c_alsemgeest schreef:Betreft de fries van de fokker: Zou toch minimaal foto's en een filmpje vragen. Kan je wat beter inschatten of het qua type en beweging iig is wat je zoekt.
En waar het hier boven over ging. Benen zwaaiers, Jam was een benen zwaaier, vond ik in het begin met doorrijden juist lastigerdie benen gaan werkelijk alle kanten op en zie dan het middenstuk en de rest van het lichaam maar in balans te houden
toen hij eenmaal meer balans kreeg en sterker werd was ik er natuurlijk wel blij mee. Hij had altijd iets extra's.
Corrie die ik nu heb is geen echte benen zwaaier, maar echt een meer ouderwets type en robuust paard. Wel met heel veel kracht. En ik merk nu, nu we goed op elkaar ingespeeld raken ik er ook veel meer uit kan rijden. Zeker in de draf komt er steeds meer een lichter veertje in. Ook qua lichaam gaat hij nu al veel meer naar een sportief type dan een flinke tank
Ik blijf dat echt het leukste vinden van paardrijden. Het zo verbeteren dat je het niet alleen terug voelt, maar ook echt ziet in het lijf. Hij was natuurlijk al 9 toen ik hem kocht een half jaar terug, dus dat ik nu verandering zie ondanks wat meer leeftijd ben ik erg blij mee.
Met die jonge guppies gaat dat altijd wat sneller en duidelijker.
Ja helemaal eens! Mijn vorige was een goede beweger, vooral een ijzersterk achterbeen, maar die benen konden alle kanten op, dat lijf was bijna te soepel en de balans was daardoor juist lastig. Ook mijn eigen balans met die grote sprongen of passen haha.
Huidige was net een kleine dikke pony met pony pasjes en geen buiging in gewrichten. Die wordt nooit een benenzwaaier, maar gaat meer van de grond af, passen zijn stuk ruimer en ze is geen klein dik propje meer haha. Maar ze is nu 13 en laatste half jaar gaat ze harder vooruit als we ooit gedaan hebben.
En die stabiliteit is eigenlijk wel heel erg fijn, zowel in aanleuning als gewoon in het hele gaan. Daar scoren wij dus weer enorm op. Ik moet dus ook eerlijk zeggen dat deze veel beter scoort als de goede beweger in de lagere klasses. De vorige had hele hoge punten afgewisseld met lagere, deze scoort heel stabiel en juist absoluut geen 6jes proeven wat mensen denken bij een simpel dier. Deze heeft meer 9ens en 10en gehaald als de vorige. Wel op compleet andere onderdelen haha
Marus, ik ga met ruitje mee! Helemaal als het dichtbij is. Alles wat wij gekocht hebben waten paarfen waar we toch maar gingen kijken. Niet degene waar ik enthousiast over was na de advertentie, maar waar we juist dachten: nou we gaan wel langs, kwaad kan het niet.