Raineri schreef:Bemerkingen zijn lastig! Ik heb interesse in een dier van 9 jaar, loopt hoog in de sport en rijd hem nu zeker een jaar. Ben enorm gek op hem en hij trekt me er door tijdens het rouwen om mijn paard. Hij heeft wel een volledig verbeend hoefbeen heeft. Verder schoon op de foto en scans. Loopt er al jaren goed op. Maar toch, het blijft een risico. Zal niet de eerste zijn waarbij een tak afbreekt. Ik zal wel een miep zijn maar vind dit alsnog wel spannend. Zijn ook mensen die dit geen probleem vinden. Context is zo belangrijk. Goed nadenken over welke extra kosten en welke risico’s je akkoord bent. En paarden zijn zo’n emotioneel bezit. Het is volledig je goed recht als zelfs op basis van gevoel je het niet doet.
Ik heb nog wel een jaar nadenk tijd denk ik. Maar als dit misgaat, is het direct goed mis. Zullen ook mensen zijn die denken: wellicht heb ik er 7 jaar plezier aan en vinden dat akkoord.
Dat is de juiste instelling!
Zo kocht de stalbaas een 17-jarige Taart: daar hebben we wel een jaar of 5 - 6 lol van en dan kijken we wel verder...
Nu weet ik iets meer geschiedenis van dat paard; als er niks stoms gebeurt, kunnen ze daar nog gerust 5 jaar bij optellen

Had ik ruimte gehad, had de stalbaas nooit de kans gekregen op dit paard