[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 13:01

Jet schreef:
Heb genoten van je filmpje, zo lief die Yoda en je poezenbeestje! Gelukkig gaat het binnen super met die twee.

En ja, de Comtois ziet er als ras mooi uit en lijkt ook heel braaf. Het nadeel van een ruin bij merries vind ik dan weer dat er kans is dat ze dekgedrag gaan vertonen en dat is voor een ( geblesseerde) merrie niet zo geslaagd. Dan is het ineens wel een heel gewicht dat ze te dragen krijgt dan.

Een goede overweging, maar dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn vier ruinen. Zelfs Shadow die pas na zijn tiende gecastreerd werd omdat we er een merrie, Bubbles bijkregen, heeft geen dekpogingen meer gedaan. Ik ben daar niet zo bang voor.

Ik denk ook dat dit ras dermate rustig in het koppie is, dat dat niet snel een issue zal zijn.

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:08

Dat kan zeker wel Mo, Pathos dekte alle merries in de wei, en is verder toch een heel relaxed en cool paard.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 13:10

Tinka schreef:
Dat kan zeker wel Mo, Pathos dekte alle merries in de wei, en is verder toch een heel relaxed en cool paard.

Het zal zeker best kunnen, maar ik verwacht het niet bij dit ras.

Als het een immens probleem was, zou je nooit gemengde groepen paarden zien lopen, dus het weerhoudt mij er niet van naar een ruin te zoeken.

Twee klierende merries om wie er leider mag zijn, lijkt me ook niet goed voor haar been.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:24

Weet je wat ik nou echt leuke paarden vind Quarters. De quarters en paints die ik heb gezien waren heel rustig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 13:30

fardoe schreef:
Weet je wat ik nou echt leuke paarden vind Quarters. De quarters en paints die ik heb gezien waren heel rustig.

Yep supercool, superfraai om te zien, heb van 1988 tot 2000 altijd op quarters gereden. Bubbles was half quarter half welsh. Goedgekeurd en ingeschreven in het NQHA. Ze wilden toen een nieuw soort ras creëren gaat het verhaal. Dat is niet van de grond gekomen. Toevallig dacht ik vanmorgen nog, als ik 5000 euro voor een comtois moet gaan betalen kan ik net zo goed een quarter nemen. Net zoveel kans op pssm als bij een comtois.

Juud, je kunt ook een veulen van een refuge halen, hier staat een jaarling in een refuge. Net zo duur als normaal, maar dan steun je er wel een goed doel mee.

https://www.lescrinsdeliberte.fr/chevau ... au-refuge/

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:48

Goede tip Monique, ik sla hem op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:14

Quarters daar hangt ook een flink prijskaartje aan, denk snel 10000 euro. Dat is ook de prijs voor één gangenpaard merrie, een ruin zal al snel goedkoper zijn. Er stond laatst een Rocky hengst te koop voor 6000 euro.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 14:19

Tinka schreef:
Quarters daar hangt ook een flink prijskaartje aan, denk snel 10000 euro. Dat is ook de prijs voor één gangenpaard merrie, een ruin zal al snel goedkoper zijn. Er stond laatst een Rocky hengst te koop voor 6000 euro.

Klopt, onder de 10.000 kun je nog wel zat vinden hoor, maar voornamelijk merries van onder de 5000 of veulens rond de 4000.

Bijv. https://www.equirodi.com/annonces/cheva ... 705312.htm

Kwam nog eenzelfde kruising tegen als Bubbles https://www.equirodi.com/annonces/cheva ... 713741.htm

Maar vooralsnog staat mijn neus toch naar een comtois.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:56

Ken je pepijn? De XL Shetlander? Dat is volgens mij een comtois. Heerlijk beest, als je daar de foto's van ziet dan weet je het wel!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 15:59

Muga schreef:
Ken je pepijn? De XL Shetlander? Dat is volgens mij een comtois. Heerlijk beest, als je daar de foto's van ziet dan weet je het wel!

