Dat mag je zelf weten, Gentille, maar er zitten hier ook mensen tussen die vooral geldbelust zijn blijkbaar. Of die bepaalde zaken misschien niet kunnen betalen (studies van kinderen?). Tja, dan denk ik, denk daar van tevoren aan, als je aan kids en paarden begint.
Sommigen hier zien hun paard als luxe, terwijl ik het als levende wezen, als iemand die bij ons gezin hoort, zie.
Dan zal ik wel een enorm watje zijn

voor dat soort mensen, maar dat boeit me niet.
Ik hou zielsveel van mijn paard en ik heb een hele bijzondere connectie met hem. Dat ruil je echt niet in voor zomaar een ander paard. Hij is niet voor niets op mijn pad gekomen (details ga ik hier niet uitleggen). Daar kan echt geen grote som geld tegenop. Daarbij heb ik al een heerlijk huis, een autootje en kan ik mijn kind financieel al meer dan genoeg geven in de toekomst. Het belangrijkste vind ik dat we zo een stabiel, liefdevol gezin hebben inclusief ons paard en katten. Wat denk je wat mijn dochter zegt, als er ineens een dier weg is? Ze is niet achterlijk, ze is dol op ze. Mijn vriend en ik ook!
En echt luxe is mijn paard niet. Ik sta niet op een peperdure pensionstalling, mijn paard leeft buiten het hele jaar door.
Echt duur is het niet, vinden wij, alleen als de DA moet komen, ja, dan kost het echt wat. Verder valt het allemaal wel mee, hebben we alle normale kosten prima overwogen. Het hoort erbij.
Maar ja, ik hou persoonlijk niet van mensen met een materialistische inslag. Heb er genoeg ellende van om me heen gezien en sorry hoor, maar er zijn echt belangrijkere zaken dan veel geld. Liefde en gezondheid, daar gaat het om. Zonder dat heb je helemaal niets. Denk daar maar eens over na.