Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:30

Welkom Blacky!

Carpediem: Mooi is dat he, dat ze zo proberen te begrijpen wat je wilt! Haha wat leuk met dat blok. Die heb ik helaas niet, waar heb jij je blok vandaan als ik vragen mag? Of zelf gemaakt? Ik zag net je itp, wat een schatjes zijn het <3

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:32

Vandaag een zadel gekocht voor mijn pony! Nu kunnen we echt fijn aan de slag :D

magicmist schreef:
gave foto carpediem!!

wat vinden jullie trouwens van mijn houding etc.. ben daar nogal onzeker over

Ziet er op zich prima uit als je 2,5 jaar niet gereden hebt! :j Ga weer lekker aan het rijden en wennen aan de paarden. Probeer goed op je billen te blijven zitten, plak in het zadel. In galop is dat lastig.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:36

JolisaJ schreef:
Carpediem: Mooi is dat he, dat ze zo proberen te begrijpen wat je wilt! Haha wat leuk met dat blok. Die heb ik helaas niet, waar heb jij je blok vandaan als ik vragen mag? Of zelf gemaakt? Ik zag net je itp, wat een schatjes zijn het <3

Echt heel erg leuk! Daar kan ik echt van genieten. Met mijn jaarling ben ik nu ook een beetje bezig, maar dan puur de basis (netjes meelopen, het aanraken van dingen, etc.) en hij is ook al zo enthousiast. :D Mijn pony's staan aan het bos dus ik heb gewoon een houtblok tot blok omgetoverd, haha. Ik had het geluk dat ze van de week flink aan het kappen zijn geweest en ze vervolgens de houtblokken in het bos hebben laten liggen. :P

Ik zag je reactie ja, bedankt. :D Ik ben ook nog elke dag helemaal gelukkig met ze. <3

CastaMickey schreef:
Vandaag een zadel gekocht voor mijn pony! Nu kunnen we echt fijn aan de slag :D

Fijn dat je een zadel hebt! Veel plezier ermee. :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:39

Ah wat leuk dat hij ook zo enthousiast is! Haha dat is handig, daar is bij ons het bos iets te ver weg voor. Om nou 5km een houtblok mee te slepen op de fiets. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:42

JolisaJ schreef:
Ah wat leuk dat hij ook zo enthousiast is! Haha dat is handig, daar is bij ons het bos iets te ver weg voor. Om nou 5km een houtblok mee te slepen op de fiets. :P

Dat wordt wat lastig inderdaad, haha! Zouden er geen tips/filmpjes op internet staan om zelf een blok te maken? Weet natuurlijk niet hoe creatief je bent. :P

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:44

Leuk gezellig!

Ik zou mij even voorstellen, ik ben Kailey, 19 jaar oud en kom uit Groningen.
Ik heb al 5 jaar een shetlander, hij heet Blacky en met hem doe ik vooral vrijheidsdressuur. En sinds vandaag heb ik er een nieuwe pony bij!
Ze heet Maaike (wat ik trouwens een vreselijke naam vind voor een pony :o ) en zij is een C-pony, met haar ben ik van plan te gaan rijden en eventueel ook VD mee te gaan doen.

Dit is Blacky:

Afbeelding

Dit is Maaike:

Afbeelding

En dit zijn ze samen tijdens hun eerste ontmoeting:

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:46

Welkom Kailey! Wat leuk dat jij ook aan vrijheidsdressuur doet! Aan je foto te zien zijn jij en Blacky al een stuk verder, super gaaf! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je hebt een leuk stel pony's! :D

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:49

Niet zo heel creatief vrees ik Carpediem. :+ Sam staat wel zo naast een bedrijventerrein, zal daar eens rondkijken, wie weet vind ik wel wat bruikbaars.

Blacky wat een leuke pony's heb je. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) Ga je haar naam nog veranderen omdat je 'm niet mooi vind?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:52

Ik ook niet hoor, haha! :+ Misschien kun je daar wel wat bruikbaars vinden inderdaad.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:58

xCarpediem schreef:
Welkom Kailey! Wat leuk dat jij ook aan vrijheidsdressuur doet! Aan je foto te zien zijn jij en Blacky al een stuk verder, super gaaf! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je hebt een leuk stel pony's! :D

Dankjewel! :D Even tussen je berichten gespiekt, leuk dat jij ook VD doet! Wat heb je Zoe al geleerd? (sorry heb geen idee hoe je de puntjes op een letter zet op de laptop.. _O- )

