Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:40

Jeeee ik was aan het werk en heb zoveel mogelijk bijgelezen maar het was wel veel.

Interessante discussies en meningen komen er voorbij.

Ik werd gewoon misselijk van het filmpje. Heel naar om te zien.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:41

Jeetje, de kracht van social media... Binnen 1 dag en het filmpje de hele wereld over en de vermeende naam van de anonieme cliënt.
Ik heb even gegoogled op Alicia Dickinson en dan heeft ze een behoorlijk platform voor training met behoorlijke prijzen. Waarom zou je dan Wensing nemen? Omdat je dan weet dat hij er een heel mediacircus van maakt?
Snap er echt niets meer van.

Ik kan me wel vinden in de open brief van Luc Schelstraete op horses.
Laatst bijgewerkt door swatch op 24-07-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:45

s0173957 schreef:
Sky_As schreef:
Bij paarden is dit in geen geval zo. Zij kiezen nooit voor topsport, die keuze wordt voor hun gemaakt.
.

Ze kiezen er ook niet voor om geborsteld te worden, dat wordt voor hun beslist.
De merrie kiest er zelfs 95% van de tijd ook niet voor om gedekt te worden, dat wordt voor haar beslist.

Dus dat is een redenering die ook geen hout snijdt.

Zoals Ayasha het hierboven zegt klopt imo: geef toe dat het een fout is, want dat is het (zeg ik van bij m'n eerste post). Kader je fout. Leg uit waarom je die foute zaken gedaan hebt op dat moment en waarom dat achteraf bleek fout te zijn. Ga door het stof.
Exact hetgeen wat Dujardin nu doet.

Maar dat je dan ook publiekelijk zo moet worden afgezeken...

Fantastisch stromannetje. Er is een wereld van verschil tussen een paard tot of zoals je zelf zegt zelfs over hun uiterste kunnen drijven en een borstel over een paard halen. Dat weet je zelf ook wel.

Ik wil de (sub)top niet over een kam scheren, dat zorgt men zelf wel voor.

Ik ga aftaaien. Ik heb het gezien, ik keur het af, en ik blijf via de media wel op de hoogte van het onderzoek en de uitspraak. Ik heb geen zin om nog eens pagina's van aannames door te lezen over de ruiter en omstanders.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:47

Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:47

swatch schreef:
Jeetje, de kracht van social media... Binnen 1 dag en het filmpje de hele wereld over en de vermeende naam van de anonieme cliënt.
Ik heb even gegoogled op Alicia Dickinson en dan heeft ze een behoorlijk platform voor training met behoorlijke prijzen. Waarom zou je dan Wensing nemen? Omdat je dan weet dat hij er een heel mediacircus van maakt?

Misschien kreeg ze bij Britse advocaten geen gehoor en is ze zo bij Wensing terecht gekomen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:48

Iedereen, aanwezig op het filmpje lijkt het hele voorval volkomen “ normaal “ te vinden. Er wordt zelfs gegiecheld om het bokkende paard.

Wat mij betreft maken dit soort iconen van de paardensport hun eigen sport maar kapot.

Wat mij betreft gaat die CD ook maar hondenbrokjes aanprijzen in de reclame.
Net zoals onze eigen Ankie.
Hondenbrokjes met een hoog ( paarden) vlees gehalte waarschijnlijk.
Daarvan draaien ze er “ in de sport “ genoeg de hondenworst in.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:49

s0173957 schreef:
Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.

De enige die Charlotte aan de schandpaal nagelt is Charlotte zelf. Eigen schuld.

Tieneke

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:50

Eigenlijk zouden stallen en trainingen altijd open moeten zijn voor controle, zoals een dopingcontrole ook elk moment altijd en overal kan doorgaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:57

s0173957 schreef:

Dat is ze inmiddels en ze heeft nogal wat Nederlandse contacten. Daar bedoel ik helemaal niets mee. Maar kan me niet voorstellen dat zij de maker van het filmpje is, eerder dat iemand het aan haar door heeft gestuurd. Daar kan ook het verschil van 4 en 2,5 jaar in zitten. Maar dan nog, dan had ze het toen op het net moeten zetten. Ze heeft op social media een hele uitleg gegeven over hoe ze nergens in de paardenwereld antwoorden kreeg over het hoe en waarom je iets doet op het paard. Misschien heeft het meisje op het paard nadien les van haar gehad , wie weet . Maar ze liked wel filmpjes waarbij een ruiter met een paard met de kin bijna op de borst rondloopt. Tegenstrijdig! Maar eens afwachten of dit een ordinaire bitchfight of uit bezorgdheid richting paarden komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:00

Het is ook helemaal niet bevestigd dat het om deze Alicia D. gaat he?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:00

swatch schreef:

https://www.horses.nl/opinie/laat-je-ho ... ij-mij-op/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:05

s0173957 schreef:

Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Als het welzijn ging hadden ze geen 2-4 jaar gewacht. Dit gaat om wrok en toevallig kan men het spelen als ‘welzijn’

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:06

Fly_high schreef:
Cambionn schreef:
Dat las ik idd, maar dan heeft die sponsor toch nogsteeds geld uit gegeven voor les van CD terwijl ze dit vaker ziet gebeuren daar (danwel andere instructeurs die dit doen) terwijl ze dat blijkbaar iets vind om om te lachen? Of ze nou CD sponsort of haar lesklant, CD krijgt daar geld voor. Daarom ook dat ik zei ongeacht welke kan die sponsort...

