Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 00:57

:D vandaag jury geweest op een onderlinge wedstrijd. Heb eigenlijk veel over mezelf geleerd ook. :o
Oa. Dat ik echt wel in een soort hyper focus ga en dan ongeduldig wordt als de schrijver even afgeleid is. _O- terwijl dat heel begrijpelijk was gezien de schrijvers al van 8 uur in de ochtend bezig waren. ‘In shiften’ maar als je van 8 uur of van 18:00 op een wedstrijd rond loopt is natuurlijk een inmens verschil. En dan loop ik echt aan tegen mijn ‘vroegere ik’ die hulpeloos toe kijkt hoe de nieuwe ik daar moeite mee heeft. := ik WEET dat het niet eerlijk is en dat ik vroeger meer empathie gehad zou hebben maar de ‘nah’ ik maakt zich dan toch druk. Ik ben nu wel zo ver dat ik kan voorkomen dat het er ook uit floept. :+ maar ik baal dat ik niet meer onderbouwing kon geven. Ik denk dat ik elke schrijver maar keer zou kunnen gebruiken en daarna renden ze gillend weg. := maar ik wil mijn taak goed doen. Ook al is het niet officieel en ik baal altijd van lege protocollen en jury’s die geen 9s en 2en durven geven… :+
Maar de lege protocollen heb ik moeten accepteren al heb ik wel gepushed om onder elke protocol wat te zetten. De eerste keer dat ik dat deed wees de schrijver van ‘waar hier?’ ‘Ja daar ja. :+_O-

Vond het heel boeiend om te ervaren hoe veel of weinig tijd je hebt om te beoordelen en ook interessant om te merken waar ik nu ‘op lette’. Natuurlijk is een Manege wedstrijd anders jureren. Ik vind niet dat je kan gaan klieren over aanleuning en lossigheid bij Manege paarden. De combinaties die dat toonden werden wel beloond ook omdat je een aantal paarden met meerdere ruiters ziet binnen komen en dan zie je echt mooi het verschil.
Ik let enorm op afwerking en correctheid bv.
Mijn schrijver snapte soms niet hoe in van een 9 naar een 5 ging.. goed is goed. Als jij een manege paard dat je niet hebt kunnen losrijden mooi ontspannen dwingend en in de aanleuning een oefening door stuurt verdien je een 9 maar als je overgang 7m te laat is wordt het snel lager. :+

Ik dacht dat ik moeite ging hebben om ‘de kwaliteit’ los te laten,.. sommige waren echt pony’s die enkel manege lessen liepen en sommige hadden ooit wel wedstrijden gelopen. Je pikt ze er zo uit maar ik merkte dat het ook gewoon iets was wat me op viel net als hun kleur en hun versieringen, (kerst wedstrijd dus er was ook een prijs voor creativiteit.)
Ik ging automatisch kijken naar ‘wat ligt effectief binnen hun controle.’
Dus figuren, hun eigen houding, hun hulpen.
Er liep 1 haflinger mee, iedereen die mij een beetje kent weet dat ik echt niks heb met haflingers en fjorden en als ik op wedstrijd naar proeven kijk kleurt dat wel mijn oordeel…

Maar nu boeide dat me totaal niet. De ruiter was even mijn schrijver geweest (over die hyper focus; ik had pas door dat mijn schrijver gewisseld was toen ik dacht ‘heuj, jij zat toch naast me?’ _O- ) en zij heeft dus even met me gepraat en was het eens met mijn punten en zei zelf ook ‘je hebt mij gepunt zoals alle andere combinaties die ik je heb zien punten.’

