Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:33

Vanaf 20 ga je er inderdaad vaak uit. Als je paard jonger is dan is het wel vreemd dat ze je er zomaar uitgooien door te hoge kosten.

Ik heb nooit eerder paarden verzekerd, maar aangezien de prijs wat ik nu betaal ook veel meer is dan destijds ben ik wat huiverig. Hij is ook pas drie jaar dus we moeten nog maar zien hoe hij het doet zodra hij aan het werk gaat. Potje voor ziektekosten heb ik wel, potje voor nieuw paard niet als het binnen 1/2 jaar nodig is.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:53

Zou vrijdag bij een paard kijken die bij manege Meulendijks staat in Heeze, een bonte ruin. Samen met een vriendin die er vrij voor had gevraagd. Wel heeft de eigenaar de advertentie verwijderd en mij direct geblokkeerd nadat ze zei dat ik niet we niet konden komen omdat het paard toch verkocht was. Rare mevrouw.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:22

Wij zijn er nog nooit uitgegooid vanwege de kosten. En bij sommige hebben we echt wel hele hoge kosten gehad. Geen enkel probleem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:03

Evamarie schreef:
Zou vrijdag bij een paard kijken die bij manege Meulendijks staat in Heeze, een bonte ruin. Samen met een vriendin die er vrij voor had gevraagd. Wel heeft de eigenaar de advertentie verwijderd en mij direct geblokkeerd nadat ze zei dat ik niet we niet konden komen omdat het paard toch verkocht was. Rare mevrouw.

Zo gaat dat tegenwoordig.Ze wachten niet op je ,als iemand komt en hem direct betaalt en meeneemt dan zit je ernaast.En inderdaad wordt jouw afspraak dan vaak niet netjes afgehandeld.Dat kan heel frustrerend zijn.Maar goed,geen hand vol maar een land vol,moet je maar denken!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:12

Eems_xwx schreef:
Ik heb deze week de knoop doorgehakt om opzoek te gaan naar een nieuw paard (In het verleden al eens een paard gehad)

Dus nu geduldig wachten totdat er wat voorbij komt :D
(Ben ik de enige die excited maar ook zenuwachtig word van een zoektocht naar een nieuw paard? :P :o )

Wat zoek je (ras, stokmaat, aparte kleur?), welke prijsklasse? Wellicht is iemand hier al iets tegen gekomen..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:08

Ik twijfel nog over verzekering, mijn huidige pony nooit verzekerd.
Maar bij een tweede kan het wellicht wel handig zijn, maar het zijn geen paarden met enorme aanschafwaarde.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:00

Babootje schreef:
ziezoziezo22 schreef:
Ik kreeg laatst een mail met de mededeling dat ze hem uit de ziektekostenverzekering gaan doen .
Hou dus rekening met dat dit soort dingen ook kunnen.

Dat gebeurt inderdaad ook op een bepaalde leeftijd. Dan houdt het paard ook niet meer zijn verzekerde waarde en het risico op gebreken is groter. Ook dat vind je terug in de verzekeringsvoorwaarden.

Maar zoals Oji ook zegt, op het moment dat je een paard koopt weet je er niets van. Je kunt natuurlijk laten keuren, compleet met foto's maar dan weet je nog niet alles. Is je paard koliek gevoelig, heeft het een allergie, of zit ie gewoon niet al te stevig in elkaar, is het een sukkel die altijd uitglijdt, dan is het toch fijn dat je verzekerd bent. Merk je na 1 of 2 jaar dat het paard gezond is, nooit wat mankeert of ongelukjes heeft kun je hem prima weer uit de verzekering halen.

hier helemaal mee eens. dit wil ik ook doen bij mijn toekomstige paard. als ik er ooit eentje vind HAHA.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:27

Yes zo heb ik het ook gedaan. Eerste jaar tot 2 jaar leer je je paardje kennen. Zou jammer zijn als je hem na een maand verliest aan koliek oid. Je spaarpot is dan al erg aangedaan, plus je bent het geld van de aanschaf kwijt. Ik zit bij Equippe ook. Voor die 3-4 tientjes per maand, vind ik het toch een fijn idee dat ik een deel van de aanschaf terug krijg als nu wat gebeurt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:20

Moderatoropmerking:
Enkele berichten die een reeds verwijderde quote bevatten zijn verwijderd. De quote voldoet niet aan de aanwijzingen in de OpeningsPost van dit topic. Excuses voor het ongemak

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:40

Hier even een baalmoment! Foto’s door eigen da laten beoordelen, rugfoto vond ze te wazig dus opnieuw en duidelijk kissing spines te zien. Dat voor een driejarige net zadelmak en 30k… geen deal dus.

