VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 06:22

Heel blij met dit nieuws. Op naar een mooie toekomst voor je rescue paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:19

opisop_shop schreef:
Komt misschien ook wel door de dracht dat ze even genoeg heeft aan zichzelf?
Fijn die stappen voorwaarts!
Ik vind Nouri best een buffeltje zo!

:j

Kan best dat ze nog veranderd na de dracht qua karakter, maar dat zullen we zien.

Ik vind Youri ook echt een buffeltje, hij ziet er super uit! Kan best dat hij ouder is..wordt het alsnog weer een spannende tijd wat betreft de dracht en bevalling.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:03

Misschien is de vader van Youri een trekpaard }:0

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:09

Nouri ziet er super uit ! Ik ben en blijf fan van de knappe jongeman :D

Spicey lijkt minder fan te zijn, aan haar blik te zien ;)

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 19:25

Alles gaat goed met Aurora en Nouri.
Niet veel bijzonders te vertellen dit keer, nog geen veulen erbij :P

Dagelijks werk ik met Aurora, elke dag gaat het een stapje beter. Ze begint lekkere plekjes te laten zien en heel enthausiast in de lucht te kriebelen met haar lip, goed teken, ze kan steeds meer ontspannen.
Halster op en af gaat goed, lijn aanklikken ook, als ze in haar 'trainhoekje' van de stal staat kan ik haar nu probleemloos direct pakken bij haar halster.
Ik mag vrijwel haar hele lichaam aanraken zonder waarschuwingen of spanning, alleen haar mond/neus en achterbenen/lies nog niet. Ook met de deur open, dus zonder muur ertussen
Ze ontspant steeds meer in mijn aanraking.

Buiten oefen ik op afstand wijken voor druk/lichaamstaal, rondsturen, stemcommandos, versnellen/vertragen op de cirkel ect. Dat gaat nog wat moeizaam soms en is voor haar nog zoeken maar ze snapt het idee steeds beter en doet haar best. Buiten kan ik haar nog niet aanraken of vastpakken, wel laat ze me heel dichtbij toe.
Dus die stap zal snel komen.

Ik ben ook aan het oefenen met voetje geven, hoewel de hoge nood voor haar hoeven eraf is, ze heeft ze zelf naar vrij acceptabele lengte gesleten. En oefenen met een spuit appelmoes om straks te kunnnen ontwormen, de spuit vindt ze nog wel erg spannend :') Komt vanzelf.

De agressie naar mij toe is iig weg. Ze wordt steeds fijner, steeds zachter. Ze lijkt over het algemeen nu ook best tevreden en happy met hoe het nu gaat. Mensen zijn niet meer zo eng en verder heeft ze altijd hooi, wat wil je nog meer *D :Y)

Buikje blijft flink groeien, daar heeft ze het er ook zwaar mee. Uier is nog niet heel schokkend, vult elke dag ietsje bij maar niet vol nog.
Ben benieuwd hoe lang ze de kleine nog binnen gaat houden :D Ik zie haar buik met regelmaat als een gek tekeer gaan, goed actief veulen :j

Afbeelding

Afbeelding

Het beeld op de camera, goed ontploft, haha

Afbeelding

Ze is 's nachts gelukkig ook goed relaxed

Afbeelding

Afbeelding

En uiertje
Afbeelding

Afbeelding

Buffeltje Nouri gaat ook goed, hij heeft het steeds meer naar zijn zin bij zn twee IJslander vriendinnetjes. Hij is nog erg voorzichtig maar gaat steeds makkelijker naar ze toe om ook hooi te eten van de grote baal.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is trouwens Nouri zijn vader en tevens de hengst waar Aurora nu weer van draagt. Een volle Lusitano zonder papier.
Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:50

Uier is al mooi gevuld, spannend. Haar blik is ook open en ontspannen, ze heeft het goed. Fijn dat we kunnen meekijken met jouw paarden, altijd interessant.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:15

Mooi, ze zal de reis met de vrachtwagen ook langzamerhand vergeten zijn, en gaan wennen aan deze plek.
Mooi buikje al! Nouri heeft die kleur van de hengst ook (toch)?

Enige wat ik wel griezelig vind is al die draden.
Ik zou zelf wel bang zijn dat een veulen (of paard algemeen) daarin verstrikt kan raken.
Wellicht de moeite waard dat eens aan te pakken, ter voorbereiding op het veulentje!

