[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 21:27

fardoe schreef:
Gelukkig heb ik net mijn avondeten op. Duidelijk, voor ons geen robot stofzuiger.
Hier moeten we bij Hugo alle plakpoep die in zijn vacht zit er uit knippen. Leuk dat hij met zijn baas op vakantie is geweest , beetje jammer dat hij dan niet zo goed te eten krijgt en dan dunne poep krijgt.
Maar een leven zonder dieren dat zou ik niet kunnen.

O mèn, drama, poep in haar. Fijn fout voer. Hoop dat het snel beter wordt. Ik vind de stofbot perfect alleen hij is niet bedoeld om grote drollen op de zuigen. En uit te smeren onder kasten...

Ik heb op dit moment niet zo heel veel geluk met mijn dieren. oude hond natuurlijk, af en toe onzindelijk. Yoda heeft geloof 1 dag gehad dat ze niets binnen heeft gedaan. En kat die regelmatig kotst, gelukkig eten de honden het met smaak op, jak. En alles heeft medicatie. Poupette tegen hoest, Callas poot smeren, oude hond en Yoda epi pillen en middelste hond hernia pijnstillers. Lijkt wel een ziekenhuis hier. Pillen, piesen en poepen, dat tekent zo ongeveer mijn dag.

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:44

Als ik onze 'barry' aanzet, doe ik de hond maar even preventief in de gang... weet nu weer dat dat heel verstandig is.... bedankt voor je beeldende verhaal :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:02

Mijn honden hebben ook wel eens dat er poep in de vacht blijft hangen. Heb van de week dus maar weer eens de kontjes geschoren, dat scheelt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:44

Jezus Mo, wat een verhaal, ik heb, sorry, ECHT HEEL HARD GELACHEN, en het voorgelezen aan mijn man die ook moest lachen _O- _O- _O-

Je vertelt het leuk maar wat zul jij gevloekt hebben :r

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 00:25

Prairy schreef:
Jezus Mo, wat een verhaal, ik heb, sorry, ECHT HEEL HARD GELACHEN, en het voorgelezen aan mijn man die ook moest lachen _O- _O- _O-

Je vertelt het leuk maar wat zul jij gevloekt hebben :r

Ik heb heel hard s..h..i..t. gezegd. Dat was wel toepasselijk. Verder was het gewoon zo'n dag dat je eigenlijk niet had moeten opstaan. Maar ik had hem gisteren verwacht op vrijdag de 13e. Was al blij dat ik er zo genadig afkwam 8)7

Dat had ik nou van jouw hondjes weer niet verwacht Tinka, ik had onthouden dat ze niet zulke lange haren bij de kontjes hadden? Wel dus.

@Muga, ze was denk ik niet gaan poepen omdat ze de stofzuiger eng vond of zo. Ik ben er sinds een week achter dat ze uit protest p en p't. Ik had de deur tussen haar en mij dichtgedaan, of eigenlijk tussen de stofbot en mij omdat hij niet bij mij hoefde te zuigen. Dat vindt ze niet leuk. Ze is erg goed geslaagd in dat uit te DRUKKEN, hahaha. Ze doet het ook als de andere honden eerder eten krijgen. Of als ik haar aangelijnd heb om uit te gaan, maar ik nog even iets moet pakken in de gang, dan doet ze het ook.

Het gekke is dat pas sinds een paar dagen gaat snappen, dat boos zijn ergens door komt. Het is erg moeilijk om haar te laten associëren, maar ooit komt het wel goed.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:03

:= *D Ik kwam niet meer bij toen ik dit las. Ik zag het inderdaad helemaal voor me.
You made my day.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:38

Oh nee dacht ook niet dat het uit angst was... maar je weeet nooit wanneer ze een ongelukje hebben... en dit wil ik niet meemaken, hoe leuk je het ook beschreven hebt :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:49

Omg, ik heb beeld.. :r
Soms is dieren houden gewoon ranzig :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:45

Oh brrrrr, ik heb ook beeld inderdaad.
Wat een feest...
Maaaaaar, fijn dat de robozuiger wel naar wens is!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 10:58

balance schreef:
:= *D Ik kwam niet meer bij toen ik dit las. Ik zag het inderdaad helemaal voor me. You made my day.

