[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hasufel

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:28

Hoe heet dat spul in het Zweeds? Daar vind ik het ook alleen als bouwmateriaal in huizen enzo.
Heet dat träullcement?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 19:51

Ongeveer 2,5 ton € inderdaad, redelijk normale prijs voor zo'n huis en 8ha grond in deze regio.

Zweedse winters zijn best goed te doen, het is ook niet super noordelijk maar wel landklimaat. November (nu dus :+ ) is de meest triestige maand van het jaar.

Zweeds is ook niet zo moeilijk. :):)

En ze zoeken ook regelmatig Nederlandse docenten voor Nederlandse kinderen. In Zweden zijn ze namelijk verplicht de moedertaal les te geven bij meer dan 3 (of 5?) kinderen in de kommun.

Ja die stal is echt heerlijk, ze staan er ook echt heel graag in. Straks als dat spul op de bodem ligt hopelijk nog gezelliger. <3

De tralies zakken inderdaad naar beneden! En straks met veulentjes laat ik ze er uit, dan zijn ze ook voor de veulentjes veilig en scheelt hopelijk een hoop werk (ten opzichte van netten) en verspilling (ten opzichte van op de grond). En voor de paarden ook een natuurlijke houding.

Ik heb je even PB met linkje gestuurd Hasufel. :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:38

Oohhh Nederlandse les kan ik heel goed geven... nu nog een baan voor mn man haha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:56

Hahaha ik grapte nog tegen mijn vriend dat ze niet zo veel zouden hebben aan Nederlandstalige biologie docenten _O- maar zolang we genoeg Nederlanders met kinderen meeslepen kom je nog aan de bak ook dus.

De temperatuur is 1 ding, ik denk dat ik het vooral lastig zou hebben met de donkere winters. Ik vind dat in Nederland namelijk al best een ding zo tussen november en februari.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:01

O, ik spreek ook een klein beetje Zweeds en ben juf. Interessant!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:35

Hier ook een biologiejuf :D
Toch lastig, neem aan dat Nederlands vooral voor de jongere kinderen opgaat?

Zweeds is niet moeilijk op zich maar vaktaal is wel weer anders.

Dank voor je pb!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:48

pien_2010 schreef:
Mooie foto's Quir!! Prachtig plekje en mooi huis te koop. 245000 euro is dat de normale prijs?

O dat valt mee.. ik had hm ingevoerd in z’n omreken tabel en toen stond er nog een 1 voor :=
En dat voor zo’n mooie locatie

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:34

Volgens mij moeten we met meerdere mensen gewoon zo'n plek kopen. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:54

Een Bokt-dorpje, lijkt me best gezellig :))

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:01

Dieuwke_ schreef:

I am in.. *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:54

SjonnieZ schreef:
Dieuwke_ schreef:

I am in.. *\o/*

Dat is niks. Als je gaat emigreren dan ga je ook integreren. Dus taal, cultuur en de mensen begrijpen en Zweedse vrienden maken. Dat kost moeite, soms tranen maar het is het wel waard.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:05

Die bodem vind ik ook wel interessant… zou ik ook een linkje mogen? :o

Je hengsten trekken mooi bij! En god o god wat woon je mooi!! <3

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:31

pien_2010 schreef:
Dieuwke_ schreef:

Dat is niks. Als je gaat emigreren dan ga je ook integreren. Dus taal, cultuur en de mensen begrijpen en Zweedse vrienden maken. Dat kost moeite, soms tranen maar het is het wel waard.

Ach the best of both worlds is toch ook mogelijk..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:37

Zodra Engelsen (gebeurt hier) , cq Nederlanders elkaar gaan opzoeken wordt integreren lastiger. Dat is wat ik zie om me heen, daar de prikkel ontbreekt om de taal te leren. Want geloof me, dat is wel een dingetje. Met Nl optrekken is zo vreselijk fijn en gemakkelijk want de cultuur en taal heb je overeen. Wij hebben Nl vrienden die we af en toe zien, maar ons leven speelt zich voornamelijk tussen Fransen af. Daardoor ben ik al aardig geïntegreerd, vrijwillig ook in de VVV 1 à 2 ochtenden per week.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:28

pien_2010 schreef:
Zodra Engelsen (gebeurt hier) , cq Nederlanders elkaar gaan opzoeken wordt integreren lastiger. Dat is wat ik zie om me heen, daar de prikkel ontbreekt om de taal te leren. Want geloof me, dat is wel een dingetje. Met Nl optrekken is zo vreselijk fijn en gemakkelijk want de cultuur en taal heb je overeen. Wij hebben Nl vrienden die we af en toe zien, maar ons leven speelt zich voornamelijk tussen Fransen af. Daardoor ben ik al aardig geïntegreerd, vrijwillig ook in de VVV 1 à 2 ochtenden per week.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Heb zelf een aantal jaren in Luxemburg gewoond en daar merkte ik ook dat
Zolang je je in het Nederlandse / internationale wereldje bleef mengen een echte integratie niet van de grond kwam.
Wil je permanent emigreerden is de taal spreken dan ook 1 vd belangrijkste eerste stappen. En een taal leer je pas echt goed wanneer je je onder de locals bevind.

