Gelukkig heb ik best wat ervaring en ook met meerdere 'geprobeerde' (mislukte) paarden en gaat het zoals verwacht gewoon super goed.
En voor het doorrijden heb ik eventueel mijn instructeur als dat bij dit paard niet goed lukt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Malik en ik doen het ook met z'n tweeën.
Eigenlijk vind ik dat ook gewoon prettig, dan kun je veel beter de aandacht erbij houden zonder gedoe.
Ik weet trouwens wel iemand die het heel leuk doet met beleren, als ik het zelf niet zou zien zitten zou ik Malik daar wel met een gerust hart heen brengen, ze heeft de één jaar oudere bro van Malik ook beleerd.
Maar ik doe het liever zelf, ik hou ervan en heb er enorm veel plezier in!
Hey Geryon, ouwe paardenmepper, ook hier?!
fransje23 schreef:Soms is wat hulp wel erg handig! Zoals nu bij de eerste passen onder de man maar ook bij de beginselen van de lange lijnen. Ik kan niet op twee plekken tegelijk zijn![]()
Zorg er nu ook voor dat als ik er op ga er mensen in de buurt zijn. Kunnen ze eventueel medische assistentie verlenen mocht het onverhoopt misgaan.
SVRL schreef:Pff, ik zit even in zak en as. Mijn wei is eigendom van de gemeente, maar wordt gehuurd door een voetbalclub. Van die club mag ik een stuk gebruiken. Nu hebben ze gisteren, via mijn verzorgster, laten weten dat ik een deel moet afstaan. Weet nog niet hoeveel, maar geraak al zeker het droge stuk kwijt. Wat mij vooral frustreert, is dat ik die wei in het najaar heb laten inzaaien en nu vlieg ik eraf. Mijn verzorgster kon tot hiertoe met de paarden trainen op het droge stuk, maar na het verkleinen gaan we in de winter niets meer met de paarden kunnen doen. Zo frustrerend!
Vientje schreef:Hier morgenavond weer een half uurtje poetsen bij de Pinda, en dan zaterdagochtend eens meekijken met training![]()
Dan staat ze er alweer bijna 2 weken, de tijd vliegt! Op het moment is het echt prutweer dus onze bak is een modderpoel (hij was zoooooo mooi van het weekend
), dus de timing blijft ideaal lijken...
Liaan schreef:Niet te druk om maken hoor! Is toch niet raar dat bij een (nog niet) 3-jarige het trailer laden niet bevestigd is. Dat komt wel. Gewoon rust en vertrouwen geven.
Staat ze op een stal waar ze naar buiten kan kijken? Of komt ze op een stal waar ze naar buiten kan kijken? Geluidjes moet ze allemaal nog aan wennen, als ze kan zien wat het geluid creëert is ze misschien minder gespannen.
Ik zou haar in ieder geval niet sederen op haar nieuwe stal. Als je dan perse wat wil geven zou ik eerder eq confidence geven. Ze went vast snel op de nieuwe stal. Veel rust en regelmaat geven en zelf niet te veel stressen, ze voelt jouw stress ook. Succes!!
Hoe gaat het verder met de kleine in je buik?