En wat is jouw punt nu eigenlijk?

Reacties in dit topic mbt de ruiter en de rest van aanwezige mensen geven IMO perfecte verklaring waarom niemand er eerder iets mee gedaan heeft - zou je nou als amateur, ouder van of willekeurige toeschouwer al die oliebol en vage aannames op je kop moeten krijgen omdat je blijkbaar te ongepast stond te lachen :')

Ik heb iemand in mijn kenniskring die zowat bij alles een soortgelijk lachje heeft ,soms volledig misplaatst.
In het begin dacht ik echt, zij spoort niet. Inmiddels weet ik dat het bij haar een onbewuste uiting van onzekerheid is.

Dus over het lachje op het filmpje waag ik absoluut geen oordeel te vellen.

De enige persoon die in de film ontzettend fout is, is CD .
Punt
Alles andere is speculatie want geen van ons was erbij.

Iris82

Ayasha schreef:
s0173957 schreef:

Als het welzijn ging hadden ze geen 2-4 jaar gewacht. Dit gaat om wrok en toevallig kan men het spelen als ‘welzijn’

Eens. Dit is 100.000% met voorbedachte rade. Maar daar is het de advocaat ook wel naar.

prompter

Leerzaam topic dit, over hoe mensen tegenover deze actie staan ook :\

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:08

Ayasha schreef:
s0173957 schreef:

Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Los staand van wat er op het filmpje te zien is. Als het je om het paard had gegaan was het direct naar buiten gebracht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:11

Ik ben het niet eens met de stelling “paard reageert niet/nauwelijks”

Een bokkend paard, slaan met de staart, maar aan de voorkant in elkaar getrokken.

Dat het paard niet aan de kletter ging, houdt niet in dat hij niet of nauwelijks reageerde.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:11

Maar hoe dan ook, voor Charlotte du Jardin is het wel een persoonlijk drama.
Zo ben je jarenlang ongeveer de absolute top en binnen een dag telt dit in feite niet meer en kun je je carrière misschien wel helemaal afschrijven.
Het blijft nu altijd aan haar kleven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:14

Het is toch al meerdere keren uitgelegd waarom ze nu pas naar buiten komt met het filmpje??

Ik vind dat echt wel plausibel. Misschien had ze het een maand eerder kunnen doen.
Anyway, nog steeds blijft CD degene die slaat, niet de ruiter en ook niet de filmer.

En als ik nu zie hoe hier ook gereageerd wordt, laat je het wel uit je hoofd om zaken aan de kaak te stellen.

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:17

Tallie1979 schreef:

Een bokkend paard, slaan met de staart, maar aan de voorkant in elkaar getrokken.

Dat het paard niet aan de kletter ging, houdt niet in dat hij niet of nauwelijks reageerde.

Een oprechte vraag, want ik heb weinig verstand van echt technisch rijden. Zou het kunnen dat het paard wel probeert te ontsnappen aan de zweep, maar tegen wordt gehouden door zijn amazone en hierdoor in een soort dilemma terecht komt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:20

Jet_33 schreef:
Tallie1979 schreef:

Een oprechte vraag, want ik heb weinig verstand van echt technisch rijden. Zou het kunnen dat het paard wel probeert te ontsnappen aan de zweep, maar tegen wordt gehouden door zijn amazone en hierdoor in een soort dilemma terecht komt?

Dilemma denk ik niet. Eerder een soort “flight” modus waarbij het paard niet weg kan of daadwerkelijk kan vluchten.

Ayasha
Blogger

Fitzroy schreef:
Het is toch al meerdere keren uitgelegd waarom ze nu pas naar buiten komt met het filmpje??

Ik vind dat echt wel plausibel. Misschien had ze het een maand eerder kunnen doen.
Anyway, nog steeds blijft CD degene die slaat, niet de ruiter en ook niet de filmer.

En als ik nu zie hoe hier ook gereageerd wordt, laat je het wel uit je hoofd om zaken aan de kaak te stellen.

Als het meteen naar buiten gebracht was en niet anoniem zou ik respect gehad hebben voor die persoon. Nu twijfel ik aan de oprechtheid van de intenties ja.

Babootje

mce schreef:
swatch schreef:

https://www.horses.nl/opinie/laat-je-ho ... ij-mij-op/

Helemaal eens met Schelstraete

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:21

Eerlijk gezegd maakt mij de beweegredenen van de cliënt niet zo veel uit. Als er niets gebeurd zou zijn, als CD zich niet zo onfatsoenlijk had gedragen, was er ook niets aan de hand nu.

En waar ik echt heel veel moeite mee heb, is de constante opmerking dat het zo veel schade aan de dressuur/paardensport toedient.

Zou je daar CD dan verdorie niet op aankijken!! Zij staat daar een paard 20+ zwieperds uit te delen! Maar nee, laten we vooral de schuld proberen te verschuiven naar de melder. Omgekeerde wereld imo

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:27

Scheltraete vindt het erger voor de sport dan voor het paard. Zoals ik al zei, heel leerzaam dit, je leert de beweegredenen van mensen beter kennen.