Maar om even terug te pakken op de begin opmerking en het idee van durf te dromen een boktdorpje klinkt toch gewoon heel gezellig.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:50

Maar dan wil je ook niet echt integreren in de cultuur… dan doe je het enkel voor de voordelen bijvoorbeeld: goedkoop huis met veel grond.

Ik zou, ondanks dat ik Nederlanders in de buurt heb, juist mijn best doen om de taal te spreken. Maar ik vind talen dan ook gewoon interessant. :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:34

Het was maar een grapje hè :+

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:37

Ik heb reactie van de leverancier
Ze hebben hier geen contacten en hierheen rijden wordt heel prijzig
Zelf maken is lastig, ze maken het product nu uit restafval bij bouwplaten maken
Helaas
Nu op zoek naar een Nederlands bedrijf dat ook overhoudt bij platen maken

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 22:56

Oké, jullie praten te veel. _O-
Nee grapje haha.

Bokt dorpje zou best leuk zijn. :):)
Maar inderdaad niet voor het integreren, zie het veel dat veel Nederlanders bij elkaar zitten en dan nog na ruim 10 jaar nauwelijks een woord Zweeds spreken.

Hopelijk vind je iets Hasufel! Ik heb het nog nergens anders kunnen vinden.

Vandaag een stroom aggregaat met zonnepaneel en accu geplaatst in een safety box, mogen jullie raden waarom ze zo'n sleutel meeleveren. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Odette is nu wel een gefrituurde kroket, ze had ontdekt dat er geen stroom op de draad stond dus ging over de draad gras eten. Nu staat er een flinke klap stroom op, toen werd het Odette de kroket (of gepaneerde vos).

Zo blij met hoe snel deze mannen opknappen. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn nu ook weer lekker boevig en spelen meerdere keren per dag, zijn ook een stuk actiever en lekker uitdagen. Maar ook lekker samen languit in het zaagsel slapen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 01:35

Waren ze zo ingeteerd de hele zomer in de opfok dan Quir?
En wat is het grapje van de sleutel, de handigheid van het rondje denk ik?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 02:34

De sleutelhanger is gemaakt van een stroomdraad isolator. 8-) DIY

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 12:35

Hannanas schreef:

De laatste weken vooral, niet super mager maar wel zo dat je de ribben te goed zag en ook de ruggengraat wat. Dierenarts zag ze zo wel veel liever dan wat je tegenwoordig vaak ziet (te dik) en vond ze ook helemaal niet te mager. Maar toch nu wel blij dat je de ribben niet meer zo goed ziet, maar wel nog voelt.

Ik wil ze liefst gewoon gezond in een mooie conditie hebben (niet te mager en niet te dik), ben altijd echt super precies in mijn management. :Y)

Ja de sleutel is inderdaad een isolater, dacht wat grappig voor een stroom draad aggregaat, maar hij heeft echt een functie. _O-

Het is een safety box, dus tegen diefstal. Maar de hele box en zonnepaneel staat dus onder stroom en om stroom er af te halen, moet je m van slot afhalen om bij de aggregaat te komen. Zonder isolator krijg je dus flinke klap stroom, want het is een sterke aggregaat voor grote afstanden (12.000V) en een ijzeren kast. _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:50

Mooie fotos weer Quir. Kan je al merken dat je paardjes weer wat op gewicht komen?

Wat een gaaf huis, ik zou er zo ingaan, maar ik praat (nog )geen zweeds, al kan ik veel verstaan. En 8 hectare grond, daar kan je toch alleen maar van dromen...... <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 23:07

Veel verstaan is al een eerste stap. :D

Ja kleintjes zijn nu weer mooi op gewicht! Best snel gegaan.

Stroom was gratis vandaag (zelfs uren in de -), dus bedachten ze dat ze beter stroom af kunnen sluiten. :+

Het waait hard, dus zal ergens een boom omgevallen zijn. Alleen al even zonder stroom en verwachten tot 12.00, al wordt het continue verder vooruit geschoven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:21

Quir schreef:
Hannanas schreef:

De laatste weken vooral, niet super mager maar wel zo dat je de ribben te goed zag en ook de ruggengraat wat. Dierenarts zag ze zo wel veel liever dan wat je tegenwoordig vaak ziet (te dik) en vond ze ook helemaal niet te mager. Maar toch nu wel blij dat je de ribben niet meer zo goed ziet, maar wel nog voelt.

Ik wil ze liefst gewoon gezond in een mooie conditie hebben (niet te mager en niet te dik), ben altijd echt super precies in mijn management. :Y)

Ja de sleutel is inderdaad een isolater, dacht wat grappig voor een stroom draad aggregaat, maar hij heeft echt een functie. _O-

Het is een safety box, dus tegen diefstal. Maar de hele box en zonnepaneel staat dus onder stroom en om stroom er af te halen, moet je m van slot afhalen om bij de aggregaat te komen. Zonder isolator krijg je dus flinke klap stroom, want het is een sterke aggregaat voor grote afstanden (12.000V) en een ijzeren kast. _O-

_/-\o_