Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Ik zou niet weten waarom ik niet mag longeren met dubbele longe?
Alsof ik daar iets mis mee doe. In tegendeel, zo leert hij juist dat iets achter zijn benen niet erg is (en zelf leren relativeren zoals gisteren toen hij uiteindelijk zelf besloten had dat hij toch ook gewoon kan stappen en de lijn niet weggaat door te rennen) leert hij druk op het bit vanaf twee kanten wat méér gelijkaardig is aan teugeldruk dan wanneer enkele longe gebruikt wordt.
Art_Ificious schreef:Zoals te zien bij de andere voerberekeningen heeft ze gebruik gemaakt van tabellen.
Ik kan gerust vragen hoe ze erop kwam bij de vitalbix.
Maar als je naar de laatste kijlt (enkel hooi en vitalbix) weet je al genoeg. Enkel hooi (9kg die hoeveelheid eet limo niet eens op hij verspilt énorm veel hooi) en vitalbix komen tekort om aan limo zijn behoeften te voldoen.
hwn schreef:Nee hoor, helemaal niet, suikers en zetmeel samen 10,5% (enkele procentjes meer dan Fiberforce met 3% suiker en 5% zetmeel).
https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... zero/ef285
De standaard voeders liggen allemaal rond de 30%.
hwn schreef:@Azmay, die Fiberforce al helemaal, adviseren 500 g/100 kg (vind die adviezen altijd overdreven, ik geef van Sport Mix Zero maar 1 kilootje, zelfs voor mijn 20-plussers).
Nu, de keuze is aan TS, haar paard, haar geld, maar ik heb met de 3 voeders ervaring, en mijn keuze is definitief gemaakt.
Azmay schreef:Het punt is dus de voedingsstoffen die je niet genoeg geeft als je minder dan de richtlijnen geeft.
Juist daarom geeft ik korrel waarvan ik wel de richtlijn kan geven zonder een exploderend zoupe-pleeborstel paard. Dus Pavo Vital, Vitalbix en weet ik wat nog meer.
Art_Ificious schreef:Je moet het voeradvies ook beter lezen en begrijpen.
Het zijn richtlijnen.
Daarnaast zijn de hoeveelheden berekend om aan de juiste behoefte van limo te komen qua vitamines en mineralen.
Dierenarts heeft hier avonden aan gespendeerd met alles uitzoeken en uitdoktoren van diverse soorten voer. En dan gaat iemand die dit voorvereidend werk niet gedaan heeft zomaar even het werk van een deskundige arts afkraken?
Ik heb ook nérgens gezegd dat ik werkelijk vitalbix als hoofdvoer ga geven?
Ik ben het wél eens dat limo véél minder suikers mag krijgen en ik overweeg dan ook om over te schakelen op fiber force aangevuld met vitalbix na het werken.