Het grote working equitation topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:02

Nog steeds op zoek naar een WE instructeur met een eigen locatie/trail voor reguliere lessen. Omgeving Culemborg Tiel Utrecht.
Iemand?!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:01

Vandaag super leuke en leerzame clinic gehad van Hiske in Oenkerk, focus op WE1 niveau. Mooie trainingspunten meegekregen voor onze eerste WE1 wedstrijd 8 maart in Stuifzand.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:06

Leuk, ziet er netjes uit hoor!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:17

SandraWierda schreef:
Vandaag super leuke en leerzame clinic gehad van Hiske in Oenkerk, focus op WE1 niveau. Mooie trainingspunten meegekregen voor onze eerste WE1 wedstrijd 8 maart in Stuifzand.

[ Video ]

O, dat ziet er al goed uit! Zo beheerst. Mooi hoe rustig je die poort doet, even echt stilstaan voor je hem sluit. Veel plezier op jullie eerste WE1!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:18

lletam schreef:
Nog steeds op zoek naar een WE instructeur met een eigen locatie/trail voor reguliere lessen. Omgeving Culemborg Tiel Utrecht.
Iemand?!

Thea Smits (WEH) komt van onder de rivier maar heeft geen eigen locatie dacht ik.

Dave Erkamp en Henri Jacobsen (WEH)komen uit de buurt van Ede en hebben ook geen eigen locatie maar wel regelmatig clinics hier in de omgeving.

Rosalien van Tuijl (TWE) heeft ook geen eigen locatie maar wel regelmatig clinics hier in de buurt

Ik geef op onze manege in Erichem de WE lessen 1x per maand op zondag, maar die zitten eigenlijk altijd al vol met onze eigen leden.

Mocht iemand anders nog aanvullende informatie hebben…

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:27

_Natasja_ schreef:
lletam schreef:
Iemand?!

Thea Smits (WEH) komt van onder de rivier maar heeft geen eigen locatie dacht ik.

Dave Erkamp en Henri Jacobsen (WEH)komen uit de buurt van Ede en hebben ook geen eigen locatie maar wel regelmatig clinics hier in de omgeving.

Rosalien van Tuijl (TWE) heeft ook geen eigen locatie maar wel regelmatig clinics hier in de buurt

Ik geef op onze manege in Erichem de WE lessen 1x per maand op zondag, maar die zitten eigenlijk altijd al vol met onze eigen leden.

Mocht iemand anders nog aanvullende informatie hebben…

Dank;Thea heb ik toevallig een mailtje gestuurd, de rest is bekend en weet ik dus van dat je daar niet structureel bij kunt lessen.
Jammer dat jouw lessen al vol zitten.

Nou ja, ik zoek rustig door en oefen waar ik kan. Heb verder geen haast:)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:33

Toevallig vandaag een clinic gereden van Thea Smits! Fijne instructrice :j

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:43

lideli schreef:
Toevallig vandaag een clinic gereden van Thea Smits! Fijne instructrice :j

Wat leuk! Waar was dat?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:41

Bij de Veerse Ruiters in Serooskerke (Zeeland)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:54

Op 9 maart is er een oefenwedstrijd in Zwolle. Opgeven via startlijsten. Zowel dressuuproef als trail. Geen klassement maar wel hulp tijdens de trail. Zeer laagdrempelig dus.

Iedereen welkom, zeker mensen die nog nooit een wedstrijd gereden hebben. Daar wordt het juist voor georganiseerd.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:21

Anne_GTI schreef:
Op 9 maart is er een oefenwedstrijd in Zwolle. Opgeven via startlijsten. Zowel dressuuproef als trail. Geen klassement maar wel hulp tijdens de trail. Zeer laagdrempelig dus.

Iedereen welkom, zeker mensen die nog nooit een wedstrijd gereden hebben. Daar wordt het juist voor georganiseerd.

Was wel leuk geweest, maar helaas heb ik 8 maart al een wedstrijd staan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:20

Anne_GTI schreef:

Ik heb me ingeschreven! Wel ervaring met zowel dressuur als western trail, maar nog nooit een WE wedstrijd gereden. Hoe werkt het met de trailproef? Is er een pattern voor of word je er doorheen gepraat?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:12

Zijn er hier ook mensen die WE starten in België? Ik heb een paar keer een clinic gereden en zag dat er nu een wedstrijd was vlakbij Gent. Die is voor mij een stuk beter aan te rijden dan al die in NL.

Voor degene uit Zeeland. De paardenhoeve is niet superver (net in brabant) en hebben ook een heel parcours

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:12

En als je dan graag iets meer Barokke optoming wilt maar je pony lastig is met maten. Frontriem gepimpt zodat we gewoon met onze goed passende Presteq hoofdstel kunnen blijven rijden.

Ben ook nog bezig om een Lemieux dekje te verbouwen naar wat meer Barok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:55

SandraWierda schreef:
En als je dan graag iets meer Barokke optoming wilt maar je pony lastig is met maten. Frontriem gepimpt zodat we gewoon met onze goed passende Presteq hoofdstel kunnen blijven rijden.

