[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:00

HindaFree schreef:
hebben jullie tips? ik krijg echt 0,0 reactie op mijn advertentie :P

of is het weer de tijd van opzoek naar ''veel bloed'' maar zo braaf mogelijk voor 1000,- op de eerste rang?

Als ik naar je vele advertenties kijk op bokt dan begrijp ik de meerwaarde van 4 x je merrie aanprijzen echt niet.
Dan zie ik ook nog een oude advertentie van een verkochte fries staan. En dat terwijl je evt. inruil fries voor je merrie bespreekbaar stelt. Komt twijfelachtig over.
De kwaliteit van de foto's is ook niet je van het, bij sommige adverenties staat er maar 1. Die van de keuring van haar hoofd, heeft zeker geen positieve meerwaarde. De eerste foto op sporthorses idem.

Tekst is ook niet je van het.
Ze is 1.66 maar dat zou je evt na kunnen meten. Dus je neemt niet de moeite om dat voor een verkoop even gewoon op te meten?

HindaFree

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:11

Die fotos ben ik steeds mee bezig. Maar als ik er 4 bij zet en een dag later kijk staat er nog maar een of geen een meer... snap ik niks van...

Van me fries geef ik toe: heb er spijt van dat ik hem toen heb weg gedaan.... gelukkig nog steeds contact met haar en maakt hij het super.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:16

maar waarom verwijder je die advertentie niet?
Maakt het verhaal niet echt betrouwbaarder

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:33

@ HindaFree: Persoonlijk denk ik dat je in je advertenties meer de positieve kenmerken van je paard kan benadrukken, dan de negatieve. In je advertentie ben je zelf niet erg enthousiast over je paard, waarom zou iemand anders dat wel dan zijn?

edit: je geeft aan dat ze allround is. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik hier dan ook foto's/filmpjes van maken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:44

HindaFree schreef:
kamsel schreef:
De tekst die Amarial heeft geschreven benadeeld/veroordeeld de merrie veel minder.
(wel even letten op spelling).

HindaFree, waarom wil je wel inruilen op een braaf jonger paard?

Het is niet dat mensen niet een moeilijker paard willen, maar waarom gaan voor een 8-jarige moeilijke als alle verkoopsites overlopen met jongere paarden, al dan niet even moeilijk?

Oohh Amarial wat heb je veel moeten zakken, ga ik mijn buuv niet vertellen..

gaat vooral om de nadruk op fries. heb gemerkt dat de prijzen daar heel anders ''vallen'' dan dat ik altijd dacht.

Klopt. In verhouding zijn de Friezen veel duurder.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:50

Ik ben er bij me zelf nog steeds niet helemaal uit wat ik graag zou willen.. Toch een klein paardje (1.61/1.62) of een pony.. Blijf het moeilijk vinden.. -O-

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:58

Lekker veel gaan kijken toch Nicole? Zo kom je alleen maar te weten wat je graag wilt. :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:04

Lekker laten komen Nicole, gewoon allebei gaan bekijken en proberen en uiteindelijk heb je wel bij een, of het nou een paard of een pony is, zoiets van "yes" dit is hem!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:06

Inderdaad, Nicole gewoon paarden en ponys bezoeken die je aanspreken. En dan op je gevoel af gaan :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:07

Ashleytjuhh schreef:
jury schreef:

mooie kleur, leuk paard en knape knul ;)

misschien is het een 2 halen 1 betalen actie :j :')

maar wateen leuk beest

Hihi, dit is een dekhengst en niet te koop, als we het in dat licht over een 2 in 1 actie gaan hebben krijgt dit topic wel een heel rare wending :))

Seven schreef:
Pletje123 schreef:
Dr staat dat het een Akhal Teke is.. maar die zijn toch veel ranker? Ik vind dit wel een robuuste hengst voor een AT :=

Je hebt bij AT verschillende types :j
Dit is een ander type dan de heel ranke die de meeste mensen enkel kennen

Klopt en ook het verschil in presentatie maakt een wereld van verschil. De meeste AT's die rastypisch worden gepresenteerd lijken wat iel, met een dunne hals en tonen vaak ook nog wat onderhals. Maar zie je foto's van ohz heb je ineens een compleet ander beeld.
Ik ben ook al een tijdje rustig aan het zoeken tussen de AT's maar dat vind ik dus ook echt moeilijk beoordelen :=
Had een erg mooi voorbeeld van zo'n transformatie, maar die pagina is offline, zal eens kijken of ik nog een voorbeeld kan vinden.

Nicole schreef:
Ik ben er bij me zelf nog steeds niet helemaal uit wat ik graag zou willen.. Toch een klein paardje (1.61/1.62) of een pony.. Blijf het moeilijk vinden.. -O-

Gewoon gaan kijken en vergelijken :j dat is imo de enige manier om er (door ervaring irl) achter te komen wat je het meest aanspreekt.

