Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:46

Interessante discussie. De verkopers van mijn paard hebben m toen ook vanuit Friesland naar mijn stal in zuid-Holland gereden. Ik heb m betaald in de stalkantine. Ik had geen trailer en zij wilden zien waar ie terecht kwam. We hebben geen afspraken gemaakt voor als er onderweg wat zou gebeuren en eerlijk gezegd heb ik me daar ook niet zo druk om gemaakt. De keuring was de week ervoor

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:17

Ik vindt het altijd zo apart als mensen zeggen dat ze wilt zien waar het paard terecht komt nadat ze hem brengt. Alsof je dan er iets aan kunt doen als je het niet leuk vindt wat je ziet…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:14

Oh ik zou ze niet de kost willen geven als het niet goed lijkt het paard op de trailer laten staan en omdraaien.
Denk echt wel dat dat gebeurd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Phonix schreef:
Ik vindt het altijd zo apart als mensen zeggen dat ze wilt zien waar het paard terecht komt nadat ze hem brengt. Alsof je dan er iets aan kunt doen als je het niet leuk vindt wat je ziet…

Nou, hier wist ik dat wel van te voren waar een paard terecht kwam..gewoon vragen hoe ze komen te staan. Maar het is fijn om een fysiek adres te hebben en met eigen ogen te kunnen kijken waar het dier staat en hoe het reageert op de nieuwe omgeving en ook om het later nog weer even op te kunnen zoeken. Dus ja, brengen bij verkoop vind ik ook iets heel normaals.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Zo waren vrienden van ons hun net nieuw aangekochte paard bijna kwijt doordat hij zich losgetrokken heeft in de trailer, zich omdraaide en over de klep sprong op de snelweg.

Gelukkig hadden ze all-in de gaten dat er wat loos was en stonden ze al op de vluchtstrook en bleef ie deels met z’n benen hangen.

Hier in het dorp, brachten verkopers paard naar nieuwe baasje en zakte hij tijdens de trailerrit door de bodem, waarna hij ingeslapen kon worden.
Gelukkig zijn dit horrorverhalen, die zelden voorkomen.

Ik zou denken, paard is van mij na geslaagde aankoopskeuring. En liefst zelf transport

1 van de paarden die ik onder voorbehoud keuring kocht, had ook een baasje die zelf wilde brengen en wilde kijken. Ik was er van overtuigd dat als het haar niet aan zou staan wat ze zou zien, ze het dier gewoon weer mee terug zou nemen :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

mavantos schreef:
Als ik als verkoper uit coulance aanbiedt om het paard na de keuring te komen brengen en dan discussie krijg over het risico van het transport en betalen echt not amused zijn. Dan had ik direct gezegd dat je dan zelf vervoer kon regelen, of een ander paard zoeken.

Inderdaad.
Cor is ook gebracht, konden we nog even proosten op stal :+
Op de kliniek betaald en de verzekering geregeld.
Was maar een klein stukje rijden, maar vond het een fijn idee dat hij al verzekerd was.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Dat dus. Je moet wel goede afspraken maken over het moment van overdracht. Wie is vanaf wanneer aansprakelijk?

Wij brengen onze paarden ook meestal zelf weg en we hebben het inderdaad meegemaakt dat de plek ons niet aanstond. Maar ‘verkocht is verkocht’ , dus met een bezwaard gemoed mijn 4jarige achter gelaten. Gelukkig :+ ging het niet goed, paard is na veel omzwervingen super goed terecht gekomen…..
Maar dat zelf wegbrengen blijft dubbel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Als t de verkopers niet was bevallen hadden we m theoretisch weer mee kunnen nemen; ik had immers nog niet betaald. Ik was natuurlijk hartstikke blij dat ze m wilden brengen en vond het een mooie afsluiting van het verkoop/aankooptraject om samen nog even wat te drinken en de overdracht geld/paspoort te doen toen ie veilig en wel op stal stond.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Het geeft alleen geen garanties.
Je treft als verkoper een super stal aan, maar paard verhuist na een aantal maanden door omstandigheden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Normaal vind ik het geen probleem om het paard te brengen, zeker niet als ik ze zelf gefokt heb. Dan weet ik hoe ze op de wagen zijn. Wel met mijn vorige paard tegen de koper gezegd dat ze zelf het transport moest doen en aangeraden om een grote vrachtwagen te laten komen, maar dat paard had een trauma op de trailer en ook op een klein vrachtwagentje had hij erg veel stress. Maar hier was ik al eerlijk over geweest in de advertentie.

Wij raden wel altijd aan het paard te verzekeren, ook voor het transport en de risico's zijn voor de koper. Dat is ook in het koopcontract opgenomen. Maar wij verkopen ook veel naar het buitenland en soms gaan de paarden ook met het vliegtuig. Dus dan heb je het helemaal niet in de hand. Maar we gebruiken in principe gewoon hetzelfde contract voor binnenlandse en buitenlandse verkoop. Met wat details die verschillen.