[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:06

Maar een paard opeens op stal houden die gewend is om dagelijks zo een 7 uur in de wei te lopen is denk ik linker. Hopelijk komen zij morgen of donderdag en anders brengen wij haar zelf wel. Zij blijft nog tot de zomer nog in NL met de ruiter. Het is alleen wel lastig dat de communicatie niet zo vlot gaat

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:06

Ik moet helaas lesgeven, ben benieuwd naar dat programma ja.

Ben het er trouwens niet mee eens dat het een kwestie van wennen is.
Ik geef heel veel les, en heb heel veel lesgegeven en sommige mensen blijven nu eenmaal moeite houden met het volgen van een grote beweging van een paard.
Vooral onzekere ruiters met een slechte balans, zowel paard als ruiter maak je dan niet blij met een dergelijke combinatie..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:07

caro29 schreef:
Maar een paard opeens op stal houden die gewend is om dagelijks zo een 7 uur in de wei te lopen is denk ik linker. Hopelijk komen zij morgen of donderdag en anders brengen wij haar zelf wel. Zij blijft nog tot de zomer nog in NL met de ruiter. Het is alleen wel lastig dat de communicatie niet zo vlot gaat

owhzo oke ja dat is ook weer zo maar jij kunt denk ik het beste zelf in schatten wat het beste is toch?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:09

CM_ schreef:
Ik moet helaas lesgeven, ben benieuwd naar dat programma ja.

Ben het er trouwens niet mee eens dat het een kwestie van wennen is.
Ik geef heel veel les, en heb heel veel lesgegeven en sommige mensen blijven nu eenmaal moeite houden met het volgen van een grote beweging van een paard.
Vooral onzekere ruiters met een slechte balans, zowel paard als ruiter maak je dan niet blij met een dergelijke combinatie..

bij ons op stal zijn ook ruiters hoor dit nooit aan de beweging van het paard kunnen wennen.
en die hebben het paard al een hele tijd en de 1 past zich heel makkelijk aan maar de ander niet.
en ik zal gewoon een leuk leerpaard kopen waar je nog een aantal jaar mee door kan en je weer mooi ervaring heb op gedaan dan kun je daarna ook weer eens verder kijken het is ook niet leuk als alles je heel veel moeite kost om het paard bijvoorbeeld bij je te houden dat je niet met de passen mee kunt komen kies gewoon voor een lekker makkelijk paard

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:43

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:51

"quote: Enne wat vinden we van deze?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... donis.aspx

staat er pas net op.. zo ff bellen"

Tot tien dagen terug stond deze te koop op de site van Lennard Bouwman in Zuid Beijerland.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:59

blubdevis schreef:
how how.. krijg nu een beetje het idee dat ik hier bestemeld wordt als iemand die iet kan rijden,,

Dat krijg je ervan als je een paard wat je zó vreselijk graag wilde hebben al een enkeltje retour geeft!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:00

blubdevis schreef:
how how.. krijg nu een beetje het idee dat ik hier bestemeld wordt als iemand die iet kan rijden,, ik ben geen extreem rijwonder nee, maar leuk hobbelen gaat echt zeker wel...

ff 2 korte filmpjes

https://www.dropbox.com/s/c769d9cpbtzgl ... .54.22.mp4
https://www.dropbox.com/s/jz68un47o0dsg ... .57.35.mp4

blub op het filmpje lijkt het of je wat gespannen zit met je schouders zo hoog. Net of je steun zoekt op je teugels.
Ik bedoel het zeker niet onaardig miss een moment opname maar niemand wil je afschilderen als iemand die niet kan rijden. ik weet hoe lastig het is om een paard te vinden waar je lekker op kan zitten. vroeger reed ik met gemak op alleen een halstertje en zonder zadel tegenwoordig lukt dat me niet meer omdat ik dan in onbalans raak door mijn been.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:01

Kaja schreef:
blubdevis schreef:
how how.. krijg nu een beetje het idee dat ik hier bestemeld wordt als iemand die iet kan rijden,,

Dat krijg je ervan als je een paard wat je zó vreselijk graag wilde hebben al een enkeltje retour geeft!

was dit nou nodig kaja??

