Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:56

Haha daar heb je gelijk in, hoeveel moeten ze nou nog hebben? Of ze verkopen ze door naar andere landen.

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:52

op 15 november is op klaarlichte dag op de manege in Roosendaal mijn 2 maanden oude Anatomica zadel gestolen.
Mijn kastje is open gebroken, en ze hebben alleen het zadel meegenomen. De rest hebben ze laten liggen.
Raar is wel dat alleen mijn kast open gebroken is, de rest helemaal niks........

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:29

Vanochtend vroeg is in Alphen a/d Rijn een grote zadeldiefstal gepleegd bij een manege waarbij 16 merkzadels van pensionklanten gestolen zijn. Kastdeuren zijn geforceerd, zadelhoezen eraf gehaald om te kijken welk merk zadel het was en de duurdere merkzadels zijn meegenomen. De sjabrakken en/of bontjes zijn er afgesneden en lagen gewoon in de betreffende kasten.
De zadels zijn getransporteerd door middel van 2 kruiwagens van het bedrijf zelf, waar het hooi uitgehaald is.

Ik zie sterke overeenkomsten met eerdere meldingen in dit topic en kan er slecht over uit dat de politie aan een bende die landelijk lijkt te opereren gewoon niets doet.
Bij dit bedrijf zijn niet eens sporen onderzocht. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:36

Odin schreef:
Vanochtend vroeg is in Alphen a/d Rijn een grote zadeldiefstal gepleegd bij een manege waarbij 16 merkzadels van pensionklanten gestolen zijn. Kastdeuren zijn geforceerd, zadelhoezen eraf gehaald om te kijken welk merk zadel het was en de duurdere merkzadels zijn meegenomen. De sjabrakken en/of bontjes zijn er afgesneden en lagen gewoon in de betreffende kasten.
De zadels zijn getransporteerd door middel van 2 kruiwagens van het bedrijf zelf, waar het hooi uitgehaald is.

Ik zie sterke overeenkomsten met eerdere meldingen in dit topic en kan er slecht over uit dat de politie aan een bende die landelijk lijkt te opereren gewoon niets doet.

Klinkt inderdaad als stapels andere grotere diefstallen. Voornamelijk de Duitse merken ook zeker, sjabrakken allemaal netjes achter gelaten (zelfs netjes opgevouwen)? En, is er een auto oid bij gezien (wit busje)?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:58

Ik moet er toch niet aan denken om op stal te komen...
en een lege zadelbok in de zadelkamer te vinden.
Wij hebben het spul gewoon op stal hangen...
Maar dat komt omdat we in huis geen ruimte hebben.

Nou begrijp ik dat als je een bedrijf hebt, het extra hard aankomt
maar toch
Ik heb best lang gespaard voor mijn huidige zadeltje

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:46

Nouks schreef:
Klinkt inderdaad als stapels andere grotere diefstallen. Voornamelijk de Duitse merken ook zeker, sjabrakken allemaal netjes achter gelaten (zelfs netjes opgevouwen)? En, is er een auto oid bij gezien (wit busje)?

Klopt, voornamelijk KN, Kieffer, Stübben, Passier. Euroriding zadels (hebben vrij veel mensen daar) zijn allemaal blijven liggen, ook de nagelnieuwe. Sjebrakken van de zadels afgesneden en netjes in de kasten teruggelegd. Gezien het tijdstip (het was ook nog donker) is er niemand die een auto oid gezien heeft voor zover nu bekend. Het schijnt wel zo te zijn dat gisteren een bestelbus naar achteren is gereden op ons terrein waarvan niemand wist wie het was, maar gisteren was er een activiteit op het bedrijf, dus dan komen er vaak mensen kijken naar familie en dergelijke en weet je minder dan normaal wie er wel en wie er niet komt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:09

Hmmmm, bij ons was het toen ook vlak na een wedstrijd... Wij hadden destijds net onze Passier ingeruild voor een Legend. Sjabrak was er onder weg gesneden, toen kwamen ze schijnbaar tot de conclusie dat het een Engels zadel was en dus is 'ie blijven liggen... Inmiddels hebben we er een Kieffer op liggen, dus wij mooi mazzel gehad.

Maar is niet niks, zo'n grote diefstal. Er zijn er bij ons nu een heel aantal die gewoon géén duur zadel meer durven te kopen of het zadel dagelijks heen en weer sjouwen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:52

Welke manege is dit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 03:15

Van mijn verhaal of van Odin? Voor die van mij, zie p 34. Is al even terug.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:38

Beber schreef:
Welke manege is dit ?

Alphense Ruiters

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:34

Odin schreef:

ik hoorde dat er 8 vingerafdrukken waren gevonden... maar je kent de manege.. het verhaal wordt steeds anders gemaakt zodra het door verteld wordt...
maar ik was zo blij om te horen dat jou zadel niet weg was aangezien die net een paar weekjes oud was... je hebt echt gelukt gehad!!! kwam het nou dat ze de laatste kasten niet gedaan hebben vanwege dat ze de hond hoorde blaffen? of is dat ook een roddel??
hopelijk doet de politie hier wat aan!

misschien een idee om een handtekeningen aktie te houden! op bokt heb je zo wie zo al een paar duizenden...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:53

miranda85 schreef:
ik hoorde dat er 8 vingerafdrukken waren gevonden... maar je kent de manege.. het verhaal wordt steeds anders gemaakt zodra het door verteld wordt...
maar ik was zo blij om te horen dat jou zadel niet weg was aangezien die net een paar weekjes oud was... je hebt echt gelukt gehad!!! kwam het nou dat ze de laatste kasten niet gedaan hebben vanwege dat ze de hond hoorde blaffen? of is dat ook een roddel??
hopelijk doet de politie hier wat aan!

misschien een idee om een handtekeningen aktie te houden! op bokt heb je zo wie zo al een paar duizenden...

