Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:30

3heathcliff5 schreef:
Babootje schreef:
Het gaat om een 25 jarige pony he? Echt wat anders dan een 25-jarig paard.

Ja een pony die nog maar 2x in de week een chill buitenritje doet en na een half uur bakwerk moe is

Wie zegt dat nou? 25 jaar is voor een pony echt niet extreem oud.

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:48

Degene die hem zou overnemen zei dat zelf, dat hij niet meer aan kan momenteel :o Denk dat het ook veel scheelt van paard tot paard of pony tot pony haha. Als ik goed gelezen heb gaat het over een tinker, dus ook niet echt pony pony denk ik? Ik zou er zelf alleszins ook niet veel geld aan willen uitgeven, eerder symbolisch bedrag met tuig erbij bijvoorbeeld, en dan gewoon een redelijke prijs betalen voor het materiaal :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:56

Kiwiaa schreef:
Degene die hem zou overnemen zei dat zelf, dat hij niet meer aan kan momenteel :o Denk dat het ook veel scheelt van paard tot paard of pony tot pony haha. Als ik goed gelezen heb gaat het over een tinker, dus ook niet echt pony pony denk ik? Ik zou er zelf alleszins ook niet veel geld aan willen uitgeven, eerder symbolisch bedrag met tuig erbij bijvoorbeeld, en dan gewoon een redelijke prijs betalen voor het materiaal :+

Dat had ik niet gelezen. :D :D
Tinker vind ik ook echt meer paard. Ook niet een geschikte kinderpony qua formaat.
Ik heb het meer over "echte ponyrassen" zoals NW forest, Welsh, Shetjes e.d. Die worden vaak in goede gezondheid heel oud.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:59

c_alsemgeest schreef:
Steentje schreef:
Hoe zouden jullie dat verwoorden dan, dat je er niet (veel) voor wil betalen? Juist omdat er nog helemaal niet over geld is gepraat, vind ik dat zo lastig om aan te geven.

Ik wil het er namelijk wel over hebben, natuurlijk, om te kijken of onze verwachtingen daarin óók overeenkomen. Maar ik kan toch slechts zeggen 'ik ben niet van plan om (veel) te betalen'.

In een ander topic schreef iemand dat in deze markt een prijs van € 1000 - € 2000 heel redelijk is..

rond de 500 max voor een 25 jarige die jij een mooie oude dag geeft vind ik redelijker :P

Is het niet zo dat mensen niet onder de slachtprijs willen verkopen om verkoop naar de slacht voor potentiële oneerlijke koper niet al te rendabel te maken? Zo'n redenering ben ik in ieder geval weleens tegengekomen

Shetje van 25 is nog jong joh :P maar tinker is in dit opzicht meer een paard inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:18

Ze willen zws van de tinker af, je krijgt er voor die leeftijd niet heel veel voor. Jij hebt een goede plek te bieden. Ik zou het redelijk houden. Ik zou heel blij zijn hoor als ik voor mijn oudere paard zo'n fijne plek zou vinden. En als de. Prijs je te hoog is dan kijk je toch verder. Ik zou er echt niet meer dan een symbolisch bedrag voor betalen mits er net tuig bij zit ook.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:16

Evamarie schreef:
Ze willen zws van de tinker af, je krijgt er voor die leeftijd niet heel veel voor. Jij hebt een goede plek te bieden. Ik zou het redelijk houden. Ik zou heel blij zijn hoor als ik voor mijn oudere paard zo'n fijne plek zou vinden. En als de. Prijs je te hoog is dan kijk je toch verder. Ik zou er echt niet meer dan een symbolisch bedrag voor betalen mits er net tuig bij zit ook.

Vragen=weten! En dan kijken of jij het ervoor over hebt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:21

Enige tijd geleden was er een topic van een bokker die een bijrijdpony had,ook een eind in de 20. De eigenaren wilden die toen verkopen en vroegen er meerdere duizenden voor.Die bokker was gek op de pony maar wilde uit principe dat bedrag niet betalen.De pony is toen aan iemand anders verkocht.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:35

StalNollie schreef:
Yontheke absurd. Dacht dat het toen iets van 50 was als je gewoon naar de export toereed.

Als je naar de export toe zou rijden, zou het inderdaad goedkoper zijn, iets van een 80-100 euro.
Maar het betrof een 2,5 jarig paard dat nog maar 2 keer op de vrachtwagen gestaan had en waarvan ik niet wist hoe braaf die zou zijn op transport en moest er dan ook een behoorlijk eindje voor rijden.