Wat leuk, nee, helaas die ken ik niet, heb je een link? Ik heb wel altijd geroepen waarom bestaan er nou geen shetlanders waar je op kunt rijden als volwassene. Ik houd erg van het karakter van een shet, dus als de comtois dat heeft, dan is mijn dag weer goed! Die was trouwens al goed, maar dit terzijde, hahaha

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:05

Hè had die link naar de refuge er maar niet opgezet. Zag een hele leuke , nee eigenlijk twee :j en ezels <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:06

Oh dat is precies mijn gedachte! Als ik een kopie van mijn merrie kan vinden maar dan een halve meter groter, dan ben ik echt gezegend.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:11

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 16:24

Hi All,

Weinig te vertellen met een kreupel paard. Ik zat vol in de zoektocht naar comtois, 3 erg leuke kandidaten gezien, maar zover weg dat ik de heen en terugreis niet haal op een dag. We zouden dan met de camper kunnen gaan, maar ik ben er nog niet aan toe een kreupel paard bij een oppas achter te laten. Alleen gaan en een b&b of zo pakken wil ik niet want dan moet ik mijn oude hond bij Erwin achterlaten en ik weet dat Erwin dat uiteraard gewoon zal doen voor me, maar ik weet ook dat ik hem daar erg mee belast, dus ik stel het nog een tijdje uit denk ik. Ook beter als hier het weiland en trainingsruimte klaar zijn.

Maar ondertussen volg ik wel dingen zoals de link van Balance, waarvoor dank.

En Judith, mijn Thor had wat voor jou geweest. Ik merk trouwens wel dat ik op zoek ben naar een 2e hem.

@Tamara, er zijn heel veel refuges in fr, met allemaal leuke dieren...

Ik heb nog een mooi plaatje geschoten van de merries in het avondlicht. Het zit in het wekelijkse filmpje.

https://youtu.be/1SShFLKrQEI

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:52

Je weet dat je hier altijd welkom bent met hond of honden. Mocht je een leuk paard hier in de buurt zien.

Mijn eerste gedachte bij de steentjes was , jezus wat klein, maar dat waren de steentjes voor de omlijsting. Gelukkig maar, anders was je er wel even mee bezig geweest.
Weer een mooi filmpje

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:24

Leuk weer! Dat prieeltje staat leuk. Grind doet echt veel het maakt het echt af ofzo.

Lastig ook met die comtois. Ik snap je heel goed hoor, de afstanden zijn wel echt enorm. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:28

Die robot _O- <3

Ik vind je filmpjes altijd zo leuk om te zien.

Erg benieuwd hoe het er achter de kachel uit komt te zien.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 22:46

Hi allemaal,
Dank voor het aanbod Tamara, ik onthoud het.
@Juud, grind maakt alles heel mooi inderdaad en het was oorspronkelijk zo, want het gras voor het huis staat op oud grind waar het doorheen groeit. Grind is ook goed bij te houden qua onkruid trekken, zeker omdat we er zeil en worteldoek onder hebben.
@Prairy, ik ben ook benieuwd hoe het er achter de kachel uit komt te zien. Voorlopig vind ik de kleur erg grauw. Het voorbeeld in het magazijn was veel witter. Ze zijn speciaal voor ons gemaakt, maar volgens mij is er tussen Frans blanc en Marokkaans blanc kennelijk een verschil. Ik maak het af, voeg de mozaïektegeltjes in en kijk dan of de kleur van het mozaïek het wit ophaalt. Zo niet dan koop ik vuurvaste witte verf en schilder ik het wit. Afijn, dat is voor later zorg.

Ondertussen zijn we aan het grote weiland begonnen. Om daar een platter stuk voor Callas te maken en tegelijkertijd aan het trainingsveld de omheining ervan te werken. Dus daar zit voortgang in.

Verder is het denk ik tijd voor de oude hond. Hij wil niet meer eten, dus hij geeft aan dat het genoeg is geweest. Als hij morgenochtend weer niet wil eten, dan mag de dierenarts hem over de regenboog helpen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:49

Ah wat sneu... Sterkte in deze moeilijke tijd. Toch altijd vreselijk naar om de beslissing te moeten nemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 23:30

je filmpje nog niet gezien, dat komt hopelijk van de week. Maar heel veel sterkte met het afscheid van de oude hond! Hopelijk heeft het niet al teveel impact op de rest van de honden, het zal voor hun vast ook vreemd zijn als hij er niet meer is.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 00:59

Veel sterkte voor de komende dagen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:37

Heerlijk al die dieren bij jullie Mo!
Ben benieuwd hoe het tegeltjeswerk wordt.. wat een priegelwerk.. maar inmiddels weet ik dat dat wel aan jou besteed is (die bouwpakketjes!! _/-\o_ )

Sterkte met de beslissing over je oude besje! :(:)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:54

Heel veel sterkte de komende dagen :knuffel:

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:44

Veel sterkte de komende dagen. Ik weet in ieder geval zeker dat hij een geweldig leven heeft gehad bij jullie.

Filmpje vond ik weer geweldig. Ondanks kreupele callas en weinig paard , vind ik het dagelijks leven van jullie heerlijk om te volgen. Het prieel is geweldig! Ik stel voor dat jullie daar bruiloften gaan houden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:48

Sterkte vandaag.