[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 08:55

Hi all,

hij is er nog, hij eet weer met volle teugen, hij heeft een geweldig goede nacht gehad, geen een keer geblaft, lekker naast bed geslapen, wij voor het eerst ook weer geslapen ipv de nauwelijks 3uur die ik de laatste weken heb gehad, ik dacht vanmorgen, o god ik heb de hele nacht doorgeslapen zou hij dood zijn gegaan? Maar nee hoor, meneertje helemaal vief, voor zijn doen dan hè, netjes zindelijk buiten, zijn rondje erf gelopen, ook pillen dan weer goed gegeten, dus gewoon weer zoals altijd. Ik weet niet of het stilte voor de storm is, maar we nemen het zoals het komt en zolang hij zo is en nog wil, mag hij blijven. Misschien gewoon een klein koliekje of zo gehad. Afijn, een dagje vasten heeft hem geen kwaad gedaan.

En wanneer het moment ook daar is, uiteraard zal ik het even lastig hebben, maar voor mij is het ok. Hij heeft zo lang geleefd en naar ik hoop heel fijn, dus ik heb er vrede mee. Niet zoals met Shadow, dat kon ik niet verkroppen, het gevoel niet alles gedaan te (kunnen) hebben, altijd met vraagtekens blijven zitten, het onverwachte, de akelige afschuwelijke manier waarop. En dat het ondanks zijn hoge leeftijd, toch echt veel te vroeg was en zo snel en hier een nieuwe toekomst willen die dan met een paar dagen en nog geen 1,5 maand hier weg is. Dat was K.
Met Unique zal het gek zijn zoals altijd als een dier wegvalt. Er is dan een onwennige leegte. Maar het is ok voor mij, hij mag als hij wil. Het zal ook lucht geven omdat ik dan niet de hele dag de zorgen heb over of hij zich goed voelt, wel wil eten, of hij niet naar buiten moet, of ik geen epileptiepil vergeten ben, etc.

Dus voor mij is het ok. Wanneer hij nu ook aangeeft dat het tijd is, is ok. Heb daar vrede mee. Ben ook niet treurig nu. Ook niet met het vooruitzicht op. Het is goed zoals het is.

De andere honden zal het niet boeien. Hij is een erg solitaire hond en door zijn uitstraling ook de alfa. Nog steeds overigens. Hij bemoeit zich niet met andere honden en blaft ze opzij als ze niet snel opr*tten, ook dat nog steeds trouwens. De andere twee zullen zijn positie willen overnemen als hij er niet meer is en daar zijn ze nu al mee bezig, als hij niet in op zijn kleed ligt, maar bijv bij mij in de slaapkamer (waar ik mijn laptop heb om artikelen te schrijven) dan pikken ze gelijk zijn kleed in. Zij zullen er geen traan om laten.

Tegelwerk priegelwerk. Valt mee, de tegels zijn zo groot als mijn hand, dus niet zo heel klein. De mozaïektegeltjes er binnen in wordt wel gefriemel.

Trouwerijen, tjee, ja dat zou zomaar kunnen, niet over nagedacht nog, en dan Callas erbij voor het mooie lange haar op de foto's (en die dan met haar grote voeten op een witte trouwjurk gaat staan of het pak van de gom aflikt.). Hahaha, ik denk het nog niet.

fardoe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:38

En dat Callas dan schrikt en tegen de tafel met de hele dure bruidstaart stoot en dat het hele zooitje op de grond valt. Ik zie het voor me _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:08

Ja en dan door de guirlandes heen rent en alles ervandoor meetrekt en een hysterisch gillende bruid achterlaat.

Fijn dat je er zo relaxt over hebt Monique, soms is het ook gewoon beter zo inderdaad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 10:45

@Tinka van harte gefeliciteerd met je eerste veulen!

fardoe schreef:
En dat Callas dan schrikt en tegen de tafel met de hele dure bruidstaart stoot en dat het hele zooitje op de grond valt. Ik zie het voor me _O-

Prairy schreef:
Ja en dan door de guirlandes heen rent en alles ervandoor meetrekt en een hysterisch gillende bruid achterlaat.