Dan liever wat meer betalen dan een kapot paard en kapotte vrachtwagen :)

Hij was overigens super braaf en lief op de wagen gelukkig. Van de eerste keer er op en poepie braaf onderweg. Gelukkig!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:23

Bobootje ikke Suffie en Shar123
Jullie vroegen waarom ze mijn paard uit de verzekering willen zetten.
Hij is 10 jaar dus de leeftijd is het niet.
Ik heb totaal denk ik net zo veel vergoed gekregen als dat ik premie heb betaald voor zowel de ziekte kosten als ongeschiktheidsverzekering .
Maar toe ik 2 maand geleden een rekening indiende, toen schreven ze

Wij maken van de gelegenheid gebruik u te informeren dat de mogelijkheid bestaat dat de risicodrager per prolongatiedatum, vanwege uw schadeverleden, een uitsluiting aan uw polis kan toevoegen.

Daarop heb ik doorgevraagd en ze bedoelde ermee dat ik bij verlenging vh contract geen ziektekosten meer kan afsluiten

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:40

Wat een bedragen voor een oude pony worden er genoemd
Mijn fjord is bijna 21 en is über braaf.
Als iemand als Steentje zou aanbieden om haar over te nemen waarbij ze zo luxe staat zoals steentje in haar post beschrijft, dan zou ik haar meegeven aan een symbolisch bedrag, 500 euro of zo. Een pony van 25 vindt ik persoonlijk zeker niet meer waard.
Denk dat je heel blij mag zijn als iemand je oude pony een goed huisje kan bieden
Ik zou alleen bang zijn dat ze alsnog doorverkocht zou gaan worden .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:43

anjali schreef:
Enige tijd geleden was er een topic van een bokker die een bijrijdpony had,ook een eind in de 20. De eigenaren wilden die toen verkopen en vroegen er meerdere duizenden voor.Die bokker was gek op de pony maar wilde uit principe dat bedrag niet betalen.De pony is toen aan iemand anders verkocht.

Was een grote maat D pony van 20 jaar en kon nog actief mee de wedstrijden in dus ook niet te vergelijken

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:04

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb totaal denk ik net zo veel vergoed gekregen als dat ik premie heb betaald voor zowel de ziekte kosten als ongeschiktheidsverzekering .

Wij maken van de gelegenheid gebruik u te informeren dat de mogelijkheid bestaat dat de risicodrager per prolongatiedatum, vanwege uw schadeverleden, een uitsluiting aan uw polis kan toevoegen.

Daarop heb ik doorgevraagd en ze bedoelde ermee dat ik bij verlenging vh contract geen ziektekosten meer kan afsluiten

Wow dat vind ik wel heel bizar. Vraag me ook af of dat rechtsgeldig is. Ik zou hier in ieder geval eens heel goed de algemene voorwaarden op checken en als dit niet genoemd staat overleggen met een rechtsbijstand/juridisch loket. Mijn gevoel zegt nl dat dit helemaal niet mag, maar eens uit de verzekering krijg je je paard nooit meer in de verzekering dus ik zou het goed uitzoeken voor de prolongatie datum.

Acceptatie gaat toch bij afsluiten al dan niet voorzien van een keuring/acceptatie proces. Maar eens geaccepteerd zijn volgens mij alleen vooraf gestelde criteria (zoals vaak leeftijd van het paard of niet tijdig betalen van premie) een reden om uit te sluiten.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:15

oji schreef:
ziezoziezo22 schreef:

Wow dat vind ik wel heel bizar. Vraag me ook af of dat rechtsgeldig is. Ik zou hier in ieder geval eens heel goed de algemene voorwaarden op checken en als dit niet genoemd staat overleggen met een rechtsbijstand/juridisch loket. Mijn gevoel zegt nl dat dit helemaal niet mag, maar eens uit de verzekering krijg je je paard nooit meer in de verzekering dus ik zou het goed uitzoeken voor de prolongatie datum.

Acceptatie gaat toch bij afsluiten al dan niet voorzien van een keuring/acceptatie proces. Maar eens geaccepteerd zijn volgens mij alleen vooraf gestelde criteria (zoals vaak leeftijd van het paard of niet tijdig betalen van premie) een reden om uit te sluiten.