@JolisaJ: Dankjewel! Ik twijfel nog heel erg ik wil haar naam wel veranderen maar ik weet nog niet zo goed wat.
Ik heb 2 opties, Jacy (wat maan betekend en dat past mooi bij haar maanoog) of gewoon heel simpel Maan. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:05

We zijn echt nog maar heel kort bezig en in een week tijd (daarvoor aan de basis gewerkt, dus stoppen wanneer ik stop, enz. maar dat zat er dus al in voor ik begon) kan ze nu op commando dingen aanraken, een beginnende jambette, nee-schudden en op het blok. :)

Nu zit ik even een beetje te twijfelen wat haar volgende kunstje gaat worden. Ik wil haar nu even een paar dagen rust geven om dit te verwerken en lekker blijven oefenen en dan pas weer met iets nieuws te beginnen, anders wordt het teveel ben ik bang. Mocht je nog leuke suggesties hebben hoor ik het graag! Wat kan Blacky allemaal?

(De puntjes doe je door shift + ' en dan de letter te typen waar je de puntjes op wilt. :P )

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:20

Dat is knap in een week tijd, gaaf! Flemen of gapen is wel simpel en leuk om aan te leren, of een rondje draaien op commando, spagaat is ook heel simpel en leuk!

Blacky kan ook de basis dingetjes, liggen, steigeren, jambette, shake, flemen, begin buiging, spagaat, ook een ieniemini beginnetje met het zitten.
En ik ben nu ook wat kleinere simpele dingetjes aan het proberen zoals gapen.
Alleen ligt het nu een beetje stil omdat Blacky erg opdringerig kan zijn en het een beetje aan het misbruiken is dus nu ben ik weer met de basis bezig en vanuit daar wil ik de grotere oefeningen weer herpakken mits hij zich een beetje kan gedragen.. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:23

Blacky schreef:
Dat is knap in een week tijd, gaaf! Flemen of gapen is wel simpel en leuk om aan te leren, of een rondje draaien op commando, spagaat is ook heel simpel en leuk!

Blacky kan ook de basis dingetjes, liggen, steigeren, jambette, shake, flemen, begin buiging, spagaat, ook een ieniemini beginnetje met het zitten.
En ik ben nu ook wat kleinere simpele dingetjes aan het proberen zoals gapen.
Alleen ligt het nu een beetje stil omdat Blacky erg opdringerig kan zijn en het een beetje aan het misbruiken is dus nu ben ik weer met de basis bezig en vanuit daar wil ik de grotere oefeningen weer herpakken mits hij zich een beetje kan gedragen.. :')

Ik ben zelf nog steeds verbaasd hoe snel Zoë het opgepakt heeft, ze vond voorheen namelijk alles 'eng' en 'moeilijk' maar sinds we op ons nieuwe plekje staan zit ze echt geweldig in haar vel en dat is dus te merken. Bedankt voor je suggesties! Daar kunnen we mooi over een paar dagen mee aan de slag.

Dat is al een behoorlijke lijst! Jammer dat hij het nu een beetje misbruikt, maar dat komt dan hopelijk wel weer goed.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:24

Zo, gezellig is het hier zeg! :D

Magic heeft het super geweldig fantastisch gedaan vandaag! *\%/*

Ondanks dat we thuis heel veel problemen hebben met spanning voor de wagen, hebben we lekker rustig dressuur en vaardigheid kunnen rijden vandaag! Geen stress, geen drama, geen spanning, we hebben gewoon gereden en er het beste van gemaakt :D

Foto van vandaag, met (passend) oornetje trouwens :)

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:29

Eline91 schreef:
Zo, gezellig is het hier zeg! :D

Magic heeft het super geweldig fantastisch gedaan vandaag! *\%/*

Ondanks dat we thuis heel veel problemen hebben met spanning voor de wagen, hebben we lekker rustig dressuur en vaardigheid kunnen rijden vandaag! Geen stress, geen drama, geen spanning, we hebben gewoon gereden en er het beste van gemaakt :D

Foto van vandaag, met (passend) oornetje trouwens :)

[ [url=m/skUBbs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het zo goed gegaan is, Eline! :D Leuke foto.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:40

Blacky: Allebei mooie namen, ben benieuwd wat je kiest. :)

