[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m_maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:03

ik ben vandaag bij stalletje wezen kijken,wanhopig op zoek zodat me shetjes droog kunnen staan en ik ben even langs molenpaardje geweest,Ik ben er geweest maar dit is zo iets ergs dat heb ik nog nooit meegemaakt en die stand stallen dat dat nog mogelijk is ik vind het al zielig als paardjes halve dag en nacht op paardenmarkt zo moeten staan laat staan meerdere uren op een dag of wat dan ook. maar vooral als ze er zo bij moeten staan voor de rest van hun leven en volgens mij is dat allang verboden om je paard zo erbij neer te zetten.En dan nog 300euro durven vragen voor een stalletje zonder stro en zo tegenover ziellige zooi in de stand moeten aankijken in hun eigen pis en strond zonder sprietje stro, ik doe ze nog liever in me achtertuintje in een rijtjeswoning want dit is echt niet paardwaardig leventje zo

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:13

Ik heb mijn paard gevonden! Na heel wat paarden gezien te hebben kwam ik deze bij toeval tegen. Ik zou eigenlijk bij een fries paard gaan kijken bij een hengstenhouderij. En ze hadden daar eventueel ook nog 2 KWPNers te koop. Toen ik Dream zag (zo heet hij) vond ik hem direct al leuk. Hij was heel nieuwsgierig en wou graag aandacht. Ik ben toen eerst weer naar huis gegaan omdat de vrouw die erbij was niet precies wist in welke prijsklasse hij zou zitten etc. Ik heb toen een paar dagen later gebelt en hij viel in mijn prijsklasse. Ik heb toen direct een afspraak gemaakt. Maandag ben ik er geweest en heb ik 2 paarden geprobeerd, maar ik bleef bij Dream. Het is een 4 jarige ruin van 1,70. Ik ga komende maandag weer heen om zelf lekker met hem bezig te gaan en als ik dan zo positief blijf dan laat ik hem keuren en koop ik hem!

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 23:31

Wat jammer dat je geheel wil stoppen blub, denk er nog maar eens goed overna en tijd geven is sowieso niet erg.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:09

He blub wat jammer dat je nu ineens wil stoppen. Je komt heus wel een geschikt paard tegen hoor en het komt vast allemaal wel goed.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:48

o blub doe nou niet. Geef niet op er komt vanzelf een paard op je pad

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:04

Jeetje blub, jij bent wel heel erg wispelturig zeg... Heb het idee dat je niet goed nadenkt over je beslissingen en dit is een goed voorbeeld ervan..

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:20

Voor een fijn tehuis hebben wij de E pony van mijn dochter te koop,ivm overgang naar paard,ze is L dressuur,in het springen nooit uitgebracht omdat mijn dochter dat eng vind.
Het is een 10 jarige Kwpn merrie,van 156 cm,misschien iemand uit het topic?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:49

blub waarom stop je nou dan?
2 uur voor dit berichtje wou je nog een paard en nu in eens niet meer
je stopt toch niet omdat hier een paar dingen gezegd zijn?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:51

blubdevis schreef:
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om mijn zoektoch te beindigen en voorlopig een einde te maken aan mn paardjes carriere..

Veel dingen te koop, zgane winterdekens, nieuw aan te meten zadel en nog veel meer,, check mn advertenties maar..

Bedankt voor het advies hier :)

Hmm dit snap ik niet helemaal.. Je had 2 weken geleden nog een paard gekocht?
Maar jammer zeg!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:55

het is een hele opoffering en als je er niet 100% achter staat idd niet doen, koste geld en tijd genoeg en dan moet je er wel elke dag van genieten. dus vind het het wel slim om het niet meer te doen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:57

Ik kan er in ieder geval geen touw aan vast knopen.....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:28

Wat jammer blub! Laat je niet uit het veld slaan door anderen hoor.. iedereen heeft hier een mening natuurlijk, maar uiteindelijk kennen we je niet dus kunnen we ook niet goed oordelen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 10:36

Wij weten totaal niet wat er aan vooraf gaat, hier kan het lijken als wispelturigheid maar er kunnen al dagen aan vooraf gegaan van twijfels. Ik vind het juist verstandig als je twijfeld om het nu niet door te zetten. Je hebt je hele leven nog voor je neem de tijd blub denk er rustig over na en kijk dan waar je staat over een tijdje.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:04

Seven schreef:
Wij weten totaal niet wat er aan vooraf gaat, hier kan het lijken als wispelturigheid maar er kunnen al dagen aan vooraf gegaan van twijfels. Ik vind het juist verstandig als je twijfeld om het nu niet door te zetten. Je hebt je hele leven nog voor je neem de tijd blub denk er rustig over na en kijk dan waar je staat over een tijdje.

