Met mijn uk goed. Twee weken terug behandeld door de chiropractor die eigenlijk wel beaamde wat ik ook al dacht. Vermoedelijk is hij eens zwaar gaan hangen in halster of wellicht achterover geklapt. Vermoed zelf met laden in Frankrijk.. Nu zelf wat nawerk door masseren en met name rondom oren en atlas best wat verklevingen evenals strakke lendenen en heiligbeen. Oh en hij gaat z’n tandjes wisselen.
ElinaSK
Geplaatst: 25-03-22 16:31
Hier gaat ook alles goed, binnenkort wil ik voor het eerst de tandarts eens laten komen, gewoon voor een check-up. Vandaag stond ze lekker te genieten van het ochtendzonnetje
[code][/code]Die zat goed vast Muze. Gelukkig ben je er op tijd bij. Wat is het behandelplan nu voor hem?
Nog even doorbijten dus LunarEclipse! Of eigenlijk, je paardje. Daarna lekker rennen.
Hoe gaat het met die van jouw capriootje? Is het probleem al wat verbeterd?
Pankina is vandaag voor het eerst over een brug gegaan. Dat deed ze zo! Had ik niet verwacht eigenlijk, dat ze het zo soepeltjes zou doen. Ook nog een cross hindernis samen gedaan en op een plateau gegaan. De afsprong was even zoeken maar ze kwam er achter dat dat best leuk is. Voel me helemaal Penny. Lekker samen met m’n pony springen
We rijden nu nog effe niet. Even twee/drie weken bijtrekken. Gisteren is de fascia/cranio sacraal therapeut geweest. Hij had een blokkade in de schouder, door dat been, en verder was ze blij verrast.
Dus we doen nog even rustig aan en dan pakken we hem weer op. Vandaag even mooi gemaakt.
Behandelplan is dat met een week of 10 de chiropractor terugkomt. Tussendoor zal ik hem zelf in spieren en fascia bijhouden en hopelijk versterkt hij daar ook wat van. Sterke spieren helpen een goed skelet en andersom.
Leuk filmpje en wat mooi, Always!chique dier.
divided
Geplaatst: 30-03-22 08:19
.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Mooi gelukt dat manen knippen AlwaysH en wat fijn dat ie alles gewisseld heeft al.
Wat fijn dat ze weer op de wei konden Lunareclipse. Wel jammer dat het weer nu weer is omgeslagen .
Dinsdag geprobeerd wat grondwerk te doen met mijn kleine draak. Maar ze wilde er niets van weten, mevrouw was hengstig en heeft een nieuw ruinen vriendje dus ze had maar 1 ding in de kop. Gelukkig uiteindelijk wel redelijk positief kunnen afsluiten maar we waren beide goed bezweet . Vandaag opnieuw even gepakt en even voordat ze spanning kreeg weer terug gegaan, stuk beter te doen dan dinsdag. Plus even voor de lol bescherming om gehad. Ze vond het maar dom.
divided
Geplaatst: 03-04-22 09:37
@ElianSK: Mooi in set haha, ze staat je inderdaad kritisch aan te kijken. Als ze hengstig zijn kan het soms lastig zijn maar fijn dat jullie het positief af hebben gesloten. Met mijn vorige paard was over het algemeen weinig land mee te bezeilen als ze hengstig was, zeker toen ze op een stal stond waar ook een hengst stond. We gaven haar maar gewoon vrij dan
Ja beetje stom we hebben helemaal niet naar de weersvoorspelling gekeken. Ze hebben een dekentje opgekregen maar uiteindelijk besloten om ze weer terug te halen. Er is geen beschutting in die wei en Et vond het helemaal niks daar met die wind.
Ook besloten om hem van de zomer gewoon op het pension te houden, dan gaat hij met de pensionpaarden de wei op. De andere jonge paarden zijn wat jonger en/of kleiner dan Et en Et is best wel brutaal en dominant richting andere paarden en die kleintjes kwamen vorige keer niet zo goed voor zichzelf op wat Et z'n opdringerige gedrag alleen maar in de hand werkte. In het pension staan paarden die hem wat beter kunnen zeggen dat hij normaal moet doen en wat meer op zijn niveau kunnen spelen. Ik ga er vanuit dat dit gedrag ook wel minder wordt als hij is gecastreerd, ik zag laatst iets van leek op z'n 2e bal tevoorschijn komen dus hopelijk kan dat ook binnenkort.
Sadira
Geplaatst: 03-04-22 19:35
@LunarEclipse: Wat fijn zeg dat ze eindelijk naar buiten konden! Wat heerlijk! Dat zullen ze wel fijn hebben gevonden! Maar nu dus toch weer naar binnen ivm het weer? Jammer zeg.