Hahahaha, jaaaaa dát inderdaad! Jullie zijn heerlijke beelddenkers.

Over de mutserigheid van Callas... Als ik de meisjes voor de nacht naar binnenhaal gooi ik voor ik ze haal een handje voer in hun bakken. Als beloning dat ze naar stal gekomen zijn. In de tijd dat ik dan terugkom zitten er wat vliegjes op hun eten. Dat vindt Callas toch zooo heel verschrikkelijk eng. Ik heb het eens gefilmd want het is een dagelijks terugkerend item. https://youtu.be/WPzU-vWlMuc

Prairy schreef:
Fijn dat je er zo relaxt over hebt Monique, soms is het ook gewoon beter zo inderdaad.

Deze fase hoort gewoon bij het leven en is helemaal ok.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:12

Hahaha wat een geweldig filmpje. Ze is inderdaad echt een muts :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 11:20

JudithO schreef:
Hahaha wat een geweldig filmpje. Ze is inderdaad echt een muts :')

heel erg.

En iedere dag.

En nu verschoot ze maar 1x, maar soms wel vaker. En als ik een kwartiertje later kom, is het wel op en ik denk niet dat de vliegen de bixjes hebben meegenomen. Ik heb jammer genoeg niet haar eerste reactie. Als ze haar neus in die bak stopt en dan zich helemaal wezenloos schrikt van de vliegjes die opvliegen, dat is helemaal hilarisch, maar goed, dát is dus Callas. Wel langs een brandend vuur lopen, maar schrikken van op een knakkende paardenbloem gaan staan. En buiten scheurt ze er dan vandoor. Tja.

bontebillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:30

Ik ken een vrouw die een comtois heeft, toevallig een merrie.

Wat een lief en betrouwbaar paard, ohz maar ook voor de wagen, zij is geen held, maar hun rijden zonder blikken of blozen overal tussen door.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:31

Die ‘trouwerijbeelden’ :D hilarisch!
Zo zag ik het ook meteen voor me! Hier al net zo’n beelddenker.

Fijn dat Unique weer een goede dag heeft en mooi dat je er zo realistisch in staat. :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 09:20

Bontebillen, wat je beschrijft is idd het algemene beeld van de comtois. Lief en betrouwbaar.

Namiro, Unique heeft kennelijk gewoon een dipdag gehad. Hij heeft in totaal 4 maaltijden toen overgeslagen, maar kennelijk is een dagje vasten niet slecht want hij is weer helemaal de oude. Letterlijk dan, maar hij doet weer alles wat hij eerst ook deed. Hij wil in ieder geval nog graag.

Voor iedereen die het leuk vindt, ik werd getipt op een gratis webbinar over hoefmythes: https://hoofnerd.nl/gratis-webinar-myth ... ezondheid/

Daarover gesproken. Erwin wil de hoeven van Callas niet meer doen. Hij heeft én geen tijd én het is toch zijn ding niet én hij vindt het niet verantwoord om met haar blessure het zelf te doen of e.e.a te verergeren door een andere stand.
Dus heb ik maar weer de vrouwsmid gebeld voor een afspraak. Ik ga met haar in gesprek over te kort bekappen en Callas haar zere been mag niet opgetild worden, dus dat moet met beitel op de grond. Ze komt volgende week.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:10

Bedoel je het misschien andersom? Dat het andere, goede been juist maar kort en minimaal opgetild wordt om het zere been te ontlasten?
Zo zou ik redeneren. Lastig overal is een linksom en een rechtsom voor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 14:57

pluisbeer schreef:
Bedoel je het misschien andersom? Dat het andere, goede been juist maar kort en minimaal opgetild wordt om het zere been te ontlasten?
Zo zou ik redeneren. Lastig overal is een linksom en een rechtsom voor.

