[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:42

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:45

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:47

Cayenne schreef:
Kan iemand mij een mening geven over het oog van dit paard op de tweede foto?
Ik snap dat sommige paarden veel wit hebben rond het oog, maar dit lijkt bijna een mensenoog :=

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... MbkV3dT83x

Dat is niet goed te zien, maar al zou het een mensenoog zijn, wat maakt dat uit?

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:50

ze zeggen wel eens dat veel wit in het oog "onbetrouwbare" "rillirige" paarden zijn. Zelf vnid ik dit weer zo'n vooroordeel.

Hier helaas de nodige tegenslagen gehad afgelopen week, door omstandigheden maar even een spoed opdracht boekhouding erbij doen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:55

Goos_Horses schreef:
ze zeggen wel eens dat veel wit in het oog "onbetrouwbare" "rillirige" paarden zijn. Zelf vnid ik dit weer zo'n vooroordeel.

Hier helaas de nodige tegenslagen gehad afgelopen week, door omstandigheden maar even een spoed opdracht boekhouding erbij doen.

Ja, ik ken dat...

Ik heb meerdere paarden onder die ' noemer' in training gehad en ik heb er nooit geen problemen mee. Mijn 4 jarige Sorento heeft ook 1 mensenoog, maar een braver paard kun je je niet wensen...

Ik vind dat zo'n onzin...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:56

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:57

Goos_Horses ja miste je al een paar dagen in het topic. Ik hoop dat er niets ergs bij je is.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:04

Inderdaad even een week geschitterd in afwezigheid. Helaas ernstig genoeg, maar heb dat even via pb gedaan.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:07

:(:) goos..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:08

Nicole schreef:
Cowgirltjuh schreef:
Nicole: dat is belachelijk veel geld voor een paard dat niet eens door is naar de volgende bezichtigingsronde..

Ik schrok me ook helemaal de pest pleuris.. Ik dacht WATTT.... voor die 75.000 euro weet ik wel beter te besteden dan heb ik paar goede op stal staan..

Fusion is het.. Vond hem ineens een stuk minder leuk voor dat geld
http://www.kwpn.tv/salesroom/dressuurhe ... =1#s1media

Maar die man vertelde wel eerlijk hij zegt hij hoeft niet weg, maar als er mensen voor komen dan is dit de prijs..

Deze man vraagt altijd veel geld voor zijn paarden. Daarom heeft hij er nog steeds zoveel (zijn ook zijn eigen woorden ;) ). Maar eerlijk is eerlijk, ik heb deze hengst ook gezien, kreeg een bemerking op zijn fundament, maar zijn beweging was zeker goed genoeg om door te kunnen! En dat hoorde je ook wel aan de reactie van het publiek. Oftewel, deze hengst hoeven ze echt niet voor minder dan 20 wegdoen. Ok, 75 is wel weer een beetje overdreven.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:16

Mosh schreef:
Deze man vraagt altijd veel geld voor zijn paarden. Daarom heeft hij er nog steeds zoveel (zijn ook zijn eigen woorden ;) ). Maar eerlijk is eerlijk, ik heb deze hengst ook gezien, kreeg een bemerking op zijn fundament, maar zijn beweging was zeker goed genoeg om door te kunnen! En dat hoorde je ook wel aan de reactie van het publiek. Oftewel, deze hengst hoeven ze echt niet voor minder dan 20 wegdoen. Ok, 75 is wel weer een beetje overdreven.

Je hoeft maar 1 gek te hebben die het ervoor geeft :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:52

Suelza schreef:
Cayenne schreef:
Kan iemand mij een mening geven over het oog van dit paard op de tweede foto?
Ik snap dat sommige paarden veel wit hebben rond het oog, maar dit lijkt bijna een mensenoog :=

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... MbkV3dT83x

Dat is niet goed te zien, maar al zou het een mensenoog zijn, wat maakt dat uit?

Helemaal niets, maar ik mag toch wel vragen of mensen er meer over weten? :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:32

kirrepir schreef:
Pletje123 schreef:
Ik weet nog twee super gave Gelderse merries te koop. Beleerd onder het zadel en voor de wagen, goudeerlijk! De ene is 1,65 en de ander 1,70 m. Vossen met veel wit!

