Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:19

Dus ik heb goud in de wei

Kan ik zo 15000€ gaan vragen begrijp ik :D
“Braaf” gezond geklasseerd en looks

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:22

Zonnebloem92 schreef:
Marus schreef:
@stalnollie
Oh zijn de prijzen nu nog hoger ???
Ik zit zelf in dubio, ik zoek nu een paard tot 5000 omdat ik er eigenlijk gewoon niet meer voorover heb.
Zoek een leuk maatje
Maar volgens mij als ik het nu zo lees mag ik wel doorsparen

Mijn wens was een fries maar dan moet ik mijn budget x 2 doen

Een fries voor 5.000 kan wel, maar dan zijn ze vaak of nog jong of al op leeftijd.

Klopt, beleerd is een vereiste. Want ik wil niet een paard moeten verkopen omdat de klik er niet is..... Vind afscheid nemen vreselijk

Op leeftijd wil ik ook niet want wil er nog lang van kunnen genieten ( altijd afwachten naar het risico is groter als ze al op leeftijd zijn)

ivy_power89

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:35

Omdat ik met friezen bezig ben kan ik zeggen dat voor een beetje leuke gezonde en gereden fries je echt boven de 10+ uit komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:39

ivy_power89 schreef:
Omdat ik met friezen bezig ben kan ik zeggen dat voor een beetje leuke gezonde en gereden fries je echt boven de 10+ uit komt

Over het algemeen zit je wel rond de 10 ja.
Ik heb ze wel goedkoper gekocht vorig jaar, maar die waren net een maand zadelmak en verder nog groen. Het aanbod is nu ook nog minder dan vorig jaar.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:45

Precies, en aanbod is er bijna niet....

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:46

Maand onder het zadel en groen kan prima zijn. Hangt van karakter af, als ze maar niet ril zijn

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:48

Ik ben nu ook op zoek naar een jonge, beleerde grote maat Fries. Was van plan onder de 10.000 te blijven maar volgens mij wordt dat 'm niet...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:29

Zelfs de net beleerde friezen zijn duur....
Bij beetje stal betaal je al snel 15.000 op het moment.

Deze week wordt mijn hopelijk nieuwe paard gekeurd.
Fries, 2.5 jaar oud en hengst.
Ik wilde eigenlijk een gereden paard maar die zijn dus niet te betalen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:41

Maar jij zoekt ook wel een paard met extra beweging/potentie, dat schroeft de prijs ook wel flink op, dat is in de warmbloeden ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:45

ivy_power89 schreef:
Zelfs de net beleerde friezen zijn duur....
Bij beetje stal betaal je al snel 15.000 op het moment.

Deze week wordt mijn hopelijk nieuwe paard gekeurd.
Fries, 2.5 jaar oud en hengst.
Ik wilde eigenlijk een gereden paard maar die zijn dus niet te betalen

Voor een leuke hengst of ruin wel, maar merries heb je wel goedkoper.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:59

Onze zoektocht gaat ook vanaf maart/april weer starten. Helaas was onze aankoop van vorig jaar niet passend voor ons, meneer wilde niet voor de wagen.. en dat is wel echt een eis voor ons dat ze ook aangespannen lopen.

Door alle ellende probeer ik wel voor in de referentiekaders van dit moment binnen de “lagere” prijsklasse te blijven. Tot €6500,- vind ik prima.

Wat wij zoeken is een leuk bewegend paard wat zowel onder het zadel als in de (inter)nationale mensport leuk mee kan komen. Wel echt belangrijk dat die tussen de 165 en 170 is ivm onze andere paarden en dressuur of springgefokt is. Liefst zo rond een jaar of 5/6. Ik ben benieuwd of we wat gaan vinden.

Ik leef graag mee met jullie zoektochten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:54

Ik ben net bij een hele leuke wezen kijken. Het was jammer dat echt uitgebreid rijden niet lukte want de bak zakte je gewoon tot je enkels weg in de zware blub. Dus heb even kort gereden en galop maar overgeslagen, vond niet echt eerlijk voor t paard. Maar desondanks was hij super braaf en liep ook erg fijn door z'n lijf. Ging er op zitten en voelde na 2 rondjes al dat het hem was.

Had wel als eerste contact gehad en afspraak gemaakt. Maar helaas was er zondag ook iemand geweest die hem ook wil hebben. Dus hoor morgen naar wie de voorkeur uit gaat. Benieuwd of het geluk een keer aan mijn kant staat :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:05

Silly1972 schreef:
Maar jij zoekt ook wel een paard met extra beweging/potentie, dat schroeft de prijs ook wel flink op, dat is in de warmbloeden ook zo.