Ja, eens met hierboven. Daar ben je toch juist voor verzekerd, dat de verzekeraar dan “pech” heeft dat ze meer uitkeren dan ontvangen aan premie is dan jammer voor ze. Die winst halen ze uit andere premies wel weer zou je denken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:18

StalNollie schreef:
anjali schreef:

Was een grote maat D pony van 20 jaar en kon nog actief mee de wedstrijden in dus ook niet te vergelijken

Toen zei op Bokt ook haast iedereen dat ze er niets meer voor moest betalen.Ponies\paarden zijn allemaal unieke individuen dus nooit met elkaar te vergelijken.En,zoals iedereen weet,de werkelijke materiele waarde is de kiloprijs.De rest is emotie.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:20

Ik heb gisteravond een onwijs gaaf paard bezichtigd! Heb de huidige set rontgenfoto’s laten beoordelen door mijn da en die waren in orde. Morgen nog klinisch en hopelijk kan hij daarna mee naar stal! *\o/* *\o/*

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:28

Ik wil het nog uitzoeken, maar ik heb mijn tussenpersoon voor andere verzekeringen het nagevraagd, maar die geeft aan dat het bij dit type verzekering kan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:30

ziezoziezo22 schreef:

Dat doet me denken aan die energieleveranciers die contracten eenzijdig opzeggen.
Dit mag helemaal niet! Welke verzekering heb jij?
Die tussenpersoon werkt wel voor die verzekering en is dus mogelijk niet helemaal onafhankelijk.
Ik heb geen tussenpersoon. Ik regel al mijn zaken zelf met Equipe.
Ik ben al veel jaren bij Equipe en heb ze best wel veel gekost kan ik zeggen. Ik denk ook wel meer dan ik ze betaald heb.
Ik heb nooit gezeur gehad en altijd paarden weer daar in de verzekering gekregen. Misschien komt het omdat ik ooit een keer opgelicht ben met een paard en mn best heb gedaan (door het voeren van een rechtszaak) dat niet alle kosten bij mijn verzekering terecht zouden komen. Ik heb een goede verstandhouding daar en ben ook gewoon eerlijk.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:44

ziezoziezo22 schreef:
Ik wil het nog uitzoeken, maar ik heb mijn tussenpersoon voor andere verzekeringen het nagevraagd, maar die geeft aan dat het bij dit type verzekering kan.

Ik zou hier niet uitgaan van een tussenpersoon van algemene verzekeringen. "Dit type" verzekeringen is nogal vaag. Heeft nl niets met type verzekering te maken, heeft te maken met of het in de algemene voorwaarden staat. Bij "dit type" verzekeringen staat idd wel eens in de algemene voorwaarden dat een paard bij een bepaalde leeftijd, als de waarde duidelijk minder wordt en de kans op hoge kosten groter, dat het bij die bepaalde leeftijd uitgesloten wordt of nog maar een percentage uitgekeerd. Uitsluiten om declaratie verleden met het reeds geaccepteerde dier die nog lang niet in die leeftijdscategorie valt, lijkt mij stug dat dat in de algemene voorwaarden staat.

Staat het er niet dat er om die reden uitgesloten kan worden, dan daar dus niet akkoord mee gaan en een brief van je rechtsbijstand of juridisch loket als antwoord op die mail.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:53

Ik heb hem rechtstreeks bij equipe verzekerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:54

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb hem rechtstreeks bij equipe verzekerd.

Waarom heb jij een tussenpersoon dan?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:24

Shar123 schreef:
Ik heb gisteravond een onwijs gaaf paard bezichtigd! Heb de huidige set rontgenfoto’s laten beoordelen door mijn da en die waren in orde. Morgen nog klinisch en hopelijk kan hij daarna mee naar stal! *\o/* *\o/*

Spannend en wat kan er lekker snel klinisch gekeurd worden.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:21

Bobootje hier lopen alle andere verzekeringen , ze hebben geen verzekering voor paarden

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:44

3heathcliff5 schreef:
Shar123 schreef:

Spannend en wat kan er lekker snel klinisch gekeurd worden.

jeetje wat fijn dat het al zo snel kan :) hopelijk geen vervelende verrassingen.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:38

Het heeft even geduurd want was gelijk een weekend weg. Maar… hij is goedgekeurd en staat al op stal!! Super blij mee!

Hij maakt zich nog wel heel druk en voelt zich ook nog steeds hengst, hopelijk went hij snel op zn nieuwe plekje.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:26

Gefeliciteerd!! Foto O:)
Blijft hij hengst ?