Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 00:12

Afgelopen weken druk bezig geweest met een afsluitbare schuilstal voor mijn mini's voor het geval de wolf dichterbij gaat komen. Nu is sinds vorige week mijn grote paard onverwachts terug bij huis gekomen. En juist nu is er dus een aanval vlakbij geweest. Hij past met gemak in de schuilstal maar om ze hier nu met z'n drieen in op te sluiten voor de nacht gaat echt niet lukken. Nu dus weer alle radartjes aan het draaien hoe we dit gaan oplossen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:44

Wat een zorgen heb je dan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:22

Dreamboy schreef:
Afgelopen weken druk bezig geweest met een afsluitbare schuilstal voor mijn mini's voor het geval de wolf dichterbij gaat komen. Nu is sinds vorige week mijn grote paard onverwachts terug bij huis gekomen. En juist nu is er dus een aanval vlakbij geweest. Hij past met gemak in de schuilstal maar om ze hier nu met z'n drieen in op te sluiten voor de nacht gaat echt niet lukken. Nu dus weer alle radartjes aan het draaien hoe we dit gaan oplossen.

Voorlopig het paard 's nachts in de schuilstal en de mini's in een (2-paards) trailer zonder tussenschot? Afhankelijk van hoe groot de mini's zijn en hoe goed ze samen kunnen. Het zal niet royaal zijn maar dan heb je even tijd om aan blijvende oplossing te werken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:26

Roodvos schreef:
Dreamboy schreef:

Voorlopig het paard 's nachts in de schuilstal en de mini's in een (2-paards) trailer zonder tussenschot? Afhankelijk van hoe groot de mini's zijn en hoe goed ze samen kunnen. Het zal niet royaal zijn maar dan heb je even tijd om aan blijvende oplossing te werken.

Ik heb geen trailer en de grote heeft flinke verlatingsangst. Die loopt al te ijsberen en te schreeuwen als ik een draadje tussen hem en de mini's span. Ik vrees dat we een stuk aan de blokhut moeten gaan bouwen of zo, zodat ze elkaar kunnen zien en aanraken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:09

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:33

Lijst bij12

Dood paard, maar blijkbaar verder niets over bekend, wie weet meer?

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:38

Nog niets gehoord..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:40

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:49

Normaal gesproken zou ik dat al wel via de tamtam gehoord hebben. Maar tot nu toe niets. Heb zelf wel weer rot geslapen, steeds eruit om te checken. Maar hier niks gehoord of gezien. Toch maar opstallen vannacht? Kana op koliek door de stress...
Laatst bijgewerkt door mysa op 26-09-23 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:49

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/72101190 ... -getrokken

Verslag van een inloopavond voor bezorgde bewoners in Nunspeet.

haha die roofdierexpert, beren zijn gevaarlijker dus... wat een 8)7 :n

Die laatste man gaf het mooi aan.
De burgermeester moet voor onze veiligheid zorgen en dat doet hij niet.
Dan moet je niet verbaasd gaan kijken als mensen zelf wat gaan doen.
En zo is het...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 15:55

Enigszins anders maar wel vergelijkbaar. In India waren luipaarden vrijwel uitgestorven. Nu heeft een idioot van de regering bedacht dat de natuur hersteld moet worden en luipaarden uit Namibie zijn ingevlogen en uitgezet. Deze hebben beschermde status en je mag ze dus niets doen. Inmiddels zijn in elk geval in Karnataka al 5 mensen gedood door die luipaarden en velen zo verwond dat ze naar het ziekenhuis moesten. De regering heeft nu wel teams ingezet om echt gevaarlijke luipaarden te vangen en te herplaatsen naar minder bevolkte gebieden. Echter de echte mensendoders moeten dan wel de rest van hun leven in gevangenschap doorbrengen. Over het gedode vee van de dorpsbewoners wordt niet gesproken.Mogelijkheden van hoge hekken of zo zijn er daar niet .Het is toch dezelfde waanzin als hier- hoe kan iemand met verstand nu denken dat het een goed idee is om gevaarlijke roofdieren die ergens al lang weg waren met redenen! terug te zetten in dicht bevolkte gebieden. Een reportage hierover was enkele dagen geleden te zien op de Belgische tv.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:05

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:10

anjali schreef:
Enigszins anders maar wel vergelijkbaar. In India waren luipaarden vrijwel uitgestorven. Nu heeft een idioot van de regering bedacht dat de natuur hersteld moet worden en luipaarden uit Namibie zijn ingevlogen en uitgezet. Deze hebben beschermde status en je mag ze dus niets doen. Inmiddels zijn in elk geval in Karnataka al 5 mensen gedood door die luipaarden en velen zo verwond dat ze naar het ziekenhuis moesten. De regering heeft nu wel teams ingezet om echt gevaarlijke luipaarden te vangen en te herplaatsen naar minder bevolkte gebieden. Echter de echte mensendoders moeten dan wel de rest van hun leven in gevangenschap doorbrengen. Over het gedode vee van de dorpsbewoners wordt niet gesproken.Mogelijkheden van hoge hekken of zo zijn er daar niet .Het is toch dezelfde waanzin als hier- hoe kan iemand met verstand nu denken dat het een goed idee is om gevaarlijke roofdieren die ergens al lang weg waren met redenen! terug te zetten in dicht bevolkte gebieden. Een reportage hierover was enkele dagen geleden te zien op de Belgische tv.