Eigenlijk absurd, had jullie overheid bij positieve test Aurora ondanks waarschijnlijk al zo ver in de dracht, toch verplicht laten inslapen?
Dat is in het kader van dier welzijn toch ook niet oke.. maar ja. Gelukkig is alles goed afgelopen wat dat betreft!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:29

Wat knap allemaal dat je Aurora die notabene dragend is, al zo bij gevoerd hebt gekregen. Heel erg goed gedaan!
Ik vind het uiertje toch wel echt aanwezig om snel een veulen te kunnen geven. (Ben een leek). Ik zie ze kleiner langs komen hier op Bokt waar dan toch binnen een week een veulen naast huppelt.
Leuk hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:15

Wat een mooie update, ze ziet er mooi rond en tevreden uit.

De hormonen hebben misschien ook wel invloed op haar gedrag.

Die hengst, die vader lijkt ook wel wat hispano bloed te hebben gezien zijn hoofdvorm. Prachtig dier verder en ik ben benieuwd of er nu weer een zelfde kleurtje als Nouri er uit komt.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:47

Ja, Nouri heeft zijn looks duidelijk van geen vreemden !

Geweldig te lezen, dat alles de goede richting blijft uitgaan !
Hopelijk zijn alle scherpe kantjes eraf bij Aurora tegen dat het veulen gaat komen, zodat je tenminste ook veilig bij het veulen kan en haar, indien nodig in geval van complicaties, zou kunnen verzorgen.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 12:37

Manadeluca schreef:
Uier is al mooi gevuld, spannend. Haar blik is ook open en ontspannen, ze heeft het goed. Fijn dat we kunnen meekijken met jouw paarden, altijd interessant.

Wat een lieve reactie, dank je wel! Haar blik is erg veranderd in de afgelopen weken. Ze is ook niet meer zo hyper, over het algemeen zelfs vrij zen. Ze geniet ook zichtbaar enorm van de luxe van onbeperkt hooi, ze heeft haar hele leven moeten zoeken naar schrale sprietjes en altijd te weinig. Nu heeft ze een volle berg hooi, ze vindt het heerlijk :D

Marigold schreef:
Mooi, ze zal de reis met de vrachtwagen ook langzamerhand vergeten zijn, en gaan wennen aan deze plek.
Mooi buikje al! Nouri heeft die kleur van de hengst ook (toch)?

Enige wat ik wel griezelig vind is al die draden.
Ik zou zelf wel bang zijn dat een veulen (of paard algemeen) daarin verstrikt kan raken.
Wellicht de moeite waard dat eens aan te pakken, ter voorbereiding op het veulentje!

Eigenlijk absurd, had jullie overheid bij positieve test Aurora ondanks waarschijnlijk al zo ver in de dracht, toch verplicht laten inslapen?
Dat is in het kader van dier welzijn toch ook niet oke.. maar ja. Gelukkig is alles goed afgelopen wat dat betreft!

Ja ze begint echt mee te gaan in het ritme. Ze is mensen nu behoorlijk gewend en kan echt haar plekje vinden.
Nouri heeft denk ik de kleur van de vader ja, hij zal perlino zijn en waarschijnlijk ook dun, hij heeft duideliijke frosting en dun kenmerken. De kleur van hem en Aurora is veel mooier dan ik had verwacht, haha. Toen ik ze kocht had ik geen idee hoe ze zouden zijn natuurlijk. Ook de bewegingen van zowel Aurora als Nouri was een hele leuke verassing, wat kunnen ze lopen beide...

De linten zien er op de fotos als ik ze terugkijk idd wat warrig en veel uit, valt gelukkig mee, het is een dubbel hek dus lijkt 2x zoveel. Is veel minder gevaarlijk dan het zo lijkt :D

Ja de overheid heeft hier overal regels voor, behalve voor inslapen van drachtige dieren. Dat mag hier in elk stadium van de dracht. Alleen vervoeren niet meer vanaf 90% dracht. Absurd he, om je voor te stellen dat zij gewoon afgeschoten had kunnen worden. Terwijl ze zich nu zo goed ontwikkeld en straks een prachtig veulen heeft....
Goddank deze afloop ja! En ze gaan nu een prachtige toekomst tegemoet.

pien_2010 schreef:
Wat knap allemaal dat je Aurora die notabene dragend is, al zo bij gevoerd hebt gekregen. Heel erg goed gedaan!
Ik vind het uiertje toch wel echt aanwezig om snel een veulen te kunnen geven. (Ben een leek). Ik zie ze kleiner langs komen hier op Bokt waar dan toch binnen een week een veulen naast huppelt.
Leuk hoor.