@Muze: Oef, wat vervelend dat hij last van zijn lijf had. Problemen bij de atlas kunnen ook doorwerken in de hele rest van hun lijf, vervelend. Hopelijk heeft de chiropractor goed gedaan!
@ElinaSK: Wat een heerlijk vredig plaatje zo in die paddock
@AlwaysH: Och, wat een hummeltje zo he met die tandarts. Helemaal suf. Hij ziet er wel weer glimmend uit nu!
Sadira is samen met ons andere paardje Skye gisteren van stal gewisseld. We stonden op de paddock paradise van Robijntjah@bokt, een heerlijke plek, maar zo ver weg dat we maar weinig op stal konden komen. Dus nu zijn we naar een andere fantastische paddock paradise verhuisd, maar dan echt wat grootschaliger, een echte pensionstal. Dit is veel dichter bij dus nu kunnen we weer vaker komen. De eerste periode staan we nog wel in quarantaine met een aantal andere paarden, maar zodra blijkt dat ze allemaal gezond zijn kunnen ze straks de groep in.
Ik stond er versteld van hoe braaf Sadira dat dan allemaal doet. Ze stond lekker te grazen toen we kwamen vandaag, maar de laatste 5 a 10 meter kwam ze al meteen weer op me af lopen.
Vandaag met poetsen uit de quarantainewei gehaald naar de aangrenzende enorme wei ernaast, maar dan kan ik dus gewoon zo poetsen:
Helemaal los dus, en toen ik uitlegde dat ik liever niet had dat ze met haar neus het gras in dook deed ze dat ook niet En daarna zijn we gaan wandelen in het heerlijke bosgebied dat langs stal ligt:
Schitterend is het daar toch?
Sadira was onwijs braaf met wandelen, die vindt dat zo mooi. Was echt genieten. Heb nu al ontzettend veel zin in de zomer!
Wat een mooie plek. Zag op FB al iets voorbij komen. Luxe voor paard en mens En wat een mooi gebied
Wij gaan ook weer verhuizen Nu toch wel echt de laatste keer hoop ik. Maar na al dat water afgelopen winter en de afstand en gedoe was ik er een beetje klaar mee. En net op dag moment waren kennissen op zoek naar medebewoners voor hun wei. Ze hebben een halve hectare waar 2 shets op lopen, met alle gevolgen van dien. Stuk is veel te groot, dus hoefbevangenheid en ellende. We zijn om de tafel gegaan en ik mag het omtoveren tot een pp/equihabitat. Dus daar zijn we druk mee. Echt alles moet gebeuren. Het was een wei met prikkeldraad. Vorige week het prikkeldraad verwijderd en vervangen door bruin stroomlint. Afgelopen weekend de eerste helft van de track gemaakt. De todolijst is nog lang. Plan is om ze in juni te verhuizen. Dit moet het worden. Met veel voerplaatsen, maar ook ruimte voor insecten, vogels, klein wild =, bloemen, struiken, bomen. Het is zo’n mooi plekje
Sadira
Geplaatst: 03-04-22 20:17
Ja het is echt een geweldige plek! Enorme paddock paradise, maar ook met binnenbak, buitenbak, longeercirkel etc.
Ik heb je hele updates rondom je verhuizing gevolgd inderdaad, ben onwijs benieuwd want het klinkt alsof jij ook een klein paradijsje voor je paarden aan het maken bent
Daihyo
Geplaatst: 03-04-22 20:35
Het ziet er echt zo gaaf uit. En groot ook! Zo groot wordt mijn paradijsje niet
We hebben gisteren het onderste deel van de plattegrond gemaakt. Met die 3 weitjes. Een van de shets ging echt de boel verkennen. Zo leuk om te zien
Wat een mooie plek Sadira, prachtige omgeving ook, genieten! Die van mij gaan nu wel gewoon weer naar buiten gelukkig, alleen niet op de wei en 's nachts nog op stal. Als de quarantaineperiode officieel voorbij is en ze weer bij de groep kunnen (duurt niet zo lang meer) mogen ze weer op de wei.
@Dayhio: spannend hoor, klinkt als een hoop werk maar lijkt me ook wel gaaf om dat zo zelf op te bouwen. Succes ermee de komende tijd!
Capriootje
Geplaatst: 04-04-22 10:13
AlwaysH: Wauw mooie strakke manen Houd ik van! Hij ziet er echt goed uit.
