Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Wat voor prijzen hebben jullie het over? Onder de 2k?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Wij zijn 2 weken geleden spontaan ergens wezen kijken.
Niet helemaal wat we zochten en staat al een 2 jaar stil. Dus even proberen zit er niet echt in.
Maar qua karakter wel wat we zoeken. Doodbraaf, avontuurlijk en vriendelijk.

In eerste instantie heb ik met moeite bedankt en hem laten staan.
Maar de eigenaar heeft er lang en hard over nagedacht en heeft me nu een aanbod gedaan wat ik eigenlijk niet kan weigeren.
Er is alleen 1 maar.... Hij heeft 1,5jaar terug een maanblindheid aanval gehad.
Dat was ook de reden dat ik Nee heb gezegd.
Maar nu twijfel ik ...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Als dat de reden is waarom je nee gezegd hebt , waarom zou je dan nu ja zeggen ?

Of je dierenarts om raad vragen en als de prijs zo interessant is dat je en gokje wilt / kunt wagen , dan moet je het proberen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

MarjanB schreef:
Wat voor prijzen hebben jullie het over? Onder de 2k?

Ja de 'volle' gefokte paarden gaan soms al onder de 3k weg...

Maaaarrrr. Je hoeft er maar 1 gek voor tr hebben

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Getup schreef:
Als dat de reden is waarom je nee gezegd hebt , waarom zou je dan nu ja zeggen ?

Of je dierenarts om raad vragen en als de prijs zo interessant is dat je en gokje wilt / kunt wagen , dan moet je het proberen...

Ja de prijs is nu zo aantrekkelijk dat ik denk ach dat gokje durf ik misschien wel aan. Ik zal mijn eigen dierenarts eens vragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Ze zijn er in ieder geval eerlijk over, dat had niet gehoeven.

Marjan, die is niet heel commercieel gefokt..hij kan hem te koop zetten en hopen dat iemand er verliefd op wordt. Als ie niet verkocht wordt dan kan hij hem alsnog aan houden.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Nou dat is leuk. Na een zoekertje van mij in deze groep kreeg ik via PB een facebook screenshot doorgestuurd. Na wat contact was het niet onze match maar zo'n leuke pony.

Maar via een oude staleigenaar kreeg ik weer een vraag of ik niet iets leuk voorbij had zien komen voor iemand die graag hun stalletje wilde huren maar nog geen pony had. 1+1=2. De koop was met 1 dag rond! Zo leuk.

Dus stal eigenaar blij met een verhuurde stal, verkoper blij met een super nieuw huis en koper blij met echt een hele leuk familie pony.

Maar onze stal is nog steeds leeg.... |o

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Jokonootje schreef:
Getup schreef:

Ja de prijs is nu zo aantrekkelijk dat ik denk ach dat gokje durf ik misschien wel aan. Ik zal mijn eigen dierenarts eens vragen.

ik weet er ook nog zo 1 te koop, maar de modjes hadden mijn post al weer verwijderd omdat mijn reactie al weer werd aangezien als advertentie... paard moet worden geopereerd aan cornage

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Even een vraagje, vorig jaar een paard verkocht, wellicht wil de eigenaresse haar toch verkopen. Hoe is de markt tov een jaar geleden?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Hoe zijn jullie aan je via via paard gekomen? Ik heb zelf een super leuk paard, waar ik net Z1 mee ben gestart. Maar ik merk toch dat ik meer plezier haal uit het opleiden van een jong paard.

Nu heb ik er niet zo veel zin in om dat gehele verkoopproces in te gaan, maar mocht iemand juist huisje en juiste prijs hebben, zou ik daar serieus over nadenken.

Of een soort ruil ofzo. Eigenlijk zou je een soort Tinder voor paarden moeten hebben haha. Alleen als het matcht is hij te koop.

En merken jullie qua aankoop dat de markt echt wat minder is?
Ik houd mijn ogen altijd open voor leuke jonge D- of E-pony's, maar ik zie daarin steeds dezelfde pony's terugkomen die worden aangeboden. Meestal net zadelmak en flink aan de prijs. Die waren vroeger zo weg, maar nu lijkt dat echt minder.