Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:45

milou123 schreef:
Een vraagje voor degene die zeggen dat ze hun paard houden:
De helft van deze personen beweerd dat mensen die hun paard wegdoen hun paard zien als een extra luxe, een pakje boter, een robot of wat dan ook.. Een paard hoor je niet te verkopen blablablaa..Máár als nooit iemand zijn paard verkoopt, omdat je, je paard dan niet waard bent etcetc.. Kon JIJ ook nooit je paard kopen!
Of dachten de vorige eigenaren ook dat het een pakje boter etc was? Verward

De vorige eigenaren van mijn paarden waren professionele fokkers, die mijn paarden eerder als beleg op hun brood zagen Vork. Ik heb ze trouwens allebei als veulen van zo'n 4 maanden oud gekocht, bij de oudste is dat nu 21 jaar geleden. Ik heb - toen deze merrie een jaarling was - een hoog bod op haar gekregen, zij het dan iets minder dan een miljoen Knipoog. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht haar te verkopen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:26

runningkawa schreef:
Daarom voel ik me ook zó enorm gezegend dat hij hier nu aanhuis staat
Ik kan er nu nog stapritjes op maken, maar dat is eerdaags ook voorbij.
Maar dat geeft niet, dat koppie, die uitstraling van hem maakt dat allemaal goed.
Zijn murmel smorgens, de knuffel die ik krijg waarvoor hij zelfs voor uit zijn voerbak komt Haha!
De manier waarop hij met de andere paarden omgaat, maar ook dat Lotje (de Jack russell) die hem savonds kusje lebbert en hij daarvoor zijn snoet naar beneden doet. Lovers

Dat alles is niet voor te stellen dat er dat een keer niet meer is... Verdrietig (en ik krijg terwijl ik die schrijf tranen in mijn ogen)
Hoe kun je dat verkopen?
Geen geld in de wereld geeft mij dat gevoel, de kracht en energie die ik daar uit haal...

Okee rk, overtuigd. Jij mag je paard niet verkopen nog niet voor 10 miljoen. Maar dat geldt niet voor de rest. Haha!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:56

Nadya schreef:
Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint. Clown
Sommigen hier zien hun paard als luxe, terwijl ik het als levende wezen, als iemand die bij ons gezin hoort, zie.
Dan zal ik wel een enorm watje zijn Clown voor dat soort mensen, maar dat boeit me niet.

Ik hou zielsveel van mijn paard en ik heb een hele bijzondere connectie met hem. Dat ruil je echt niet in voor zomaar een ander paard. Hij is niet voor niets op mijn pad gekomen (details ga ik hier niet uitleggen). Daar kan echt geen grote som geld tegenop. Daarbij heb ik al een heerlijk huis, een autootje en kan ik mijn kind financieel al meer dan genoeg geven in de toekomst. Het belangrijkste vind ik dat we zo een stabiel, liefdevol gezin hebben inclusief ons paard en katten. Wat denk je wat mijn dochter zegt, als er ineens een dier weg is? Ze is niet achterlijk, ze is dol op ze. Mijn vriend en ik ook!

En echt luxe is mijn paard niet. Ik sta niet op een peperdure pensionstalling, mijn paard leeft buiten het hele jaar door.
Echt duur is het niet, vinden wij, alleen als de DA moet komen, ja, dan kost het echt wat. Verder valt het allemaal wel mee, hebben we alle normale kosten prima overwogen. Het hoort erbij.

Maar ja, ik hou persoonlijk niet van mensen met een materialistische inslag. Heb er genoeg ellende van om me heen gezien en sorry hoor, maar er zijn echt belangrijkere zaken dan veel geld. Liefde en gezondheid, daar gaat het om. Zonder dat heb je helemaal niets. Denk daar maar eens over na.

