Net geboren

Een paar dagen oud

Vorige week

En ook ff een van zijn knappe broer

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Rocamor schreef:Hey, 4 benen aan de grond en een deken op en ze kijkt niet heel erg over de rel? Je boekt progressie!!
DDDara schreef:Wat voor methode/ video's boeken gebruiken jullie om jullie paard alles te leren?
Ik heb de "Fundamentals" van Clinton Anderson eigenlijk vind ik zijn manier van doen veel te grof/hardhandig dus ik doe het allemaal wat softer dan hij in zijn filmpjes. Verder ben ik me nu aan het verdiepen in de TRT methode van Tristan Tucker. Voor hoever ik het nu begrijp heeft hij een speciale jonge paarden methode en een voor paarden die veel spanning op bouwen. Ik ben bang dat de jonge paarden methode precies het zelfde zal zijn dan de fundamentals van Clinton Anderson dus ik denk dat ik voor de Methode voor het omgaan met stress wil gaan, niet dat ik zo een gestrest paard heb maar er zijn altijd momenten dat ze stress opbouwen en dan lijkt zijn methode me wel heel prettig.
Verder heb ik het boek Dressuur in de Hand en daar zal ik straks ook mee beginnen als hij het bit straks echt kent hier zal ik dan ook les bij nemen. Heeft iemand een idee waar ik duidelijke filmpjes van dressuur aan de hand vandaan kan halen?
Welke filmpjes boeken methode raden jullie aan ik vind het leuk om alles te bekijken en uit te kiezen wat bij mij/ons past.
Zertab schreef:Bedankt voor de lieve reacties iedereen![]()
Ik gebruik eigenlijk geen methode en probeer vooral te doen wat goed voelt en natuurlijk rekening te houden met de wensen van eigenaar.
Ik heb wel boeken liggen van Lisanne Thomas, beleren geen kunst. En over grondwerken. Ik merk dat ik daar niet echt inspiratie voor heb. Verder als mij volgen, achteruit, en stoppen kom ik niet. En dat gaat eigenlijk al best goed. Misschien dat ik vanavond al het opstapkrukje erbij pak als eerste kennismaking.
En ik heb geprobeerd hem te masseren in het begin maar daar had hij geen zin in. Misschien dat het nu beter gaat nu hij meer gewend aan mij is.
Sherivey schreef:Zertab schreef:Bedankt voor de lieve reacties iedereen![]()
Ik gebruik eigenlijk geen methode en probeer vooral te doen wat goed voelt en natuurlijk rekening te houden met de wensen van eigenaar.
Ik heb wel boeken liggen van Lisanne Thomas, beleren geen kunst. En over grondwerken. Ik merk dat ik daar niet echt inspiratie voor heb. Verder als mij volgen, achteruit, en stoppen kom ik niet. En dat gaat eigenlijk al best goed. Misschien dat ik vanavond al het opstapkrukje erbij pak als eerste kennismaking.
En ik heb geprobeerd hem te masseren in het begin maar daar had hij geen zin in. Misschien dat het nu beter gaat nu hij meer gewend aan mij is.
Ohja, Lisanne Thomas, die naam zocht ik