Staan op MP, adverteerder heet Stal Pytron. Scherpe prijs. Merries gaan weg wegens het overstappen op het Fries ras :)

Een oude reactie, maar vond hem via zoekfunctie. Gaat het toevallig over deze merrie?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
Kun je me misschien wat meer over de merrie vertellen? Mag ook via pb :)

Wat wil je weten? :) Appalin hier op Bokt is de eigenaar en dus de verkopende partij ;) Merrie is braaf en erg allround. Wat voor paard zoek je?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:56

Mijn ruin heeft ook een mensenoog. Links heeft hij nooit minder wit dan dit: http://img9.imageshack.us/img9/2411/samhalster.jpg

Ik vind het niet eens lelijk. :) Zelfs met dat oog heeft hij nog een erg vriendelijke uitstraling. Ik geloof ook niet in de verhalen die er bij worden verteld. Dan zou mijn vosmerrie met twee kruinen een draak moeten zijn.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:05

Lorette met 2 kruinen en veel wit in het oog? een MONSTER!!! regelrecht naar de slacht brengen ;-)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:06

_O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:07

Mijn upje heeft ook wat wit in t oog ze lijkt er voor anderen inderdaad snel bang door terwijl mevr helemaal niet bang is of overdreven ril. Ze heeft wel karakter dat wel en heeft ook 2 kruinen anderen zouden bijna weg rennen bij het zien van dr :=

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:10

Seven helaas voor jou ook geen andere optie als wegbrengen dat monster!

Afentoe zou je toch zo ontzettend moe worden van al die vooroordelen.
Helaas zijn er nog genoeg mensen die er heilig in geloven.

Mijn jaarling heeft geen wit in het oog, wel 2 kruinen best wel pittig dier soms maar goud eerlijk

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:11

Ja ik wist het wel ze is levens gevaarlijk :D
Er zijn inderdaad genoeg mensen die enkel daarop voor bepaalde dieren gaan. Nou heb ik hier ook een dame met 3 kruinen en zou extreemheet moeten zijn maar dat is ze helemaal niet. Er speelt meer mee dan kruinen ogen of hoog types

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:13

ja vind sowieso dat mensen toch wel teveel kijken naar het uiterlijk bij het zoeken naar een geschikt paard. Uiterlijk in de zin van kleur endergelijke, tuurlijk heeft men een voorkeur maar om nou het "perfecte" paard te laten staan omdat het niet jou kleur is :n
Nee schiet mij maar lek, sommige mensen zal ik nooit gaan snappen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:15

Dat zou ik ook nooit doen, ik wou dolgraag een schimmel merrie maar tot nu toe is dat niet weer gelukt. Maar kleur staat bij mij ergens achteraan in de rij zelfs een bonte of 1 met een mega witte kop zal ik niet laten staan als het dier is wat ik zoek

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:16

Ik heb 3 paarden en alle 3 veel wit in het oog en eentje met een dubbele kruin. Denk niet datvhun karakter daar mee te maken heeft. Die met de dubbele kruin is hartstikke braaf. Net als een merrie vos.. dat schijnt ook drama te zijn, heb ik ook geen last van.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:18

Mijn vos merrie is ontzettend braaf, kan wel heet worden gemaakt maar vloeid ook heel makkelijk weer af. Ze is totaal niet lastig zoals veel mensen denken bij vos en merrie

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:18

Ben ik wel met je eens, Goos. (Over teveel op uiterlijk zoeken dan, niet dat mijn paard naar de slager moet :') )

Het is wel zo dat mijn moeder vroeger een smeerkees van een bonte had en dat ze 10 jaar later daardoor voor mij liever geen witte pony kocht. Maar wat te verwachten was gebeurde, mijn eerste pony was een schimmel. En toen kocht ze zelf een paardgefokte E en dat was ook een schimmel. :') Maar om eerlijk te zijn zag je op die schimmels minder vuil dan op de donkerbruine paarden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:19

Goos_Horses schreef:
Seven helaas voor jou ook geen andere optie als wegbrengen dat monster!

Afentoe zou je toch zo ontzettend moe worden van al die vooroordelen.
Helaas zijn er nog genoeg mensen die er heilig in geloven.

Mijn jaarling heeft geen wit in het oog, wel 2 kruinen best wel pittig dier soms maar goud eerlijk

ik geloof er dus heilig in, haha
heb er ooit eens eentje gehad met 2 zulke ogen, nou, er was geen dag dat ik er naast lag! :(

En ik heb al dikwijls heel drukke paarden gezien die zo een oog hadden, dus voor mij een nono! maar daarom kan iemand anders er wel gelukkig mee zijn natuurlijk, maar ik zal zo nooit eenjte aankopen!