[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:00

Mchell, leuk paard maar niet mijn type, zou persoonlijk op bokt ook foto's erbij zetten komt iets fijner over.
Vind haar persoonlijk wat te tuiger achtig ogen, maar dat zit ook in de bloedlijn natuurlijk.

ikke, ik blijf het erg kortzichtig vinden (in het algemeen). zo heeft elk paard wel wat en is een karakter niet te beschrijven op een wit oog, kruin of kromme staart

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:06

Unieko x Lorton is een volledig tuigpaard. De merrie is hier al eens vaker voorbij gekomen. Ik zou geen tuigpaard willen (ja voor de wagen vind ik het echt prachtig!), maar ik vind haar kleur wel erg mooi :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:10

Zo enorm tuigtypisch vind ik de schimmel nog niet eens. Zou ik best mee de dressuur in durven.
Wellicht ook omdat ik al eens een Unieko heb gereden. http://img846.imageshack.us/img846/4438/kaatjesmall.jpg
Misschien niet de meest fantastische foto, maar dit was haar 2e drafje ooit onder de man (vrouw :+) en ook voor het eerst in een buitenbak.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:21

Goos_Horses schreef:
Mchell, leuk paard maar niet mijn type, zou persoonlijk op bokt ook foto's erbij zetten komt iets fijner over.
Vind haar persoonlijk wat te tuiger achtig ogen, maar dat zit ook in de bloedlijn natuurlijk.

ikke, ik blijf het erg kortzichtig vinden (in het algemeen). zo heeft elk paard wel wat en is een karakter niet te beschrijven op een wit oog, kruin of kromme staart

Ik heb er drie foto's bij staan zijn deze niet te zien door jullie?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:30

Mchell ik zie er geen foto's bij staan, je hebt onder in je advertentie staan "voor foto's zie link naar mp" (iets in die trant)

Klopt dacht eerst dat het half tuiger was, zag daarna dat het volledig tuiger was. mijn fout.
In ieder geval niet mijn ding, maar opzich wel een leuk dier.
Vind de prijs wel wat aan de hoge kant, als ik zie wat tuigers op de markt doen overigens.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:32

Goos_Horses schreef:
Mchell ik zie er geen foto's bij staan, je hebt onder in je advertentie staan "voor foto's zie link naar mp" (iets in die trant)

Klopt dacht eerst dat het half tuiger was, zag daarna dat het volledig tuiger was. mijn fout.
Vind de prijs wel wat aan de hoge kant, als ik zie wat tuigers op de markt doen overigens.

Hmm gek ik zie zelf wel de foto's en heb de tekst inmiddels aangepast..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

Mchll__ schreef:
Goos_Horses schreef:

Hmm gek ik zie zelf wel de foto's en heb de tekst inmiddels aangepast..

ik zie ook wel foto's hoor (3) :j
gaaf kleurtje!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

zie er nu wel foto's bij staan Mchell

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:43

Oke dan gaat het toch goed :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:01

Dan zal ik me maar niet beledigd voelen mbt het kleurtjes verhaal :P

Is ook gewoon een stukje hobby en ook paarden mét een kleurtje kunnen daarnaast heel erg leuk zijn. (Mijn hengst, zijn veulens en de merries zit echt een prima karakter in :j Alleen Bailey heeft een wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing maar is absoluut niet kwaadwillend. )
En wbt het opvallen, voor de grap zou je mijn hengst eens op wedstrijdterrein moeten rijden ofzo :)) Zelfs Toot kreeg minder aandacht :') (oke das overdreven natuurlijk, maar echt rustig hebben we het nooit hoor wat aandacht betreft :+)

Mijn huidige zoektocht is meer gericht op een voor mij passend karakter en dressuurtalent. Een zwarte zou mooi zijn, maar als ik een andere tegen kom die hét heeft laat ik m niet om de kleur staan ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:01

ik vind het wel een mooi paard vooral voor een tuigpaard.
tuigpaarden zijn bij ons wel welkom doen het vaak goed in de dressuur.
maar vind de prijs wel hoog wij kopen ze toch echt voor een hele andere prijsklasse
en komen ze gewoon bij de hengsten houder weg.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:03

Faline schreef:

