[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 19:01

imaudy schreef:
Wat je daar zegt over die ruin klinkt helemaal niet verkeerd eigenlijk. Ligt ook een beetje aan het karakter van het dier.

Het klonk allemaal helemaal gaaf. Die vrouw heet Eline Hoefsloot. Google maar eens op haar. Ze doet heel gave dingen in dierenafrichting en allemaal op positiviteit. Klinkt heel fijn bij haar. Ik ben wel van plan eens een stage bij haar te gaan lopen, gewoon voor de leuk om te kijken hoe het is om een koe te trainen, of erop te rijden ;-) Maar toch wil ik een paard met wat meer ervaring hebben.

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:15

Een draver klinkt wel goed hoor (geen ex draver, het is een ras, je hebt ook geen ex Shetlander of ex tinker). Ze hebben vaak gangen aanleg, erg comfortabel dan natuurlijk. Je ziet dat vaak in de overgang van stap naar draf of galop naar draf.
Een vriendin van mij had een draver gekocht van de baan. Ik ging er ook een keer op rijden en kreeg hem zo in tolt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 16:26

Tinka schreef:
Een draver klinkt wel goed hoor (geen ex draver, het is een ras, je hebt ook geen ex Shetlander of ex tinker). Ze hebben vaak gangen aanleg, erg comfortabel dan natuurlijk. Je ziet dat vaak in de overgang van stap naar draf of galop naar draf.
Een vriendin van mij had een draver gekocht van de baan. Ik ging er ook een keer op rijden en kreeg hem zo in tolt.

O dat klinkt grappig met de tolt. Ik heb het deze mevrouw nog niet zien doen, maar wie weet!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:53

Je moet het vaak wel trainen, en niet elke draver heeft de aanleg.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:07

Wij hadden vroeger ook een draver op stal, een fantastische ruin, bom proof, schaapmak, hij vond het geweldig als hij lekker hard mocht gaan draven en dat zat heel relaxt. Overigens wordt bij dravers de tölt en telgang wel eens door elkaar gehaald, een töltende draver bestaat maar het is lastig om de tölt zuiver te houden, het gaat vaak over in telgang en dat is niet de bedoeling bij de langzamere gangen want dan heeft het meer met het strak houden van de rug te maken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 12:21

@ Tinka en Maras, interessant allemaal die info, ik weet niets van dravers. Als deze ruin het wordt, ga ik me er meer in verdiepen. Ondertussen is er weer een filmpje van over ons gedoetje hier klaar:

https://youtu.be/nEl-wTaPzkM

Tot weers, Mo

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:47

Heb vroeger een Franse dravers ruin gehad .
Eerlijk een heel fijn paard .
Zou een draver zeker niet afschrijven om het ras .

Succes met het leed dat een fijn paard kopen heet

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:58

Haha Mo ik was erg afgeleid in het filmpje door het feit dat
Spoiler:
Erwin zijn gulp open staat.
:') _O-

Enne, die ploeg kan je misschien nog gebruiken moest er toch ooit nog een trekpaard komen. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 14:50

Zinzi_jewel schreef:
Heb vroeger een Franse dravers ruin gehad .
Eerlijk een heel fijn paard .
Zou een draver zeker niet afschrijven om het ras .

Succes met het leed dat een fijn paard kopen heet

Hi Zinzi, Goh wat leuk dat jullie allemaal zo tevreden zijn over de dravers. Ik had tot voor een week of zes nooit over dat ras nagedacht. Ik hoor er wel eens wat over en zie regelmatig bij opvangs dat ze dravers omtrainen, maar beschouwde het niet als een paard voor mij. Punt is dat ik ontzettend graag een comtois ruin zou willen hebben. Er zijn uitzonderingen maar het ras is cool in het hoofd, ze draven en galopperen heerlijk voor je rug en het zijn knuffelberen en enorm werkwillig. Vooral het knuffelbeer spreekt me erg aan. Helaas wordt het ras gefokt heden ten dage voor het vlees. Merries houden ze langer en die worden dan wel afgericht, ruinen zijn zeldzamer. Ruinen die doorgereden zijn zijn nog zeldzamer. Dat betekent voor mij dat ik echt mazzel moet hebben met iets in de buurt en als ik de geldende mening moet geloven moet je een goed doorgereden comtois ruin met een vergrootglas zoeken in de omgeving waar ik woon. En die zijn over het algemeen 3x zo duur als een TF (Trotteur Français). Dus toen de afgelopen woensdag en donderdag op niets uitliep, had Erwin zoiets van dat westernpaardje zou je dat dan niet doen. En dat is dan die draver. Daar was ik eind april begin mei tegenaan gelopen omdat ik eens een keer western oid intikte. Toch met die mevr aan de praat geraakt. En afijn, ik ga dan do kijken. Dus ik ben prettig verbaasd dat veel van jullie zoveel over dravers weten. Zelfs mijn beste vriendin blijkt met dravers gewerkt te hebben, dat heb ik nooit geweten! Ik heb een compilatie gemaakt van alle filmpjes waar ik telkens om vroeg die zij speciaal voor mij gemaakt heeft. Meet Tino. https://youtu.be/Umu6btGHBsc

Kaatastrof schreef:
Haha Mo ik was erg afgeleid in het filmpje door het feit dat Erwin :') _O-

Enne, die ploeg kan je misschien nog gebruiken moest er toch ooit nog een trekpaard komen. ;)

Ja dat zeiden wij ook Kaat, dat trekpaard. Wie weet. Zou wel handig zijn om als er ooit zand in de bak ligt, het te slepen met een paard.

