ziezoziezo22 schreef:Bobootje ikke Suffie en Shar123
Jullie vroegen waarom ze mijn paard uit de verzekering willen zetten.
Hij is 10 jaar dus de leeftijd is het niet.
Ik heb totaal denk ik net zo veel vergoed gekregen als dat ik premie heb betaald voor zowel de ziekte kosten als ongeschiktheidsverzekering .
Maar toe ik 2 maand geleden een rekening indiende, toen schreven ze
Wij maken van de gelegenheid gebruik u te informeren dat de mogelijkheid bestaat dat de risicodrager per prolongatiedatum, vanwege uw schadeverleden, een uitsluiting aan uw polis kan toevoegen.
Daarop heb ik doorgevraagd en ze bedoelde ermee dat ik bij verlenging vh contract geen ziektekosten meer kan afsluiten
Wow dat vind ik wel heel bizar. Vraag me ook af of dat rechtsgeldig is. Ik zou hier in ieder geval eens heel goed de algemene voorwaarden op checken en als dit niet genoemd staat overleggen met een rechtsbijstand/juridisch loket. Mijn gevoel zegt nl dat dit helemaal niet mag, maar eens uit de verzekering krijg je je paard nooit meer in de verzekering dus ik zou het goed uitzoeken voor de prolongatie datum.
Acceptatie gaat toch bij afsluiten al dan niet voorzien van een keuring/acceptatie proces. Maar eens geaccepteerd zijn volgens mij alleen vooraf gestelde criteria (zoals vaak leeftijd van het paard of niet tijdig betalen van premie) een reden om uit te sluiten.