Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Sky_As schreef:Bij paarden is dit in geen geval zo. Zij kiezen nooit voor topsport, die keuze wordt voor hun gemaakt.
.
Ze kiezen er ook niet voor om geborsteld te worden, dat wordt voor hun beslist.
De merrie kiest er zelfs 95% van de tijd ook niet voor om gedekt te worden, dat wordt voor haar beslist.
Dus dat is een redenering die ook geen hout snijdt.
Zoals Ayasha het hierboven zegt klopt imo: geef toe dat het een fout is, want dat is het (zeg ik van bij m'n eerste post). Kader je fout. Leg uit waarom je die foute zaken gedaan hebt op dat moment en waarom dat achteraf bleek fout te zijn. Ga door het stof.
Exact hetgeen wat Dujardin nu doet.
Maar dat je dan ook publiekelijk zo moet worden afgezeken...
swatch schreef:Jeetje, de kracht van social media... Binnen 1 dag en het filmpje de hele wereld over en de vermeende naam van de anonieme cliënt.
Ik heb even gegoogled op Alicia Dickinson en dan heeft ze een behoorlijk platform voor training met behoorlijke prijzen. Waarom zou je dan Wensing nemen? Omdat je dan weet dat hij er een heel mediacircus van maakt?
Snap er echt niets meer van.
s0173957 schreef:Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.
swatch schreef:Jeetje, de kracht van social media... Binnen 1 dag en het filmpje de hele wereld over en de vermeende naam van de anonieme cliënt.
Ik heb even gegoogled op Alicia Dickinson en dan heeft ze een behoorlijk platform voor training met behoorlijke prijzen. Waarom zou je dan Wensing nemen? Omdat je dan weet dat hij er een heel mediacircus van maakt?
Ik kan me wel vinden in de open brief van Luc Schelstraete op horses.
Fly_high schreef:Cambionn schreef:Dat las ik idd, maar dan heeft die sponsor toch nogsteeds geld uit gegeven voor les van CD terwijl ze dit vaker ziet gebeuren daar (danwel andere instructeurs die dit doen) terwijl ze dat blijkbaar iets vind om om te lachen? Of ze nou CD sponsort of haar lesklant, CD krijgt daar geld voor. Daarom ook dat ik zei ongeacht welke kan die sponsort...
En wat is jouw punt nu eigenlijk?
Reacties in dit topic mbt de ruiter en de rest van aanwezige mensen geven IMO perfecte verklaring waarom niemand er eerder iets mee gedaan heeft - zou je nou als amateur, ouder van of willekeurige toeschouwer al die oliebol en vage aannames op je kop moeten krijgen omdat je blijkbaar te ongepast stond te lachen
Ayasha schreef:s0173957 schreef:Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Als het welzijn ging hadden ze geen 2-4 jaar gewacht. Dit gaat om wrok en toevallig kan men het spelen als ‘welzijn’
Ayasha schreef:s0173957 schreef:Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Als het welzijn ging hadden ze geen 2-4 jaar gewacht. Dit gaat om wrok en toevallig kan men het spelen als ‘welzijn’
Tallie1979 schreef:Ik ben het niet eens met de stelling “paard reageert niet/nauwelijks”
Een bokkend paard, slaan met de staart, maar aan de voorkant in elkaar getrokken.
Dat het paard niet aan de kletter ging, houdt niet in dat hij niet of nauwelijks reageerde.
Jet_33 schreef:Tallie1979 schreef:Ik ben het niet eens met de stelling “paard reageert niet/nauwelijks”
Een bokkend paard, slaan met de staart, maar aan de voorkant in elkaar getrokken.
Dat het paard niet aan de kletter ging, houdt niet in dat hij niet of nauwelijks reageerde.
Een oprechte vraag, want ik heb weinig verstand van echt technisch rijden. Zou het kunnen dat het paard wel probeert te ontsnappen aan de zweep, maar tegen wordt gehouden door zijn amazone en hierdoor in een soort dilemma terecht komt?
Fitzroy schreef:Het is toch al meerdere keren uitgelegd waarom ze nu pas naar buiten komt met het filmpje??
Ik vind dat echt wel plausibel. Misschien had ze het een maand eerder kunnen doen.
Anyway, nog steeds blijft CD degene die slaat, niet de ruiter en ook niet de filmer.
En als ik nu zie hoe hier ook gereageerd wordt, laat je het wel uit je hoofd om zaken aan de kaak te stellen.
mce schreef:swatch schreef:Jeetje, de kracht van social media... Binnen 1 dag en het filmpje de hele wereld over en de vermeende naam van de anonieme cliënt.
Ik kan me wel vinden in de open brief van Luc Schelstraete op horses.
https://www.horses.nl/opinie/laat-je-ho ... ij-mij-op/