[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:38

Vader even opgezocht, dat kan inderdaad een knappe worden haha! We gaan donderdag bij de merrie kijken :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:53

Everdale was verrichtigingskampioen dit voorjaar. Vind hem ook erg aansprekend :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:04

Leuke Gribaldi x Cassis te koop, iets voor jou Nicole? 1e bezichtigings hengst, en leuk prijsje!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:10

Nicole schreef:
Cowgirltjuh schreef:
Nicole: dat is belachelijk veel geld voor een paard dat niet eens door is naar de volgende bezichtigingsronde..

Ik schrok me ook helemaal de pest pleuris.. Ik dacht WATTT.... voor die 75.000 euro weet ik wel beter te besteden dan heb ik paar goede op stal staan..

Fusion is het.. Vond hem ineens een stuk minder leuk voor dat geld
http://www.kwpn.tv/salesroom/dressuurhe ... =1#s1media

Maar die man vertelde wel eerlijk hij zegt hij hoeft niet weg, maar als er mensen voor komen dan is dit de prijs..

Mijn vriend kwam ook eens zoiets tegen :P en vriendje antwoorde "je vraagt geld als voor een wereldkampioen" :+
(ok ook lichtjes overdreven, maar toen klonk het wel grappig :P )

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:11

Is het niet raar dat je een dragende merrie wil verkopen, maar het veulen terug wil hebben? Is het niet verstandiger om eerst het veulen te laten komen, en dan de merrie te verkopen? Lijkt mij zo raar om een drachtige merrie te verkopen, en het veulen terug willen. Klinkt zo gek, of word dat vaker gedaan? En te bedenken dat de merrie pas sinds november dragend is :?

sylvie_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

Er staat in de adv. dat het veulen van de eigenaresse kan blijven dus het is niet verplicht het veulen erbij te nemen. Het voorjaar krijgt ze haar veulen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:22

Het hoort tot de mogelijkheden, het is inderdaad niet verplicht :)

sylvie_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:26

Het komt wel vaker voor ja. B.t.w ze is een ontzettend leuke en fijne merrie!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:30

Vond het ook n leuke merrie, helaas wat klein gebleven...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:34

hmhm, ik kom ineens vanalles leuks tegen.
Altijd als je echt opzoek bent vind je niks.. en nu je afe n toe rondsneupt zie je vanaaaalleees!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:20

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:23

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:28

Die is ind leuk niezzz!
Als ze nou net wat groter was :D
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 10-12-12 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:28

Leuke pony is dat! :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:29

Melisje_92 schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... MZRsoVO4Xw

over deze blijf ik met toch steeds verbazen, waarom neem je niet even de moeite het paard te poetsen en even netjes op de foto te zetten?

Hmmm dat is ook, maar het is een 2-jarige, een jong paard moet je niet kopen omdat je hem knap vind. Sommige zijn op 2 jarige leeftijd nog verre van knap, maar kunnen straks onder het zadel helemaal opbloeien :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:31

Pffffff
Ga ik afgelopen zondag bij een paard kijken: super leuk, super lief, makkelijk te rijden, mooi paard alles wat ik zoek in een paard. Wel een beetje boven mijn budget, maar voor een goede thuis was de prijs te bespreken
Bel ik vanmiddag voor een tweede afspraak om nog eens te gaan rijden, wist de eigenaar toch niet zeker of ik wel de ruiter was die ze zocht, omdat het een sensibel paard was en omdat ik mijn paarden aan huis heb en thuis o.a. in de wei train en dat was toch wel wat anders als je op een manege staat waar 'altijd' begeleiding is.
Grrrrr... Maar ik mocht wel gewoon komen hoor en "dan zien we wel" Hoe vaag ben je dan!?
Dus toch ook maar even een afspraak regelen bij een ander paard.
Vind het zo jammer :(

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:34

Batlow schreef:
Melisje_92 schreef:

over deze blijf ik met toch steeds verbazen, waarom neem je niet even de moeite het paard te poetsen en even netjes op de foto te zetten?

