Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fardoe schreef:Ik heb maar één antwoord op je lange betoog “amen”
Ik lees mee en op een dag ga ik Callas en Poupette ontmoeten en dan kan ik een mening vormen over hoe ik denk dat hun karakters zijn.
Cera_D schreef:Heel veel sterkte Mo in deze tijd, de grond lijkt dan echt onder je voeten weg te vallen![]()
Jouw stukje over Callas raakt mij ook, zo heb ik haar ook altijd gezien, als een lief werkwillig paard wat helaas soms in de flight modus kan schieten, maar daar is helaas niet zomaar iets aan te doen. Ik vind het juist heel mooi om te lezen hoe erg je haar altijd ziet voor wie ze is en hoe jullie daar met zn allen een weg in proberen te vinden (inclusief Erwin).
Ondanks dat het nu natuurlijk ongelooflijk klote is kan ik me ook voorstellen dat het (op langere termijn) rust zal geven. Je hoeft niet meer een 100% bomproof paard van Callas te maken maar je kan je gaan focussen op wat vd en het grondwerk in stap terwijl je ook aan de slag kan met een paard met een iets minder natuurlijke overlevingsdrag![]()
Ik hoop dat je dit niet als iets negatiefs opvat, zo is dat ook uiteraard niet bedoeld, maar misschien zorgt het wel voor iets meer vrede met deze situatie
fransje23 schreef:Wie weet wat voor moois deze situatie gaat brengen?!![]()
Misschien ook wel een stabielere kudde met 4 paarden.
Mijn paard draait ook 180 graden om en schiet weg in galop als ze schrikt.
Waar ze van schrikt is duidelijk en, vanuit het paard gezien logisch. Ik zit het vrijwel altijd goed uit en met een paar passen is ze weer bij mij.
Gisteren schrok ze van twee herten, die op hun beurt van ons schrokken, en ineens zag ik links en rechts bomen..
Maar ik zou mijn paard nooit gevaarlijk noemen. Het is normaal paardengedrag alleen met een ruiter niet erg praktisch.
Lucia88 schreef:En een leuke ijslander dan?
Ik heb er hier meerdere gehad (maak ze zadelmak voor iemand in ruil dat mijn jaarling bij haar in de opfok mag staan) en ze zijn allemaal van zichzelf zelfs als jonkies zo stoer buitenmoet je van houden misschien maar ik moest even aan jou denken vanmiddag; ik had de nieuwe als handpaard voor t eerst mee en terwijl de mijne schrok van n lawaaierige fazant, keek de ijslander er niet van op
fardoe schreef:Oprechte vraag, gaat een ijslander het klimaat in Zuid-Frankrijk wel prettig vinden. Hoe zit het met staart -en manen eczeem. In de regio waar ik zit zijn bijvoorbeeld ontzettend veel vliegen maar niet zoveel knutten. Volgens mij bij Monique wel.
imaudy schreef:fardoe schreef:Oprechte vraag, gaat een ijslander het klimaat in Zuid-Frankrijk wel prettig vinden. Hoe zit het met staart -en manen eczeem. In de regio waar ik zit zijn bijvoorbeeld ontzettend veel vliegen maar niet zoveel knutten. Volgens mij bij Monique wel.
Je kunt ze gewoon scheren. Die van mij vind dat heerlijk, dan gaat ze mij kroelen. Mijn ijslander kan best schrikken hoor, maar ze zijn zeker lief en best makkelijk. Het zou best wat voor je kunnen zijn. Heb ook niet in het idee dat ze zich wel van het schrikken van andere paarden aantrekken.
lukka63 schreef:IJslanders zijn fantastisch,ik heb er 3 gehad,makkelijk in de omgang en vurig onder het zadel maar cool in het hoofd.
Als ernstig rugpatient heb ik heel veel baat gehad bij de tolt,zo heerlijk.
JudithO schreef:Leuk filmpje weer Monique!
