[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 21:59

fardoe schreef:
Heerlijk filmpje weer Monique, die afmeting van de bak, geweldig! Ik vond het al zo groot lijken met de drone , maar die afmeting verklaard alles.
Nachtegalen, wat kunnen ze zingen , prachtig.
Ik zou er geen geduld voor hebben voor die tegeltjes, Ro wel .

Yep 30x40 is een prachtig stuk, maar het is een bol plat zeg maar. Dus het moet nog blijken hoe bruikbaar het is, maar het is voorlopig een goed begin.

Ik houd van priegelen (zie bouwpakketten) maar het moet wel allemaal goed passen en dit is echt waardeloos. 3mm te veel bij 1 tegel, werkt helemaal door naar boven en dan zijn de vakjes tussen de tegels niet meer een vierkantje op zijn kant, maar een wybertje. En dan passen de mozaïektegeltjes er niet in. Afijn, het gaat wel goed komen, maar nog heul veul werk.

En de nachtegaal is zooo mooi!

senna21

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:08

Zou je de tegels nog kunnen sorteren op grootte? Misschien zijn er voldoende die 3 mm te groot zijn om (bijvoorbeeld) aan de bovenste rand te gebruiken. Succes gewenst met deze klus. Jullie werken wel hard zeg. Er is al zoveel gedaan. Echt bewonderenswaardig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 22:28

senna21 schreef:
Zou je de tegels nog kunnen sorteren op grootte? Misschien zijn er voldoende die 3 mm te groot zijn om (bijvoorbeeld) aan de bovenste rand te gebruiken. Succes gewenst met deze klus. Jullie werken wel hard zeg. Er is al zoveel gedaan. Echt bewonderenswaardig.

Dank voor je complimenten.

Dat zou nog kunnen, inderdaad. Wat we nu doen is degene die echt te hoog zijn, afslijpen aan twee kanten. Het vierkantje vervormt dan echter en dat ga ik dan later met de dremel bijwerken, zodat het aanzicht weer een vierkantje is.

Het probleem met deze tegels is, dat veel ook iets krom zijn, waardoor de maat ook veranderd. Of getordeerd. Het is echt onhandig. Afijn, we komen er wel uit.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 01:21

Ro zijn lievelingswoord, getordeerd _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 09:38

Hi all, ik wilde alleen maar kwijt dat ik dit een verschrikkelijk lastige periode vind. Ik kan niets met Callas. Als je alles afstreept blijft er alleen stilstaan en poetsen over. Ik heb het gevoel haar te verliezen in meerdere factoren. Ik kan niet aan de hand werken, want ze moet zo min mogelijk lopen, hapje stapje is eigenlijk al teveel. Kunstjes doen kan ook niet, want blok, daarmee rekt ze dat op, niet goed, achterwaarts, ook geen goede beweging voor kootholte, buiging/reverance al helemaal niet, jambette veel te ongecontroleerd. Ik kan stilstaan met haar en met de bal spelen, maar regelmatig gaat ze dan maaien, altijd met rechts, omdat ze dan ongeduldig is. Het voelt voor mij zo nutteloos. Heeft ze er zelf last van, minder denk ik, als ze maar lekker in het land kan lopen, maar het lijkt of ze minder hinnikt, of zou ik me vergissen. Niet leuk dit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:00

:(:)

Er zijn ook kunstjes waarbij ze minder hoeft te bewegen.
Denk aan flemen, kusjes geven, nee-knikken ;), iets aanpakken of oppakken en weer terug geven.
Speurwerk zou misschien ook kunnen is ook maar een klein beetje stappen.
Maar misschien gaat ze graven en stappen als ze iets gevonden heeft.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 11:47

fransje23 schreef:
:(:)

Er zijn ook kunstjes waarbij ze minder hoeft te bewegen.
Denk aan flemen, kusjes geven, nee-knikken ;), iets aanpakken of oppakken en weer terug geven.
Speurwerk zou misschien ook kunnen is ook maar een klein beetje stappen.
Maar misschien gaat ze graven en stappen als ze iets gevonden heeft.