Mooi he hoe snel ze bijtrekt. Nogsteeds wat dun maar niet meer zo mager. Ook Nouri is al bijna op oke gewicht. Ze waren beide niet zo vreselijk dun als Nosey, maar wel echt erg mager.
Ja uiertje belooft wat. Ik denk wel dat ze het nog even binnen houdt, maar wie weet! Het is nu wel even mooi zonnig weer voor een veulentje :D

Elisa2 schreef:
Wat een mooie update, ze ziet er mooi rond en tevreden uit.

De hormonen hebben misschien ook wel invloed op haar gedrag.

Die hengst, die vader lijkt ook wel wat hispano bloed te hebben gezien zijn hoofdvorm. Prachtig dier verder en ik ben benieuwd of er nu weer een zelfde kleurtje als Nouri er uit komt.

In het echt nog veel ronder, haha. Echt een geval van ingeslikte skippy-bal :o
Best gave hengst he, wat ik kon zien op de paar slechte filmpjes die ik heb waar hij in de kudde meeloopt kan hij ook heel leuk bewegen. De andere veulens die daar liepen van hem trouwens ook.

Marilu schreef:
Ja, Nouri heeft zijn looks duidelijk van geen vreemden !

Geweldig te lezen, dat alles de goede richting blijft uitgaan !
Hopelijk zijn alle scherpe kantjes eraf bij Aurora tegen dat het veulen gaat komen, zodat je tenminste ook veilig bij het veulen kan en haar, indien nodig in geval van complicaties, zou kunnen verzorgen.

Ik denk als ik haar nu zo inschat dat bij complicaties bij bevalling ze me wel zou toelaten om eventueel te helpen. Een vreemde niet. Hoe ze zal zijn als het veulen er eenmaal is blijft gokken. Sommige merries worden heel beschermend terwijl andere juist toegankelijker worden en meeliften op de natuurlijke nieuwsgierigheid van een veulen. Ik hoop erg op het laatste. Over Nouri was ze niet heel beschermend maar die was wel ouder natuurlijk.

Uiertje blijft rustig verder vullen. Na het buitenstaan is ie wel weer wat leger van 's ochtends.
Afbeelding

Verder heeft ze al een paar dagen dunne mest, maar ze krijgt ook een psyllium kuur tegen zand, wat de dunne mest zou kunnen verklaren.
Vanacht weer standje gestrande walvis :D
Afbeelding

Dit zijn trouwens de mogelijke kleurtjes voor het veulen met een perlino vader:

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd, mijn gevoel zegt dat het nog een februari veulen zou kunnen worden.. Maar ze kan het ook nog een tijd binnenhouden, dat is wel het leuke van een dekdatum niet weten, lang in de waak-stand, haha.
Iemand die een gokje wil wagen over kleur, datum en geslacht? Altijd leuk met die verrassingsveulens :j
Aurora zou 3 veulens hebben gehad, alle drie hengsten en perlino.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:39

Wat hoop je zelf dat er uit komt? :D Behalve dan natuurlijk dat het gezond is!

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:54

Ga je haar nog koppelen met een ander paard binnenkort? Of wacht je het veulen eerst af?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:58

Ik denk dat het veulen in Maart komt, maar precieze datum durf ik niet te zeggen. Kleur denk ik gewoon Perlino en geslacht geen idee..ga maar voor hengst omdat ze al drie hengstjes heeft gehad. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze is zodra het veulen er is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:02

Ik ga voor een buckskin merrie in maart <3

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 20:21

Captain schreef:
Wat hoop je zelf dat er uit komt? :D Behalve dan natuurlijk dat het gezond is!

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een merrie maar verder maakt het me niet veel uit, gezond is het belangrijkste. En ik hoop dat Aurora niet enorm beschermend gaat worden naar de kleine :P

Sterrebell schreef:
Ga je haar nog koppelen met een ander paard binnenkort? Of wacht je het veulen eerst af?

Ik ga haar nu niet koppelen meer. Ze accepteerd geen andere paarden nog en mept dan echt hard. Als een ander paard dan terug gaat trappen lijkt me dat niet zo'n fijn idee met die drachtige buik. Ook met een jong veulen ga ik dat niet doen. Ze mis absoluut geen gezeldschap in haar gedrag, lijkt het prima naar haar zin te hebben met haar hooi :Y)
Ze staat wel aan meerdere kanten naast andere paarden, zo kan ze ook het goede voorbeeld een beetje zien.

Elisa2 schreef:
Ik denk dat het veulen in Maart komt, maar precieze datum durf ik niet te zeggen. Kleur denk ik gewoon Perlino en geslacht geen idee..ga maar voor hengst omdat ze al drie hengstjes heeft gehad. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze is zodra het veulen er is.

