Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmiee_D

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:32

O dat dipje komt me bekend voor. Sinds ik Bailey ook heb schoren zit ze veel beter ook weer in der vel. Nu was alleen het scheren noodgedwongen helaas...

Wel een mooie sprong volgens mij is die van jouw echt een clown en een draak of niet Liesen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:54

Hahaha dat vrij springen! Geweldig. :')

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:15

Kimmiee_D schreef:
O dat dipje komt me bekend voor. Sinds ik Bailey ook heb schoren zit ze veel beter ook weer in der vel. Nu was alleen het scheren noodgedwongen helaas...

Wel een mooie sprong volgens mij is die van jouw echt een clown en een draak of niet Liesen?

Hahah clown zeker wel draakje (nog) niet!
Ze is totaal niet brutaal en heeft veel respect voor je. +:)+

Ik snap haar wel dat ze dat dee. Haar maatjes stonden lekker bij het hooinet te eten. Daar wou ze natuurlijk bij zijn :Y)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:22

Ha mooie sprong Liesen :D Laat je weten hoe het gaat zaterdag?
Blij ei Quir! Knap ding.
Ziet er goed uit Kimmie!

Naar aanleiding van de vraag over het voeren, heb ik gisteren een vergelijkingsfoto gemaakt van Jet. Boven 2januari, de eerste dag bij mij, onder gisteren. Acht weken verschil.
Ongelofelijk dat een pony in de winter zo vet is van alleen maar weidegang zonder enige vorm van bijvoer. Conclusie: Hollandse weiden zijn veel te rijk voor sobere bergpony's :+
Bij mij staat minder gras (wei is ook niet bemest gelukkig) en ze krijgen hooi bij.
Afbeelding

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:00

Haha wooh die is wel paar kilootjes kwijt! Veel gezonder! Het lijkt zo saai/weinig als die pony's niks extras krijgen maar blijkbaar hebben Ze er genoeg aan!

Wobbes krijgt nu nog Podo grow van pavo, kilo per dag + 2x half schepje muesli. Maar we gaan vandaag kijken voor anderen brokken zodat ze meer energie en conditie krijgt nu ze aan het werk moet. Tijd voor volwassen brokjes.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:48

Ja ik krijg nu eindelijk te zien wat voor pony ik onder al dat spek gekocht heb :D
Toen ik ze had gekocht vroeg ik aan de oude eigenaar wat ik ze moest bijvoeren en hij begon keihard te lachen en zei 'Niks!' Dat blijkt dus wel...
Ze zitten prima in hun haar, mesten genoeg en hebben energie voor tien :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:02

Whaha die ontsnappingspoging :evaw:
Jet lijkt wel drachtig op die bovenste foto :o

Diva doet het super, ik voel me nog steeds compleet veilig op haar rug ookal wil ze al wat meer uitproberen. We zijn echt de afspraken nog aan het maken maar zelfs met het touwhalstertje krijg ik haar slingerend en wel aan het einde van de paddock en dat is alles wat ik voor nu nodig heb.
Het western lopen ziet ze ook wel zitten geloof ik :Y)
Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 18:39

Wat een vorderingen allemaal weer! Super leuk om te lezen.

Heb een vraagje: hoe maken jullie de longeerlijn vast als je met hoofdstel met bit longeert? Bij mijn jonkie heb ik tot nu toe alleen nog met kaptoom gelongeerd. Bij mijn vorige paard deed ik de lijn altijd achter de oren naar de andere kant, maar weet niet of dat wel zo fijn is voor mijn jonkie.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:48

Ik maak hem door de bit ringen vast en klik heb dan weer vast aan de lijn achter een knoop zodat hij niet strak kan trekken.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:51

Ik ook :j

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:00

Vandaag weer op pad geweest met ons Wobbelientje. Nu naar een omheinde binnenbak om goed te oefenen. Ook mooi leerzaam om in een binnenbak te zijn als het buiten stormt.

We hebben nu draversbrokken van havens gehaald dat ze iets meer pit/energie krijgt. Ook zitten daar meer eiwitten in voor haar spieren.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:56

Liesen, ik moet wel even lachen om jullie commentaar in het springfilmpje :') Ze kan in ieder geval keurig springen en ze snapt wel wat de bedoeling is :D In de binnenbak doet ze het ook netjes zo te zien :j (zo ver ik er verstand van heb :P)

Quir, wat een heerlijke foto's zo in de sneeuw! Ze kan lekker bewegen, maar wat doet ze nu toch steeds met haar hoofd? :')

Klijntje, dat is al een behoorlijk verschil op krap 2 maanden!