Je trekt de boel wel lekker uit zijn verband als je het over de studie van de kinderen hebt. Dat zijn toevallig wel zorgen die bij heel veel ouders leven, kan ik mijn kind ( onze kinderen ) straks wel bieden wat ze nodig hebben en wat ik ze graag zou willen bieden.
Het een sluit het ander niet uit nl. En wat die luxe betreft: voor 95% van de nederlanders is het hebben van een paard een luxe die men zich nooit zal kunnen veroorloven. Jij zit blijkbaar in een makkelijke positie en hebt jouw materialistische zaakjes goed geregeld. Ik denk dat je een beetje naast de realiteit leeft en geen idee hebt hoe veel mensen er financieel voorstaan. Ik twijfel er zelfs aan of jijzelf idd alles zo fijn geregeld hebt zoals je dat zelf schrijft. Ook jij zult consessies moeten doen op een één of ander vlak. Maar gooi jij je paard maar lekker het hele jaar de wei op ipv hem een warme stal aan te bieden in de winter. Maar goed je moet het wel betaalbaar houden toch ? Anders kunnen de kinderen niet studeren Haha! Maar owee als manlief komt te overlijden dan zijn de rapen gaar want een euro aan een verzekering spenderen komt al helemaal niet in je op toch. Eens kijken wat je dan doet als er iemand een miljoen biedt voor je paard als je in de financiële paardenpoep zit.
Boos!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 01:04

Die van mij zou ook niet weggaan voor een miljoen!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 01:11

haha een miljoen, zeg je... ik zou er een strikje omheen doen Clown

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 01:14

Monica_86 schreef:

en voor 10 miljoen dan. Haha!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 01:51

Dirkje25 schreef:
Monica_86 schreef:

en voor 10 miljoen dan. Haha!

ook nie

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 02:02

en net als bij moon
ASRA gaat zeker weten niet weg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:53

Dirkje25 schreef:
Je trekt de boel wel lekker uit zijn verband als je het over de studie van de kinderen hebt. Dat zijn toevallig wel zorgen die bij heel veel ouders leven, kan ik mijn kind ( onze kinderen ) straks wel bieden wat ze nodig hebben en wat ik ze graag zou willen bieden.
Het een sluit het ander niet uit nl. En wat die luxe betreft: voor 95% van de nederlanders is het hebben van een paard een luxe die men zich nooit zal kunnen veroorloven. Jij zit blijkbaar in een makkelijke positie en hebt jouw materialistische zaakjes goed geregeld. Ik denk dat je een beetje naast de realiteit leeft en geen idee hebt hoe veel mensen er financieel voorstaan. Ik twijfel er zelfs aan of jijzelf idd alles zo fijn geregeld hebt zoals je dat zelf schrijft. Ook jij zult consessies moeten doen op een één of ander vlak. Maar gooi jij je paard maar lekker het hele jaar de wei op ipv hem een warme stal aan te bieden in de winter. Maar goed je moet het wel betaalbaar houden toch ? Anders kunnen de kinderen niet studeren Haha! Maar owee als manlief komt te overlijden dan zijn de rapen gaar want een euro aan een verzekering spenderen komt al helemaal niet in je op toch. Eens kijken wat je dan doet als er iemand een miljoen biedt voor je paard als je in de financiële paardenpoep zit.
Boos!

Proef ik hier enige jaloezie Vork ? Als jij denkt dat ik mijn paard het hele jaar buiten hou, omdat ik te beroerd ben om een stal te betalen, heb je het grondig mis. Mijn paard is veel gelukkiger buiten, die maak je niet bepaald blij door hem op te sluiten. Daarbij, als hij ziek is, kan 'ie bij ons zo op stal, hoor. Gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen (en ik hoef er niet voor te betalen, zit gewoon bij mijn weidegeld in Haha! ).

Verder hebben wij onze financiele zaakjes thuis prima voor elkaar, maar dat gaat jou echt totaal niets aan.
En ik ben gelukkig wel zo realistisch dat ik zeker weet dat niemand een miljoen voor mijn Sam gaat betalen. Jij leeft zelf een beetje buiten de realiteit. Tong uitsteken Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:16

mijn gevoel zegt nee..
mijn verstand wekt een duidelijke ja op!
het is gewoon ontzettend veel geld, en ik weet zeker wanneer ze bij iemand komt die 1 miljoen voor haar wil betalen, dat ze een mega stal krijgt goed voer en voldoende weidegang!
toch zal mijn hart blijven schreeuwen van nee Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:16

Ik denk juist dat je die weidegang wel kunt vergeten bij zo'n duur paard...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:34

Nadya schreef:
Dirkje25 schreef:
Boos!