Dus we gaan weer verder op zoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:44

Shar123 schreef:
Hier even een baalmoment! Foto’s door eigen da laten beoordelen, rugfoto vond ze te wazig dus opnieuw en duidelijk kissing spines te zien. Dat voor een driejarige net zadelmak en 30k… geen deal dus.

KS wordt nogal eens krampachtig over gedaan maar het ligt echt aan de gradatie. Met een KS klasse 3 krijgt een paard gewoon nog een positief aankoopadvies. Heel veel jonge paarden hebben het in lichte mate en het hoeft echt geen probleem te zijn.
Maar als jouw DA het een probleem vindt dan zal het wel een hogere gradatie zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:45

Shar123 schreef:

Zo, dat is echt een tegenvaller!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:20

Babootje schreef:
Shar123 schreef:

KS wordt nogal eens krampachtig over gedaan maar het ligt echt aan de gradatie. Met een KS klasse 3 krijgt een paard gewoon nog een positief aankoopadvies. Heel veel jonge paarden hebben het in lichte mate en het hoeft echt geen probleem te zijn.
Maar als jouw DA het een probleem vindt dan zal het wel een hogere gradatie zijn.

Als je 30k moet betalen dan wil je geen risico aangaan lijkt me.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:22

Babootje schreef:
Shar123 schreef:

Oef ik haak wel echt af op ks zeker gezien wat er verwacht word en hoe er gereden word dat alles in combi is voor mijn een no go

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:28

Voor mij ook echt een no-go. Hij is vier weken onder het zadel en de wervels zaten echt wel tegen elkaar aan.

Heb inderdaad een vrij ruim budget vind ik zelf, dus dan wil ik echt zonder ellende beginnen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:47

Groot gelijk heb je hoor, dat is balen zeg. Maar wel goed van je da om zo opmerkzaam te zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:35

Je hebt KS in verschillende gradaties. Ks op 1 plek 2 wervels is gewoon een positief advies bij de veearts bij een klinisch goed paard. Je ziet dit bij heel veel jonge paarden. Verzekering accepteert het ook gewoon. Dus zon groot risico is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:28

Balen maar begrijpelijke keuze hoor.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:21

Babootje schreef:
Je hebt KS in verschillende gradaties. Ks op 1 plek 2 wervels is gewoon een positief advies bij de veearts bij een klinisch goed paard. Je ziet dit bij heel veel jonge paarden. Verzekering accepteert het ook gewoon. Dus zon groot risico is het niet

Voor een 3-jarig paard van 30k mag je best gezonde wervels verwachten.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:45

Via via gistermiddag twee andere paarden aangeboden gekregen. Kan vanavond al bij de eerste kijken, weer een driejarige. Ze zeggen dat hij 100% goed is op de foto en hebben de set foto’s al doorgestuurd. Ikzelf ben niet kundig genoeg om deze te beoordelen. Twijfel nu om een kliniek te bellen of ze dit willen doen, maar geen idee of ze zo snel al tijd voor hebben. Deze set is 2 maanden oud dus mits een andere da deze ook als goed beoordeeld, ben ik dan nog op tijd voor de verzekering. Klinisch wil ik sowieso opnieuw.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:47

Lieser schreef:
Babootje schreef:

Mijn da zei letterlijk; deze foto kan je niet naar je verzekering sturen. Zegt genoeg lijkt mij! En verzekering accepteert sowieso met alleen set van de benen, maar voor mij was het gewoon echt niet goed. Heb eerder een paard met een hoop ellende van ks gehad, nu laat ik ze er dus echt voor staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:13

Snap ik hoor shar123. Ik heb er ook ellende mee gehad en wil het gewoon nooit meer. En ik vertrouw mijn dierenarts volledig daarmee. Met dat budget moet je ook gewoon kunnen slagen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:08

Lieser schreef:

Dat kun je niet zo stellig zeggen. Als het een 3-jarige is die qua kwaliteit eigenlijk 100k waard zou zijn maar vanwege niet vlekkeloze X-ray gezakt is naar 30k is het wat anders als een paard dat qua kwaliteit in volledig gezonde staat niet meer als 30k waard is.

Maar ik snap je volledig hoor Shar123, als het niet goed voelt, voelt het niet goed.
30k is geen bedrag waarvoor je denkt, ach ik kijk wel hoe het loopt. Voor mij in ieder geval niet (sterker, is een bedrag dat ikzelf nooit aan een paard zal kunnen uitgeven tenzij die staatsloterij een keer gaat vallen)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:14

Ik zou voor 30K wel schone foto's willen hebben hoor :j
Als hij nog onbelast KS laat zien weet je nooit hoe dat zich gaat gedragen als je hem echt voor de sport gaat inzetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:16

En hoe het überhaupt ontwikkeld met het uitgroeien.