LunarEclipse: Fijn dat ze weer op de wei staan en alles goed gegaan is. Leuk filmpje! Ah zonde van het weer inderdaad, hier de 2 jarige ook een regendekentje op gedaan. Net in de zomervacht en dan temperaturen rond het vriespunt en nattigheid. Denk dat hem in pension houden een goede keuze is als ik het zo hoor
ElinaSK: Leuk zo'n merrie en hengstigheid Gelukkig ging het 2e keer wel beter! Leuk setje ook met het halster en de beschermers
Sadira: Wat fijn dat je een nieuwe mooie plek hebt gevonden! Super mooie omgeving ook en ideaal dat het dichter bij is natuurlijk. Geniet ervan! Leuke foto's Zie nu de foto van boven, wauw wat een mooie plek!
Daihyo: Jeetje wat balen zeg dat je zo vaak moet verhuizen maar dit klinkt wel echt als een fijne plek voor langere termijn! Houd ons gerust op de hoogte hoe het vordert en er allemaal uit gaat zien!
-----------------------------------------
Zo ik ben weer bij Hier het weekend een klein sprongetje laten maken, niet te hoog/vaak/lang zoals met de grote paarden (heb ze allemaal gedaan) maar hij toont voldoende aanleg dus ik ben mega blij Echt heel gek met hem. Qua kleur weer toverbal, krijgt nu lichte appeltjes
Raineri
Geplaatst: 04-04-22 10:31
Wat een leuke foto’s capriootje! Echt een knap dier is het zeg. Heeft ook zat ruimte over, dat zit wel snor. Wil ook nog eens een keer vrij springen met de mijne. Heb geen idee hoe ze springt namelijk de focus is dressuur maar vind het altijd een goed idee wel een keer bb/b te starten voor de afwisseling. Houdt ze lekker fris in de kop.
Fijn dat ze binnenkort op de wei mogen weer LunarEclipse. Deze week wordt regenachtig maar met een beetje geluk schijnt hierna de zon en kunnen ze weer genieten. Goede keuze ook om hem bij de pension paarden te houden. Altijd fijn als volwassen paarden hem een beetje kunnen opvoeden. Die van mij gaat ook bijna eindelijk weer bij een gemengde kudde. Zij was ook de grootste en de sterkste in de jaarlingkudde en ze mag wel eens even terecht gesteld worden door een ander paard. Sowieso voorstander van gemengde kuddes maar door omstandigheden kon het even niet anders
Jammer dat ze verhuist moeten worden maar ook wel weer gaaf zoiets zelf op te zetten! Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Hihi die kleine race konijntjes zijn ook erg schattig
Wow Sadira, ik dacht dat ik op een mooie plek stond maar jij wint die brug is echt fantastisch! Waar is dit als ik vragen mag. Als ik ooit in die richting woon … lekker dat je ook zo kunt wandelen met haar.
Wat een leuke foto ElinaSK, ze kijkt een beetje beduusd haha!
Pankina was de afgelopen dagen een beetje “opstandig”. we oefenen vaak met op stal staan (is praktisch) en met op de spuitplaats staan. Dit gaat heel goed maar de laatste dagen vind ze het maar niets. Ze gaat net zo lang op stal bokken tot ze eruit mag. Het is een echte dame met een mening goed af kunnen sluiten en komende week even vakantie en daarna op wat anders focussen en dan zien we het wel weer. Hebben geen haast gelukkig
Ja zeker leuk als afwisseling! Ook de dressuur paarden van mijn moeder neem ik afentoe mee voor een sprongetje en die vinden dat erg leuk Ik heb deze wel echt gekocht voor de sport en wist wel dat hij talent heeft maar toch leuk om het weer even echt te zien. Voorlopig hoeft hij niet vaak te springen of hoger, de potentie is er en dat is voor nu genoeg uiteraard.
Grappig dat die van jouw zo’n dametje is! Ik heb wel bewust altijd hengsten/ruinen Maar deze toont ook nog geen enorm hengsten gedrag dus voorlopig mag hij z’n balletjes houden en anders is het knip knip
Daihyo ook druk bezig met de nieuwe stek. Hopelijk nu voor een heeeeeeele lange tijd lekker daar blijven. Ziet er mooi uit!!
Capriootje dat is een spring gefokte ook toch? De aanleg is er overduidelijk. Was het een succes?
Elina leuk hè beschermers oefenen. Mijne vond ze vreselijk stom. Hij liep daarna alsof de vloer lava was haha. Maar vond het wel handig dat ie het al vast kent.
Lunar eclipse klinkt als een verstandige beslissing om hem op pension te houden.
Vandaag weer even aan de leadrope door de bak gewandeld en hem af en toe wat stukjes “ volte” laten doen en twee keer aandraven. Deed hij zo zoet. Longeren zal over een tijd echt geen enkel probleem geven.