(Ik kwam er per ongeluk terecht via een vriendin dus ik kende drie mensen en eentje daarvan ‘verving’ ik dus die ging naar huis toen ik aan kwam. _O- )

Vond het heel leuk om te doen wel. Organisator ken ik van op wedstrijd en vroeg of ze me nog mocht bellen. Ja hoor. Leuk. :j
Als ik nog eens mag gaan ga ik wel even vragen voor de proeven door de sturen dat ik me op voorhand kan familiariseren met de proeven. Nu had ik met de 1e groep (die per twee reden en dat lijkt mijn echt moeilijk. Vond dat ook moeilijk jureren trouwens.) wel een tweetal proeven nodig om 100% mee te zijn en dat kan mijn perfectionisme niet aan. :o

miicchhellee

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 01:07

Super gaaf dat je hebt mogen jureren!
Ik heb laatst bij ons in NL het Z1 en Z2 mogen schrijven,al heb ik hele protocollen vol geschreven..
En dat bij onze grote vriend, bleef wel erg duidelijk waar zijn voorkeur ligt zullen we maar zeggen |o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 01:20

Mijn schrijvers dachten dat ik schizofreen was denk ik. _O-

Zeker in de proeven met twee was het vaak echt om en om kwa punten maar als 1tje de diagonaal als een soort S rijdt en 2 rijdt mooi op de letter ja dan is er een verschil. Maar als 1 dan een nette volte rijdt en 2 de hoeken uit rijdt dan is het weer om gekeerd. :+

Ik zou wel lager gepunt hebben als het eigenaarspaarden waren. Dat geef ik toe. Maar je kan imo een manege paard en ruiter dat die dag met 7 ruiters loopt en de hele week wisselend gereden wordt niet jureren als een paard dat maar met 1 persoon gericht traint. Vond het knap hoe ze sommige van die ettertjes rond stuurden want vooral in de duo proef leken de pony’s (altijd die kleintjes hè) echt pacts gesloten te hebben. :+

Maar in de proeven had ik eigenlijk geen voorkeur. Ja, hoe er gereden werd. Vriendelijk en rustig in de hulpen en netjes op de letter. Maar gangwerk enz keek ik alleen naar in de zin dat bij de individuele proeven er een paar passen verruimt moest worden, of dat ook gebeurde. Echt ‘protest’ nam ik wel mee. Maar als ze kaarsrecht binnen kwamen maar dan in neutrale hoofdhouding en mooi stil contact was dat een 8. Ook mooi in de aanleuning werd een 9.

Eén combinatie heeft een 10 gehad. Die reed zó netjes… die deed het beter dan veel combinaties op officiële wedstrijden. :=
En de individuele proef was gewoon een b proef. Als je zo’n proef kan neer zetten met een Manege paard. Echt geef die ruiter een vast paard en een wedstrijdseizoen. Die rijdt zich vanzelf naar paarden in training krijgen.

Ik zou niet kunnen schrijven bij onze vriend vrees ik. :o
Oorlog in het hokje bij combinatie drie. _O-

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:10

Ik wist tot ik daar stond niet dat ik bij hem moest schrijven, was wel een beetje jammer zullen we maar zeggen :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:03

miicchhellee schreef:
Ik wist tot ik daar stond niet dat ik bij hem moest schrijven, was wel een beetje jammer zullen we maar zeggen :

Ja inderdaad… je kon geen assistentie vragen in ring 5? :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:12

Leuke en fijne ervaring dus. Top!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 19:19

De grote wissel is gebeurt. Heb er wel wat vel voor over moeten hebben. :+

Afbeelding

Maar de heren staan rustig op stal en Joy haalt zijn hartje op met knuffelen. :+

Afbeelding

Leo was volop hooi aan het vreten. _O-

Joy is 2cm gegroeid tov de zomer. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:22

Ooohhhh dat doet pijn :\

Wie is hier verantwoordelijk voor?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:28

ohhhh ik krijg plaatsvervangende pijn %) %) %) %) %) %) %)

Wat is er gebeurd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 19:34

Leo besloot voor één keer in zijn leven snel te zijn. :roll:
Hij trok ineens achteruit en voor ik überhaupt besefte dat hij trok was het al te laat. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:43

Aijaijai. Handschoenen dragen wellicht een fijn idee? Dit voelt niet fijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 19:45

pien_2010 schreef:
Aijaijai. Handschoenen dragen wellicht een fijn idee? Dit voelt niet fijn!

