Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:52

Gefeliciteerd!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

Gefeliciteerd voor de geslaagden!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten!

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:36

Wat fijn dat jullie goed geslaagd zijn! Heel veel en lang plezier gewenst. Onze zoektocht gaat door maar wat wij zoeken lijkt een soort eenhoorn te zijn...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

TNIE2021 schreef:
Wat fijn dat jullie goed geslaagd zijn! Heel veel en lang plezier gewenst. Onze zoektocht gaat door maar wat wij zoeken lijkt een soort eenhoorn te zijn...

Wat zochten jullie?

Weet een paar goede paarden die nog niet te koop staan, maar dat gaan ze uiteindelijk wel, dus wellicht ben je er dan snel bij :')
(Dressuurpaarden, normale tot hogere prijsklasse)

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Lief C alsemgeest. We zoeken een sport E spring pony met ervaring tussen de circa 5 en 12.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

Heel iets anders, maar ken ook wat springruiters die overal komen, dus als ik iets weet gooi ik het wel in het topic, nou ja naar je pb, want hier mag het niet :+

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:07

Dat is echt heel lief!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

TNIE2021 schreef:
Lief C alsemgeest. We zoeken een sport E spring pony met ervaring tussen de circa 5 en 12.

Kennisje heeft een allround D-pony te koop. Z1 dressuur, spring- en eventing ervaring. Maar hogere prijsklasse en pittig.
Is denk ik te klein voor jullie, als jullie echt een E-pony zoeken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:58

TNIE2021 Ga vooral ook naar springwedstrijden waar ze ook de pony klassen zijn. Echt 70% van wat op springwedstrijden komt is handelaar en slechts een klein deel is gewoon hobbie ruiter (iig bij de paarden is dat zo). Je ziet het snel genoeg, daar waar er door dezelfde ruiter meerdere ponies worden uitgebracht, of zadeldekjes met een logo van een stal, dat zijn 9 van de 10 keer handelaren. Zie je een leuke, stap er gewoon op af en als die niet te koop is kun je altijd een praatje maken met wat je zoekt, misschien hebben ze iets staan.
Als je regelmatig bij dat soort wedstrijden gaat koekeloeren, zie je vaak dezelfde gezichten weer, kun je ook een beetje inschatting maken welke stallen hun paarden fijn aanrijden en wat je minder aanspreekt en daar waar je een fijn gevoel bij hebt, dan gewoon aanspreken en vragen stellen. Dat netwerk is groot en vaak weten ze van elkaar wel hoe en wat. Werkt echt veel beter als maar sites afspeuren naar paarden die je nog iet irl hebt gezien en wat veel teleurstelling oplevert.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:08

Veel komt ook niet op een site idd.

Te klein gebleven paarden zijn ook zeer leuk. Goede kwaliteit voor (wel goede/hoge) pony prijzen. Kunnen ook nog wel wat rondjes in de paarden mee daarna

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:09

Bij de pony's is dat toch wel anders (qua verdeling handelspaarden - hobby paarden op wedstrijden). Ik kom veel op pony spring wedstrijden op het moment, maar ik heb niet het beeld dat er veel te koop is. En de evt. handelsstallen/handelspony's zijn vaak/vaker D-pony's heb ik het idee.

Veel fijne pony's worden binnen de vereniging, of binnen netwerk, doorverkocht (als kinderen er te groot/te oud voor zijn).
Maar zo na de Hippiade, en voor het nieuwe jaar (ivm 18 jaar) zal er vast wel weer wat te koop komen.

Wij zoeken overigens voorzichtig naar hetzelfde op zoek (fijne spring/eventing E-pony). Maar ik kijk inmiddels ook naar fijne allround paarden, of wat groenere pony's.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:19

Weet dat er op de ARD altijd een prikbord hing van alles wat te koop stond wat mee reed die week.
Was ook vaak niet online te vinden en je kon je meteen in actie zien.
Zo is een kennis van mij nog aan een leuk springpaard gekomen.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:31

Dit zijn goede tips. Dochter is/was elke week wel op wedstrijd. Wat ik daar vooral zie/zag waren handelstallen voor de lagere A/B/C pony's. Maar ik ga er zeker mee aan de gang, want ik heb er ook niet zo op gelet. De sites heb ik nu ook wel gehad en ben echt in de netwerken aan het akkeren.

Onze zoekcriteria worden ook steeds ruimer. Gelukkig heeft dochter wel ervaring met pittig dus dat kan ook. Omdat dochter nog jong is en lang is moeten we wel in de E blijven. Tussen de paarden starten is nog niet leuk.
Laatst bijgewerkt door TNIE2021 op Vandaag, 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:34

c_alsemgeest schreef:
Weet dat er op de ARD altijd een prikbord hing van alles wat te koop stond wat mee reed die week.
Was ook vaak niet online te vinden en je kon je meteen in actie zien.
Zo is een kennis van mij nog aan een leuk springpaard gekomen.

Wat slim! :j

Gefeliciteerd voor de geslaagden!

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

Sorry, wat is de ARD?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:46

TNIE2021 schreef:
Sorry, wat is de ARD?

Almelose Ruiterdagen, een grote wedstrijd over meerdere dagen, pony's en paarden, dressuur en springen. Maar die is dit jaar al geweest. https://www.almelose-ruiterdagen.nl/ .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:06

TNIE2021 schreef:
Sorry, wat is de ARD?

Oh ja sorry, Almelose ruiterdagen.
Dit jaar al geweest, maar wellicht hebben ze bij meerdere grote meerdaagse ook zoiets.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:10

Ohh dank. Dat is inderdaad slim. Met een beetje mazzel zijn we er volgend jaar (met pony) ook aanwezig. Lijkt ons wel erg leuk.