Ben ook nog bezig om een Lemieux dekje te verbouwen naar wat meer Barok.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ohh wat een leuke touch! Geeft het inderdaad een barokke vibe!

Wij hebben vanochtend een stukje trail geoefend thuis; roundpen, labyrint met bel, de tonnen, de beker overzetten en de poort. Alleen die poort is nog een dingetje, mijn paard geeft teveel een eigen invulling :')

We hebben in mei een onderling wedstrijdje ter afsluiting van de lesdagen, dus nog even tijd om te oefenen en hopelijk deze zomer een echte wedstrijd meepakken

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:49

Odetje92 schreef:
Wij hebben vanochtend een stukje trail geoefend thuis; roundpen, labyrint met bel, de tonnen, de beker overzetten en de poort. Alleen die poort is nog een dingetje, mijn paard geeft teveel een eigen invulling :')

We hebben in mei een onderling wedstrijdje ter afsluiting van de lesdagen, dus nog even tijd om te oefenen en hopelijk deze zomer een echte wedstrijd meepakken

[ Afbeelding ]

Wat fijn als je thuis lekker kunt oefenen, hier helaas zelf geen rijbak, en om nu al ik ergens iets huur er vanalles in te slepen is ook niet echt een optie. Zijwaarts over een balk etc lukt dan nog wel, verder aangewezen op clinics om echt de grote dingen te trainen. Gelukkig gaan we vrijdag nog een keertje :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:27

Ik meld me hier ook graag :) . Ben aan het kijken of het lukt om naar Zwolle te gaan voor de oefenwedstrijd. Ik heb enkele maanden geleden een clinic gedaan en Eston pakte het leuk op. Enige lastige vond ik voor mezelf nog het ringsteken, maar in de WE0 zit dat niet. Ik wil het van de zomer wel vaker gaan oppakken.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:45

Nessie schreef:
Ik meld me hier ook graag :) . Ben aan het kijken of het lukt om naar Zwolle te gaan voor de oefenwedstrijd. Ik heb enkele maanden geleden een clinic gedaan en Eston pakte het leuk op. Enige lastige vond ik voor mezelf nog het ringsteken, maar in de WE0 zit dat niet. Ik wil het van de zomer wel vaker gaan oppakken.

Leuk!! Ik zag hem ook voorbij komen, voor ons wat ver maar zeker een mooie gelegenheid om kennis te maken met de sport!

Texas02Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:36

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:51

Ik heb een vraag betreft het tenue. Niet voor de onderlinge wedstrijd zo zeer, maar meer als ik er daadwerkelijk in wil gaan starten. Mijn wedstrijdset is vrij veel bling. Nu zie ik in het reglement staan dat het tenue glittervrij moet zijn. Betreft dit ook de frontriem (al als ik de post hierboven bekijk mag daarin nog wel bling zitten) of een randje langs het dekje? Tevens staat dat het jasje donkerblauw moet zijn. Ik heb dit jasje (foto van ES zelf), zou dat voldoen?

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:01

Nessie, hierin ben ik nu 2x gestart. Mooi bijpassend dekje bij het jasje en geen witte maar wat meer neutrale broek is mooie combi denk.

Afbeelding

Afbeelding

Texas02Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:05

Als je mijn post bedoelt: ik rijd geen wedstrijd hoor. Misschien ooit een keer, maar of dit hoofdstel daarvoor mag, geen idee. Voor de introductieklasse zijn ze sowieso wel wat soepeler wat zulke dingen betreft is mij verteld. Verder weet ik het niet. Volgens mij mag bling in de frontriem wel gewoon.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:09

SandraWierda schreef:
Nessie, hierin ben ik nu 2x gestart. Mooi bijpassend dekje bij het jasje en geen witte maar wat meer neutrale broek is mooie combi denk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dankje voor je voorbeeld, staat mooi! Een witte broek heb ik sowieso het liefst zo min mogelijk aan, maak ze altijd meteen vies. Dus daarin ging mijn voorkeur sowieso uit naar wat anders.

Misschien dat als ik er echt verder in ga ik nog wel een matchend WE tenue bij elkaar verzamel. Voor de introductieklasse is het fijn dat ze nog wat soepeler zijn.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:51

Wat is het stil hier! :Y)

Wij hebben afgelopen weekend weer een clinic gereden, vooral focus op correct aanrijden geoefend, hoe je lijnen rijdt etc, want ik zou graag eind juni een eerste keer willen starten :D

Hebben jullie tips om goed voorbereid te zijn voor een we wedstrijd?
Ik ga sowieso volgende maand bij eentje kijken om het hoe en wat nog eens goed in mij op te nemen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:05

Gewoon gaan starten :) Kilometers maken, en gewoon proberen. Je komt altijd wel weer verbeterpunten tegen, maar je moet ergens beginnen :+