Er zijn duidelijke vinger- en handafdrukken te zien op de kasten, maar er zijn door de politie nergens afdrukken van gemaakt.
Ik was ook erg blij dat mijn zadel niet weg was. Ze hebben wel mijn kast geprobeerd open te krijgen maar zijn óf gestoord toen ze daarmee bezig waren, óf ze kregen hem zo snel niet open (ik heb een afwijkend slot erop namelijk). Zeker weten hoe het precies gegaan is kan je natuurlijk nooit, dus of ze zijn gestopt vanwege het feit dat er een of meerdere honden aansloegen, of ze iemand hebben gehoord of wat dan ook zal wel onbekend blijven. Misschien waren de kruiwagens wel gewoon vol en konden ze niet meer meekrijgen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:48

De politie doet er niks aan, hoeveel tips je ook hebt.
je kan naar het bureau toe en aangifte doen, dan nemen ze nog wel de moeite om papieren in te vullen maar zodra je weg bent gaan die volgens mij op de grote hoop (of door de versnipperaar Tong uitsteken )
Ik heb al een paar keer buitenlandse kentekens doorgegeven, die stopte keken bij mij de stal in, draaide om en reden weer weg.
Ik heb echt alles mee naar huis nu, laat er echt niks meer liggen.

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:08

Weet je waar ik nou zo bang voor ben??? Eerst zijn het halsters die gestolen worden, dan vesten en jassen, dan dekens, en nu zadels........... wat is het volgens jaar ??? Alle paarden weg??

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:28

dat hoor ik ook veel mensen zeggen...
laten we daar maar niet vanuit gaan... er zijn altijd wel paarden die niet vervoerd willen worden en in protest gaan.. en die zorgen ook een beetje voor alarm...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:20

Het zijn qua diefstal wel heel verschillende doelgroepen waar je het over hebt.
Halsters ed zijn vaak stalgenootjes/ wedstrijdruiters/ manegeklanten.
Zadels op het moment grotendeels uit het oostblok
En paardendieven... geloof dat dat wel een tijdrovende klus wordt plus idd een hoop herrie.

diana19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:13

ik hoop het niet zeg dat ze paarden gaan
stellen dat doet verdriet dat idee al dat ze langs de paarden moeten en zo dan in eens alles weg zeg ze moeten van de spullen afblijven of ze moeten maar eens werk gaan zoeken plaats van zadels deken nog meer spullen testellen

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:15

hebben op zondag 18 op maandag 19 in alphen aan den rijn 16 zadels gestolen!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:19

@ Steffie: als je een stuk of 10 posts boven de jouwe kijkt, zie je dat ik dat maandag al gemeld heb.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:08

Bij ons zijn ze vorig jaar geweest. Ze hadden met hekken een brug over de brede sloot gemaakt en hadden aan de achterkant ingebroken. De zadelkamers waren opengebroken en vervolgens iedere kast ook nog eens. Bijna alle dure zadels weg... Ik had geluk, ik had een zadelslot er op. Ze hebben wel geprobeerd om die uit de muur te trekken, maar dat is niet gelukt. Hij hing wel schuin en los! Het was ook met kruiwagens vervoerd en de sjabrakken waren eraf gesneden. Nu schrijven we elk vreemd kenteken op en vragen iedereen die we niet kennen wie ze zijn en wat ze komen doen. Laatst kwamen er twee belgen, die een slap verhaal hadden. We hebben ze op de parkeerplaats opgevangen en weggestuurd.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:28

werkt zo'n zadelslot eigelijk?

ik doel, als ie al bijna uit de muur getrokken kan worden, zullen ze hier ook steeds handiger in worden?

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:41

Het werkt wel goed. HIj zit nu met sanitairbouten in de muur en die trek je er niet even uit!! En het kost in elk geval veel tijd als iedereen een zadelslot heeft! Is niet aantrekkelijk voor een dief!

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:45

In de omgeving van Alphen a/d Rijn zijn ook bij diverse stallen zadels gestolen (In Leimuiden, Woubrugge en Aalsmeer). Dus daar zijn ook zadeldieven actief!!! Zelf al zaten ze achter slot en grendel.

Als het goed is kun je bij de Amsterdamse politie (de beredenen) je zadel laten merken en registreren. Of dit bij andere politiekorpsen ook kan weet ik niet.
Als je zadel dan gestolen wordt staat er in ieder geval een registratienummer in. De huidige koper kan deze dan natrekken.

Zal nog even navraag doen hoe het nu precies werkt, want het lijkt mij dat het pas werkt als iedereen zijn zadel laat registreren!?
Als ik meer weet plaats ik het op het topic.
Of je moet zelf even bellen met het landelijke politienr: 0900-8844

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:56

In de oostbloklanden zullen ze echt niet het registratie nummer natrekken

Daar zijn ze allang blij met een goedkoop en betaalbare super zadel

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:18

misschien werkt een tracking device. hoeft er maar 1 te zijn en je kan zo kijken waar het naar toe gaat!!!! het is zo groot als een pakje sigaretten dus moet dan in de kussens weggewerkt worden (kan er dan niet meer mee rijden, maar als die gestolen wordt (moet natuurlijk wel een zadel zijn die gewild is) dan heb je gelijk de bende!!!!