[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:53

equitation schreef:
Poeeeeeeeee stel je aaan. Wat een flauwekul. Ze is helemaal niet gemeen. Ze geeft gewoon haar mening. Het zal wel confronterend overkomen maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)

ik stel me niet aan hoor....we verschillen van mening that's all.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:54

dit topic is om advies te geven en ik denk niet dat blub hier afgeschreven word als een slechte ruiter.
maar iedereen bedoelt het hier goed van of je niet beter naar een leermeester kunt gaan kijken.
als jij zelf zij dat je te onervaren was voor coen dan lukt het toch ook niet met een paard die hoog in het bloed zit die enorm veel beweging heeft
en het is toch ook leuk dat je lekker kunt gaan rijden

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:56

Dennisch schreef:
Zo een heeft Blubdevis hier ook uitgeprobeerd, de grote Rubiquil ;) Zou een prefecte combi kunnen zijn en dat paard kan dat wel hebben, echt een vreselijk lief dier en die vergeeft het je gemakkelijk als je eens uit belans bent of een foutje maakt. Ook een week stilstaan en er weer op is b.v geen probleem. En dat ondanks zijn leeftijd, superpaard! ;)

daar was blub toch ook gek van dat was toch die schimmel.
maar die was boven zijn budget dacht ik zo te weten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:59

nicole: is de duitse rijpony niet wat voor jou bij Dennisch zijn advertenties

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:04

Johnnydepony schreef:
Dennisch, heb je die Rubiquil niet in een maatje kleiner ? :+

Haha nee, maar hij "voelt" niet zo groot hoor als je erop zit en hij is makkelijk te rijden ;)
Op de video is amazone 1.76 en er hebben ook al kleinere/grotere mensen op gezeten en alles staat op hem, laat je niet afschrikken door zijn grootte, het is echt onze GVR (grote vriendelijke reus) en lekker nuchter in zn koppie.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:09

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:15

misschien is rtl4 wel handig om half 9 te kijken,
mocht ooit iemand in de problemen komen met een paard dan weet je gelijk of het zin heeft om juridische stappen te nemen

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:17

ralphtdw schreef:
mocht ooit iemand in de problemen komen met een paard dan weet je gelijk of het zin heeft om juridische stappen te nemen

Kan ik zo wel zeggen, koop je particulier kan je niets maken.
Met een handelstal die ingeschreven staat heb je misschien een beetje kans.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:22

amarial schreef:
ralphtdw schreef:

Kan ik zo wel zeggen, koop je particulier kan je niets maken.
Met een handelstal die ingeschreven staat heb je misschien een beetje kans.

met handelstal die ingeschreven staat moet je het terug nemen (dit hebben kennissen van ons mee gemaakt)
en waarom precies weet ik niet meer maar die moest het gewoon terug nemen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:33

Kaja schreef:
Er is niets naars of onredelijks aan mijn post en met tere zieltjes kan ik helaas geen rekening houden.
Met pappen en nathouden bereik je niets, net zo min als met een PB.
Dergelijke situaties komen dagelijks aan de orde hier en omdat er enkel maar met "aahhh zielig" en "oohhh zonde" gereageerd word, blijft het zo vaak op een fiasco uitdraaien omdat zelfkennis ontbreekt.
Maar we hebben het hier wel over levende have!

Blub moest en zou dit paard heben, hij viel bijna flauw van de spanning over de keuring, dier word zo'n 150 km verderop gebracht (!!!!) en na enkele dagen weer terug bij af.
Ik ben het ermee eens dat het voor zowel paard als Blub de juiste beslissing is geweest, maar stel dat de verkoper niet zo coulant was geweest? Rechtszaak nr. 127650.

Bovendien draagt hij vervolgens paarden aan waar zelfs een vreemde op afstand al ziet dat het niet gaat klikken!