Proef ik hier enige jaloezie Vork ? Als jij denkt dat ik mijn paard het hele jaar buiten hou, omdat ik te beroerd ben om een stal te betalen, heb je het grondig mis. Mijn paard is veel gelukkiger buiten, die maak je niet bepaald blij door hem op te sluiten. Daarbij, als hij ziek is, kan 'ie bij ons zo op stal, hoor. Gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen (en ik hoef er niet voor te betalen, zit gewoon bij mijn weidegeld in Haha! ).

Verder hebben wij onze financiele zaakjes thuis prima voor elkaar, maar dat gaat jou echt totaal niets aan.
En ik ben gelukkig wel zo realistisch dat ik zeker weet dat niemand een miljoen voor mijn Sam gaat betalen. Jij leeft zelf een beetje buiten de realiteit. Tong uitsteken Haha!

Dirk dit slaat indd nergens op, wat maakt jou het uit waar ze haar paard laat Verward
heb dr profiel gekeken en hij kan heus wel buiten,
verder ga ik er niet op in Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:49

Nadya schreef:
Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint. Clown Sommigen hier zien hun paard als luxe, terwijl ik het als levende wezen, als iemand die bij ons gezin hoort, zie.
Dan zal ik wel een enorm watje zijn Clown voor dat soort mensen, maar dat boeit me niet.

Wat je zegt hier vind ik wel heeeel erg kortzichtig. Je kunt nooit in de toekomst kijken en als mensen nu hub zaakjes financieel niet rond hebben dan moeten ze maar niet aan kinderen beginnen????
Hoe durf je het neer te schrijven. Je vindt jezelf wel heel wat geloof ik. En 'dat soort mensen' zal misschien hun gezin nieuwe betere kansen willen bieden als ze hun paard verkopen voor één miljoen. Die denken wel verder en hebben dat dus over voor hun gezin. Zo zou je het ook kunnen bekijken ipv op jouw eenzijdige kortzichtige manier.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:31

ik denk dat er weinig mensen hun paard als hun kind zien Haha!

waarom staan er anders zo ontzettend veel te koop???

of zijn dat allemaal egoistische geldbeluste mensen Clown

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:36

Ik zie mijn paarden niet als kinderen Mirgino, maar ik ben er wel bijzonder aan gehecht. Het verbaast me dat zo weinig mensen een band met hun paard lijken te hebben - net zo als het jou verbaast dat ik dat miljoen niet hoef Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:39

promptertje schreef:
Ik zie mijn paarden niet als kinderen Mirgino, maar ik ben er wel bijzonder aan gehecht. Het verbaast me dat zo weinig mensen een band met hun paard lijken te hebben - net zo als het jou verbaast dat ik dat miljoen niet hoef Haha!

nee ,mij verbaasd dat niet Haha!

maar er word wel raar gereageerd omdat ik wel dat miljoen zou aannemen Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:43

En ook omdat ik het niét zou aannemen. Onbegrip alom naar beide kanten *LOL*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:45

maikeltje schreef:
Nadya schreef:
Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint. Clown Sommigen hier zien hun paard als luxe, terwijl ik het als levende wezen, als iemand die bij ons gezin hoort, zie.

Wat je zegt hier vind ik wel heeeel erg kortzichtig. Je kunt nooit in de toekomst kijken en als mensen nu hub zaakjes financieel niet rond hebben dan moeten ze maar niet aan kinderen beginnen????
Hoe durf je het neer te schrijven. Je vindt jezelf wel heel wat geloof ik. En 'dat soort mensen' zal misschien hun gezin nieuwe betere kansen willen bieden als ze hun paard verkopen voor één miljoen. Die denken wel verder en hebben dat dus over voor hun gezin. Zo zou je het ook kunnen bekijken ipv op jouw eenzijdige kortzichtige manier.