Ik ben heel benieuwd ook!
Gokje gaat op de lijst :D

Gitana schreef:
Ik ga voor een buckskin merrie in maart <3

Jaa daar teken ik ook wel voor <3

goklijstje schreef:
Lyona - merrie - dunskin - laatste week februari
Elisa2 - hengst - perlino - maart
Gitana - merrie - bucksin - maart

Uier staat weer even stil. Vannacht maakte ze me even nerveus, haha. Onrustig, steeds van been verwisselen op rust, staart af, naar buik kijken ect, duidelijk ongemakkelijk.

Rond is ze wel...

'Pas op, zwenkt uit' :')

Afbeelding

Knap koppie <3
Afbeelding

Ze komt nu in de wei ook op me af om dan dichtbij te willen staan. Vindt ze nog wel spannend maar ze lijkt het ook ergens prettig te vinden. Totaal niet agressief meer gelukkig.

Scheelt wel dat ik haar in de stal nu overal kan poetsen, blijft ze een beetje schoon :o Komt ook veel haar al af.

Ondanks haar dikke buikje kan ze nogsteeds heel gaaf lopen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nouri kon vanochtend het zonnetje wel waarderen :j Fijn dat hij zich daar nu veilig genoeg voor voelt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is echt enorm groot aan het worden...
Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:39

Ik zie een enorme zachte blik bij Aurora en een zeer tevreden merrie. Ik zou haar ook zo lekker houden en later als het veulen eraf is kan ze wellicht eens.kijken of andere paarden ook leuk zijn.
Ik vind haar ook heel erg mooi.

Nouri wordt echt een al groot en ziet er ook zo gelukkig uit met die oortjes erop. Heel mooi om te zien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:04

Het is echt een knappe merrie. Je hebt haar ook flink kunnen laten toenemen in gewicht zeg en dat ondanks de dracht

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:07

Wat zien ze er goed uit!

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:31

Wat gaan ze goed! Ik ben heel benieuwd naar wat Aurora aan het bakken is.
Ik gok voor een smokey grullo merrie in de eerste helft van maart.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:22

Lopen kan ze zeker! Ze ziet er tevreden uit.
Heel benieuwd naar het veulen..

Chrysokami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:11

Zo, ik ben bij! Wat een verhaal joh, een heel avontuur. Het greep me allemaal wel enorm aan het hart, Nosey toch, gelukkig zijn je laatste daagjes goed geweest ♡

En wauw wat een vooruitgang met Aurora! Nou zat er natuurlijk flinke druk achter maar wat heb je dat goed gedaan zeg *\o/* ikzelf kijk ontzettend veel videos van Ryan Rose, Steve Young horsemanship, Shelby Dennis en vergelijkbare youtubers wanneer ik bezig ga met paarden met een rugzakje..maar Aurora is wel extra pittig := Featherlight is inderdaad ook super, en ik ben ook enorm fan van DressuurNatuurlijk, misschien dat je wat aan hun videos hebt? Het meeste zit wel verstopt achter hun cursussen, maar met een beetje geluk kan je die momenteel nog in de aanbieding krijgen mocht je ze nog niet hebben! :D

Ik ben heeeeul benieuwd wat voor mooierd Aurora dit keer op de wereld gaat zetten. Nouri is prachtig! Dat heeft ze goed gedaan :))

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 13:43

pien_2010 schreef:
Ik zie een enorme zachte blik bij Aurora en een zeer tevreden merrie. Ik zou haar ook zo lekker houden en later als het veulen eraf is kan ze wellicht eens.kijken of andere paarden ook leuk zijn.
Ik vind haar ook heel erg mooi.

Nouri wordt echt een al groot en ziet er ook zo gelukkig uit met die oortjes erop. Heel mooi om te zien.

Ze is echt heel tevreden :D Zo mooi en fijn om te zien.
Ik heb gelukkig nu alle tijd met haar, haar koppelen aan een ander paard komt wel.

belle_boef schreef:
Het is echt een knappe merrie. Je hebt haar ook flink kunnen laten toenemen in gewicht zeg en dat ondanks de dracht

Ze is echt heel knap <3 . Ik had niet verwacht dat ze zo snel zou opknappen, ze is nu nog dun maar niet meer zo heel mager. Heel fijn :j

opisop_shop schreef:
Wat zien ze er goed uit!

<3 <3

La_Lune schreef:
Wat gaan ze goed! Ik ben heel benieuwd naar wat Aurora aan het bakken is.
Ik gok voor een smokey grullo merrie in de eerste helft van maart.

Ik ben ook erg benieuwd, vooral hoe lang ze ons gaat laten wachten :')
Ik zet je gokje erbij, grullo merrie teken ik wel voor <3

charootje schreef:
Lopen kan ze zeker! Ze ziet er tevreden uit.
Heel benieuwd naar het veulen..