Azmay, Diva oefent al op haar slidings :j Fijn dat ze zo'n vertrouwd gevoel geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:20

Wat een vorderingen weer!
[***] is vandaag naar de tandarts geweest, wat kiezen getrokken en gedaan. :)
Nu 10 dagen geen druk op de kaak maar bit en lage neusriem was geen probleem. Die heb ik toch in de kast hangen, dus even proberen!
Het longeren ging heel erg goed afgelopen dagen. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:48

Gaaf!!
Ze krijgt tm zondag vrij. Maar tien dagen niks doen is niks voor haar. :)
Even doorpakken, ze heeft de hele zomer vrij.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:31

suikermeisje schreef:
Vandaag op Jappeloe gezeten :)

Leuk!! Wat een mijlpaal. Ging het goed? Heb je ook gestapt?
bobje26 schreef:
Wat een vorderingen weer!
Jaja is vandaag naar de tandarts geweest, wat kiezen getrokken en gedaan. :)
Nu 10 dagen geen druk op de kaak maar bit en lage neusriem was geen probleem. Die heb ik toch in de kast hangen, dus even proberen!
Het longeren ging heel erg goed afgelopen dagen. :)

[ [url=m/hwDlAP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah fijn dat dat rotklusje ook weer geklaard is.
Mooi dat het longeren goed gaat. Doe je dat al met bijzet?

Wobbes heeft vandaag voor het eerst een longeersinger op gehad. Gaf geen kik! Ze is toch niet snel van iets onder de indruk :')

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:46

suikermeisje schreef:
Liesen:

Ik heb in stal erop gezeten. Was alleen maar hij stond heel rustig zijn wortel op te peuzelen. Minimale spanning toen ik rechtop ging zitten maar bleef heel lief staan.

Ooh eng! Maar als het voor jou vertrouwd voelde dan zou het wel goed zijn. Mooie stappen alweer gemaakt hoor!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 02:14

Wat een fijne updates weer! @suikermeisje wond ziet er netjes uit en wat fijn dat je erop hebt gezeten en hij braaf was!

Eindelijk weer wat beter weer dus 3 dagen achter elkaar lekker gewerkt!

Eergisteren gelongeerd, ze was mega druk, dus eerst enkele longe, en erna weer even de dubbele lijnen eraan. Ding achter dr bil vindt ze prima, totdat ze moet gaan lopen en er iets contact/druk op buitenlijn komt, dan gaat ze vluchten. Gisteren gelukkig gelukt om toch de lijnen beiden eraan te houden, dus al snel had ze door dat vluchten haar niet ging helpen en kalmeerde ze wat. Kon toen ook wat meer richting menpositie om wat te sturen, wat ze goed oppakte. Ook nog even geoefend met de stick, dit keer ipv de string een 'vlag' eraan. Vond ze grappig genoeg niet zo heel spannend, tot ik hem wat sneller ging bewegen.

Gisteren zijn we lekker rondje om geweest buiten aan de hand. Waar ze vorige keer heel stoer was, begon ze nu meteen al snuivend. Stond vrij veel wind. Het entree hek van de tennishal was dan ook heel angstaanjagend :') Even daar voorbij was een greppel waar ze tussen greppel en lantaarnpaal moest. Ze deed klein sprongetje waarbij ze op de rand van mijn outdoor laars landde, en de zool los scheurde oepsie :+ Maarja, ik wilde niet op dat punt terug omkeren en naar stal, dus met halfgare laars gewoon door gelopen. Geluid wat dat maakte boeide haar dan weer totaal niet, gekke merrie! Ook bij het volgende grote bedrijf was de in/uitrit het engste. En wat wapperende vlaggen. Verkeer deed haar verder weinig, dus dat was wel positief. Een grijs kastje in de berm was echter wel weer reden tot paniek, want owjee die eten je echt wel op!