Nou, Maikeltje, ik denk dat je mij helemaal verkeerd begrijpt, maar blijkbaar heb je het op me voorzien, want ik zie je de laatste tijd overal opduiken. Clown
Mijn zus is toevallig bijstandsmoeder en heeft het heel zwaar door omstandigheden en nee, zij heeft idd geen paard, maar wel een dochtertje. Had ze maar een paard die ze voor 1 miljoen kon verkopen, dan waren haar financiele zorgen weg (gelukkig kunnen wij haar bijstaan). Het gaat hier om mensen die gekozen hebben voor een paard en als je dan aan kids begint, kun je van tevoren bedenken of alles haalbaar is of niet. Dan moet je idd keuzes maken, want aan kinderen begin je niet zomaar (lijkt me).

Suusiejj; bedankt voor je steun!!! Lachen
Sommige mensen snappen er echt niets van....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:00

Soms komen kinderen op je pad zonder dat je daar bewust voor kiest Knipoog
En of je nu wel of geen paard hebt als je aan kinderen begint, dat maakt geen drol uit. Mensen die dat miljoen aannemen zijn niet per defenitie materialistisch. Die zien mogelijkheden om hun kinderen extra kansen te geven in het leven bijvoorbeeld. Dat moet je respecteren net zoals je moet respecteren dat andere hun paard liever op stal laten staan. Voor de één kan een miljoen betekenen dat er deuren geopend worden, voor een ander zal het niets uitmaken. Dat is een heel persoonlijke keuze en heeft niets te maken met meer of minder houden van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:07

Met die laatste zin ben ik het dan weer niet eens...de rest wel

Ik zie voor mezelf dat verschil al tussen Kawa en Zanda
Zanda zou (nog) wel gaan voor een goed thuis en ook echt wel minder dan een miljoen. Voor mij de eis, dagelijks weidegang met maatje, anders ging hij niet. Hij wordt wel elke dag duurder Tong uitsteken

Kawa gaat gewoon niet.
Maar met hem is mijn band ook veel dieper. Dat is dus echt een kind voor mij, ook al wordt dat niet geloofd.

Dus ik denk dat mensen die een minder diepe band hebben met hun paard, eerder besluiten tot verkoop.
Dat wil niet zeggen dat ze niks om het dier geven, maar wel een andere band. Minder intens.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:24

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar ik weet nog dat iemand zei dat je mensen hebt die rijden voor de sport, en mensen die rijden omdat ze van het paard houden. Ik denk heel erg veel mensen rijden omdat ze van de sport houden, ik heb vroeger mijn pony weggedaan, omdat ik er geen wedstrijden mee kon rijden, als 11 jarig meisje heb ik dat gwoon zelf mogen beslissen, mijn ouders bemoeide zich er niet mee, maar ik mocht geen 2 pony's houden. Nou, hoeveel verdriet het me ook deed, ik heb toch de pony weggedaan. Ja dan rijd je dus voor de sport anders had ik de pony moeten houden. Maar wil dat zeggen dat je dan eigenlijk geen paard verdient omdat je er niet van houd?

Nee, ik houd ervan om paard te rijden, en het spijt me zeer, maar het maakt me niet uit of dat op het ene paard is of het andere, ja natuurlijk, het ene paard ligt je beter als het ander, en is fijner in de omgang. Maar met een miljoen op zak lukt het prima om een fijn wedstrijdpaard te vinden hoor, en daar heb ik niet minder plezier mee dan het paard dat ik nu heb. Dus ja hoor ik zou m zeker weg doen voor een miljoen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:29

En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:29

ja, die heb ik nog Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:33

JessicaD88 schreef:
En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

Yep die heb ik ook nog, wordt nu heel goed verzorgd door mijn schoonzusje Tong uitsteken

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:35

Ik zou wel een strik om hem heen doen denk ik voor 1 miljoen Bloos

maar voor de meer realistische bedragen die eventueel geboden zouden kunnen worden zou hij echt niet weg gaan.

sommige dingen zijn onbetaalbaar, en dat is onder meer de band die ik met volumia heb Lachen hij is nu pas 2 jaar bij me (ook het eerste paard Knipoog) maar ik hoop hem oud te zien worden.