En whoeahahahahaja dat afgeleid zijn, dat zagen wij pas toen hij al op yt stond, we hebben erg gelachen en hadden niet gedacht dat iemand het zou opmerken ;-) Scherpe blik! We denken nu achteraf dat Callas daarom zoveel belangstelling had ;-)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:51

Nou, zo op het eerste gezicht zou ik heel blij worden van Tino. Wat een brave met ruim voldoende ‘go’. Ik versta de verkoper niet, wat heeft ze zoal te vertellen?
Die drone... ik moet de onze toch echt eens gaan gebruiken. Wat een flink stuk hebben de dames zo.
Hooit de boer voor jou of voor zichzelf?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:03

Ik vind Tino er leuk uit zien Mo. Hij zou zeker wel wat voor je kunnen zijn. Qua looks geef ik toe dat ik hem ook saai vind, maar ik ben dan ook een koudbloedmadame. Echter zou ik hem zeker wel overwegen als het zo moeilijk is om een geschikt paard te vinden daar bij jullie. Of de andere optie is dat je toch nog wacht in de hoop dat er nog iets op je pad belandt. Ik vind het wel slim dat jullie sowieso naar hem gaan kijken. Wie weet is er toch een klik.

Haha en ja, ik heb een oog voor details. Ik kan dan zo snel afgeleid raken. Wel vermoeiend soms. In dit geval was het gewoon grappig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:33

Die Tino ziet er uit als een leuk nuchter paard voor je. Als ik het zo snel bekeek denk ik wel dat hij laterale neiging heeft (dus richting tölt/telgang) wat je bij een keuring dus wel mee moet nemen.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:09

Leuk filmpje van Tino, Mo! Hij heeft een lieve uitstraling en idd geen moeite met groot verkeer, heerlijk! En jij rijdt ook western, toch?
Ik hoop dat het een klik is, donderdag. Veel succes!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:12

Ik vind het een leuk paard voor je Mo, ga je vast veel plezier aan beleven. Dat is denk het belangrijkste, niet dat het een koudbloed is. Hij is trouwens nog best stevig.
Bij dat eerste stuk galop lijkt hij inderdaad gangenaanleg te hebben.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:16

Dat dacht ik dus ook te zien. Maar ja, kan zo maar gebeuren dat er toch nog een koudbloed in je vizier komt. Ik smelt wel een beetje van die Tino maar dat is altijd zo persoonlijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:31

Ik vind het ook een knapperd en denk echt een lief en goed opgevoed paard. Koedbloeden ook nog best wel eens lomp zijn. Dat heb je met een draver toch minder.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:03

Bwaa ik ken een draver die echt super lomp is en je zo omver zou lopen. Niet uit kwaadheid overigens. Zo is hij gewoon. Is echt individueel van paard tot paard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:09

Wat wordt jullie 'landgoed' toch mooi!
Tino lijkt een lieverd.
Alleen vind ik zijn beenstand niet zo geweldig. Hij zwabbert vooral voor. Natuurlijk is het een filmpje en ieder dier heeft wel wat. Hopelijk valt het mee.
Succes met het proefrijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 00:28

@Balance, ja dronen geeft erg leuke beelden. Terrein genoeg, er groeit echter niet zo veel gras, maar onkruiden zijn ook fijn. Ik voer nog steeds (nat) hooi bij. Dat eten ze gelukkig goed.

De boer hooit voor ons beiden. Dat heet moitié-moitié, half-half. Hij doet het werk en voor dat werk krijgt hij de helft in hooi betaald. Wij hebben echter geen opslagmogelijkheden, dus ligt het bij hem en gaan wij iedere maand een baal halen.

Wat die mevrouw zegt, vind ik zelf ook moeilijk te verstaan, ze heeft een accent. Bij de plas vraagt ze het meisje dat erop zit om hem doooor de plas te sturen en ze vraagt dat nog een keer en ze merkt op dat hij vals speelt.
Tegen de filmert op het onverharde weggetje babbelt ze dat Tino zo goed kan galopperen voor een draver.
Tegen het paard loopt ze opmerkingen te maken in de zin van, tractortje, daar zijn we niet bang van, het doet je niets, hè.

