Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 11:23

anemoonlena schreef:
wat vervelend van die foto's! op die foto die je stuurde staat 1 meisje: dat meisje was jij of een verzorger neem ik aan??

Dat is een verzorgster. Denk niet dat die andere persoon de wei gaat uitmesten. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:28

gohya schreef:
anemoonlena schreef:
wat vervelend van die foto's! op die foto die je stuurde staat 1 meisje: dat meisje was jij of een verzorger neem ik aan??

Dat is een verzorgster. Denk niet dat die andere persoon de wei gaat uitmesten. :)

_O- dan zou je wel een hele nette-brutale persoon op bezoek hebben :')

Flowerbomb

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:32

Haha ja dan zou ik haar houden :p

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:10

Schieten op de paarden terwijl jij er bij bent? Dat is wel een beetje ongeloofwaardig...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:11

Serieus, gaan we nu elk topic als ongeloofwaardig beschouwen :roll: , werkelijk bokkers, jullie zouden allemaal rechters moeten worden!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:12

Beginnen we hier nu ook al? :') Discussies over of iets wel of niet waar is zijn off topic en horen daarom niet op Bokt thuis, staat ook al in dat andere topic (dat op slot is geweest). Dus hou je twijfels lekker voor je.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:15

Ik bedoel dit niet negatief, maar ik vind het gewoon raar. Ik zou dan namelijk echt al lang stappen hebben ondernomen en de onderste steen boven gehaald hebben. Ik zeg niet dat het niet gebeurt is, alleen dat het ongeloofwaardig is. Schieten terwijl er een persoon bij is, gaat wel extreem ver.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:15

Babeth schreef:
Schieten op de paarden terwijl jij er bij bent? Dat is wel een beetje ongeloofwaardig...
zelf ben ik ook een keer beschoten met mijn hondje achterop de fiets..de dader kan ver weg verstopt staan en je hebt zat idioten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 14:59

Babeth schreef:

Snap ik zeker wel hoor,dat het ongeloofwaardig klinkt. Het is echt gebeurd [nu 2 jaar geleden]heb ik ook aangifte van gedaan bij de politie later.Ze zeiden dat ik ze meteen had moeten bellen,dan waren ze gelijk gekomen.Volgende keer als er weer zoiets zou gebeuren moest ik meteen bellen.Ik was zelf aanwezig,liep vlakbij de stal,paard stond hooi te eten uit een metalen ruif.Opeens hoor ik een knal tegen de ruif aan en hoorde wat weg ketsen,ik schrok me dood! Mijn paard galopeerde keihard weg,die was ook zo geschrokken.
Het kwam vanachter de struiken vandaan,had nog gekeken,maar zag natuurlijk niemand.
Mijn paard heeft 2 weken lag niet meer langs dichte struiken durven lopen,echt waar.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:26

En nóg wil je daar blijven?!
Ondanks dat je paarden er al beschoten zijn geweest ook?!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:47

Little_Gift schreef:
En nóg wil je daar blijven?!
Ondanks dat je paarden er al beschoten zijn geweest ook?!

Want verhuizen met de paarden is overal zo makkelijk ook, de goede plekjes waar ze lekker buiten kunnen staan, liggen natuurlijk voor t oprapen :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:03

Nee uiteraard niet maar er zijn toch wel zat meer plekken te vinden waar ze niet beschoten worden en waar geen rare praktijken voorkomen... en als eigenaar heb je op de eerste plaats de verantwoordelijkheid je dieren veiligheid te kunnen bieden, ook als dat ten koste gaat van een anders fijn plekje voor jezelf.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:07

Overal heb je idioten helaas, en zoals ze al zei, dat is 2 jaar geleden gebeurd en met de persoon waar ze nu last van heeft, zal verplaatsen geen nut hebben. Heeft TS ook al aangegeven.
Ik denk, dat als er een andere plek zou zijn, waar de paarden lekker buiten kunnen staan en TS daar een goed/beter gevoel bij zou hebben, ze dat heus wel zal overwegen.
Maar wij weten toch helemaal niet waar TS verder mee bezig is ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:26

Respect dat je het dan volhoud ts, echt waar. Ik hoop echt voor je dat het snel afgelopen is en je in alle rust kan genieten van je paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:32

Ach, ik heb elk jaar draad die begin september op dezelfde plekken mysterieusgewijs loodrecht doorgesneden wordt, hopen vuilnis in en aan het weiland, losgekoppelde stroom, stenen in de weide, een verzameling blikjes drank/bier en zelfs een keer een branplek. Meiden die ongevraagd de weide in klimmen ook niet vergeten. Ik ga ook niet verhuizen, de grond is mijn eigendom. Sommige locaties zijn nou eenmaal makkelijker doelwit voor dit soort grappen.

