Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:50

TNIE2021 schreef:
Dan zet ik hier ook maar een zoekertje, misschien heeft bokt onze match wel in een stalletje staan. Wij zoeken een E pony (omdat dochter van 11 wel heel lang gaat worden). Rijden fanatiek wedstrijden (beetje dressuur L maar vooral springen en cross). Zoeken als opvolger van B pony een echte springer 1m+ (potentie) met wedstrijd ervaring. Mag best wat pit in zitten, die ervaring heeft dochter. De match moet springen echt leuk vinden, moet wel voorwaarts zijn maar met een stuur.

Mocht iemand een pony weten die een heel fijn huisje verdient met ervaring, aandacht en veel buiten en klaar is voor mooie avonturen, we horen het graag.

Ik zag bij Sammy van der Laan een paar hele knappe pony's voorbij komen. Ik weet niet of daar wat bij zit?

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:37

Jeetje wat balen Tnie2021.. dat verwacht je ook echt niet. Ik houd mijn ogen open voor een geschikte pony, hopelijk vinden jullie snel een geschikte pony :(

Hier gelukkig beter nieuws en met vlag en wimpel goedgekeurd! Binnenkort een foto als ik haar ga ophalen, maar wat was ik blij gister *\o/* Ze gaf een hele show weg tijdens het longeren op zacht haha, prachtig. Dus nu een leuke KWPN merrie rijker <3

TNIE2021

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Dat is geweldig nieuws Fleurdelys! Gefeliciteerd, dat je maar heel veel en heel lang plezier mag hebben met je nieuwe showmerrie.

Thanks voor de tip Electra63. Heb een berichtje gestuurd, wie weet.

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw paard na het overlijden van mijn vorige paard. Fijn om met jullie mee te kunnen lezen, dat relativeert wel. Ik heb al een paar ervaringen gehad waardoor ik aan mijzelf ben gaan twijfelen, zoals mijn eis om een paard klinisch en röntgenologisch gekeurd te willen hebben. Zo had ik een paar weken terug een paard gevonden waar ik echt een heel goed gevoel bij had, verkoop onder voorbehoud van keuren afgesproken. Dag daarna bleken er nog kijkers te zijn gekomen en is het paard zonder keuring verkocht..

Ik neem mijn tijd om een paard te vinden die aan mijn wensen voldoet (braaf, geschikt voor onzekere ruiters, potentie om naar Z dressuur te kunnen maar ook een ontspannen buitenrit mee te kunnen maken, niet ouder dan 10, geen gebreken). Dat soort paarden hebben ook een grotere vraagprijs, zouden jullie dan verwachten dat een paard al helemaal gekeurd is? Of is het een ‘red flag’ als dat niet zo is en er ‘keuren k.k.’ Benoemd wordt? En kan je dan wel op zo’n eerdere keuring vertrouwen?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Zou voor mij niet direct een red flag zijn. Het is wel fijn als ze al eens gekeurd zijn natuurlijk, maar ik zou hem altijd zelf opnieuw keuren! Als er al foto's bij zitten, zou ik die door mijn dierenarts laten beoordelen. Die zou ik alleen als er aanleiding voor is dan alleen opnieuw laten maken

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Gefeliciteerd Fleurdelys!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Fleurdelys schreef:
Jeetje wat balen Tnie2021.. dat verwacht je ook echt niet. Ik houd mijn ogen open voor een geschikte pony, hopelijk vinden jullie snel een geschikte pony :(

Hier gelukkig beter nieuws en met vlag en wimpel goedgekeurd! Binnenkort een foto als ik haar ga ophalen, maar wat was ik blij gister *\o/* Ze gaf een hele show weg tijdens het longeren op zacht haha, prachtig. Dus nu een leuke KWPN merrie rijker <3

Gefeliciteerd! Super leuk!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Afbeelding

Fotootje van mijn aanwinst van vanmorgen.

Ik had ook een heel wensenlijstje, maar braaf en gezond stonden bij mij bovenaan. En dat bleek in mijn zoektocht voor een grote pony/ klein paard al ingewikkeld genoeg.

Ik zocht bij voorkeur tot 10 jaar oud en hoe ouder, hoe meer niveau.

Wat werd het : een veel te dikke merrie van 12 jaar oud, die een heel fijn karakter heeft, maar ook gewend was om precies te doen hoe het haar uitkwam.

Vanwege haar fijne karakter toch verder gegaan.
Aankoopskeuring ging goed, hoewel de keurend dierenarts haar verzuurd vond in haar lijf.

Nu 2 maanden aan het rijden. Voer aangepast, zadel aangepast, osteopaat, lessen en ze is al zo anders als toen ze hier kwam.

Blijf dus ook vooral kijken naar wat echt belangrijk is op je wensenlijstje, want management en gevoel doet ook een hoop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:48

boemel schreef:
Blijf dus ook vooral kijken naar wat echt belangrijk is op je wensenlijstje, want management en gevoel doet ook een hoop.

Maar dat is het punt.

Als ik van elk probleem dat terug te voeren is op management een euro zou krijgen, hoef ik nooit meer te werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

Het lastige is ook dat je ook moet leren zulke dingen te kunnen inschatten. Ik kan rustig paarden rijden die qua manier van rijden of opleiden of gaan niet mijn ding zijn maar ook goed inschatten of ik dat omgeschoold krijg naar hoe ik het wil. Inclusief dingen die ik door kapot lijf niet kan en djs aangepast moet doen. Daardoor heb je wel meer keuze als wanneer je meteen met proefrijden al een pony of paard nodig hebt die past bij jouw manier van rijden op dat moment omdat je die inschatting niet kan maken bij anderen.
Maar ik heb dat ook voor anderen gedaan, proef rijden om te voelen of het passend was of kon worden voor die koper, ook al willen zij iets anders als ik zelf. Vind ik nog leuk lm te doen ook :')
Maar een hoop kan je vooraf al zien als je er wat gevoel voor hebt. Probleem is dat je eigenlijk ervaring nodig hebt maar ook iets van dat gevoel. Ervaring kan je opbouwen of iemand voor meenemen, dat gevoel moet je hebben en dan kan je het ontwikkelen maar als je het niet hebt is de zoektocht ook lastiger. Of je moet iemand kennen die het heeft, maar dat is ook weer lastig om te 'controleren'.

Management is een groot ding idd. Ik heb nooit echt gekeken naar manieren of hoe moet je echt noemen. Wel naar wat paard liet zien bij de verkoper op de grond en ohz, maar dan is een keer lelijk doen niet meteen rode vlag. Gewoon ook zelf daarna even aanvoelen hoe ze reageren en op de kleine dingen letten. Nu moet ik zeggen dat het Management hier voor de meeste paarden zou passen. Behalve als ze echt 24/7 buiten moeten staan en daar gingen wr dus ook niet kijken want kunnen we nergens in de buurt aanbieden op een correcte manier. Maar hoop andere Management dingen zijn logisch als je wat ervaring hebt, zoals het voorbeeld van kilo's krachtvoer geven terwijl ze dat niet gewend zijn of ineens veel minder tot niet buiten komen. Ja, dan wordt het paard anders, maar dat ligt niet aan het dier.