Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fardoe schreef:Toevallig van de week een documentaire gezien over France Comté waar ook de Comtois in voor kwam. Een man aan het woord met zoveel bezieling voor het ras en die ze gebruikte om boomstammen uit het bos te trekken. De kudde leefde bij hem op een groot gebied en als hij floot kwamen ze aanrennen. Zijn paarden werden ook gereden en gebruikt voor voltige en vrijheidsdressuur. De elegantie , de vriendelijkheid en het gemak waarmee deze paarden de dressuuroefeningen uitvoerden, in één woord ,prachtig
Deze man had de lichte voskleurige Comtois maar ook met een donkere kleur met lichte manen, waanzinnig mooi.
fransje23 schreef:Er komt vast een bijzonder paard op je pad nu je je er voor open stelt
Cera_D schreef:Wat grappig, die Diesel en Tank heb ik ooit in handen gehad, stonden bij mij in de buurt, flink verwaarloosd en ook wel wat gezondheidsissues... wel doodbraaf.
En die Comtois klinkt wel echt als een geschikt ras voor jullie! Hopelijk vinden jullie een leuke waarbij jullie een goed gevoel hebben
Monique1963 schreef:fransje23 schreef:Er komt vast een bijzonder paard op je pad nu je je er voor open steltCera_D schreef:Wat grappig, die Diesel en Tank heb ik ooit in handen gehad, stonden bij mij in de buurt, flink verwaarloosd en ook wel wat gezondheidsissues... wel doodbraaf.
En die Comtois klinkt wel echt als een geschikt ras voor jullie! Hopelijk vinden jullie een leuke waarbij jullie een goed gevoel hebben
@Cera, wat grappig dat jij ook hebt nagedacht over tank en diesel. Ja eentje had in ieder geval cpl en de ander was iets met de voeding dacht ik. Eerlijk gezegd heb ik nu spijt dat ik het niet gedaan heb. Maar dat is altijd achteraf.
Tinka schreef:Waarom wil je eigenlijk geen merrie? Mijn merries zijn een stuk makkelijker in de omgang en met rijden dan mijn ruin, die erg dominant is.