O ja! die drie eerste zijn leuk. Dat kan ik wel gaan proberen ja! Dank je! Ja, ik natuurlijk weer gaan oefenen met aanraken. Dat heb ik al een tijd niet meer gedaan. Oppakken en teruggeven kan ik ook proberen. In feite moet ik de jambette gewoon afleren. Ik zeg altijd al streng NEE als ze gaan maaien om haar zin te krijgen, daarmee is al deze ellende eigenlijk begonnen, dus als ik consequent NEE zeg als ze gaat maaien tijdens een andere oefening dan zou dat toch duidelijk moeten worden dat dat niet de bedoeling is.

Dank je, Fransje, ik ga meteen vanmiddag eens wat proberen. Leuk!

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:48

Lekker borstelen, staart uit de klit en manen. Sokken kammen enz enz. En net wat fransje schrijft, iets aanpakken en teruggeven, kusjes geven . H.
et is even afkicken he? als je normaal lekker met haar bezig bent, maar het positieve is misschien dat je nu tijd maakt voor andere dingen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 12:44

cajabol schreef:
Lekker borstelen, staart uit de klit en manen. Sokken kammen enz enz. En net wat fransje schrijft, iets aanpakken en teruggeven, kusjes geven . H.
et is even afkicken he? als je normaal lekker met haar bezig bent, maar het positieve is misschien dat je nu tijd maakt voor andere dingen

Hi Cajabol, ja erg afkicken, het voelt erg nutteloos tov haar. Genoeg te doen hier, daar ligt het niet aan. Iets met gevoel geen goede baas te zijn of zo.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:20

Monique1963 schreef:
cajabol schreef:

Hi Cajabol, ja erg afkicken, het voelt erg nutteloos tov haar. Genoeg te doen hier, daar ligt het niet aan. Iets met gevoel geen goede baas te zijn of zo.

:knuffel:

Een goede baas ben je juist door haar nu te geven wat ze nodig heeft, ookal vinden jullie dat beide stom...
Inderdaad wat trucjes waar alleen haar hoofd voor nodig is is nog wel leuk om mee te nemen, en SSFF is dan ook een hele waardevolle om mee te nemen!
Je kan ook kijken naar crunches van pantherflows (op YouTube wel te vinden).
Het is nu even echt niet leuk helaas, maar deze fase komen jullie ook wel weer doorheen :(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 23:09

Cera_D schreef:
Een goede baas ben je juist door haar nu te geven wat ze nodig heeft, ookal vinden jullie dat beide stom...
Inderdaad wat trucjes waar alleen haar hoofd voor nodig is is nog wel leuk om mee te nemen, en SSFF is dan ook een hele waardevolle om mee te nemen!
Het is nu even echt niet leuk helaas, maar deze fase komen jullie ook wel weer doorheen :(:)

Dank voor je tips, maar wat is SSFF? Een oliebol*ckF*ck-tijd? Sorry zwarte humor. Ik zal opzoeken wat het is.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:37

Kan me goed voorstellen dat je deze periode lastig vindt.

Misschien kun je haar lijf ook eens masseren? Zowel ik en mijn paard kunnen daar erg van genieten. Ze zakt er vaak echt helemaal in/totale ontspanning. Ik vind zelf het op elkaar afstemmen een leuke uitdaging en de verbinding die dan ontstaat vind ik zo gaaf. Ik moet daarvoor altijd mijn hoofd helemaal uit zitten en me helemaal op mijn gevoel concentreren om ieder signaal, hoe klein ook, op te kunnen vangen. De ene keer heeft ze bijv. meer druk nodig en een andere keer wil ze op dezelfde plek op haar lijf juist heel weinig druk of zelfs alleen maar een hele lichte aanraking. Ik laat het ook van haar signalen afhangen welk deel van haar lijf ik meer/minder masseer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 13:49

bribro schreef:

Misschien kun je haar lijf ook eens masseren? Zowel ik en mijn paard kunnen daar erg van genieten. Ze zakt er vaak echt helemaal in/totale ontspanning. Ik vind zelf het op elkaar afstemmen een leuke uitdaging en de verbinding die dan ontstaat vind ik zo gaaf. Ik moet daarvoor altijd mijn hoofd helemaal uit zitten en me helemaal op mijn gevoel concentreren om ieder signaal, hoe klein ook, op te kunnen vangen. De ene keer heeft ze bijv. meer druk nodig en een andere keer wil ze op dezelfde plek op haar lijf juist heel weinig druk of zelfs alleen maar een hele lichte aanraking. Ik laat het ook van haar signalen afhangen welk deel van haar lijf ik meer/minder masseer.