Eline: Wat super dat het zo goed is gegaan!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:18

gaaf eline!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 07:47

hier weer gewerkt! goed bericht gekregen. paardjes zijn de nacht goed doorgekomen!
volgens mij gaan ze het daar super krijgen! die omloop is echt gaaf! lucas gaf me er een spurt in!
de paddock incl de omloop geeft echt genoeg bewegingsruimte! en straks lekker op de weide!

wat voor zadel heb je gekocht?

misschien ga ik straks nog ff nr stal, en morgen misschien stukje mennen, mits het gaat, want jack mist achter een ijzer. ( gebeurt altijd op dag van verhuis).
dinsdag weer les met lucas en donderdag wandelen met hem om te kijken hoe verkeersmak hij is.
wil eigenlijk zsm nr het bos met hem!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:25

Gave pony's heb je Blacky! Vrijheidsdressuur wil ik met de mijne ook op den duur gaan doen. Ik heb een rossner Amerika dressuur zadel. Ik wilde eigenlijk een bruine want dat staat echt super op mijn bontje maar die hadden ze niet meer 16,5" en ik pas echt veel beter in een 16,5" zadel dus dan maar zwart ja.. En dan ooit over een tijdje een bruin springzadel <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:30

magicmist schreef:
hier weer gewerkt! goed bericht gekregen. paardjes zijn de nacht goed doorgekomen!
volgens mij gaan ze het daar super krijgen! die omloop is echt gaaf! lucas gaf me er een spurt in!
de paddock incl de omloop geeft echt genoeg bewegingsruimte! en straks lekker op de weide!

wat voor zadel heb je gekocht?

misschien ga ik straks nog ff nr stal, en morgen misschien stukje mennen, mits het gaat, want jack mist achter een ijzer. ( gebeurt altijd op dag van verhuis).
dinsdag weer les met lucas en donderdag wandelen met hem om te kijken hoe verkeersmak hij is.
wil eigenlijk zsm nr het bos met hem!!

Fijn dat ze de nacht goed zijn doorgekomen! Heel veel plezier op je nieuwe plekje gewenst!

Open ik Bokt, zie ik mijn twee knappe pony's in uitgelicht staan! <3
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:13

[quote="CastaMickey"]Vandaag een zadel gekocht voor mijn pony! Nu kunnen we echt fijn aan de slag :D
/quote]

Wat heerlijk dat je aan de slag kan!
Wat voor zadel heb je gekocht?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:19

CastaMickey schreef:
Ik heb een rossner Amerika dressuur zadel. Ik wilde eigenlijk een bruine want dat staat echt super op mijn bontje maar die hadden ze niet meer 16,5" en ik pas echt veel beter in een 16,5" zadel dus dan maar zwart ja.. En dan ooit over een tijdje een bruin springzadel <3

Deze heb ik, Stal_Fiore :)

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:36

Leuk dat deze topic bestaat!

Ik ben Robin en ik ben 25 jaar. Ik kom uit Oirschot en heb 1 eigen pony genaamd Yanto <3

Yanto is een Welsh kruising van 6 jaar (vraag me niet met wat hij gekruist is, als iemand een idee heeft hoor ik het graag! :P) en ik heb zoveel plezier van hem! Ik krijg wel ontzettend vaak de vraag waarom ik voor een pony heb gekozen aangezien ik zelf 1,77 ben en mijn pony 1,17.
Ik heb ervoor gekozen omdat ik door lichamelijke redenen niet consequent genoeg kan rijden (niet met regelmaat kan blijven rijden). Ik wil ook laten zien dat wat je normaal allemaal op je paard doet, ook naast je paard of pony kan, in vrijheid.
Ik heb niks tegen rijden of wat dan ook, ik doe het zelf erg graag! Ik wilde voor mezelf gewoon wat anders :)

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:50

welkom! Wat een leukerd zeg wauw <3

Enneh je woont vlakbij mij in de buurt :) Of althans redelijk dichtbij.
Mijn pony's hebben een tijd in Netersel gestaan, en ik heb leren rijden op t heideros die ken je vast wel :D

Casta Mickey fijn dat je een zadel hebt!
Die van mij moet binnenkort eens nagekeken worden, maar eerst terug wat meer spieren er op.

Vrijheids dressuur is trouwens niks voor mij :o
Daar heb ik het geduld niet voor.
Laatst bijgewerkt door Saul op 28-02-16 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:50

Wat een leuke pony robiin! <3

Ik wil bambi ook vrijheids dressuur leren :D