Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Odin schreef:Vanochtend vroeg is in Alphen a/d Rijn een grote zadeldiefstal gepleegd bij een manege waarbij 16 merkzadels van pensionklanten gestolen zijn. Kastdeuren zijn geforceerd, zadelhoezen eraf gehaald om te kijken welk merk zadel het was en de duurdere merkzadels zijn meegenomen. De sjabrakken en/of bontjes zijn er afgesneden en lagen gewoon in de betreffende kasten.
De zadels zijn getransporteerd door middel van 2 kruiwagens van het bedrijf zelf, waar het hooi uitgehaald is.
Ik zie sterke overeenkomsten met eerdere meldingen in dit topic en kan er slecht over uit dat de politie aan een bende die landelijk lijkt te opereren gewoon niets doet.
Bij dit bedrijf zijn niet eens sporen onderzocht.
Nouks schreef:Klinkt inderdaad als stapels andere grotere diefstallen. Voornamelijk de Duitse merken ook zeker, sjabrakken allemaal netjes achter gelaten (zelfs netjes opgevouwen)? En, is er een auto oid bij gezien (wit busje)?
Beber schreef:Welke manege is dit ?
Odin schreef:Vanochtend vroeg is in Alphen a/d Rijn een grote zadeldiefstal gepleegd bij een manege waarbij 16 merkzadels van pensionklanten gestolen zijn. Kastdeuren zijn geforceerd, zadelhoezen eraf gehaald om te kijken welk merk zadel het was en de duurdere merkzadels zijn meegenomen. De sjabrakken en/of bontjes zijn er afgesneden en lagen gewoon in de betreffende kasten.
De zadels zijn getransporteerd door middel van 2 kruiwagens van het bedrijf zelf, waar het hooi uitgehaald is.
Ik zie sterke overeenkomsten met eerdere meldingen in dit topic en kan er slecht over uit dat de politie aan een bende die landelijk lijkt te opereren gewoon niets doet.
Bij dit bedrijf zijn niet eens sporen onderzocht.
miranda85 schreef:ik hoorde dat er 8 vingerafdrukken waren gevonden... maar je kent de manege.. het verhaal wordt steeds anders gemaakt zodra het door verteld wordt...
maar ik was zo blij om te horen dat jou zadel niet weg was aangezien die net een paar weekjes oud was... je hebt echt gelukt gehad!!! kwam het nou dat ze de laatste kasten niet gedaan hebben vanwege dat ze de hond hoorde blaffen? of is dat ook een roddel??
hopelijk doet de politie hier wat aan!
misschien een idee om een handtekeningen aktie te houden! op bokt heb je zo wie zo al een paar duizenden...