Dat klinkt superrelaxed zeg, mooi die samenwerking en hoe jij haar aanvoelt. Ik heb nog nooit (mijn paard) gemasseerd. Ik doe wel hele lekkere tussen uier en navel knuffels met haar ;-)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:01

Monique1963 schreef:
Cera_D schreef:

Dank voor je tips, maar wat is SSFF? Een oliebol*ckF*ck-tijd? Sorry zwarte humor. Ik zal opzoeken wat het is.

:') :') :')

Stand still and face forward, is een 'basis' gedrag bij paarden die geclickertraind worden. Een beetje te vergelijken met wat een ground tie voor natural horsemanship/western is.
Ik denk doordat Callas ook (royaal) beloond wordt door 'niks' doen ze gaat leren dat dat de beste optie is. Als het goed gedaan wordt verminderd het de frustratie/bewegingsdrang van paarden.

https://positiefpaard.nl/bedelgedrag-zo-los-je-het-op/

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:06

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:37

Monique1963 schreef:
bribro schreef:

Dat klinkt superrelaxed zeg, mooi die samenwerking en hoe jij haar aanvoelt. Ik heb nog nooit (mijn paard) gemasseerd. Ik doe wel hele lekkere tussen uier en navel knuffels met haar ;-)

Ik ben ook absoluut geen prof hoor. Veel mezelf aangeleerd, vooral op gevoel. En wel een keer een dag cursus gevolgd bij Greetje Hakvoort (Human & Horse Academy). Mijn paard wordt er echt heel chill van, terwijl ze volgens mij een vergelijkbaar karakter heeft als Callas...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 00:06

Hi Besje, Bribo en Cera en allemaal uiteraard,

dank voor de interessante links en tips. Veel kijk en leesinfo en als je daar op zit ga je weer verder naar nog meer leuks. Er zit zeker wat tussen wat ik met Callas zou kunnen doen. Voorlopig ben ik begonnen met weer even het 'raak aan' op te pakken. Hm, ver weggezakt. Wat ze niet vergeten is, is dat ik met clickeren, ook al clicker ik nu niet want hij is kapot, een heuptasje met snoepjes had. Dat heuptasje is er nu ook niet, maar ja er kan altijd voer uit mijn heup komen toch?

Verder de week is om, geen hoefsmid gehoord of gezien.

Wel gaan we goed met het maken van het trainingsveld. We schatten nog een week werk.

Ondertussen via FB een Engelse leren kennen die hier 5 km vandaan woont en paardenoppassert is. Ze is vandaag komen kletsen, om te kijken of ze volgende week een of twee dagen de merries kan verzorgen. Erg leuk mens en ik denk dat dat wel gaat lukken. Ik heb er bij haar wel vertrouwen in dat ze goed doet wat ik zeg. Want dat vond ik moeilijk met mijn oude oppas, die zei a maar deed b. En ik wil Callas alleen door iemand laten verzorgen die respecteert wat ik vraag ivm haar kreupelheid. Daar heb ik nu een goed gevoel over bij deze vrouw. Dinsdag komt ze nog een keer om te oefenen en mogelijk gaan we woensdag dan al een dagje nagje weg.

Zij heeft een appaloosa-kruising met een Irish draft. Stevig mooi beest. Alleen geen staart meer, alleen maar een stompje. Ze is ooit vanuit de UK naar Spanje verhuisd, transportbedrijf had de staart te strak ingebandageerd. Transport was 4 dagen. Plus dag ervoor al opgehaald, dus 5 dagen te strak, afgestorven, niet meer te redden, moest geamputeerd worden. Horrorstory zeg. Tegen de vliegen hebben ze nog wel een kunststaart geprobeerd, maar omdat het stompje te kort is, bleef het eraf vallen. Dus meer spuiten en een vliegendek.

Het paard is inmiddels 23.