Er was idd een tijd dat dorpelingen daar klopjacht deed op luipaard, tijger en zelfs de olifant wanneer deze voor overlast zorgden.
Er werden toen zelfs kinderen die sliepen door luipaarden uit hun bedjes getrokken om in de bush op gevroten te worden.

Men wil niks leren van het verleden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:20

Weten jullie nog van die aanval Friese merrie en weidegenoot afgelopen april in Balkbrug?
Bij12 heeft op een gegeven moment schade erkend en vergoed.
Uitkomst DNA bleef lang onduidelijk.
Schijnbaar hebben ze het opnieuw bekeken.
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 582435183/

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:51

Ok eerst stond er bij diersoort onbekend, inmiddels staat er vermoedelijk wolf.
Ze zullen het inderdaad wel opnieuw bekeken hebben.

Wij krijgen er volgende week een shire veulen(6 maanden) onze paarden gaan voorlopig dan maar naar binnen.

Moet zeggen dat het de laatste tijd stil is rondom Balkbrug met meldingen, gelukkig.

Net een stuk gezien van de bijeenkomst , gisteravond , in Elspeet.
Wat mij verbaasde is dat een meneer , weet niet van welke natuurorganisatie, vertelde dat hij vorige week een nacht alleen in het bos is gebleven en dat de wolven hem benaderde maar niets deden!!
Wat deed deze man daar???? Iedereen moet toch deze beesten met rust laten?? Waarom deze man dan niet?? Ook deze man is alleen belust op sensatie, toch wel spannend een wolf te zien! Bah bah

Hoorde afgelopen weekend dat mensen massaal savonds, snachts en in de vroege ochtend in de buurt van Elspeet, Ermelo, Speuld op zoek gaan naar de wolf! Bespottelijk! Zo worden deze beesten gedomesticeerd!!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:58

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:06

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:24

karrij schreef:
Ok eerst stond er bij diersoort onbekend, inmiddels staat er vermoedelijk wolf.
Ze zullen het inderdaad wel opnieuw bekeken hebben.

Wij krijgen er volgende week een shire veulen(6 maanden) onze paarden gaan voorlopig dan maar naar binnen.

Moet zeggen dat het de laatste tijd stil is rondom Balkbrug met meldingen, gelukkig.

Net een stuk gezien van de bijeenkomst , gisteravond , in Elspeet.
Wat mij verbaasde is dat een meneer , weet niet van welke natuurorganisatie, vertelde dat hij vorige week een nacht alleen in het bos is gebleven en dat de wolven hem benaderde maar niets deden!!
Wat deed deze man daar???? Iedereen moet toch deze beesten met rust laten?? Waarom deze man dan niet?? Ook deze man is alleen belust op sensatie, toch wel spannend een wolf te zien! Bah bah

Hoorde afgelopen weekend dat mensen massaal savonds, snachts en in de vroege ochtend in de buurt van Elspeet, Ermelo, Speuld op zoek gaan naar de wolf! Bespottelijk! Zo worden deze beesten gedomesticeerd!!

Dat is toch hetzelfde als die mensenmassa's die nu de bossen in duiken met de herten bronst op de Veluwe op ongeoorloofde tijdstippen. Alles voor de beste foto. Belachelijk. :n

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:03

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:10

Die stammen af van de beruchte roedel uit Nedersaksen.
Die teef daar gaf deze techniek aan haar nakomelingen door.
Enkele van die nakomelingen zitten nu in Drenthe en omgeving.
En hebben inmiddels voor het tweede jaar jongen gekregen die het ook weer leren én op zoek gaan naar eigen territoria.

Het probleem breidt zich uit als een olievlek.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:24

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:28

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:48

Kaja schreef:
Dreamboy schreef:

Dit is dus echt niet zover bij mij vandaan :oo

Heel eng! Sterkte, ik kan me voorstellen dat de angst er zo goed in zit.[/quote]

Dank je. Op de late avond van deze aanval liet mijn man de honden uit en hij vertelde dat de herder erg onrustig en nerveus was. Normaal is deze heel relaxed. Mogelijk heeft die wolf dan al bij ons in de buurt gelopen? Ik heb geen idee op welke afstand een hond zo'n wolf signaleerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:20

Op Facebook lees ik in de reacties op dat filmpje dat ze in Zweden wolven die grootvee pakken standaard af mogen schieten. Dat is echt een no go daar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:48

karrij schreef:

Als ze nou i.p.v. een camera een geweer meenemen is het beter.