Lief dat je smelt, Balance van Tino. En smaken verschillen idd enorm. Ik was vanaf de foto al verliefd op Ilan, de halfblinde comtois en ben dat nog steeds. Ik heb helemaal niets met Tino vanaf de foto. Maar omdat de beschrijving wel alles had wat ik zocht en ook western, heb ik haar toen eens gemaild. En ook omdat de prijs zo ontzettend laag is. Omdat ze hem weg wil, want hij kan niet met haar eigen ruin. Tino is van haar ex. Dus erg lage prijs en als ik hem morgen ophaal kan er ook nog wat van de prijs af, omdat ze nu pension betaalt bij haar boerbuurman. Met al zijn spullen erbij is hij 1750. Zonder is hij 1300. Dus tja.

@Kaat, ja we gaan het zien. Ik ga goed mijn best doen open erin te gaan en hem met een open blik te bekijken, hij moet niet denken/voelen dat ik hem niet leuk vindt.

@Waratje, ja volgens mij ook, soms ziet het er gek uit en ik denk dat dat dan de neiging naar telgang is. En wat bedoel je met dat ik het bij een keuring moet meenemen?

@Veldbloempje, hij gnorkt wel in die hal, zo van, mwah, van mij hoeft dit niet. Wat ik wel jammer vind is dat ze het niet onder het zadel heeft gedaan. Aan de hand heeft een paard vaak meer vertrouwen, maar misschien kan ik dat donderdag ohz uitproberen. Als ze met het kleine meidje erop langs de weg loopt komt er een tractor aan met rammelbak en daar was hij ok mee. Hoopvol.

@Tinka, dank je, ik denk dat hij ook goed opgevoed is. Hij blijft ook netjes staan met opstappen. Ik heb wel warmbloeden gehad, een Gelder, een kwpn, en een volbloedje New Forest. Is natuurlijk geen vergelijk, maar dat was ook een heterik, maar wel mijn beste paardje tot nu toe. Daar heb ik zo veel mee gekund! De Kwpn heeft me ooit door heel De Meern gesjeesd en heb ik een springparcours door alle tuinen van een rijtje rijtjeshuizen gedaan. Was telkens mooi precies twee galopsprongen _O- ~~}> *\%/* }:) :x Ik heb ook die gelder gehad, dat vond ik helemaal niets achteraf. Lange rug, niet mijn ding. Wat ik met ponys meer heb, is dat ik ze gewoon zoveel leuker vind dan paarden en misschien zijn trekpaarden wel een beetje pony in mijn ogen, of zo. Ik kan het niet uitleggen. Maar deze Tino vond ik niet zo heel erg paard, hij heeft toch een beetje een ponykoppie. Dat sprak mij dan wel van hem aan.
En ja, koudbloeden zijn meestal lomp, hhahaha, en als je dan nog blind aan een kant bent, zoals Ilan, dan waren Erwin zijn tenen maar net veilig. Dat lompe vind ik dan weer schattig. Ja sorry, muts.
Maar geen paard op mijn voet, daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk.

@Kaat, o gelukkig dan toch nog wel een paard op mijn voet ;-)

@Senna, ik vind hem ook enorm zwabberen, de galop ziet er anders uit dan ik gewend ben, maar dat weet ik dan aan het feit dat hij draver is.

Iemand in een pb gaf ook aan dat hij misschien linksachter wat verder door zijn kogel zakt.

Roepen jullie maar, ik noteer het en vraag het de d.a.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 01:25

Als je nog een aanvulling wilt (ik wilde niet te kritisch zijn, het is tenslotte een filmpje, hij moet jullie irl aanspreken.. en braaf en gezond zijn :+ )

Hij staat voor bodemwijd, Franse stand. Achter lijkt hij smal/koehakkig.
Het verder lijkt het alsof Tino de ene kant om veel minder goed buigt dan de andere kant.
Er zijn genoeg paarden die met een afwijkende stand gezond oud worden, maar zou vragen waarom ze hem bandages omdoet? Tikt hij aan? En kijk ook hoe de voeten slijten.
Wijsheid (en geduld) gewenst.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 06:06

Draver zwabberen heel vaak, is normaal. Veel gangenpaarden ook trouwens. Is meestal geen probleem.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:36

Ik heb hier nog nooit gereageerd maar ik lees je verhalen met veel plezier. Is een criollo niks voor jou? Ik weet niet of je vlak bij Bonnat woont maar daar zit een nederlands stel die criollo's fokt. Als je meer info wilt kan ik je via pb wel info geven?

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:37

Er staat op fb bij Horracio Hippique in Rotterdam ook een leuke comtois van 3 jaar dacht ik.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:05

Wel of niet draver of toch een (blinde) comtois.. het enige dat ik erover kan zeggen: volg je gevoel en volg je hart en neem geen overhaaste beslissingen.. been there done that!

Heb weer genoten van jullie filmpje! Zo zonde dat al dat materiaal zo is afgedankt en is vergaan. Het is een prachtige ploeg!
En dat tegelen.. pfff.. respect! :x

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:50

fensy79 schreef:
Er staat op fb bij Horracio Hippique in Rotterdam ook een leuke comtois van 3 jaar dacht ik.

En daar moet je ver weg van blijven. Heb je geen nieuws berichten gelezen op oa horses.nl zeker de laatste dagen.