Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evamarie schreef:Zou vrijdag bij een paard kijken die bij manege Meulendijks staat in Heeze, een bonte ruin. Samen met een vriendin die er vrij voor had gevraagd. Wel heeft de eigenaar de advertentie verwijderd en mij direct geblokkeerd nadat ze zei dat ik niet we niet konden komen omdat het paard toch verkocht was. Rare mevrouw.
Eems_xwx schreef:Ik heb deze week de knoop doorgehakt om opzoek te gaan naar een nieuw paard (In het verleden al eens een paard gehad)
Dus nu geduldig wachten totdat er wat voorbij komt![]()
(Ben ik de enige die excited maar ook zenuwachtig word van een zoektocht naar een nieuw paard?![]()
)
Babootje schreef:ziezoziezo22 schreef:Ik kreeg laatst een mail met de mededeling dat ze hem uit de ziektekostenverzekering gaan doen .
Hou dus rekening met dat dit soort dingen ook kunnen.
Dat gebeurt inderdaad ook op een bepaalde leeftijd. Dan houdt het paard ook niet meer zijn verzekerde waarde en het risico op gebreken is groter. Ook dat vind je terug in de verzekeringsvoorwaarden.
Maar zoals Oji ook zegt, op het moment dat je een paard koopt weet je er niets van. Je kunt natuurlijk laten keuren, compleet met foto's maar dan weet je nog niet alles. Is je paard koliek gevoelig, heeft het een allergie, of zit ie gewoon niet al te stevig in elkaar, is het een sukkel die altijd uitglijdt, dan is het toch fijn dat je verzekerd bent. Merk je na 1 of 2 jaar dat het paard gezond is, nooit wat mankeert of ongelukjes heeft kun je hem prima weer uit de verzekering halen.
Shar123 schreef:Hier even een baalmoment! Foto’s door eigen da laten beoordelen, rugfoto vond ze te wazig dus opnieuw en duidelijk kissing spines te zien. Dat voor een driejarige net zadelmak en 30k… geen deal dus.
Dus we gaan weer verder op zoek.
Babootje schreef:Shar123 schreef:Hier even een baalmoment! Foto’s door eigen da laten beoordelen, rugfoto vond ze te wazig dus opnieuw en duidelijk kissing spines te zien. Dat voor een driejarige net zadelmak en 30k… geen deal dus.
KS wordt nogal eens krampachtig over gedaan maar het ligt echt aan de gradatie. Met een KS klasse 3 krijgt een paard gewoon nog een positief aankoopadvies. Heel veel jonge paarden hebben het in lichte mate en het hoeft echt geen probleem te zijn.
Maar als jouw DA het een probleem vindt dan zal het wel een hogere gradatie zijn.
Babootje schreef:Shar123 schreef:Hier even een baalmoment! Foto’s door eigen da laten beoordelen, rugfoto vond ze te wazig dus opnieuw en duidelijk kissing spines te zien. Dat voor een driejarige net zadelmak en 30k… geen deal dus.
KS wordt nogal eens krampachtig over gedaan maar het ligt echt aan de gradatie. Met een KS klasse 3 krijgt een paard gewoon nog een positief aankoopadvies. Heel veel jonge paarden hebben het in lichte mate en het hoeft echt geen probleem te zijn.
Maar als jouw DA het een probleem vindt dan zal het wel een hogere gradatie zijn.
Babootje schreef:Je hebt KS in verschillende gradaties. Ks op 1 plek 2 wervels is gewoon een positief advies bij de veearts bij een klinisch goed paard. Je ziet dit bij heel veel jonge paarden. Verzekering accepteert het ook gewoon. Dus zon groot risico is het niet
Lieser schreef:Babootje schreef:Je hebt KS in verschillende gradaties. Ks op 1 plek 2 wervels is gewoon een positief advies bij de veearts bij een klinisch goed paard. Je ziet dit bij heel veel jonge paarden. Verzekering accepteert het ook gewoon. Dus zon groot risico is het niet
Voor een 3-jarig paard van 30k mag je best gezonde wervels verwachten.
Lieser schreef:Voor een 3-jarig paard van 30k mag je best gezonde wervels verwachten.