Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:13

BenaLaars schreef:
Hey! Ik denk aan verkopen. Heb een 4 jarige waar ik afgelopen jaar vanalles mee gedaan heb. Dressuur, springen, cross, buitenrit, clinic etc. Nooit kreupel geweest, alles doet ze met gemak en plezier. Daardoor nooit aanleiding gehad eerder op de foto te zetten.

Ik twijfel of ik haar nu klinisch en röntgenologisch laat keuren, en dan te koop...
Of pas laat keuren bij interesse en evt kosten afkeur op me neem.

Heb geen enkele reden afkeur te verwachten namelijk en als iemand wil overkeuren zijn we beide €850 kwijt..

Wat zou jullie voorkeur hebben?

Zou zelf keuren, zou het als verkoper gewoon fijn vinden om niet voor verrassingen te komen staan. En dan verkopen met overkeuren volledig kosten koper.

BenaLaars

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:25

En keur je dan vooraf helemaal (klinisch, benen, rug én hals of is benen voldoende?)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

BenaLaars schreef:
En keur je dan vooraf helemaal (klinisch, benen, rug én hals of is benen voldoende?)

Altijd rug en hals erbij doen als je toch aan het keuren bent. Dat is tegenwoordig toch wel standaard.

Een keuring is al prijzig, dus dan kan die €100-200 voor een hals en rug er ook nog wel bij.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:34

Ik zou alleen rontgen over de benen keuren als er verder geen aanleiding is voor rug of hals problemen bij fanatiek rijden.

Rug, hals en klinisch komt met verkoop wel.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:35

Ik krijg prijzen door van €685 zonder rug en hals en €250 extra mét. Dus helaas geen €100 meer

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Dat neem je dan me de prijs.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

BenaLaars schreef:
Ik krijg prijzen door van €685 zonder rug en hals en €250 extra mét. Dus helaas geen €100 meer

Een volledig gekeurd paard is toch beter aan te bieden voor bepaalde prijs? Daar vereken je dan de keuring meteen in , lijkt mij

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

Duidelijk!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:39

Een vierjarige die nog nooit op de foto is geweest zou ik gewoon volledig erop willen hebben. Als verkoper dat niet gedaan heeft betekent dat dus dat ik dat opnieuw moet laten doen.

Dat je geen problemen hebt betekent niet dat de rug en hals goed zijn. Over de benen kunnen ze ook goed lopen, terwijl ze wel bemerkingen hebben.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

BenaLaars schreef:

Wij laten foto's maken vóór verkoop. Maar laten niet keuren, en daar wordt het een stuk goedkoper van.
De dierenarts geeft dan wel een toelichting, maar stelt geen officieel rapport op.
Je weet dan wel waar je aan toe bent, en in de praktijk wil de koper vooral graag de foto's zien.
En gaat dan meestal zelf volledig herkeuren.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Kendra schreef:
BenaLaars schreef:

Wij laten foto's maken vóór verkoop. Maar laten niet keuren, en daar wordt het een stuk goedkoper van.
De dierenarts geeft dan wel een toelichting, maar stelt geen officieel rapport op.
Je weet dan wel waar je aan toe bent, en in de praktijk wil de koper vooral graag de foto's zien.
En gaat dan meestal zelf volledig herkeuren.

Bedankt voor de tip! Dit scheelt inderdaad veel geld en klinisch mag de koper dan doen indien ik overga op verkopen.
Hartelijk dank voor het meedenken allemaal

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

Ok, ik ben dan de koper maar elke pony die met (enige) keuring wordt aangeboden heeft een streepje voor. De verkoper staat sterker in de onderhandelpositie. Het ligt natuurlijk ook aan de prijsklasse. Onder de 5 K vind ik foto's / keuring minder interessant.

Recent voorbeeld, er waren foto's en KK. Ik heb de foto's laten beoordelen €60,- en opnieuw laten KK € 250. Dat zijn mijn kosten en daar heb ik geen probleem mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:29

Ik heb 3 maanden geleden een 4-jarige gekocht. Fokker had hem een half jaar voor verkoop op de foto gezet, inclusief hals en rug. Allemaal 1-tjes.
Maar voor de verzekering was opnieuw klinisch en XR's van de benen noodzakelijk.
Ik heb van de fokker ook de XR's ontvangen van de rug en hals.
Dat gaf wel vertrouwen.