Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:31

Wat een speciaal paard !

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:02

butengeweun schreef:
Ben je dan niet bang dat als je hem meer traint de rug veel veranderd dat het zadel niet meer past?

Nee, dit zadel is volledig aan te passen ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:12

Afbeelding

Hafje op buitenrit gisteren

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:14

Vlotte haflinger :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:43

Excuses dat ik zo even 123 binnen kom vallen.. Weet iemand een goed adres om mijn sensibele tinker te beleren ohz omgeving alphen aan den rijn?

Het is een lief dier die alleset zich laat doen, maar tegelijkertijd ook een enorme binnenvetter.. Dit uit zich door na het werk ineens heel veel te gaan zweten en t dan pas te verwerken wat hij heeft meegemaakt..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:01

Niet echt in de buurt anders kon je hem over 2 weken zo brengen als de haflinger weer weg gaat. Kind wil vast nog wel een vakantieproject erbij.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:07

Marleen_vA schreef:
Tymone schreef:
Wauw Marleen, wat een onwijs gave foto's zeg.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je Sella zadel gaat bevallen. Heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar al wel eens naar gekeken.

Het testzadel waar ik op heb gezeten zat echt heerlijk! Wel moest het zadel nog gemaakt worden, omdat ik andere kussens nodig heb en ikzelf wil andere kniewrongen. Plus het zadel wordt donkerbruin met zwarte stiksels en detail. Santos heeft een extreem korte rug, dus het zadel moest echt voor Santos gebouwd worden.

Super benieuwd als je zadel straks klaar is....

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:41

jaaa we hebben een afspraak met de zadelmaker, in September kunnen we dus echt aan de slag *\o/*
Nu gaan we ons even richten op het menwerk we zijn daar ook net mee begonnen en ze vindt het super leuk maar nog wel een beetje spannend met een band achter der aan haha, maar dat komt helemaal goed. Wel al een paar keer opgezetten en eventjes een paar stapjes gezet en wat doet ze het braaf ik kan dus zeggen dat ik een trots baasje ben!

PatijnxBriannalina
merrie
Indralina

Afbeelding

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:36

Jaaaa vandaag was indra weer zo ongeloofelijk braaf!! Ik heb er 3 hele rondjes mee gestapt door de bak met iemand er naast, klinkt stom maar ik vindt het al een hele prestatie haha. Wel alles nog bareback, nog even op het zadeltje wachten en dan gaan we de echte stappen zetten

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:56

Hafje is gisteren met 2 paarden mee op buitenrit geweest. Was de braafste en stoerste van de 3 :')
Abnormaal fijn dier. Les dinsdag ging ook super. Heerlijk enthousiast diertje, oortjes erop en braaf alles doen wat gevraagd wordt. Alleen rechtergalop is nog een beetje lastig maar dat schaven we nog wel bij.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:01

Al even niet meer gepost hier maar vorige week is mijn 5 jarige verhuisd van stal en heb ik er een ruiter voor gevonden (13).... Afgelopen week dus haar begeleid met het rijden en nu is ze enkele dagen met haar moeder en hun eigen 5 jarige naar zee.... Dus heb ik de overgebleven twee 5 jarige onder mn hoede, vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en besloten om zelf weer eens op Dazzle te stappen (eigenlijk na mijn val niet meer echt gereden, wel af en toe erop gekropen als hij al wat gereden was maar das toch echt anders).

Vanmorgen dus manlief mee naar stal gesleept en zomaar opgestapt :D
In stap was ik nog wel wat gespannen maar toen ik eenmaal ging draven ging het super en durfde ik de galop ook wel en heb ik naderhand ook nog wat rondjes in de buitenbaan gedraafd!

Best wel trots op mezelf en onze gup!

Vriendin was ook even komen kijken en heeft wat foto's gemaakt die ik wel graag wil delen.... Manlief heeft ook nog filmpjes gemaakt, zo kan ik zien wat ik doe :).... T is verre van perfect maar ik ben blij met hetgeen we vandaag gedaan hebben :D

Eerst binnen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geconsenteerd koppie <3
Afbeelding

Toen even buiten:

Afbeelding
Afbeelding

En klaar, brave poownie
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:13

Yvana: poeh dat je er zo zonder zadel op durft, heb je lef voor nodig, ik zou het niet durven :')

Anne : braaf hafje!! Irocco zn moeilijke kant is ook rechts, ook met stelling.. Komt vast goed als ik zie hoe hij zich al knap ontwikkeld in de tijd dat je hem nu bij je hebt.

Super lonneke, ziet er heel goed uit! Knap dat je het toch maar weer doet joh! Daarna niet teveel last gehad? En nog eens gereden ?

Hier vorige week een blauwe bil, maar nu weer vol goeie moed opgestapt, en lief dat ie was! Ook wat balkjes meegepakt, vind ie nog zo moeilijk he.. Wel ontzettend trots weer op mn bollie!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:22

Ziet er goed uit, Linda :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:41

Ziet er goed uit Linda!

Ik heb zaterdag, zondag en maandag gereden..... Zaterdag en zondag onder het toeziend oog van manlief en maandag helemaal alleen zonder dat er iemand op stal was :)

Maandag wel de bakdeuren dichtgemaakt voor het geval dat maar hij deed t super dus ik ben blij!