It makes you wonder..........................................

helemaal mee eens
sterker nog ik zou voor zo'n reden nooit een paard terugnemen :o

amarial

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:36

@ ralphtdw
Een handelstal heeft ondertekend om eerlijke handel te doen..
Helaas zijn er zo veel handelsstallen die niet ingeschreven staan :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:48

Ik heb daar ooit een rechtszaak voor aan mijn broek gehad :o ik nam het paard ook niet terug...

Paard was met mij M2 geklasseerd en Z2 afgericht, ik had hem al 8 jaar en reed er zelfs alleen mee in het bos (ook in het donker!) :)
Verkocht binnen 3 dagen aan een bekende ruitersportzaak hier in de buurt, dochtertje van 8 heeft proefgereden,
beest was superbraaf en deed alles, terwijl het meisje nog niet eens onder het zadel uitkwam!
Mensen hadden zelf lange tijd niet gereden, maar vroeger nationaal gereden blablabla
Dus ik gevraagd of ze het paard niet vaker wilde proberen in het bos enz. maar nee dat hoefde niet....
8 weken nadien kreeg ik een boze telefoon dat hij eraf was gevallen, paard was niet te vertrouwen en ik moest het paard maar terugnemen.
Hij zei dat dit normaal was binnen 6 maanden...ik heb nee gezegd en vervolgens werd ik op mijn werk gedagvaard :+
Rechtzaak heb ik wel gewonnen, maar paard is de handel ingegaan :(:) gelukkig later wel goed terecht gekomen als fijn familie paard :)

Moraal van het verhaal: Ruiters overschatten zichzelf vaak en zelfs het braafste paard kan dan soms gaan lopen spoken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:50

besita schreef:
Kaja schreef:
Er is niets naars of onredelijks aan mijn post en met tere zieltjes kan ik helaas geen rekening houden.
Met pappen en nathouden bereik je niets, net zo min als met een PB.
Dergelijke situaties komen dagelijks aan de orde hier en omdat er enkel maar met "aahhh zielig" en "oohhh zonde" gereageerd word, blijft het zo vaak op een fiasco uitdraaien omdat zelfkennis ontbreekt.
Maar we hebben het hier wel over levende have!

Blub moest en zou dit paard heben, hij viel bijna flauw van de spanning over de keuring, dier word zo'n 150 km verderop gebracht (!!!!) en na enkele dagen weer terug bij af.
Ik ben het ermee eens dat het voor zowel paard als Blub de juiste beslissing is geweest, maar stel dat de verkoper niet zo coulant was geweest? Rechtszaak nr. 127650.

Bovendien draagt hij vervolgens paarden aan waar zelfs een vreemde op afstand al ziet dat het niet gaat klikken!

It makes you wonder..........................................

helemaal mee eens
sterker nog ik zou voor zo'n reden nooit een paard terugnemen :o

Eens, maar dat is Blub al eens vaker verteld hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:51

listiglistje schreef:
Moraal van het verhaal: Ruiters overschatten zichzelf vaak en zelfs het braafste paard kan dan soms gaan lopen spoken!

En een niet onaanzienlijk aantal daarvan spookt hier rond.........

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:04

Snap wel wat Kaja bedoelt.. Denk dat Blub te enthousiast is (wat overigens goed kan begrijpen) en dan maak je fouten. Hopelijk dat je gauw een geschikt paard vindt!
Overigens als het mijn paard was geweest, dan had ik hem ook niet teruggenomen om die reden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:20

Wij hadden hem ook zekers niet terug genomen want je weet je eigen rij kunst en als je daar.geen goed passend paard bij koopt dan is het diegene zijn eigen fout.
Maar merk heel vaak.en bedoel ik niet blub mee dat er veel ruiters denken dat ze beter.kunnen rijden dan wat hoe ze werkelijk rijden en gaat heel vaak fout en dan word de verkoper slecht gepraat

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:25

Die zaak van Rubis is stereotiep.. welles nietes.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:35

TJa ik heb de hele aflevering van Rubis gezien. Denk je dat je een conclusie krijgt, stopt het programma -O- Bij aankoop paard laat ik, en mijn dierenarts, standaard bloed prikken. Wat 3 maanden bewaard blijft. Mocht er dan ooit trammelant zijn ( net zoals bij Rubis ) dan had dit voorkomen kunnen worden? Ik vond het ook wel toepasselijk dat de betreffende dierenarts niet mee wilde werken.

