Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 08:37

Nou hij maakt wel een hele sprong +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:27

En ook een spring talent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 10:42

La_Lune schreef:
Ik snap het wel, dat ze naar Joy’s prijs vragen. Gelukkig voor ons gaat hij nooit weg, kunnen we vanaf het scherm blijven genieten. <3
Hoe zit het eigenlijk met jouw fok plannen met hem?

Ben aan het uit zoeken waar en wanneer de HK is komend jaar om hem voor te stellen. Maar het stamboek houdt de site niet zo up to date. :+

Joy staat nu lekker op weide na te denken over de nieuwe ervaringen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 13:17

Foto’s doe ik straks.
Ja de vriend en ik kunnen geen vijf zinnen met elkaar communiceren zonder elkaar te etteren. _O- hij is een hele goede ruiter en het verbaasde me eigenlijk dat hij niks slechts te zeggen had. :)) werd er oncomfortabel van. _O-
Had me helemaal klaar gemaakt voor minstens 1 punt van kritiek. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 18:15

Afbeelding
>;)
Ik ging advies vragen bij mijn apotheek (de eigenaar daar is nog een échte apotheker. Heb hem ook al advies gevraagd voor paarden verwondingen.)
Dus ik toon de foto. Hij kijkt eens bedenkelijk en vraagt of hij het mag verzorgen. Uhm ja…

Dus al de plakkers er af. Komt een van de collega’s kijken. Zij heel droog; ‘dus gij zag dát en dacht ‘met een paar pleisters komt het wel goed?’
Ik: ‘er zat ook isobetadine onder….’
Apotheker die me aan het helpen was schudde eens met zijn hoofd. :=

De komende dagen mag ik elke dag binnen springen en verzorgt hij het. :+:

Ringvinger was aan het infecteren en dat zag ik gisteren ook wel wat. Hij vreest dat daar nog een deel vel niet terug gaat vast komen te zitten. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:13

De verzorging ervan komt idd niet met een paar pleisters goed....
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik toen erop had. Maar sws eerste paar dagen verband

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:22

Je hoefde niet tegen de apotheker te zeggen dat je lieftallige paardjes dat weer gedaan hadden zeker :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 20:21

pmarena schreef:
Je hoefde niet tegen de apotheker te zeggen dat je lieftallige paardjes dat weer gedaan hadden zeker :=

_O- ‘heb een klein accidentje gehad.’
‘Klein?’
‘Ze hangen er nog aan …’ :+
Heb wel moeten zeggen wat er gebeurt is omdat je geen ‘touwbrand’ ziet, dat is gewoon weg gerukt. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:36

Ja nou precies, en die "gewone" wit uitgeslagen huid van touwbrand doet al verrekte zeer..... ik heb sindsdien echt alleen nog maar geïnvesteerd in katoenen teugels en halstertouwen. Want dat scheelt aanzienlijk bij dergelijke akkefietjes.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:39

Oeps :+ Een beetje isobetadine en wat plakkertjes is in mijn ogen ook heel goed _O- ik snap je wel :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:41

Ik ben stiekem dankbaar voor je apotheker. +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 20:49

De wonde aan mijn ringvinger stond me na gisteren niet meer aan. Het is belachelijk gevoelig. Ik kan echt wel wat hebben maar een drup water er op en het voelde alsof er in geprikt werd. := manlief vroeg waarom ik de pleisters niet los weekte.. eh omdat ik dan vlekken zie van de pijn. :=
En in mijn ervaring weet mijn huidige apotheker meer van wondzorg dan de huisdokter. :=
Ik zie haar nog klungelen met een simpele snee. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:55

Wat heeft de apotheker er nu verder op en om gedaan als ik vragen mag...? Ben dan wel benieuwd of die ook gewoon naar iets als honingzalf grijpt of dat er iets exotischers omheen gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 22:00

Isobetadine zalf, isobetadine tule dat het niet gaat in plakken en soepel blijft. Daarover zo’n compresje met die blauwe achterkant die dacht ik de zalf houdt waar ie moet zijn.

Daarover papiertape mooier gebandageerd dan het gemiddelde dressuurpaard. Daarna zijn de twee getapete (is dat een woord?) vingers samen gewindeld omdat die even niet te veel mogen plooien enz. En dan de windel om alles op zijn plek te houden. Morgen zou het een soepel boeltje moeten zijn waarbij hij kan zien wat nog effectief vast zit. Vooral de ringvinger moest dicht omdat daar verbrand weefsel afgescheurd is… dus die is niet zo oppervlakkig als gehoopt. Dat zag je nu ook wel heel duidelijk, ze waren allemaal mooi aan het drogen behalve die grootse.. das echt rauw vlees. :=

Morgen gaat het open en moet er mogelijk los vel weg gehaald worden (je ziet op de foto hoe ver het ‘wit) is. Bij mijn ringvinger lijkt dat niet meer vast te gaan komen. Middelvinger was wel goed bezig. :j

En omdat ik dus amper voel in die hand merkte ik om 19:00 wat bloed op aan mijn duim. :roll:
Ondanks het compresje dus toch in gesneden. Dus nu heb ik het verband deel aan mijn hand even met vetwrap vast gelegd. Hij vroeg nog of het niet te strak was maar dat voel ik dus pas als er weefselschade is. :x :\

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:06

En nu mag manlief de beestjes doen? Even geen stallen mesten enzo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 14:15

Gisteren heb ik zelf gemest maar kon de kruiwagen niet weg rijden want kan mijn hand niet sluiten. Ja leeg krijg ik het klaar maar niet met mest in. :+
Lauren komt helpen want manlief is bekappen momenteel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:02

Hopelijk wil het nu wel genezen en is er niet meer schade dan jullie denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 18:36

petraaken schreef:
Hopelijk wil het nu wel genezen en is er niet meer schade dan jullie denken.

De middelvinger en pink genezen mooi. De ringvinger is een beetje moeilijker. Die is nu ook wat blauw dus die lijkt ook wel echt een ruk gehad te hebben ipv puur het touw er door. :=
Maar die vinger staat toch al scheef dus. _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:45

Gaat alles goed bij het paardenspul Ayasha? Het blijft toch spannend. ( ik woon in een grote stad en hier is het net oorlog).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 23:48

ikkedus schreef:
Gaat alles goed bij het paardenspul Ayasha? Het blijft toch spannend. ( ik woon in een grote stad en hier is het net oorlog).

:j de mannen doen het goed. In Zutendaal waar de weide is is een totaalverbod. Dat sluit niet alles uit natuurlijk maar er is wel minder vuurwerk dan normaal.

Joy is inmiddels zo ver dat hij uit de weide naar de stal gerend komt als ik roep. Leo volgt dan ietwat nukkig. _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:03

Gelukkig!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:19

Blijf je bij huis dan of ga je naar Zutendaal?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 00:34

Ik blijf thuis. Met mijn pootje kan ik op weide weinig nuttigs doen. Mijn man en Lauren zijn naar Zutendaal.
Afbeelding
Afbeelding
De mannen hun stal nog snel even zuiver gemaakt.. die staan vooralsnog op stal alsof er niks aan de hand is. Het knalt hier thans al genoeg dat ik de honden wel al in de bench gezet heb. Die zijn studio Brussel aan het luisteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 00:44

Joy heeft met momenten wel htwijfels bij mijn muzieksmaak >;) (in de stal heb ik een usb stick met muziek)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:45

Hahahahaha die Joy moet niet zo twijfelen....