Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stroopkoek schreef:Ik meld mij hier ook even. De zoektocht naar een paard heb ik vooraf erg onderschat. Uiteraard heb ik mij wel goed ingelezen, maar het is toch geen pakje boter wat je aanschaft. Graag zou ik wat advies willen. Ondertussen heb ik een paard op het oog die aankomende maandag gekeurd gaat worden. Paard wordt na de keuring (waar ik uiteraard wel bij ben) van de kliniek naar stal gebracht. Nu ben ik mij verder in gaan lezen over juridische levering en hoe dit zit mocht het paard tijdens het transport iets oplopen. Ik zou willen afspreken dat de verkopende partij nog verantwoordelijk is tijdens het vervoer en dat het moment van levering pas op de stal plaats vindt wanneer het paard heelhuids van de trailer af is gekomen. Hier zou ik dan ook de betaling in orde maken. Eerder heb ik een topic geopend over het opstellen van een koopcontract (voor een ander paard wat ik eerder op het oog had. Dit was een ingewikkelde situatie, waarbij het paard voor onbepaalde tijd bij eigenaar blijft. Dit is uiteindelijk niet door gegaan). Zijn dit afspraken die ik ook in een contract moet vormgeven of is dit voldoende om dit bijv via whatsapp met elkaar af te spreken? Hoe kan ik dit het beste naar de eigenaar toe voorstellen?
stroopkoek schreef:Bielsje schreef:Voor wanneer is de betaling afgesproken? Bij de keuring of bij aflevering op de nieuwe stal?
Wanneer hij aankomt bij zijn nieuwe stal wil ik hem betalen.
Rocamor schreef:Bielsje schreef:Voor wanneer is de betaling afgesproken? Bij de keuring of bij aflevering op de nieuwe stal?
Wanneer hij aankomt bij zijn nieuwe stal wil ik hem betalen.
Cioccolato schreef:Als je niks geen risico wil zou ik al geen paard kopen.
stroopkoek schreef:Het is nu duidelijk afgesproken met de verkopende partij dat het paard na de keuring wordt gebracht en bij aankomst op stal wordt betaald. Erg spannend ik hoop dat hij wordt goedgekeurd!