Is ook gewoon een stukje hobby en ook paarden mét een kleurtje kunnen daarnaast heel erg leuk zijn. (Mijn hengst, zijn veulens en de merries zit echt een prima karakter in :j Alleen Bailey heeft een wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing maar is absoluut niet kwaadwillend. )
En wbt het opvallen, voor de grap zou je mijn hengst eens op wedstrijdterrein moeten rijden ofzo :)) Zelfs Toot kreeg minder aandacht :') (oke das overdreven natuurlijk, maar echt rustig hebben we het nooit hoor wat aandacht betreft :+)

Mijn huidige zoektocht is meer gericht op een voor mij passend karakter en dressuurtalent. Een zwarte zou mooi zijn, maar als ik een andere tegen kom die hét heeft laat ik m niet om de kleur staan ;)

maar ik denk dat het heel smaak verschillend is.
ik vind vooral die kleur niet mooi omdat ze van die lichte ogen hebben.
en dat is ook met palomino's de meeste vind ik echt niet mooi.(niet om de ogen)
ik ga dan liever voor een mooie valk

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:13

ralphtdw schreef:
maar vind de prijs wel hoog wij kopen ze toch echt voor een hele andere prijsklasse

Ik dacht juist dat de prijs wel mee viel. Ik ben hier niet in thuis hoor, maar als deze nou bijv. M- dress was afgericht is hij dan ook meer waard?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:19

ralphtdw schreef:
Faline schreef:

maar ik denk dat het heel smaak verschillend is.
ik vind vooral die kleur niet mooi omdat ze van die lichte ogen hebben.
en dat is ook met palomino's de meeste vind ik echt niet mooi.(niet om de ogen)
ik ga dan liever voor een mooie valk

Ik heb ook een echte liefde voor valkjes, maar ook absoluut voor palomino's

Wildgirl

sympie schreef:
betadine schreef:
Dat van die mensogen is echt wel onzin. Staat hier eentje met mensoog, heb er nog nooit zo een brave gehad.
Op vosse paarden knappen veel mensen af, mijn eerste paard was een vos en daar kon je gewoon alles mee. Hoe zo een onzin verhalen sommige mensen vandaag nog bezighouden. Dat een beginneling nog in zo een onzin gelooft tot daar toe, maar ervaren ruiters moeten toch echt wel beter weten :roll:

tja, ik ben geen beginneling en ik wil er geen, omdat ik ook zo'n rare ervaring heb gehad. Je zou er bovendien van verwonderd staan hoeveel mensen daar op afknappen. Maar een vosse merrie mag je mij altijd brengen, heb er zelfs nog eentje gekocht een maand terug.... :D

Ik heb er nog een te koop staan, zie onderschrift :D

ralphtdw

amorbeertje schreef:
ralphtdw schreef:

Ik dacht juist dat de prijs wel mee viel. Ik ben hier niet in thuis hoor, maar als deze nou bijv. M- dress was afgericht is hij dan ook meer waard?

eumh ja dat vind ik heel moeilijk zeggen,
misschien wil een ander het er wel voor betalen maar dat zouden wij nooit doen.
tuigpaarden daar ligt de prijs gewoon een heel stuk lager van dan de gewone paarden
ken ook wel tuigpaarden die op M niveau rijden of hoger en vragen ze 3500 euro voor maar daar voor worden ze niet verkocht.
en er zijn ook wel uitzonderingen natuurlijk.
maar als jij een fokker op belt en jij wilt echt een mooi tuigpaard dan kun jij voor 1500 euro echt wel slagen.en hier zitten ook nog wel eens paarden tussen die veel meer waard zijn maar dan zijn ze voor de dressuur niks maar voor de kar. wij zeggen altijd dat wij een afgekeurd tuigpaard zoeken want je gaat niet met heel veel knieactie een dressuur proef rijden. wij zoeken ze juist die het been na voren gooien in plaats van optrekken.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:21

maar als jij het geld er wel voor over hebt dan moet je het gewoon gaan doen.
maar wij weten gewoon wat de tuigpaarden kosten in wat wij zoeken en dan leg je dit geld er niet voor neer

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:47

Mchel, ik vind het wel een aansprekende merrie :j
Mooi kleurtje enzo ! Jammergenoeg ben ik niet meer op zoek, want anders had ik dit wel een leuk kerstcadeau gevonden voor mezelf :P

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:56

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:57

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:58

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:06

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:07

Ik zal het niet meer doen *kuch* *kuch* ~~}>

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:08

blub zoek je er nog een,

even off topic weet iemand hoe je de taal van je toestenbord kan veranderen, poes heeft erop gezeten en alles is harry in de warry

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:09

ctrl schift tegelijk indrukken?