Ik heb Abby en Dory die beide dit jaar drie worden.

Ze zijn beste vriendinnen. Ook zijn ze beide al zadelmak, maar nog niet ruitermak. Wij lopen momenteel nog een beetje vast met het longeren met beugels naar beneden. Dat zorgt nog voor paniek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrthee_ schreef:Ik kom mij hier ook graag melden!
Ik heb Abby en Dory die beide dit jaar drie worden.
[ [url=m/vAt73V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn beste vriendinnen. Ook zijn ze beide al zadelmak, maar nog niet ruitermak. Wij lopen momenteel nog een beetje vast met het longeren met beugels naar beneden. Dat zorgt nog voor paniek.
[ [url=m/monTFE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/97lEIM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mirthe__ schreef:naranja1 schreef:Hoe leren jullie balans aan? Als ik ga hangen dan valt ze een beetje mijn kant op.
Wat ik heel fijn vind, is het werken met de dubbele lijnen (dubbele longe).
Ik doe dan de lijnen van halster / bitringen door het onderste oog aan de buikkant van de longeer singel. Eerst de buitenste lijn over de rug naar je toe en dat uitbouwen tot uit eindelijk achter de achterhand langs.
Hierdoor moeten ze op eigen benen lopen en leer je meteen al de teugel druk en richting aan zonder ze vast te zetten![]()
Met het hangen is het opzich niet erg als ze naar je toe komen met hun lichaam zolang het maar niet 'omvallen' is, maar ook dat is n kwestie van herhalen en laten ervaren dat er niets engs is. Ik vraag ze zelf te buigen naar de andere kant dan waar ik op het krukje sta, hierdoor buigen ze juist hun lichaam naar je toe. En leren ze te wachten.
_lauraaa_ schreef:Leuke sneeuwfotos zo!
@myrthee: ik zou vanuit halt beginnen met beugektje naar beneden en zelf de beugel tegen zn buik aan houden en wat bewegen. Lady heeft de eerste keer flink gerend maar de 2e keer was het ineens heel normaal.
Ik heb helaas nog niks van de dierenarts gehoord. Paarden blijven nu ook binnen want het is niet verantwoord om de paarden buiten te zetten nu. Het is daar spekglad en de weides zijn helemaal omgeploegd en opgevroren nu. De staleigenaar zet ze nu dagelijks in de bak zodat ze toch nog wat kunnen lopen. En een stalgenootje van mij laat Lady er overdag een keer extra er uit samen met die van haar.