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:01

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:08

liberia schreef:
"quote: Enne wat vinden we van deze?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... donis.aspx

staat er pas net op.. zo ff bellen"

Tot tien dagen terug stond deze te koop op de site van Lennard Bouwman in Zuid Beijerland.

Die foto's zijn ook gewoon nog in die bak van hem gemaakt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:11

Laura1982 schreef:
was dit nou nodig kaja??

Bal voor open doel ;)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:13

Blub respect dat je je filmpjes durft te plaatsen om mee te beginnen commentaar is makkelijk maar jezelf laten zien vereist toch meer moed.
Afgaande op jouw filmpjes rij jij ongeveer net zo als mijn man, het ontbreekt je wat aan balans en handigheid in de coördinatie van lichaam en handen. Ik zou je een heel makkelijk paard aanraden wat je zonder te verblikken of verblozen je foutjes vergeeft en makkelijk in de gangen is en na te rijden is.
Ik had een perfect paard voor jou helaas is deze al verkocht. ( de bruine uit mijn profiel) een grote allemansvriendje zonder al te veel haast onderweg en een megacool karakter en goed opgeleid, denk echt dat je naar zo iets uit moet zien. ( romanoff kan dit beamen)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:15

Blub dit is op je ouwe vertrouwde lieverd, maar ik heb een ander filmpje gezien waar je een scandic merrie aan het uitproberen bent,
maar daar heb je echt weinig balans en zit je vaak achter de beweging.
Niet ieder paard pikt dit, veel paarden reageren hier op...de ene na een dag, de ander sluipt het erin en begint na 3 weken }>

Gezien Coen je snel door had, adviseer ik echt een leermeester, met minder beweging of een beetje zweefmoment die niet makkelijk verstoord raakt.
Ik zeg dit echt niet om je te af te zeiken of te bestempelen als slechte ruiter (want je zit er wel netjes op en rijdt eerlijk!),
maar ik denk gewoon dat je daar meer plezier van hebt: dus gewoon een ongecompliceerde en onverstoorbare die al bevestigd is!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:17

Kaja schreef:
Laura1982 schreef:
was dit nou nodig kaja??

Bal voor open doel ;)

Laten we vooral iemand anders zn keuze respecteren. Ik heb netjes een pb gestuurd over coen had jij ook kunnen doen inplaats van zn opmerking te posten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:18

listiglistje schreef:
Blub dit is op je ouwe vertrouwde lieverd, maar ik heb een ander filmpje gezien waar je een scandic merrie aan het uitproberen bent,
Niet ieder paard pikt dit, veel paarden reageren hier op...de ene na een dag, de ander sluipt het erin en begint na 3 weken }>

Gezien Coen je snel door had, adviseer ik echt een leermeester, met minder beweging of een beetje zweefmoment die niet makkelijk verstoord raakt.
Ik zeg dit echt niet om je te af te zeiken of te bestempelen als slechte ruiter (want je zit er wel netjes op en rijdt eerlijk!),
maar ik denk gewoon dat je daar meer plezier van hebt: dus gewoon een ongecompliceerde en onverstoorbare die al bevestigd is!

Ben ik met je eens en er zo een vinden kost gewoon tijd.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:29

Laura1982 schreef:
Laten we vooral iemand anders zn keuze respecteren. Ik heb netjes een pb gestuurd over coen had jij ook kunnen doen inplaats van zn opmerking te posten.

Er is niets naars of onredelijks aan mijn post en met tere zieltjes kan ik helaas geen rekening houden.
Met pappen en nathouden bereik je niets, net zo min als met een PB.
Dergelijke situaties komen dagelijks aan de orde hier en omdat er enkel maar met "aahhh zielig" en "oohhh zonde" gereageerd word, blijft het zo vaak op een fiasco uitdraaien omdat zelfkennis ontbreekt.
Maar we hebben het hier wel over levende have!

Blub moest en zou dit paard heben, hij viel bijna flauw van de spanning over de keuring, dier word zo'n 150 km verderop gebracht (!!!!) en na enkele dagen weer terug bij af.
Ik ben het ermee eens dat het voor zowel paard als Blub de juiste beslissing is geweest, maar stel dat de verkoper niet zo coulant was geweest? Rechtszaak nr. 127650.

Bovendien draagt hij vervolgens paarden aan waar zelfs een vreemde op afstand al ziet dat het niet gaat klikken!