Daar ben ik het dus mee eens.
In dit topic komt een beslissing pas naar voren als het verteld wordt dat de beslissing is gemaakt.
Wie weet hoe lang blub al is twijfel zat, dit heeft hij gewoon niet verteld.

Sterkte met je beslissing blub!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:25

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:30

Knap dier en leuk lopen, wel een ruw diamantje denk ik zo, erg groen nog voor een 6 jarige...
Hij wordt wel heel erg teruggereden en aan de voorkant vastgehouden, dus vandaar de 10.000 tactfouten! Maar als die achter sterker wordt een heel leuk paard denk ik, maar je moet wel zelf goed kunnen chauffeuren ;)

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:17

ik zou het zonde vinden dat je stopt blub, iedereen moet ergens beginnen. Ik rijd ook nog maar een jaar paard maar weet dat er over een jaar of 4 a 5 ook een eigen komt. Maar tussen een paard kopen en helemaal niet meer rijden zitten ook nog wel een paar stappen. Je kan een paard leasen om te kijken hoe het er in het eggie aan toe gaat? Zoveel mogelijk verschillende paarden rijden zorgt ervoor dat je je eigen niveau leert kennen en dat je weet wat je wil, wat het ideale paard is. Misschien weer terug naar manegelessen op de betere paarden? Zijn tegenwoordig maneges die op sportpaarden lesgeven.

Ik als beginner ga me maar eens verdiepen in tactfouten. Geen idee wat dat zijn whaha.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:25

Melisje_92 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ZakSzAGJOoQ

wat vinden jullie hiervan? op stal vond ik hem niet heel bijzonder, maar vind dit filmpje best leuk om te zien

In stap aan de lange teugel is ie ook niet zuiver, vnl achter.
Ik vraag me af waarom hij in draf zo strak word gehouden van voor, terwijl hij in stap en galop meer lengte krijgt.
Maakt ie tactfouten omdat hij zo strak word gehouden, of is ie niet goed en proberen ze het te verbloemen door hem er van voor goed aan te houden?

Vind het wel een knap paard, en de bewegingsvorm is erg leuk.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:35

svdijk schreef:
Melisje_92 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ZakSzAGJOoQ

wat vinden jullie hiervan? op stal vond ik hem niet heel bijzonder, maar vind dit filmpje best leuk om te zien

In stap aan de lange teugel is ie ook niet zuiver, vnl achter.
Ik vraag me af waarom hij in draf zo strak word gehouden van voor, terwijl hij in stap en galop meer lengte krijgt.
Maakt ie tactfouten omdat hij zo strak word gehouden, of is ie niet goed en proberen ze het te verbloemen door hem er van voor goed aan te houden?

Vind het wel een knap paard, en de bewegingsvorm is erg leuk.

paard word heel weinig gereden en de klik met de eigenaar is er niet, had gisteravond les op de stal waar hij staat en kreeg te horen dat ik hem zo 2 weken zou mogen proberen.

proberen kan natuurlijk geen kwaad :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:38

Proberen kan zeker geen kwaad, als je geïnteresseerd bent gewoon doen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:39

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:40

Zo twee weken proberen is echt ideaal, Melisje... dan kan je echt voelen of het wat voor je is. Als het niets is heb je ook ervan geleerd... en twee weken proefrijden... is toch wat beter om beslissing op te nemen dan even 2x kijken ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:43

Volgens mij is dat idd hetzelfde paard, toen liep ie eerlijk gezegd een stuk fijner.(filmpje geüpload in 2009)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:45

svdijk schreef:
Volgens mij is dat idd hetzelfde paard, toen liep ie eerlijk gezegd een stuk fijner.(filmpje geüpload in 2009)

Vond ik dus ook, maar als je die tactfouten eruit zou kunnen halen, lijkt het me een leuk dier. En als je 2 weken mag uitproberen? Proberen kan altijd toch?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:17

Tactfouten???
Beestje is gewoon kreupel.