Die heb ik normaal dus áltijd aan… :\ en dan zie je dat je een keer wat haast hebt en ze niet aan doet…. :x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:00

Ai ai dat ziet er pijnlijk uit!! Gebeurd ook precies bij degene waarvan je het niet zo zou verwachten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:18

Leo heeft nog nooit door getrokken. Er was nu ook geen echte reden dus had me er ook niet aan verwacht. :+
Manlief ‘waarom zet ge die paarden niet stil?’
Ik: ‘zijt blij dak ze nog allebei vast heb! >;)
Toen had ie door dat er iets mis was. Alsof mijn ‘fiets HEL LEO!!!’ Geen indicatie was. :+

Ben op weg naar huis even misselijk geweest. _O-
Ringvinger zag na een paar minuten echt beroerd uit. Bloedde niet maar die maak ik me wat zorgen over. := waren amper op weide vertrokken toen ik flauw en misselijk werd. :=

Het gebeurde op weide dus het is niet dat je daar kan schoon maken. :+ maar die op mijn ringvinger ging echt wondvocht ‘lekken’ := kan mijn ringvinger ook niet plooien. Hoop dat dat is omdat de ‘wonde’ over het gewricht zit.
Soort beschermingsreactie, die vinger is ook warm. De rest niet. Thuis af geladen, manlief heeft Leo gepakt ( :+ ) ze op stal gezet en de boel maar schoongemaakt en ontsmet. Zal zo wel zien hoe het uit ziet als ik het ververs. :=
Een plakker kan af blijven die is droog (op de handpalm.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:22

Arme jij. Hopelijk is het alleen iets onschuldig dat zeer doet en niet iets gebroken of zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:28

Gebroken niet, heb iig niks voelen knakken. Maar ga het wel nog even voelen denk ik. :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:31

Dat ziet er pijnlijk uit. Ik hoop dat het mooi geneest en niet ontsteekt ofzo.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:34

Aauuww neeee
2018 ook zulke smerige wonden gehad in mijn linker hand.
Ik heb nu nog 2 littekens ervan zitten -O-
Dat stukje huid/litteken voelt ook altijd nog heel appart aan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:48

hagelslag schreef:
Aauuww neeee
2018 ook zulke smerige wonden gehad in mijn linker hand.
Ik heb nu nog 2 littekens ervan zitten -O-
Dat stukje huid/litteken voelt ook altijd nog heel appart aan

Ja die op mijn ringvinger vrees ik wat voor dat die me nog even dwars gaat zitten. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:57

Die van de middelvinger is bij mij nog het vervelenst qua litteken.
Bij jongere paarden of eventuele situaties gebruik ik nu altijd handschoenen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lang leve bokt upload.... 20 duizend x op volgende klikken... maar ze stonden er nog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 21:21

Ringvinger was toen ik het proper maakte zoals jouw ringvinger.. :\ heb een deel los vel voorzichtig weg geknipt dat ik het fatsoenlijk proper kon krijgen. Zal zo wel zien hoe het uit ziet. Behalve Rood van de isobetadine :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:26

:(:)
Sorry.... misschien heb je qua litteken meer geluk.

Maar het doet echt ontiegelijk veel pijn! Qua pijn ben ik echt geen pussy....
Maar dat deed echt goed pijn

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:36

Auwww dat ziet er pijnlijk uit! Bij crossfit gebeurd het ook wel eens dat er een lap eelt loslaat onder de vingers (draaien om de stang bij bv pull ups). Gebruik zelf dan ripfix (ripfix.com) maar kunt het ook bij andere bronnen bestellen. Wellicht heb je hier wat aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 22:37

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Manlief moest net even gaan zitten bij de plakkers verversen. :=
Kan mijn ringvinger wel echt niet buigen. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 22:39

Ik geloof dat het 2 weken duurde voordat het een beetje geheeld was -O-
Om het een beetje soepel te krijgen straks is een stresballetje handig.
Beetje erin kneden etc