Nicole schreef:
Faline schreef:
Hier wordt ik heeeul erg hebberig van :D
http://www.solaris-sport-horses.co.uk/Kambarbay/

Prijs? Onbetaalbaar zeker? -O-

Dit vind ik trouwens wel 1 van de mooiste gebouwde AT die ik tot nu ooit gezien heb (kwa foto's) wat een heerlijk eigenwijs smoeltje zit daar op <3

Deze is dekhengst (zal sowieso iets meer tonen) en dus niet te koop :+ maar het zal je verbazen dat AT's (ook leuke) helemaal niet schrikbarend duur hoeven te zijn. Het enige lastige is dat je zoektocht begint in O.a rusland, estland, polen etc. := En de kunst is vervolgens om door de manier van presentatie van de dieren heen te kijken. (Zoals gezegd, als ze rastypisch worden voorgesteld vinden de meeste mensen het maar niks.)
Ik ga zo eerst mijn eigen beestjes even rijden :P maar zal vanavond eens kijken of ik een goed voorbeeld kan vinden van hoe enorm het verschil kan zijn tussen hoe ze dus meestal op de foto's staan en vervolgens hoe ze ohz ineens lijken te transformeren naar leuke dressuurpaarden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:12

Maar hebben die AT's wel genoeg power in hun kont voor een dressuurpaard?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:14

Ik zou sowieso eerder op MP of sporthorses of paardentekoop.net plaatsen dan op bokt.

Hier is het wel gratis, maar de reacties zijn ook minimaal, en vaak hoog penny-gehalte .

Het is mij even ontgaan wat de gelder moet kosten, maar vaak als er een verhaal aanzit, zit er ook een lagere prijs aan, er staan echt zat paarden te koop voor onder de 2000 met een verhaaltje, dus zit je daarboven, dan zullen inderdaad de reacties uitblijven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:16

CM, tis geen Gelder maar een Groninger :) en ze staat wel degelijk op SH :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:22

ralphtdw schreef:
het zelfde is ook bij jou je bent heel eerlijk hoor.
maar door wat er bij staat schrikken gewoon veel mensen af.
en de ruiters die heel goed kunnen rijden kopen vaak een duurder paard NIet altijd.
en de ruiters met dit budget zijn vaak de ruiters niet minder goed kunnen rijden en laten het paard dan staan
dit hoeft niet altijd zo te zijn.,
kijk ik zal zeggen als wij het wouden kopen als voorbeeld omdat er zo duidelijk word gepraat in de advertentie dat hij niet de makkelijkste is wil het wel proberen maar voor ander geld.

Ja ik ben ook eerlijk in mijn advertentie, want ik wil wel dat de potentiële koper wel op de hoogte is. Wonderboy is absoluut niet gemeen, maar is af en toe gewoon wat kijkerig. Met de dressuur is die vrijwel altijd braaf, maar wel alert. :j Met springen is die gewoon apart. Mijn budget mag zakken, want ik vind een goed tehuis belangrijker. Wonderboy is heel speciaal voor mij, en heb daarom ook meer waarden aan zijn thuis dan aan de prijs. :j

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:52

@ Nicole ik zou gewoon lekker bij allebei kijken, het gaat om het paard en niet om de stokmaat toch?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:06

kamsel schreef:
De tekst die Amarial heeft geschreven benadeeld/veroordeeld de merrie veel minder.
(wel even letten op spelling).

HindaFree, waarom wil je wel inruilen op een braaf jonger paard?

Het is niet dat mensen niet een moeilijker paard willen, maar waarom gaan voor een 8-jarige moeilijke als alle verkoopsites overlopen met jongere paarden, al dan niet even moeilijk?

Oohh Amarial wat heb je veel moeten zakken, ga ik mijn buuv niet vertellen..

Ja echt heel veel.. Maarja, ze staat nu wel bij een springstal en gaan haar gebruiken voor hun zelf :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:09

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:21

als je echt geinteresseerd bent valt er misschien te regelen dat je haar pas meeneemt na het afspenen van het veulen. De geboorte van je veulen moet je ook maar aan een ander toevertrouwen zeg...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:26

Ik ben niet nu op zoek naar een paard wat ik dan over een klein jaar kan ophalen.. Het zou een leuk dier zijn geweest om te bekijken, mits ze niet drachtig was :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:11

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:14

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:22

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:36

ralphtdw schreef:
amarial schreef:
Klopt, raar..

ja ik weet ook niet waarom,
misschien weet nicole wel meer die woont daar ook.
weet niet of ze het paard en of mensen kent

als er mensen echt geïnteresseerd zijn kan ik gerust vragen hoe of wat..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:00

Ik probeer nu toch een afspraak te plannen bij die merrie. Vind haar een aansprekend dier, en dan ga ik er wat later echt mee aan de slag :j .

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:07

Nessie schreef:
Ik probeer nu toch een afspraak te plannen bij die merrie. Vind haar een aansprekend dier, en dan ga ik er wat later echt mee aan de slag :j .

Veulen houden, word een leuke hahaha :')