Wss vandaag m ook nog n keer zelf rijden en dan moet ik wel wat rust voor mezelf inbouwen want merk dat m'n lijf toch wat aan t protesteren is, last van m'n knieband sinds gisteren en ook m'n rug is niet al spreken over wat ik aan het doen ben... Heb n spierziekte en n onderrug die slecht is dus is t wel logisch dat die protesteren na 3 dagen rijden.

Gelukkig is zijn ruiter weer terug dus kan die m donderdag weer even oppakken.... Wel al besloten om n startkaart voor ze aan te schaffen dus als alles goed blijft gaan zal hij volgende maand en wedstrijddebuut gaan maken :D

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:54

Ik heb zondag een fotoshoot gehad met mijn puppy en 2 andere vriendinnen van stal met hun paarden, de foto van zijn dolle sprong is bijgesneden/ingezoomd en dus helaas niet zo mooi scherp.
Op een paar hele blije sprongetjes na was hij heel braaf :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:55

Wauw, wat een mooie foto's hierboven! :D
Hoe dat je dat met die been? (Tweede foto)

Wat gaat iedereen hier als een speer zeg! Echt super veel respect!

Ik post niet vaak wat, maar ik lees wel iedere dag mee :D

Afbeelding
Dit is mijn voortgang, beetje ouwehoeren met een zadeltje... *\o/*

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:12

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:47

Hafje gaat per keer beter. Lekkere pony is het. Beginnetje gemaakt met een paar passen wijken. Balans in galop wordt ook al stuk beter. Volgende week kijkers ivm verkoop. Hoop dat ie een super huisje krijgt....

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:00

Hafje vandaag een sprongetje gemaakt en daarna een poosje lekker door de kikkerpoel gestapt. Aqua training :D en een stukje over de weg gestapt. Wielrenners ook geen probleem. Morgen vrije dag.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:34

Hafje was toch druk vandaag... diertje heeft een eigen fanclub opgebouwd in 3 weken. Dus alle kindervoertuigen zijn voorbij gekomen en gestopt voor hafje om even te aaien.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:05

Gisteren weer met het zadel geoefend, nu in combinatie met het bit. Hij vindt het maar raar :D
Hij vreet 'm op!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:00

Gisteren is Yori weer eens ontploft op de trailer.
Hij is al een keer achteruit onder de stang door gegaan (hierbij heeft hij zijn sprong gescheurd), al een keer door het deurtje en nu dus weer onder de stang door (alleen wat schaaf- en kleine snijwonden lijkt het). Hij ontploft zodra je de klep dicht doet :( .

Weet niet of ik hier nog wel zin in heb.

Volgende week komt mijn trailer trainster kijken (heb er al eerder een gedragsdeskundige bij gehad).

Als dit niet opgelost kan worden, kan hij niet weggebracht worden om in te rijden. Aan huis is geen optie. Ik moet iemand hebben die er altijd op gaat.....

1 ding weet ik wel, zelf ga ik hem voorlopig echt niet meer in de trailer zetten.

En dan is er helaas nog maar 1 harde beslissing.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:16

Tymone schreef:
Hij is al een keer achteruit onder de stang door gegaan (hierbij heeft hij zijn sprong gescheurd), al een keer door het deurtje en nu dus weer onder de stang door (alleen wat schaaf- en kleine snijwonden lijkt het). Hij ontploft zodra je de klep dicht doet :( .

Volgende week komt mijn trailer trainster kijken (heb er al eerder een gedragsdeskundige bij gehad).

Als dit niet opgelost kan worden, kan hij niet weggebracht worden om in te rijden. Aan huis is geen optie. Ik moet iemand hebben die er altijd op gaat.....

1 ding weet ik wel, zelf ga ik hem voorlopig echt niet meer in de trailer zetten.

Het jeetje wat een minder leuk bericht. Helaas onthouden paarden nare ervaringen zo goed dat dit denk ik zal blijven bij het telkens opnieuw proberen.
Heb je wel is nagedacht een confidence? Die smeer je in de neus en geeft moeder hormoon af zeg maar. Bij mijn hengst hielp dit heeel goed werd heel rustig ervan en geen angst. Het is dus niet iets duf makend.

Hopelijk kan je instructrice er wat mee.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:55

Hafje is weer meegeweest naar clubles. Tikkertje tussen de sproeiers kan ook... :')
Conditie wordt ook steeds beter.
Simpele dingen die wel handig zijn zoals aansingelen terwijl je erop zit, iets aanpakken of wegleggen, jas uit doen etc. kan allemaal. Vanavond krijgt hij rare dingen in de bak. Paraplu/deken op de grond/vlag aan de omheining enz. Ik verwacht dat ie daar ook niks op doet. En dan is ie echt geslaagd als ideale kinderpony.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:23

Tymone schreef:

Ik weet hoe je je voelt.. ben met irocco ook langzaam en voorzichtig bezig, maar hij heeft zelfs een gat in de zeikant geslagen op de een of andere manier. We wilden de trailer pas opknappen als hij braaf wilde laden omdat we wisten dat de zeikant wat slecht was, maar dat hij er zo doorheen sloeg was schrikken. Nu is de trailer klaar en ga ik maar weer oefenen.. Wie is jouw trailer trainster?