Nou, Balance, blij dat er nog iemand een goede dag had ;-)

Muga schreef:
Oh nee dacht ook niet dat het uit angst was... maar je weeet nooit wanneer ze een ongelukje hebben... en dit wil ik niet meemaken, hoe leuk je het ook beschreven hebt :=

Het was een wijze les, Muga. Ze gaan idd voortaan op de gang. Waar ze dan ws ook gaat zitten. Afijn, dat is weer voor later zorg.

fransje23 schreef:
Omg, ik heb beeld.. :r
Soms is dieren houden gewoon ranzig :D

Dat dus Fransje, ranzig.

JudithO schreef:
Oh brrrrr, ik heb ook beeld inderdaad.
Wat een feest...
Maaaaaar, fijn dat de robozuiger wel naar wens is!

Ja ik kan hem van harte aanbevelen. straks als het filmpje klaar is, treedt hij voor jullie op.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:59

Onze 'harry' kan poep en plas ontwijken,en helemaal fijn is dat je het bakje niet leeg hoeft te maken,dat doet hij zelf in een grote zak.
Erg tevreden met 3 honden en rondom bosgebied houdt hij het heel netjes.
Pak steeds minder vaak de gewone zuiger.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 12:07

lukka63 schreef:
Onze 'harry' kan poep en plas ontwijken,en helemaal fijn is dat je het bakje niet leeg hoeft te maken,dat doet hij zelf in een grote zak.

Dat is een heel slimme harry! Voor mij is dit een eerste robotstofzuiger en eigenlijk een uitprobeersel en degene die zichzelf leegmaken gingen mijn budget te boven en omdat ik van Amazon een ridicule korting kreeg van 180 euro, nog steeds geen idee waarom, was ie maar 99 euro en voor een experimenteer stofbot vind ik hem geweldig.

Als het goed blijft bevallen en hij gaat kapot door drollen ;-) dan kom ik bij je om het merk en type vragen. Knap dat hij plas ook kan ontwijken! Een hoge drol snap ik wel, hahaha, dat zou deze ook wel gezien hebben. Maar plas, knap. Kan die van jou ook dweilen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 12:11

bontebillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:48

Wel blij met de robotstogzuiger,zonder poep?

Ik denk er ook wel eens aan, ik wil wel graag een groot haren reservoir, hier loopt een kortharige herdershond

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 12:51

bontebillen schreef:
Wel blij met de robotstogzuiger,zonder poep,
Ik denk er ook wel eens aan, ik wil wel graag een groot haren reservoir

Die zijn er ook, ik had er ook eentje gezien met een reservoir van 750ml Die heten amibot. Die zeggen dat ze speciaal voor dierenharen zijn. Lag wat buiten mijn bereik van die 250 euro die ik max wilde uitgeven, maar hebben een groter reservoir.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:16

Hoe breed is het band Monique wat je om je trainingsveld hebt ?

Het tweede filmpje kan het verhaal zijn van mijn Charly Boy. Hij en mijn paard waren vrienden vanaf het eerste moment dat zij elkaar zagen. Als mijn paard koliek had dan stond Charly bij hem totdat hij weer op zijn benen stond. Gelukkig had ik Jeitoso al toen mijn paard overleed. Voor Jeitoso was het heel moeilijk toen mijn paard overleed, hij was jong en begreep niet waarom hij niet meer bewoog. Ik had gedacht dat het voor Charly heel moeilijk zou zijn, maar voor hem was het oké. Charly Boy en Jeitoso hadden al een vriendschap opgebouwd en ook voor Jeitoso is hij een trouwe vriend maar dit geldt ook andersom. Jeitoso is echt degene die alles in de gaten houdt en waarschuwt als er iets mis is in de kudde.
Ik ben gek op al mijn paarden maar Charly Boy is wel speciaal voor mij.
Laatst bijgewerkt door fardoe op 15-05-22 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 13:22