Ook de paarden met "normale" bewegingen zijn mega duur...
In de friezen maar ook warmbloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:07

N0a schreef:
Ik ben net bij een hele leuke wezen kijken. Het was jammer dat echt uitgebreid rijden niet lukte want de bak zakte je gewoon tot je enkels weg in de zware blub. Dus heb even kort gereden en galop maar overgeslagen, vond niet echt eerlijk voor t paard. Maar desondanks was hij super braaf en liep ook erg fijn door z'n lijf. Ging er op zitten en voelde na 2 rondjes al dat het hem was.

Had wel als eerste contact gehad en afspraak gemaakt. Maar helaas was er zondag ook iemand geweest die hem ook wil hebben. Dus hoor morgen naar wie de voorkeur uit gaat. Benieuwd of het geluk een keer aan mijn kant staat :')

Ik vind het dan eigenlijk ook niet zo netjes dat jij mag komen kijken.
Desalniettemin ben ik zo wel aan mijn merrie gekomen. Er was iemand komen kijken vlak voor mij, die wilde nog een keer komen dus heb ik haar maar gelijk gekocht.

Ik duim voor je dat hij voor jou is!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:23

Ja aan de andere kant snap ik het wel. Als je 4 afspraken hebt staan bijv. Is het wel fijn als je in de luxe positie zit dat je kan kiezen voor het beste huis. Ik hoop dat ik dat dan ben :')

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:47

Voor een leuke Fries misschien eens kijken bij de horperhoeve? Hebben alle leeftijden wel staan. Weet zo de prijzen niet hoor.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:13

Och n0a vind dat wel bijzonder, maar goed ieder zo zn voorkeur.
Mijn ervaring is dat mochten mensen de intentie hebben niet goed te willen gaan zijn voor een paard ze dat de verkopers niet vertellen...

Mijn zoektocht word trouwens in 2021 ook uitgebreid met een kinderpony. Wel een echt kleintje liefste iets hoger als een Shetlander, ouder mag is geen probleem maar ECHT braaf is wel een must en ook door een kind mee te nemen aan het touw en te borstelen... daarmee bedoel ik een kind van 4

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:43

N0a schreef:
Ja aan de andere kant snap ik het wel. Als je 4 afspraken hebt staan bijv. Is het wel fijn als je in de luxe positie zit dat je kan kiezen voor het beste huis. Ik hoop dat ik dat dan ben :')

Ik duim voor je! Welke haf is dit geweest? Ik ben zelf niet in de race op dit moment voor 1, dus no worries haha ;) maar omdat ik inmiddels denk ik zo’n beetje elke haf die te koop staat wel gezien heb, ben ik nieuwsgierig geworden :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:46

estell__ schreef:
Och n0a vind dat wel bijzonder, maar goed ieder zo zn voorkeur.
Mijn ervaring is dat mochten mensen de intentie hebben niet goed te willen gaan zijn voor een paard ze dat de verkopers niet vertellen...

Mijn zoektocht word trouwens in 2021 ook uitgebreid met een kinderpony. Wel een echt kleintje liefste iets hoger als een Shetlander, ouder mag is geen probleem maar ECHT braaf is wel een must en ook door een kind mee te nemen aan het touw en te borstelen... daarmee bedoel ik een kind van 4

net 1 gereserveerd komt er binnenkort wel weer 1 online. word nu weer opgepakt altijd van meisje geweest die ervan alles mee uitspookte. maar kon geen afscheid nemen dus jaar niks gedaan en veulen laten krijgen. is 113 merrie :D

haflingers moet je op moment zo vlug bij zijn. hier binnen enkele uren gewoon al verkocht/ of gereserveerd wat erop mp staat

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:55

Ja haflingers gaan zo hard. Iedereen zoekt het zelfde lijkt wel :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:56

Nou no worries, morgen wordt mijn nieuwe paard gekeurd en dat is geen haflinger haha

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:02

Ja de haffies zijn zeldzaam. Vooral als je ze een beetje doorgereden wilt. Niemand wil er vanaf, wat logisch is (vind ik haha) of je moet een 2-jarige willen, daar zijn er genoeg van, maar dan moet ik toch even wat meer ervaring opdoen.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:02

ivy_power89 schreef:
Nou no worries, morgen wordt mijn nieuwe paard gekeurd en dat is geen haflinger haha

Spannend! Hopelijk is het goed

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:05

ivy_power89 schreef:

Spannend! Succes

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:06

Kimberley_ schreef:
Voor een leuke Fries misschien eens kijken bij de horperhoeve? Hebben alle leeftijden wel staan. Weet zo de prijzen niet hoor.

Dank je wel ik Ga eens horen