Hmmm dat is ook, maar het is een 2-jarige, een jong paard moet je niet kopen omdat je hem knap vind. Sommige zijn op 2 jarige leeftijd nog verre van knap, maar kunnen straks onder het zadel helemaal opbloeien :D

ja dat klopt, maar even een borstel eroverheen en iets knapper neerzetten voor de foto en je krijgt naar mijn idee meer reacties...al moet ik wel zeggen dat ik ook vaker kijk omdat ik toch denk dat deze iets heeft hehe

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:39

Udo2001 schreef:
Is het niet raar dat je een dragende merrie wil verkopen, maar het veulen terug wil hebben? Is het niet verstandiger om eerst het veulen te laten komen, en dan de merrie te verkopen? Lijkt mij zo raar om een drachtige merrie te verkopen, en het veulen terug willen. Klinkt zo gek, of word dat vaker gedaan? En te bedenken dat de merrie pas sinds november dragend is :?

Risicobeperking noemen ze dat. Gebruikelijk is het niet en bijzonder DOM om erin te trappen als koper zijnde.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:13

Nessie schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/99738/te-ko ... stermerrie Knap dier, totdat ik verder las en er wat in zit.. (En dan wil de eigenaresse het terugnemen, heel netjes, maar het brengt toch risico's, tijd en extra kosten met zich mee)

Die merrie ken ik wel. Deed het goed op de keuring dit jaar. Wel een mooi, fijn diertje. Ik vond hem alleen niet helemaal mooi droog op de benen, maar daar waren de meningen over verdeeld en de merrie is gewoon beloond met een 1ste premie, dus dat bewijst maar weer dat niet iedereen hetzelfde kijkt naar een paard. Ik zie ze gewoon graag iets harder op het beenwerk (uit mijn hoofd gezegd was mijn aandachtspunt de sprong achter, maar ik weet het niet meer zeker).

Als je interesse hebt, zou ik gewoon gaan kijken. Ik vond het wel een mooi diertje hoor!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:15

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:22

Faline schreef:
Niezzz schreef:
http://bokt.nl/markt/ad/99921/schittere ... pony-146-m

Dit is een leuke, mooi papier en denk ook wel een verschijning in de ring.

Die is idd leuk! En inderdaad leuk papier erbij :j
Voor zoiets zou ik misschien nog wel eens een uitzondering maken.

Zo 1 hebben wij ook nog staan :j

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 01:54

Pletje123 schreef:
Ik weet nog twee super gave Gelderse merries te koop. Beleerd onder het zadel en voor de wagen, goudeerlijk! De ene is 1,65 en de ander 1,70 m. Vossen met veel wit!

Staan op MP, adverteerder heet Stal Pytron. Scherpe prijs. Merries gaan weg wegens het overstappen op het Fries ras :)

Een oude reactie, maar vond hem via zoekfunctie. Gaat het toevallig over deze merrie?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer
Kun je me misschien wat meer over de merrie vertellen? Mag ook via pb :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:28

Melisje_92 schreef:

Nou ik ga eerder naar een 2 jarige kijken die er zo op staat, dan een geschoren opgepoetste 2 jarige ;)

A al voor de prijs
B omdat een tweejarige lekker paard moet zijn, ruig en net uit de wei.

Quinta, op zich vind ik het niet vaag, ik zou ook eerlijk zijn als ik een paard verkoop , wellicht menen ze dat je te weinig ervaring hebt?
Maar ik heb ook wel eens zoiets gezegd tegen mensen waarbij ik de twijfel had of ze het paard wel aankonden.
Ik snap dat het vervelend is, maar zie het juist als eerlijkheid..

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:39

Spreken jullie een proeftijd af bij aankoop nieuw paard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:40

Indien een proeftijd zou ik die op stal laten plaats vinden en niet bij de nieuwe persoon thuis.