Vandaag zadeltje er weer even op. Eerst even los gewerkt, want ze had weer veel energie. Na kwartiertje werd ze rustiger, en had ze haar aandacht er beter bij. Toen nog even aan de dubbele lijnen gewerkt en daarna verhuist naar paddock omdat er stalgenootje ook wilde longeren en ik met het opstappen aan de slag wilde.
Gewerkt aan het netjes stilstaan naast het krukje, wat nog wel even een uitdaging was, want een andere stalgenoot ging haar paard in de bak (ligt naast paddocks) losgooien en opjagen met zweep, klappen en kssttt geluiden := Daar was ik dus niet zo blij mee...
Maar ook wel weer meteen een goede oefening, want immers haar aandacht moet bij mij blijven en niet bij wat er allemaal om haar heen gebeurd. Steeds als ze niet bleef staan aan t werk gezet door wending om voorhand tot ze zocht naar het mogen stilstaan. Daarna kon ik ondanks de woeste haflinger in de bak gewoon naast haar staan op het krukje zonder problemen en wat hangen. Gezien het pas de derde keer was dat ik erop ging, en de eerste keer zonder hulp vanaf de grond, wel gewacht met echt opstappen tot de rust in de bak was terug gekeerd. Net als voorgaande keren deed ze het opstappen weer super braaf verder. Hebben linksom wat kleine voltes gestapt. Ze had wel wat meer spanning dan vorige keer en stopte paar x door onzekerheid. Maar dat is niet erg. Liever dat ze stopt dan het vluchtgedrag wat ze in het begin heel vaak liet zien. De paniek en het vluchten wordt steeds een beetje minder, dus heel trots op haar!

Helaas ivm avond geen beeldmateriaal, alleen foto na t rijden in stal.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:21

Zo iedereen is druk bezig met hun paardjes. Mijn eigenste is wel aan de slag maar gewoon 2 a 3 keer door de vele regen kan ik niet zoveel doen als ik zou willen.

Wel al de eerste afspraak alvast gezet voor de eerste les met mijn trainer richting het zadelmak maken. Nu alleen nog hem laten keuren en dan kunnen we aan de slag

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 17:00

Ik heb vandaag voor het eerst aan het hoofdstel gelongeerd. Op de manier die jullie voorstelden. Ging prima, maar hij was dan ook erg rustig. En met zadel met afhangende beugels gelongeerd. Ook geen probleem. Tot slot nog even mijn dochter erop en een paar rondjes aan de hand gestapt. Begint nu mij mij ook erg te kriebelen, maar ik wil alles nog net wat meer bevestigd hebben en hem ook eerst aan de dubbele longe hebben...

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:22

Leuke vorderingen weer bij iedereen! Ik blijf gewoon mee lezen want al heb ik gabb niet meer ben ik zeker benieuwd naar jullie toppers.

Gabb gaat super!
[ITP] Houden van is.....

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:33

Afbeelding

Eerste keer erop geweest vanavond! Ze was zoals ik verwacht had erg braaf bleef ook best ontspannen. Alleen wat gestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:03

Wow wat super goed allemaal!!
Finn dat hij zo braaf bleef Kirsten! :)

Voor de mensen die net een singeltje om hebben of om gaan doen:
Doen jullie dat in de longeerbak/paddock of stal? En meteen of eerst longeren?

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:42

Ik heb eerst in stal eens omgedaan, gewoon om aan te wennen. Eerst nog niet vast, later wel. Kent ie al vanaf dat hij 1 is haha.
Laatst dus voor het eerst met singel gelongeerd, gaf er niks on terwijl hij er nog nooit mee gelopen had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:25

Ah goed om te horen!!
Vandaag (na dat ze 3 dagen vrij was, ze staat wel minimaal 6 uur in de paddock buiten) even los gelongeerd. :)
Ze had er erg veel zin in, van de week singeltje proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:27

@bobje26 wat ik hier eerst gedaan heb is in het grondwerk in kraal al eens de leadrope om haar buik gelegd en die 'vast' genomen zodat er iets druk op kwam. Vond ze in begin wat spannend en ging lopen, zodra ze stil stond meteen leadrope om buik los. Toen ze daar okee mee was heb ik bij de poetsplaats eens een dekje over haar gelegd en het singeltje. Het aansingelen vindt ze nog wel iets spannend, maar verder is ze erg braaf ermee.