Muga schreef:Wat een heerlijk ritje! Geweldig mooie omgeving. Ik vind de drone beelden zo gaaf. Alsof die camera op een statief staat. Echt gaaf!
Hi Muga, ja we waren er echt helemaal uit even. Erwin is blij met jullie complimentjes over het dronen.
JudithO schreef:Prachtige beelden inderdaad! Het heeft veel meer diepte ofzo dat bij een foto.
Die praatdetector is erg leuk
Leuk dat je zoektocht nu officieel begonnen is. Hopelijk vindt je snel wat leuks.
Hi Judith, De praatdector is echt hilarisch, en dat is altijd zo. Ze kwispelt zodra ze stemmen hoort. Erg lief.
Tinka schreef:Ik hoorde van de dierenarts dat hier in de omgeving ook heel veel comtois staan, zie er zelf ook veel in de wei staan.
Hi Tinka, Ik zie op veel plekken kuddes comtois staan. Ook in de Pyr, maar ze staan niet te koop. Zijn veelal fok voor vlees.
Benthhh schreef:Oh Mo, wat een mooi filmpje voor deze Francofiel met heimwee!
Ik heb het waarschijnlijk gemist en heb nog geen tijd gehad om veel terug te lezen, maar ik lees dat je op zoek bent naar een nieuw paardje! Heeft dat wat betreft Callas een reden, of gewoon een easy paardje erbij?
Hi Francofiel met heimwee, een easy paardje erbij is erg fijn, maar dat hoefde wat mij betreft niet meer omdat het goed ging met Callas. Maar Callas is kreupel en ze moet een jaar op rust, maar dan nog vrees ik dat het niet meer goed gaat komen. Ze heeft een pees afgescheurd van haar sesambeentje met een stukje bot. Het is niet operabel, behalve een zenuwsnede tegen de pijn. Het kán met rust genezen, maar Callas en rust gaat niet samen.
Dus zoek ik er dan nu een ander paard bij. Ik zoek een type trekpaard, liefst comtois. Ik wil ook een ruin bij de meisjes erbij. En dat is erg lastig vinden. Veel trekpaarden die te koop staan zijn merries, want die zijn nog goed ook voor de fok, maar ruinen verdwijnen allemaal de worst in. Er komt dan ook een ruin shetje erbij voor Poupette, daarover heb ik vragen uitstaan bij stichtingen. Ik hoop voor Callas op een rustige factor in de kudde. Vandaar ook comtois, of andere trekpaardrassen.
Dus lastig zoeken. Gelukkig krijg ik meerdere pb's regelmatig met tips. Ik heb uiteraard een budget en een kilometerafstand. Ik wil niet verder weg dan 500km max.
Zodoende zijn we naar een comtois in de pyr wezen kijken. Mijn droom. Gelijk had ik een klik. Met rijden gaf hij me zoveel vertrouwen, geweldig gewoon. Dat heb ik sinds Thor niet meer meegemaakt. Callas is 99% van de tijd op haar qui vive, die gespannenheid voel je onder je. Ik voel nu het verschil, enorm! Misschien daarom maar goed dat ze kreupel is, want je vraagt je af hoe leuk zo'n paard dan het rijden vindt. Ik heb eerst met dat paard, Ilan heet hij, in de ronde longe gewerkt. Toen in de ronde longe gereden en toen zijn we een rit in de pyr gaan maken. Geweldig! Als ik niet gezegd had dat ik nog 2.5 uur terug moest rijden, hadden we gewoon door blijven rijden. Gedraafd gegaloppeerd, met zijn drietjes, eigenaar, zoon en ik. Was helemaal top. Daarna ben ik zelf nog alleen zonder de andere twee gaan rijden in het dorp en ook dat was perfect. We hebben tractors én betonmolens gehad waar we tussendoor moesten en het boeit hem niets. Hij is vier, is nog aan het wisselen, loopt vanaf zijn tweede al voor de caleche met toeristen in de zomer en in de winter deed hij ski joring met Ilan. Maar door de covid is het stil komen te liggen, relatie uit, paard te veel, hij heeft nog 4 dieren, het land dat hij mocht gebruiken, daar wordt op gebouwd, kortom hij heeft minder land en doet Ilan weg. Het voordeel is dat Ilan een leader is. Toen we terugkwamen van rijden ging hij zijn gang en de rest kwam eraan en volgde hem naar waar hij ging eten. Dat zou ideaal zijn voor Callas. Er is maar een probleem"pje" en dat is dat Ilan blind aan het worden is. Uveïtis bilateral. Je merkt er helemaal niets van. Volgens de d.a. is hij rechts al helemaal blind en links slechtziend. Op zijn vierde al. Mijn hart zegt ja, ik kan dat wel met dit paard. Ik ben helemaal verliefd op hem, maar mijn verstand zegt nee, niet doen Mo. Als ik het wil behandelen zijn de kosten met gemak richting 3000 euro per oog, maakt niet uit wat je kiest van de drie soorten behandelingen. Oog laten verwijderen met nazorg etc 1000 euro per oog. Dus sowieso zou hij dan gratis bij me moeten komen. Maar dat gaat niet gebeuren. Die meneer wil er dan in ieder geval slachtprijs voor en dat vind ik al te veel. Maar ook al zou hij gratis komen, dan nog.
Maar ik ben heftig verliefd op Ilan. Maar ja. Hier filmpjes van mij en hem
https://youtu.be/dyV7LDfPP_8
.
https://youtu.be/Bew3if8Dwcc
Dus we gaan morgen en overmorgen naar 3 andere (semi) trekpaarden kijken. Het zit allemaal in het oosten van Frankrijk, tegen mijn 500km grens aan en dus we gaan met de auto, ivm de brandstofkosten, de camper lust wel een slokkie, en nemen we een overnachting. Honden mee. Eerste bezichtiging is op 6 uur rijden. Volgende zit daar 2 uur vandaan, dat doen we op een dag. Hotel dan geboekt en derde is weer 2 uur rijden daar weer vandaan. Er was nog een vierde maar die blijkt al verkocht. Morgenavond laat zijn we weer thuis met drie ervaringen rijker.
Dit zijn de drie paarden waar we naar gaan kijken:
https://www.leboncoin.fr/animaux/2164567996.htm
https://www.leboncoin.fr/animaux/2160075188.htm
https://www.facebook.com/carolinebourgi ... ntechevaux
We gaan het zien. Tot weer