Super schattig, Yoda en Ginger zo bij elkaar...
De tölt zit zalig, dus als je een paard hebt met goede tölt is dat wel wat voor jou met jouw rugklachten. Karakter kan ik weinig over zeggen, ik heb een kruising bijgereden en af en toe een rondje op de ijslanders van een vriendin, die zijn wel erg braaf.
imaudy schreef:fardoe schreef:Oprechte vraag, gaat een ijslander het klimaat in Zuid-Frankrijk wel prettig vinden. Hoe zit het met staart -en manen eczeem. In de regio waar ik zit zijn bijvoorbeeld ontzettend veel vliegen maar niet zoveel knutten. Volgens mij bij Monique wel.
Je kunt ze gewoon scheren. Die van mij vind dat heerlijk, dan gaat ze mij kroelen. Mijn ijslander kan best schrikken hoor, maar ze zijn zeker lief en best makkelijk. Het zou best wat voor je kunnen zijn. Heb ook niet in het idee dat ze zich wel van het schrikken van andere paarden aantrekken.
-Namiro- schreef:Ik snap je gevoel met betrekking tot Callas Mo..![]()
Wat een heerlijk filmpje weer... behalve het plas-spoor dan!![]()
Wat een pietepeuterig klusje die boekenwinkel! Respect![]()
Wat zie ik voor gebouw op de achtergrond als jullie (of eigenlijk Pelle) die boom omlaag halen? Het lijkt een soort barak...
lukka63 schreef:Mijn ijslanders kunnen goed tegen warmte,scheren in voor en najaar wel de hals daar voelen ze zich beter bij.
Lucia88 schreef:Dat vh exceem is een goede vraag, ik zit zelf in Duitsland vlakbij een bos met moeras, muggen en vliegjes in overvloed! Maar s nachts doe ik ze op stal, in het donker hebben ze er geen last van.
Er zullen ongetwijfeld ook wat lastiger paardjes tussen zitten en ik ben ook niet zo ervaren in t tölten en telgangen maar je hebt er ook bij die dat niet doen, of die t zelf aanbieden![]()
Ook de wat vurigere types ervan zijn buiten gewoon super koel in t hoofd:)
Ik ga weer stil meelezenwou geen reclame maken hoor maar ik dacht aan je tijdens mijn ritje buiten
ben benieuwd wat de toekomst je brengt, en wat je tot nu toe met Callas wel bereikt hebt is toch ook super,vergeleken met hoe t ging toen je ze net had
Tinka schreef:Ik kan een gangenpaard van harte aanbevelen bij rugklachten. Ik zou geen dravend paard meer willen, krijg al snel last van mijn rug in draf.
Prairy schreef:Ze zijn erg prijzig, maar het schijnt dat de Rocky mountains horses ook heel koel in de kop zijn. Zijn iets groter en ook gangen paarden.
Tinka schreef:Klopt, ik heb er 3.
Nienkje_H schreef:Hi Mo,
Ik werd gegrepen door je openheid over hoe zeer het deed als men je paard beoordeelden vanaf het beeldscherm.
Het is jouw trots, vriendin en afhankelijk en trouw aan je. Super lief en mooi hoe je je aan haar verbindt.
On a lighter note: weer een heerlijk filmpje. Yoda en Ginger wat schattig.
fardoe schreef:Bedankt voor het filmpje Monique, heerlijk hè tegels ipv laminaat , hout of vloerbedekking. Dweiltje of keukenpapiertje erover en weg is het weer. Geweldig die kat en hond liefde. Hier ligt nu ook een kat om de neus van een hond heen gevouwen te slapen .
Prachtig die prieel.
Ik vond het nog meevallen toen het rode doek was gevallen.
De blijheid dat de lamp het deed , deed mij lachen.
balance schreef:Als kat en hond, zeggen ze dan.. heerlijk om te zien.
Ik zou een gangenpaard echt eens overwegen. Jouw rug en gemoedsrust verdienen het.