Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yousra schreef:Te lang kan ook schadelijk zijn, niet zo erg als te zwaar, want dan moet je je stijgbeugels korter doen en als je dan gaat lichtrijden komt de druk op de verkeerde plek op de rug van de pony.
superwoman schreef:Dat is zeker waar, soms vraag ik me echt af hoe het kan dat mensen dan toch door blijven rijden, ze zijn dan duidelijk te lang, en niet alleen voor het plaatje. Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere...Idd,
Als je het gewicht belangrijker vind dan de lengte, moet je er wel vanuit gaan dat mensen die te lang zijn voor een shet ook te zwaar zijn.....
Zéér zelden is dat niet het geval. Ik heb er nu op bokt 1 gezien....

Wauwie!!! Chocotof schreef:Ik ben zelf 1.63 en mijn pony 1.32 wel breder type.
Voor het plaatje ben ik te lang en toch krijg ik van
stalgenoten en voorbijgangers te horen dat we er
super uitzien samen.

ik kon bijna mee lopen dus ik rij der ook niet meer op en ik zat ook niet goed in mijn houding! 
Yamcha schreef:Vergeet niet dat een toename in lengte ook altijd een toename is in gewicht. Een Fjord kan een hoop hebben, maar ook 1.80 is op een Fjord wel de bovengrens, en dan nog altijd een slank persoon.
Marigold schreef:Yamcha schreef:Vergeet niet dat een toename in lengte ook altijd een toename is in gewicht. Een Fjord kan een hoop hebben, maar ook 1.80 is op een Fjord wel de bovengrens, en dan nog altijd een slank persoon.
meen je dat echt?
ik ben 178 cm lang, en weeg 59 kilo, en mijn fjord is 14 jaar oud, en 136 cm lang, breed gebouwd met korte benen.
nu ze afgevallen is steken mn benen er wel een eindje onderuit, maar ik kan er toch wel op rijden lijkt me??
mijn lengte zit m vooral in lange benen.merrie heeft bij mijn weten nog niet veel gewerkt onder het zadel, is fokmerrie geweest, en dus al lang netjes uit gegroeid.