De fotos doen haar echt geen recht. Ze loopt prachtig, Nouri ook, die heeft het duidelijk geerfd.

Chrysokami schreef:
Zo, ik ben bij! Wat een verhaal joh, een heel avontuur. Het greep me allemaal wel enorm aan het hart, Nosey toch, gelukkig zijn je laatste daagjes goed geweest ♡

En wauw wat een vooruitgang met Aurora! Nou zat er natuurlijk flinke druk achter maar wat heb je dat goed gedaan zeg *\o/* ikzelf kijk ontzettend veel videos van Ryan Rose, Steve Young horsemanship, Shelby Dennis en vergelijkbare youtubers wanneer ik bezig ga met paarden met een rugzakje..maar Aurora is wel extra pittig := Featherlight is inderdaad ook super, en ik ben ook enorm fan van DressuurNatuurlijk, misschien dat je wat aan hun videos hebt? Het meeste zit wel verstopt achter hun cursussen, maar met een beetje geluk kan je die momenteel nog in de aanbieding krijgen mocht je ze nog niet hebben! :D

Ik ben heeeeul benieuwd wat voor mooierd Aurora dit keer op de wereld gaat zetten. Nouri is prachtig! Dat heeft ze goed gedaan :))

Leuk dat je ook meevolgt :D
En dank je wel voor je lieve reactie!

goklijstje schreef:
Lyona - merrie - dunskin - laatste week februari
La Lune - merrie - smokey grullo - eerste helft maart
Elisa2 - hengst - perlino - maart
Gitana - merrie - bucksin - maart

Ik denk ondertussen niet meer dat ze in februari nog gaat bevallen. Hoewel het nogsteeds kan. De uierontwikkeling ligt nu al eventjes stil ook. Zou wel fijn zijn als ze het nog even binnen houdt tot het wat meer voorjaar weer is.

Met de training maken we nogsteeds stappen. Poetsen over haar hele lijf gaat nu totaal ontspannen, halster op en af ook, ik mag haar voorbeen aanraken en ben haar nu voetje geven aan het leren. Dat vindt ze nog wat spannend maar ze tilt haar voet braaf op.

De lijn waar ze achter staat tijdens de training in de stal ligt nu voor de vorm op de grond, ze heeft hem niet meer nodig. Ik kan haar ook nu direct bij haar halster pakken en dan de lijn vastmaken.
Haar neus en mond is nog verboden terrein, ik mag haar daar wel op afstand aaien met de zachte bezem/borstel op stok.

Ook heb ik haar nu voor de tweede dag aan het touw mee naar buiten genomen. Grote stap voor haar, maar ze deed het super! De eerste keer ging ze nog wat twijfelachtig, voor haar nieuw natuurlijk om netjes de druk te volgen en achter mij aan te lopen, de tweede keer ging al een stuk beter. Ze liep heel braaf met me mee, netjes respectvol en snapte direct sturen, halthouden en iets versnellen.

Ik 'longeer' haar ook af en toe, zonder lijn, op lichaamstaal. Dat snapt ze heel goed. Nu ook een keer met lijn gedaan, ging net zo braaf.
Zo trots op haar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouri maakt ook grote stappen.
Hij is een paar dagen geleden voor het eerst met me zijn vertrouwde paddock uit geweest,we zijn het terrein gaan verkennen en ik heb hem meegenomen naar de binnen poetsplaats. Uit zicht van Aurora dus en de andere paarden, wat even spannend was voor hem maar hij deed het voorbeeldig. Stond netjes stil met poetsen en voetjes pakken en we hebben ook een stukje over het veld gelopen.
Heel spannend voor hem maar hij liep zo braaf alsof hij dit al 10x had gedaan.
Niet normaal hoe snel hij leert...

Het is nog steeds een smerige haarbal, haha. Ik kan niet wachten tot die dikke vacht eraf gaat.

Ik heb ook voorzichtig zijn beentjes af kunnen spuiten, vond hij erg bijzonder :P
Als het straks mooi warm weer is gaat hij in het sop, hij is nu vaal geel... Dat is toch wel het nadeel van licht gekleurde paarden :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:47

Ik vindt Nouri echt leuk!

Maar wat ziet Aurora er fantastisch uit! Op deze foto's lijkt ze dan weer niet zo dik nog..zou ook nog maar zo wel twee maanden kunnen duren. Denk dat ze er eindelijk ook echt gezond uit ziet.

En super fijn dat ze het werk zo goed oppakken allebei.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:48

Ze zijn echt prachtig!