It makes you wonder..........................................

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:30

Kreeg vandaag een kijker voor mijn hengstveulen. Ze wou hem filmen en we hadden brokjes in een emmer mee genomen zodat de paarden niet heel de tijd in de blubber zouden staan.

Nou wat een komisch nummer

Eerst wil hij niet draven en alleen maar spelen en leuk zijn.
Deed ze de camera uit en gaat hij zo tussen de paarden door , pakt de emmer met brok op en neemt deze mee. Had ze dat nou maar gefilmd!

Al de andere merries en veulens keken van wtf gebeurt hier? Kan ook echt alleen maar een nakomeling van passie zijn 8)7

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:33

Kaja schreef:
Laura1982 schreef:

Er is niets naars of onredelijks aan mijn post en met tere zieltjes kan ik helaas geen rekening houden.
Met pappen en nathouden bereik je niets, net zo min als met een PB.
Dergelijke situaties komen dagelijks aan de orde hier en omdat er enkel maar met "aahhh zielig" en "oohhh zonde" gereageerd word, blijft het zo vaak op een fiasco uitdraaien omdat zelfkennis ontbreekt.
Maar we hebben het hier wel over levende have!

Blub moest en zou dit paard heben, hij viel bijna flauw van de spanning over de keuring, dier word zo'n 150 km verderop gebracht (!!!!) en na enkele dagen weer terug bij af.
Ik ben het ermee eens dat het voor zowel paard als Blub de juiste beslissing is geweest, maar stel dat de verkoper niet zo coulant was geweest? Rechtszaak nr. 127650.

Bovendien draagt hij vervolgens paarden aan waar zelfs een vreemde op afstand al ziet dat het niet gaat klikken!

It makes you wonder..........................................

dan nog is het zijn keuze en kun je via de pc niet oordelen over de situatie.... en heeft niets met tere zieltjes of wat dan ook te maken. het is en blijft blub zijn keuze. ja hij is misschien te enthausiast geweest enz enz maar hij is wel eerlijk geweest dat het hem niet ging worden. blub heeft gewoon een beetje hulp nodig en daar is dit topic voor en niet om elkaar af te blaffen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:45

Poeeeeeeeee stel je aaan. Wat een flauwekul. Ze is helemaal niet gemeen. Ze geeft gewoon haar mening. Het zal wel confronterend overkomen maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:47

Ik zie het probleem ook niet zo.

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:47

Laura1982 schreef:
listiglistje schreef:

Ben ik met je eens en er zo een vinden kost gewoon tijd.

Zo een heeft Blubdevis hier ook uitgeprobeerd, de grote Rubiquil ;) Zou een prefecte combi kunnen zijn en dat paard kan dat wel hebben, echt een vreselijk lief dier en die vergeeft het je gemakkelijk als je eens uit balans bent of een foutje maakt. Ook een week stilstaan en er weer op is b.v geen probleem. En dat ondanks zijn leeftijd, superpaard! ;)
Laatst bijgewerkt door Dennisch op 11-12-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:48

Joosiien schreef:
Melisje_92 schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... MdY-YVO4Xw

iemand die hier iets over weet? hoofdje spreekt mij heel erg aan :D

Deze advertentie heb ik ook al eens eerder in het topic geplaatst, vind het namelijk een érg leuke en aansprekende merrie! :D
Ik weet er verder niks over, ben helaas niet opzoek. Volgens mij staat deze merrie ook op bokt markt.

Edit; Gevonden! http://www.bokt.nl/markt/ad/98348/super-mooie-merrie

vreemd de merrie staat op twee adressen. De link van de boktsite is deze stal http://roos-stables.nl/index.php?op=viewpage&page=1
zit hier int dorp gevestigd en doen correcte zaken volgens mij. Ben er zelf nooit geweest, wel contact gehad en dat ging op een vriendelijke manier. Daarnaast ziet de site er ook professioneel uit. De merrie was mij ook al opgevallen. Ziet er mooi uit. Adorable koppie iig. Kijkje waard!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:49

Ja das veel belangrijker dan een mooi koppie of de goede kleur.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:51

Dennisch, heb je die Rubiquil niet in een maatje kleiner ? :+