Afijn, wie weet kunnen we een klein uitje maken, zou erg fijn zijn om met een gerust hart weer eens weg te kunnen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:05

Dat is fijn, dat je iemand hebt kunnen vinden. Een betrouwbaar iemand is erg lastig inderdaad.
Lekker als jullie straks weer op pad kunnen :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:59

Fijn een oppas gevonden, zie ik hier nog niet gebeuren.
Ik ben ook op zoek naar vrijwilligers dat wil ook al niet lukken.
En een oppas die hier vakantie wil vieren in ruil voor oppas op de paarden. Ook onmogelijk iemand te vinden. Ik zou graag nog wat uitstapjes maken deze zomer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 15:24

Tinka schreef:
En een oppas die hier vakantie wil vieren in ruil voor oppas op de paarden. Ook onmogelijk iemand te vinden. Ik zou graag nog wat uitstapjes maken deze zomer.

Heb je al gezocht op of ben je al lid van huizenoppassite.nl? Of trustedhousesitters of animaute.fr?

Of plaats een advertentie hier op bokt.

Is er van jullie omgeving geen facebook groep?

Of op Nederlanders.fr?

Bijv bij holidaylink.com zie ik een recent aanbod staan van iemand die paarden wil doen in het buitenland:

Buitenland, Oost Nederland, Noord Nederland, Betuwe, Veluwe, Drenthe, Bosrijke Omgeving, Achterhoek
7-42 dagen
20 mei - 31 okt Paarden/pony's, Klein vee en overige huisdieren, Vissen/Vogels, Kat(ten), Kleine hond(en), Hond(en), Tuin, Woning

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:34

Tinka schreef:

Wij hebben goede ervaringen met voorelkaar.net

Zorg voor paarden en honden en groot huis,meerdere keren per jaar,op het laatst groep vaste oppassers.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 19:07

Even O.T. Speciaal voor de beelddenkers.

Je hebt een robotstofzuiger (ja hij doet het geweldig, 180 euro korting was écht, alle filters etc zaten er allemaal bij, heel fijn ding, Erwin helemaal blij weer iets om mijn zijn foon te besturen, soort drone maar dan niet in de lucht, het kan ook zonder app gelukkig,) Maar wij helemaal blij met het ding. Ik laat hem per dag een uurtje rondrijden in de keuken, slaapkamer en badkamer, helemaal fijn.

Dus je hebt een robotstofzuiger. Zo'n ding dat lange banen door je kamer stofzuigt. Zo'n ding dat onder kasten kan waar jij niet bij kunt. Handig.

Totdat je een Yoda hebt. Die niet altijd zindelijk is. En als je dan in de keuken komt dat ze zowel boodschap 1 als 2 heeft gedaan, tijdens het werk van de robotstofzuiger. Jezus. Dit was echt hel, ook gewoon uitgesmeerd onder de kasten.

Onze tegels zijn namelijk oud en gebroken. Heel rustiek. Maar nu niet. En echt over meerdere m2 uitgesmeerd tot vet in de voegen.

En dan de hele stofrobot helemaal verkankerd van binnen en buiten met hondenstront. Helemaal in zijn wieltjes, tussen zijn wieltjes, in het stof reservoir, zijn borsteltjes, alles.

En dat je dan dat gaat schoonmaken met verfhandschoenen. En dat dan blijkt dat die al een keer gebruikt zijn en lek zijn. En dat je dan je handen wast en andere handschoenen aantrekt. En dat je met je rechterhand alle stront eruit aan het plukken bent en met die hand ook de glassex pakt om het schoon te maken.

En dat je nu drie kwartier later vet aan de wijn zit en het resultaat is een kapotte robotstofzuiger en een schone gedweilde keuken. Pfff. Leuk dieren!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:16

Ik dacht al, wat als die robot door de strot rijd. Daar was een tijd geleden een YouTube filmpje van dat viral ging.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 20:18

Tinka schreef:
Ik dacht al, wat als die robot door de strot rijd. Daar was een tijd geleden een YouTube filmpje van dat viral ging.

dat kan ik me levendig voorstellen. Gelukkig doet hij het weer, hij was gewoon denk ik even getraumatiseerd ;-) Ik doe het ook weer, en ben ook nog getraumatiseerd :j

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:00

Gelukkig heb ik net mijn avondeten op. Duidelijk, voor ons geen robot stofzuiger.
Hier moeten we bij Hugo alle plakpoep die in zijn vacht zit er uit knippen. Leuk dat hij met zijn baas op vakantie is geweest , beetje jammer dat hij dan niet zo goed te eten krijgt en dan dunne poep krijgt.
Maar een leven zonder dieren dat zou ik niet kunnen.