je hebt al het geld om een extra huis te kopen, verhuurt dat tegen een woekerprijs en betaalt daar geen belasting over!
- de ouderwetse bejaardenhuizen terug. Eenzame ouderen blij, gezinshuizen komen weer vrij op de markt.

En zo kan ik nog wel 20 dingen opnoemen die ik bij verkiezingen veel belangrijker vindt dan de wolf. Zelfs nu dat betekent dat ik mijn kinderen niet alleen in het bos kan laten spelen en ik zelf niet meer in het bos ga joggen. Er zijn wel belangrijkere dingen op de wereld om je stem voor te gebruiken.