Ik dacht 11.2 maar het kan ook 10 zijn

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:40

Dat ziet er gezellig uit, op de schommelbank!
Je bent ook al flink opgeschoten met de kromme tegeltjes. En het trainingsveld net zo, wat wordt het mooi!
Die pleister ook op de hond :')

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:40

Ik was nog een heel verhaal aan het typen .
Dank je, ik heb gekeken naar Beoband omdat ik er geen stroom op wil zetten. Ik was aan het twijfelen tussen 8 of 10 cm

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:49

Monique1963 schreef:
lukka63 schreef:

Dat is een heel slimme harry! Voor mij is dit een eerste robotstofzuiger en eigenlijk een uitprobeersel en degene die zichzelf leegmaken gingen mijn budget te boven en omdat ik van Amazon een ridicule korting kreeg van 180 euro, nog steeds geen idee waarom, was ie maar 99 euro en voor een experimenteer stofbot vind ik hem geweldig.

Als het goed blijft bevallen en hij gaat kapot door drollen ;-) dan kom ik bij je om het merk en type vragen. Knap dat hij plas ook kan ontwijken! Een hoge drol snap ik wel, hahaha, dat zou deze ook wel gezien hebben. Maar plas, knap. Kan die van jou ook dweilen?

Ja dweilen kan hij ook maar dat stelt niet veel voor.
Laat hem paar keer in de week bad en slaapkamer doen das wel lekker.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 18:26

JudithO schreef:
Dat ziet er gezellig uit, op de schommelbank!
Je bent ook al flink opgeschoten met de kromme tegeltjes. En het trainingsveld net zo, wat wordt het mooi!
Die pleister ook op de hond :')

fardoe schreef:
Ik was nog een heel verhaal aan het typen .
Dank je, ik heb gekeken naar Beoband omdat ik er geen stroom op wil zetten. Ik was aan het twijfelen tussen 8 of 10 cm

lukka63 schreef:

Als het goed blijft bevallen en hij gaat kapot door drollen ;-) dan kom ik bij je om het merk en type vragen. Knap dat hij plas ook kan ontwijken! Een hoge drol snap ik wel, hahaha, dat zou deze ook wel gezien hebben. Maar plas, knap. Kan die van jou ook dweilen?[/quote]

Ja dweilen kan hij ook maar dat stelt niet veel voor.
Laat hem paar keer in de week bad en slaapkamer doen das wel lekker.[/quote]

hi all,

Pleister was cute inderdaad, maar hij had daar al jaren een fistel en dat was niet zo'n prettig gezicht. Maar in combi met de stofzuiger, was het erg grappig ;-)

Dweilen van een stofz lijkt me toch ook handig.

Beoband ken ik weer niet. Dit is nauwelijks band te noemen, het is keihard maar wel soepel, maar meer een kruising tussen plank en band. Erg lastig verwerken moet ik zeggen, zwaar. Maar als het zit is het wel erg mooi moet ik zeggen.

Afijn ik was niet zo veel op bokt deze week. Hier het waarom:

https://youtu.be/WKNwYAdjelQ

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:23

Ach wat een prachtige, geweldige, lieve hond.
Wat zullen jullie die missen, 17 jaar alles mee gedeeld, wat een vriendschap.
Heel veel sterkte jullie!!!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:29

Oh jeetje Monique, wat een verlies. Ik was er al bang voor... maar wat heeft hij een geweldig leven gehad. En dat ie zo harig is geworden, zou ik nooit verwacht hebben met z'n puppenvacht hihi. Wat een heerlijk dier was het! Sterkte met dit verlies! Y;(

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:04

Veel sterkte, natuurlijk heeft het je afgelopen week erg bezig gehouden :(:)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:27

Ah wat sneu! Gecondoleerd!
Prachtig filmpje heb je over hem gemaakt, er zitten echt geweldige beelden tussen.