Hi Pluisbeer, Callas heeft behoorlijke pijn bij het extreem en lang buigen van het zere been sowieso. Bij de smid is dat een geforceerde beweging op dit moment. Dat was al twee keer met deze smid zo en je zag het ook op de buigproeven dat ze niet wil dat haar been zo opgetild wordt als bij hoevenkrabben. Dat gaf ze bij deze smid ook al aan. Ik zei bij de smid na de eerste keer dat het me opviel dat Callas ongewoon onrustig was met dat been en dat ze de volgende keer met dit been RV moest beginnen. Ik had toen nog geen idee van de blessuren. Maar ik dacht dat Callas het zat was tegen de tijd dat de smid bij RV kwam als laatste voet. De laatste keer dat ze kwam zijn we het allebei vergeten dat we dat bedacht hadden en was er bij RV weer veel onrust bij Callas. Arm dier, nu weet ik dat ze veel pijn had. Ik moet ook mijn intuïtie volgen wat dat betreft. Ik kan Callas het beste en ik weet dat ze dit voorheen nooit deed. Ze vertelde het al met grote letters en ik las haar boodschap niet.

Ik til zelf met krabben nooit hoog op en leg de voet in de steun. Daarbij geeft krabben bijna geen druk/frictie en bekappen is altijd veel beweging uiteraard. Dus of de smid laat de hoef op de toon rusten en ligt dan met haar neus op de grond om te bekappen, of we zetten de voet op een plank en beitelen dan de rand eraf. Zo deed ik het ook met Bubbles die artrose had en ook haar been niet meer opgetild kon houden. Ik ben benieuwd of de smid wil meewerken. Ik denk ook dat ze bij het bekappen goed op de stand van de voet moet letten, dat die pees niet nog eens extra belast gaat worden.

Hoe het gaat als haar goede been opgetild gaat worden en Callas haar zere been moet belasten, dat weet ik nog niet. Als ik zie dat ze pijn heeft, of verzet toont, dan doen we allebei de benen met de beitel.

We gaan het zien.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:16

Kan je niet aan de kliniek vragen of ze een goede hoefsmid weten?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:25

Tinka schreef:
Kan je niet aan de kliniek vragen of ze een goede hoefsmid weten?

ja da's ook een goeie! Ga ik doen!

Ik heb net een petitie getekend https://www.care2.com/go/z/e/A86GZ/zXSS/AJbfc zo'n 40 paarden weggehaald in erbarmelijke staat, gratenpakhuizen. In usa. Het gaat erom dat deze petitie is dat ze geen dieren meer mogen houden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:05

Getekend hoor! Heftig dat zoiets kan en dat er geen verbod op houden uit voortvloeit!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 13:06

Ja Jet, je leest het ook in NL, veel. Ik blijf petities tekenen.

Weinig te liegen, we zetten toch door met het maken van het trainingsveld, ook omdat dat redelijk plat is en Callas daar kan lopen wanneer nodig met Poupette. Dus veel daarvan in het filmpje.

Weer een nieuw fimpje https://youtu.be/rASuHPbSCx0

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:34

Zo, flink werk verzet! Dat trainingsveld neemt echt wel vorm aan zo.
En die tegeltjes, brrrrrr ik krijg er echt de kriebels van...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 13:44

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 16:21

nou ik heb nou toch zo'n mazzeltje gehad! Ik ben al tijden aan het kijken naar een speciale robotstofzuiger voor hondenharen. Lijkt me zo ideaal. Ze zeggen allemaal dat je toch nog wel zelf af en toe moet zuigen, maar toch is het fijn vindt iedereen. Dus ik heb er een paar op het oog. Ik ga vandaag naar de site van amazon. Ik tik die ene in. is 279 euro. ik had eigenlijk 250 max in mijn gedachten, maar goed. Staat er een coupon of ik 80 euro korting wil. Eh, ja! Graag! ik klik dat aan, komt er een kortingsbon boven van 180 EUROOOOOOO! Ik heb alles zitten bekijken en zitten lezen, Erwin erbij gehaald. We kunnen niets geks ontdekken. MIsschien dat er geen filters of zo bij zitten, maar ik heb hem nu voor 99 euro! Nou ja! En of ik hem morgen thuis wil hebben. Eh ja-ha! Ze moeten van die dingen af geloof ik. Dus ik zei ook tegen Erwin, als ie voor die 100 euro een jaar werkt ben ik happy. We gaan het zien wat de adder onder het gras is...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 16:29

