Elisa2 schreef:Achja natuurlijk, en iedereen wil ook graag een mooi paard.
Alleen daar betaal je dan ook voor, zo simpel is het..braaf, knap, goed bewegend en gezond..ga maar sparen. Ik zie altijd meer potentie in paarden dan dat er gemiddeld uitgereden wordt. Nu kijk ik er misschien iets anders naar..maar ik denk dat we over het gros in het kwpn best een heleboel fijn en talentvolle dieren hebben.
Een goede trainer/ ruiter maakt ieder paard apart..ik denk wel dat dieren met grote bewegingen blessure gevoeliger zijn en als het management/ de rijderij dan niet goed is zijn ze wel sneller stuk.
Mee eens! Maar we zijn ook zo verwend met al die knappe paarden die we constant zien, dat wanneer we een goed paard zien zonder zwaaipoten dat we dit een heel normaal vinden tegenwoordig. Tuurlijk, je meet het aan wat er rondloopt hier en dan kan het best een normaal dier zijn. Maar vooralsnog heb je best kans dat dit dier, met normale gangen en aanleg ook nog wel de basissport uitkomt. Elk gezond paard kan meekomen (fysiek gezien) tm Z2 en zou wel een metertje over moeten komen.