Hier schoten ze vroeger ook in de weide op konijnen die wegrennen. Ik vond de beesten soms dood in de stal onder een bergje hooi waar ze naartoe gevlucht waren. Melding gemaakt na de 3e keer bij de wijkagent en de jachtclub aangesproken. Sindsdien is alles prima, ze hebben het betreffende lid uit de vereniging gezet ivm overtreding.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:39

Schieten op wild of doelbewust op een paard vind ik wel even wat anders. Ik heb ook op 2 stallingen gestaan waar regelmatig geschoten werd op wild in hetzelfde land als de paarden. Dat vind ik niet te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:46

Oh dat doen ze hier dan weer vaak zat onder het mom "ik mis toch niet". En dan zitten ze er een kilometer naast natuurlijk. Aso gevallen heb je overal, ik heb de pech dat ik ietwat afgelegen maar makkelijk bereikbaar zit en je kan de hele omgebint zien. Dat trekt altijd wel volk om dingen uit te vreten. Dus dat TS last heeft van allerlei rare dingen is voor mij niet vreemd.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:53

Koppigheid vind ik echt niet aan de orde als het levende dieren betreft die je waardevol zijn en die je onder je hoede hebt... daarom dat mijn dieren nooit in een onbewaakte weide lopen zonder dat ik er ofwel zelf aanwoon en het dus op mijn domein is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 19:52

Ten eerste: ik laat me door helemaal niemand wegjagen. Ik heb op 2 andere plaatsen gestaan met de paarden en daar is ook veel gebeurt.Je paarden staan tegenwoordig gewoon nergens veilig.
Ik ben al een poosje aan het zoeken om een weiland te kopen,niet omdat ze daar dan veilig staan,om om iets voor mezelf te hebben.
En dat heb totaal niks te maken met koppigheid,ik ga gewoon voor niemand op de vlucht!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 19:53

Little_Gift schreef:
Koppigheid vind ik echt niet aan de orde als het levende dieren betreft die je waardevol zijn en die je onder je hoede hebt... daarom dat mijn dieren nooit in een onbewaakte weide lopen zonder dat ik er ofwel zelf aanwoon en het dus op mijn domein is.

Ze lopen niet op een onbewaakte weide,er wonen mensen aan,er ligt een druk bezocht fietspad naast,het ligt vlak aan het dorp.
Als iemand s'nachts iets wil uithalen,doe je er niks aan.Mensen slapen nu eenmaal s'nachts.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:15

Net daarom, als het op eigen afgesloten domein is rondom je eigen woonhuis, dan pas ben je zeker dat ze veilig zijn of dat je tenminste wakker schrikt als je enkele waakhonden lopen hebt.
Dus aangezien ik dat zelf ook niet kan bekostigen, zorg ik wel dat mijn paarden dan op soortgelijk pension staan in de plaats waar dus dit wel mogelijk is.

En ik laat me liever wegjagen dan dat ik "russische roulette" speel om te tonen dat ik stoer genoeg ben en me niet bang laat maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:01

Ik doe niet stoer,ik ben wél telkens bang dat er iets gebeurt.
Zelfs op je eigen terrein/erf staan ze niet veilig,zelfs op een manege niet.
Je kan gewoon niet voor 100% veiligheid garanderen voor je paarden,dat bestaat niet.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:03

Gohya, ik zou me niet te veel aantrekken van die opmerkingen.
Je kan ook nooit 100 procent zeker weten dat ze veilig staan, overal kan wel iets gebeuren, ook als je ze achter een omheining van 3m hoog zet met waakhonden en alarmsystemen :')
*voorbeeld, bij t Witte Huis was iemand toch ook beschoten die te dichtbij kon komen...*

Je doet wat je kunt en laten we hopen dat t nu rustig blijft bij de paardjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:48

Ik heb op een pension gestaan waar de stalbaas naast de stallen woonde en sliep, en daar kon je perfect de boel leegroven (incl paarden) als je dat wou. Dat geeft echt geen garantie.
Je kan moeilijk met een tentje in de stal slapen met het halstertouw aan je voet gebonden :))

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:51

ik zou zeggen neem de paarden je huis in :') overal kan er wat gebeuren hoor en TS groot gelijk zou me ook niet laten weg jagen hoor :(:) hoop dat t nu wel klaar is hoor met het gedonder zou fijn zijn O:)