Wauw dat klinkt wel als een hele goeie deal! Zou inderdaad heel tof zijn als hij het even uit gaat houden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 16:50

Meestal als het te mooi is om waar te zijn dan is het zo. Zit er geen oplaadstation bij of geen accu's, zoiets. Morgen weet ik het.

Vandaag zou de smid moeten bellen wanneer ze komt volgende week. Nog niets gehoord...

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:55

Wauw dat trainingsveld!! Wordt echt super gaaf. En wat een paradijsje zo nu alles begint te bloeien, echt prachtig <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 20:25

Cera_D schreef:
Wauw dat trainingsveld!! Wordt echt super gaaf. En wat een paradijsje zo nu alles begint te bloeien, echt prachtig <3

Dank je, door een misverstand is hij groter dan bedoeld, lol. We hebben eigenlijk geen plat stuk of we moeten gaan schuiven, maar dat wilden we voorlopig nog even uitstellen. Dat stuk daar is min of meer het platst dat we hebben (aangekocht) en we verwachten een goede afwatering. Ik had gevraagd aan Erwin om twee keer zo lang als breed met als het kon rechte zijkanten. 20x40 zou ik heel fijn vinden zei ik. Toen ik spullen moest gaan bestellen vond ik het al wat veul allemaal van het lijstje van Erwin. Bleek later pas dat hij 30x40 heeft begrepen. Ook prima! Het is in ieder geval een lekker stuk! Dat terrein. En ach, give him the credit, Erwin misschien ook ;-)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:04

Stiekem nieuwsgierig welke robotstofzuiger je gekozen hebt met de hondenharen etcetera...

Genoten van je filmpje. Blij dat ik geen handgemaakte tegels hoef te Tegelen. Wat een crime met zoveel verschil.

Wat een heerlijk stuk om straks voor de paarden te hebben. Ga je het eerst nog maaien? Met z'n tweetjes kunnen ze zich volgens mij tonnetje rond eten daar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 21:11

Muga schreef:
Stiekem nieuwsgierig welke robotstofzuiger je gekozen hebt met de hondenharen etcetera...

Genoten van je filmpje. Blij dat ik geen handgemaakte tegels hoef te Tegelen. Wat een crime met zoveel verschil.

Wat een heerlijk stuk om straks voor de paarden te hebben. Ga je het eerst nog maaien? Met z'n tweetjes kunnen ze zich volgens mij tonnetje rond eten daar.

Een lefant F1 mini. Buitenafmetingen bijzonder klein, omdat andere niet onder de tafelstoelen pasten en ook erg laag, maar wel 600ml stof inhoud. Speciaal dierenharen stond erbij. Ik ben heel benieuwd!

Die tegels zijn echt waardeloos. Ik ga er ook wat over zeggen bij de leverancier. Vind het zijn geld niet waard. Ook kleur vind ik erg tegenvallen, dus ik ga het ook nog eens verven later. Afijn, het lelijke zwarte achter de kachel is weg.

Het lijkt heerlijk groen bij ons, maar er is nooit wat aan onderhoud gedaan. Er staat nauwelijks gras daar. Heel veel kruiden. Maar ze zijn allebei inmiddels kogelrond. Nu we niets meer doen met ze, gaat dat hard. Ik zie ze groeien en de spieren verdwijnen...

Ik moet nu rennen om ze binnen te halen tegen de knoetjes. groetjes :-)

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:20

Heerlijk filmpje weer Monique, die afmeting van de bak, geweldig! Ik vond het al zo groot lijken met de drone , maar die afmeting verklaard alles.
Nachtegalen, wat kunnen ze zingen , prachtig.
Ik zou er geen geduld voor hebben voor die tegeltjes, Ro wel .