Maar goed, Blubdevis. Stop je nu volledig? :oo
http://www.bokt.nl/markt/ad/100266/nieu ... n-te-meten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:38

Vond Pro deo een beetje een aanfluiting en sta in dit geval volledig achter de verkoper.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:39

Cardy schreef:
Zat even weer te neuzen op sporthorses (alleen "window shopping" hoor), kwam deze tegen: http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... ertog.aspx

Dacht leuk paard, totdat ik het filmpje zag... :=

Sorry dat ik deze nog even aanhaal, maar op stand staat ie al niet lekker(recht achterbeen en bijna achter de massa,. bol spronggewricht) en het word nu ook niet echt fijn gereden als ik eerlijk ben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:42

Recht achterbeen? Gehoekt zul je bedoelen?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:47

Na lang wikken en wegen toch maar besloten om mijn zoektoch te beindigen en voorlopig een einde te maken aan mn paardjes carriere..

Veel dingen te koop, zgane winterdekens, nieuw aan te meten zadel en nog veel meer,, check mn advertenties maar..

Bedankt voor het advies hier :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:48

Sythaa schreef:
Blub respect dat je je filmpjes durft te plaatsen om mee te beginnen commentaar is makkelijk maar jezelf laten zien vereist toch meer moed.
Afgaande op jouw filmpjes rij jij ongeveer net zo als mijn man, het ontbreekt je wat aan balans en handigheid in de coördinatie van lichaam en handen. Ik zou je een heel makkelijk paard aanraden wat je zonder te verblikken of verblozen je foutjes vergeeft en makkelijk in de gangen is en na te rijden is.
Ik had een perfect paard voor jou helaas is deze al verkocht. ( de bruine uit mijn profiel) een grote allemansvriendje zonder al te veel haast onderweg en een megacool karakter en goed opgeleid, denk echt dat je naar zo iets uit moet zien. ( romanoff kan dit beamen)

Die vn jou was inderdaad een topper!
Daar reed ik zo mee weg met n gebroken arm!

@ blub; jammer. Hoe kom je zo ineens op dit besluit??

Even over in je recht staan.. Pff touwgetrek.
Met Flo heb ik al bijna rechtzaak gehad, foto's echo's gemaakt.
Dierenarts trok toen zn handen er van af. Andere da's vonden het geen goede foto's en echo. In overleg eerst klachten behandeld en als dat niet goed ging nieuwe foto's, gij knapte wel op.
Na 1,5 jaar kwamen klachten weer terug en kon ik mn vriend meteen laten inslapen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:59

Je laat je paardenpret toch niet bederven door de woorden hier hoop ik! Dat zou ik echt onzin vinden!

Je rijdt netjes, maar nog een hoop te leren en dat is helemaal geen schande, we adviseren je alleen om een verkeerde keuze te voorkomen :)
Ik denk echt dat je heel veel lol en plezier kan hebben van een leermeester...we hebben het allemaal moeten leren en zijn nog niet uitgeleerd!
Maar als dat niet in je eigen plaatje past, dan snap ik het staken van je zoektocht, maar niet het stoppen van je hobby/passie!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:59

Nee, het been lijkt gehoekt omdat het bijna achter de massa staat.
De knie is erg steil, de sprong is redelijk bol aan de voorkant.
Het onderbeen is dan weer ondergeschoven, dus in die zin lijkt het been gehoekt, maar puur knie en spronggewricht, die zijn steil.